tono Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 Katselin Bilteman sivuja, kun huomenna olisi tarkoitus mennä piste hiekkapuhallin sieltä hakemaan, niin osui silmiin ajoituslamppu muutaman sentin alle kolmea kymmentä eeroa. Mutta eihän sitä taida tarvita kuin sen yhden kerran(tällä hetkellä kun on vain katsottu yleismittarilla suunnilleen kohdilleen)? Siinä mielessä tulisi kalliiksi, joten mahtaako Porvoo-Mäntsälä akselilla olla ketään keneltä löytyisi? Keväällä kun kuplan saa kuntoon ja pakkohan se leimakin on varmaan ensin hankkia, niin kyllä voin ajella sen jonnekkin, jos vaan joltain löytyy. Vai hommaanko mokoman ajoituslampun? Tosin varauksella kai kannattaa Biiiilteman laitteisiin suhtautua? Quote Link to comment
mite^ Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 kyä mää mielummin hakisin esim motonetista. Ostin motonetista säädettäv strobon ja makso joku 30-35 muistaakesni. Ja varmasti monella on tuolla akselilla lamppu että voi kattoa sytkän kohilleen. Quote Link to comment
JaniM Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 Porvwoosta löytyy biliksen vanha säädettävä lamppu ja onnistuu säätäminenkin samalla. Mut jos meinaa kuplaa pitää, niin kyllä se aika ehdoton toi lamppu on, varsinkin jos on kärjellinen peli. Ku ne tahtoo kulua. Äkkiä menee lampun hinta ku ajelet ympäriinsä. Quote Link to comment
Mika Vainio Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 itse kyhäsin kolmella eurolla mallia HC lamppu ja toiminut omiin tarkoituksiin juuri niin hyvin, kun on tarvinnu Quote Link to comment
tono Posted December 6, 2008 Author Share Posted December 6, 2008 Okei, juu tarkoitus on pitää tuo hamaan loppuun saakka : ) Quote Link to comment
tono Posted December 6, 2008 Author Share Posted December 6, 2008 itse kyhäsin kolmella eurolla mallia HC lamppu ja toiminut omiin tarkoituksiin juuri niin hyvin, kun on tarvinnu Hmm mitenkäs tuo toimii/rakennetaan, jonkin sortin ohjeita? Quote Link to comment
Mika Vainio Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 itse kyhäsin kolmella eurolla mallia HC lamppu ja toiminut omiin tarkoituksiin juuri niin hyvin, kun on tarvinnu Hmm mitenkäs tuo toimii/rakennetaan, jonkin sortin ohjeita? Tarvittavat tarvikkeet: 2 x hauenleuka 2 x johto (+ ja -) polttimopohja + polttimo (itsellä parkki eli Ba9s) kutistesukka Osat liitetään jouttamalla toisiinsa (neg -> runko,pos -> pohja) ja eristetään kutistesukalla. halvempi versio on hakea jostain raadosta suoraan parkkivalo johtoineen ja liittää vaan hauenleut siihen. Kytkentä: maajohto pulttiin kiinni, pos. puolaan. Virrat päälle ja jakajaa kääntämään. Lamppu syttyy sytytyshetkellä ja sillon jämpi Quote Link to comment
vwagen Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 Tuo Mikan versio ei ole strobo mutta eipä Kuplassa Stroboa tarvitakkaan. Quote Link to comment
Mika Vainio Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 Tuo Mikan versio ei ole strobo mutta eipä Kuplassa Stroboa tarvitakkaan. ei olekkaan, menikö mulla siis jotain ohi? kuka mitä häh? Quote Link to comment
-tipi- Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 Joku voi haluta säätää sytkää koneen ollessa käynnissä, toisin sanoen tsekata ennakkoa. Quote Link to comment
JaniM Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 Niin ja maksimi ennakot kierroksilla mukava tuolla katsoa. Quote Link to comment
Guest Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 Kylla strobo on paras olla. Staattisen saato pikku tuikulla on paikallaan kun haetaan "edes sinnepain" saatoja, jotta koneen saa kaymaan. Strobolla sitten laitetaan oikeasti sytka kohdalleen just eika melkein. Koneen kaydessa kaikki valykset poistuu, kasin pyoritettaessa ei saa koskaan yhta tarkkaa saatoa. Tavalliseen vakiokoneeseen, kayttopeliin riittaa tuo pieni merkkilamppukin. Mutta paljon hyodyllisempi on se strobo. Jan Quote Link to comment
multanen Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 Kylla strobo on paras olla. Staattisen saato pikku tuikulla on paikallaan kun haetaan "edes sinnepain" saatoja, jotta koneen saa kaymaan. Strobolla sitten laitetaan oikeasti sytka kohdalleen just eika melkein. Jan Minua on aina vaivannut seuraavanlainen(kin) asia: Eikös ideaalisen sytytyshetken paikka pitäisi muuttua virittämisen mukana, esim. puristusten? Milläs periaattella haette sytytyksen säädön virikoneisiin? Vai laitattako vaan vakioon? Quote Link to comment
NordBling Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 Maksimiennakko virikoneissa ja 009 tyyppisellä jakajalla kierroksilla jotain 31-32 astetta. Viisaammat voi kertoa lisää. Quote Link to comment
JaniM Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 Ja suorasytkällä ihan mitä haluaa laittaa. Quote Link to comment
NO H2O Posted December 6, 2008 Share Posted December 6, 2008 Kannattaa hankkia semmoinen strobo jolla saa mitattua myös kosketuskulman... Siis jos pelaat kärkien kanssa... Quote Link to comment
tono Posted December 7, 2008 Author Share Posted December 7, 2008 juu kärjet löytyy. Ja kumpikos tämä nyt sitten loppujen lopuksi on : o http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 0391080940 Quote Link to comment
Barney Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 juu kärjet löytyy. Ja kumpikos tämä nyt sitten loppujen lopuksi on : o http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 0391080940 tuo on pelkkä strobo. Ostin itselle juuri ajoituslampun digitaalinäytöllä jossa: kierroslukumittaus (tach) 200-10000rpm kosketuskulma (Dwell) 0-99% latausjännite (volt) 0-16V ennakko (advance) 0-60 astetta Tämä ostettu tarvikeliikkeen kautta, mutta ilmeisesti Koivunen Oy:n tuote. hintaluokka ~100e Quote Link to comment
Guest Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 kertokaapa tyhmälle noista kosketuskulmista ei nimittäin oo hajuakaan niistä. mulla oli sellanen mittari mutta meni pannahinen rikki kun tallilla joku mutikka putos sen päälle Quote Link to comment
ilmari Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Kosketuskulma kertoo kuinka paljon jakajan akseli pyörähtää ensiövirran ollessa kytkettynä. Eli jos jakajan akseli on kulunut, kärkivälin mittaus ei riitä (Parempi tietty aina kattoa molemmat). Näin ainakin itse olen asian järkeillyt. Olikohan se jotain 45 asteen paikkeilla, mihin omassa säädin kosketuskulman Quote Link to comment
Tanhis Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Onko tälle myyttiselle kosketuskulmalle olemassa mitään tieteellistä symbolia tms mistä sellaisen ominaisuuden mittarissa erottaisi. Ja mistä se mitataan. Quote Link to comment
Guest Rampe Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 "d well" tarkottaa kosketuskulmaa. joissain yleismittareissa on myös kärkikulman mittaus ja kierrolukumittari Quote Link to comment
mite^ Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 "d well" tarkottaa kosketuskulmaa. joissain yleismittareissa on myös kärkikulman mittaus ja kierrolukumittari Mulla tuollanen bilteman mittari. Ostettu joskus ja on toiminut ihan hyvin. Quote Link to comment
Fileas Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Vinkki: " kärkiväli pienenee, kosketuskulma suurenee" Jäi mieleen amiksesta tms... Quote Link to comment
Guest Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Vinkki: " kärkiväli pienenee, kosketuskulma suurenee"Jäi mieleen amiksesta tms... no niinpä tietty!! on sitä tyhmä joskus(usein)...(aina) siis ihan sama kun nenäkeppi kuluu niin vena ei aukee niimpal ja se on kosketuksissa sen nokan kaa kauemmin.. eli se niinku loiventuu sen nokan nokka siin.. vaimitenkäseoli niin sama siin distribuuttorin nokissa. nymmää hiffasin sen.. jotenki Quote Link to comment
Lasse Posted December 9, 2008 Share Posted December 9, 2008 Bilitsussa oli aiemmin myynnissä selllainen salkku jossa oli noita stroboja ja sun muita mittareita erillisinä. Se on ollut ihan hyvä sarja. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.