Jarmo Lummi Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Dynotuksessa todettua jotta kone kannattaa avata ja tehdä huippukuntoon talven aikana jotta kevään dynotuksessa 2011 tulisi järkevämpiä tuloksia moottorin oikeanlaisen käyttäytymisen suhteen? Ikäloppu vakio 1300 ikäloppu arpakones/öljyvatkain pukkas meinaan -10 kevään dynotuksessa 37,5hv takapyöriltä joten odotukset vois olla kovemmat nykyisestä konekombinaatiostasi :-) http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/9097-waasa-aircooled-dyno-day/ Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 2, 2010 Author Share Posted October 2, 2010 Juu, ei tosiaankaan näyttäny mittarilla parhaimpia puoliaan... :p Toisaalta jokapäiväisessä liikenteessä on pärjänny ihan hyvin eikä kesän aikana ollu missään vaiheessa jääny liikenteen hidastajana (enemmänkin toisinpäin...), vaikka tulikin ajettua 4200km tänä kesänä sillä. Nyt on tallissa talvisäilössä ja katotaan mitä talvi tuo mukanaan ensi kesäksi. T-barsin roikkuu tallin seinällä ja puskurit taas asennettuina. Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 13, 2011 Author Share Posted August 13, 2011 Hmm.. Muutama kuva tältä kesältä. Vappuna Juuri katsastettuna kesäkuun alussa ilman moittimista. Vihdoin hiekkapuhaltanu ja maalannu uudet takavanteet eilen... Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 19, 2011 Author Share Posted August 19, 2011 No nyt on vähän läskimmät takarenkaat alla. :) Quote Link to comment
abbe Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Paljon paremmin istuu tuo levitetty vanne meikäläisenkin mielestä. Minulla 2" levitetty ulospäin ja vieläkin mahtuu hyvin kaaren sisälle. Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 29, 2011 Author Share Posted August 29, 2011 Muutama tunnelmakuva maaseudulta kun käytiin porukalla lauantaina Kortesjärvellä pienellä epävirallisella kesäkauden päättäjäisillä. :) Kortesjärvellä. Kiitos Jarille ja Annicalle kutsusta! :D Quote Link to comment
mikan Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Oho, suuren maailman meininkiä Kortesjärvellä! Ei ihan heti ajattelis, että tuollaisessa paikassa on noin paljon wanhoja volkkareita. Varmaan oli paikalliset ihmeissään. t. Mika Quote Link to comment
jarza Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Kiitoksia vain sinnekkin,eiköhän sitä viimeistään ens kesänä kurvailla taas teille päin,jospa tuo mun rotta ovaalikin silloin rumentais maisemaa. Kyllä täälä volsuja koitetaan harrastaa,Junistakin pukkaa parista osoitteesta tulevaisudessa... Quote Link to comment
vilkku Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Jaaa..... Tää tilaisuus meni multa ohi, vaikka vieressä olikin! Olisi tietysti voinut käydä edes katsomassa. Tosin täytyy todeta, että tänä kesänä on kaikki menny ohi. Mutta ompahan nyt ainakin sauna, pesuhuone, Khh ja eteinen tehty ylös, vaikkei millään volkkarilla ajettu metriäkään. (mitä nyt tallissa pois edestä siiretty) Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 3, 2011 Author Share Posted September 3, 2011 Eilen sitten alkoi purku... Nää, joutaa nyt hyllylle koristeeks odottamaan parempia aikoja... Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 9, 2011 Author Share Posted September 9, 2011 Tänään sain vihdoin keskikaasari imusarjan asennettua. Pienen mutkan takaa tosin... Kun olin saanu osat sovitettua paikoilleen ja keskipalan mutterit kiristetty tajusin että puhallinkopan kiinnitysruuvit oli vielä asentamatta... Oikeanpuoleisen pääsin asentamaan poistamatta pässinsarvea mutta vasemmanpuolesta en voinu asentaa ennenkuin olin taas purkanu keskiosan irti ja pässinsarven irti... Nyt on kaikki paikoillaan paitsi kaasari. Sit vaan pellit ja putsari paikoilleen sekä uusi kaasuvaijeri.. Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 10, 2011 Author Share Posted September 10, 2011 Nyt 66:sen orggis kaasari on asennettu 1300 dp-imusarjalla ja käy paljon paremmin nyt! Quote Link to comment
mite^ Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 Oliko tolla tuplakaasarisetillä jotain häikkää enemmänkin kun vakiota tuli tilalle? Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 12, 2011 Author Share Posted September 12, 2011 Eipä siinä ollu muuta kuin että se oli niin helkkarin väljä. Mm. läppäakselit vaatis holkitusta jne. Muuten siitä varmaankin sais ihan toimivaakin. :) Moottoritiellä nopeuksilla yli 90km/h toimi ihan hyvin mutta kaupunkiajossa oli aika rasittavaa ajaa kun nyki aika paljon.. Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 19, 2012 Author Share Posted March 19, 2012 Nyt olis koneen osittainen purku keväthuollon yhteydessä aloitettu. 12V muutos siis aloitettuna. Kunhan vaan jostain löytyis tuo 90mm 12V laturi vielä... Onneks tuli pikkasen lumihiutaleita taas pihalla niin toi kevät vielä lykkäytyy pikkasen.. :) Quote Link to comment
Tanhis Posted March 20, 2012 Share Posted March 20, 2012 Nyt olis koneen osittainen purku keväthuollon yhteydessä aloitettu. 12V muutos siis aloitettuna. Kunhan vaan jostain löytyis tuo 90mm 12V laturi vielä... Onneks tuli pikkasen lumihiutaleita taas pihalla niin toi kevät vielä lykkäytyy pikkasen.. :) Jaa mää lulin että sitä laturia etsit johonkin kiinteäjalkaseen koneeseen. Paljoa ei kyllä poikkeisi ulkonäkö jos laittaisi paksumman 12V tasavirtasen ja siihen rele päälle kiinni. Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 20, 2012 Author Share Posted March 20, 2012 Totta on ettei paljon poikkeaisi, mutta silti liikaa mun silmiin... :) Lisäks kamat kyllä tulee toiseen koneeseen tulevaisuudessa... ;) Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 20, 2012 Author Share Posted March 20, 2012 Konehuoneessa ammottaa musta aukko joka odottaa täydennystä.. :) 66:sen vakio kaasari muutettu12V:ksi. :) Syksyllä ostettu pakoputki koeasennettuna. Quote Link to comment
NO H2O Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Hm... Minkäs mallinen & merkkinen tuote olikaan kyseessä? Kävikö hyvin paikoilleen? Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 21, 2012 Author Share Posted March 21, 2012 Tämä EMPIngpong kopio kyseessä. :) Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 31, 2012 Author Share Posted March 31, 2012 Nyt olis kaikki muu paitsi laturi vaihdettu... Laturin pitäs saapua ens viikon aikana. Sit vaan kovaan ajoon. :) Harkinnassa käyny että pistäskö tämän markkinoille..? Sais vähän vaihtelua jos sais tuon vaihdettua johonkin toiseen kivaan volkkariin. :) Quote Link to comment
JM Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Tämä EMPIngpong kopio kyseessä. :) Osaa olla melusa putki, vaimentimeksi tätä ei voi kutsua. Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 31, 2012 Author Share Posted March 31, 2012 Kuka sitä äänettömällä viittii ajaa? Eikä noi perinteiset stingerit, glaspackit sun muut halppis "vaimentimetkaan" hirveen äänettömiä ole... ;) Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Nyt olis kaikki muu paitsi laturi vaihdettu... Laturin pitäs saapua ens viikon aikana. Sit vaan kovaan ajoon. :) Harkinnassa käyny että pistäskö tämän markkinoille..? Sais vähän vaihtelua jos sais tuon vaihdettua johonkin toiseen kivaan volkkariin. :) Voi voi kun tämä kiinnostaisi kovasti jos et olisi tuota alkuperäistä sävyä mennyt vaihtamaan.. :( Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 2, 2012 Author Share Posted April 2, 2012 Justjust. :) Omaan makuun taas toi perlenweiss ei säväyttäny vaimoa joten toinen ainut vaihtoehto oli 66:sten värikartasta beige, elikkä Seesand... :) Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 13, 2012 Author Share Posted April 13, 2012 30 PICT-1 sai oman läpikäynnin ja vähän uutta osaa Ooberpoikien toimituksesta. Vanha vakio 125 suutin vaihtui 130 suuttimeen. Nyt kaikki olis käynnistystä vaille valmista! En ehtiny enää sitä kokeilla kun oli pakko rientää hakemaan junioria tarhasta. Huomenna jatketaan sit kun vaimo tulee töistä. Piti työntää se pihalle jotta näkisin kytkeä valorelet oikein... :) Ei tullu ihan niinkuin olis tehny mieli relen suhteen mutta saanee kelvata... Säilyny aika siistinä vaikken ehtiny viime kesänä vahata kertaakaan.... Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Dynoon 12.5 Vaasaan? Wabbucruisailuun Wasaan? Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 18, 2012 Author Share Posted April 18, 2012 Wapuks kyllä Waasaan. Dynoon.. En tiedä... Pitäskö tulla kokeileen uudestaan josko sais enemmän kuin noi 12hv vai-mikä-se-oli sillon viimeks... xD Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 20, 2012 Author Share Posted April 20, 2012 Nyt olis kans virallisesti Trafin kautta otettu taas liikennekäyttöön. :) Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 20, 2012 Author Share Posted April 20, 2012 Onneks löytyy kans talvirenkaat tälle... Tätä vauhtia Wappukruisinki saa ajaa talvikelissä... :) Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 27, 2012 Author Share Posted April 27, 2012 Wahattu ja valmis Wappu kruisinkiin! :D (ei ollu vahattu bugrun 2007 jälkeen kertaakaan..) Quote Link to comment
Hebster52 Posted June 20, 2012 Author Share Posted June 20, 2012 Tämä kävi hakemassa tuoreet ja puhtaat paperit kuluneena viikkonakin. Kelpaa taas ajella vuosi eteenpäin. :) Katsuri ei edes moittinu halkeemaa tuulilasissa vaikka tulee melkeen keskeltä vasenta tolppaa näkökenttään.. :) Quote Link to comment
Hebster52 Posted June 17, 2013 Author Share Posted June 17, 2013 Oldschool kova vaha on voittamaton. :) Kerran vuodessa riittää ja saa hienoa jälkeä.. Vielä tunnelmakuva näin vuosikatsastuksen kunniaksi. :) Quote Link to comment
Hebster52 Posted July 4, 2013 Author Share Posted July 4, 2013 Nyt tällä on tullu ajettua lähes päivittäin töihin koko kesän. Tänä aamuna kun tossa kurvailin pientä asvalttitietä ratti alko täriseen yli 80 km tuntinopeudessa. Taitaa vissiin olla ohjausvaimennin joka sanoi ittensä irti? Quote Link to comment
NO H2O Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Nyt tällä on tullu ajettua lähes päivittäin töihin koko kesän.Tänä aamuna kun tossa kurvailin pientä asvalttitietä ratti alko täriseen yli 80 km tuntinopeudessa. Taitaa vissiin olla ohjausvaimennin joka sanoi ittensä irti? Tai iskarit... Quote Link to comment
Hebster52 Posted July 4, 2013 Author Share Posted July 4, 2013 Iskarit ovat pari vuotta vanhat ja renkaissa ei oo ikinä ollu painoja.. Vahvasti kyllä epäilen ohjausvaimenninta. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Kansii ne renkaat myös tarkistaa ulkoisesti ettei ole pullistumia yms. Quote Link to comment
ARTO Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Näiden lisäksi jos auraukset/haritukset vinksallaan, tekee jo löystynyt pyöränlaakeri voblausta sopivissa nopeuksissa. Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 25, 2013 Author Share Posted August 25, 2013 Näin pitkään oon tätä lykänny. Nyt olis brassivaimennin kädessä. Ei oo ihan sama ku orggis ja hieman epäilyttää toi hitsattu pultti ohjausvaihde päässä. Toiseks kun oon vähän testaillu väljyyttä tossa etupäässä, tuntuis siltä että ohjausvaihteessa olis väljää ja pientä klonksahdusta. Voisko olla vaan se joka aiheuttaa ratin tärinää 80-90km vauhdissa? Onko vaihteessa kiristysmahdollisuutta? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.