Tanhis Posted May 21, 2018 Author Share Posted May 21, 2018 (edited) On 4/25/2012 at 10:41 PM, Tanhis said: .....Eli viime syksynä viimeisillä ajoilla alkoi vähän olemaan sellanen fiilis että joko joku tulppa oli menossa pimeeksi tai sitten tulpanjohto oli paskana eli ratkaisuksi vaihdoin kaikki tulpanjohdot ja tulpat metaken suosittelemiin Boschin WR78G eli 4-kärkinen liukukipinätulppiin. ....... Noniin nyt on sitten tulppien kestotesti suoritettu eli kilometrejä en ole laittanut tarkkaan ylös mutta noin 12tkm /6vuotta tuli näillä tulpilla ajeltua ilman ongelmia. Seokset on rikkaanpuoleiset ja öljyäkin kenties vähän menee tulppien kaveriksi. No anyway nyt tuli tilanne että yksi tulppa tippui pois pelistä ja tarvitsi käydä hakemassa uusi setti samoja tulppia. Sen verran karstoittuneet tulpat olikin että ei ollut ihme että ykkösen tulppa oli tipahtanut pois pelistä. Samalla ajattelin tilailla vähän suuttimia jos vaikka pikkulinnut ei enää tippuisi puista kun ajelee ohitse, vaikkakin auto toimii hyvin. Tietty jos suutinjumppa menee persiilleen niin ainahan voi palata toimiviin myöhemmin. Edited May 21, 2018 by Tanhis Quote Link to comment
Tanhis Posted August 25, 2018 Author Share Posted August 25, 2018 (edited) Noniin kai tällekkin täytyy joskus jotain muutakin tehdä kun vaihtaa öljyjä ja tankata. Eli biffin mennessä kankaanpäässä ei oikein meinannut kolmonen mennä enää kunnolla silmään ja pomppasi ulos pesästään. No vaihdelaatikko on tuossa parikesää jo antanut merkkejä että se pitäisi varmaan rempata mutta ajattelin että kos se vielä tän kesän kestäisi. No eihän se sitten koko kesää kestänyt. No cruisingit ja ajelut biffissä meni ilman kolmosta ja paluumatka Raumalle samalla reseptillä kolmosen kyllä sai pesään jos oikein yritti mutta rutisi ja välikaasu piti osua just kohdalle että meni pesään. Ainiin ja tuli vaihdekeppikin katkaistua Jämillä kun koetin kolmosta työntää pesään. Tämä tuli korjattua alle puolituntia kepin katkeamisesta kun löytyi paikallinen paja missä sain kepin hitsattua takaisin kassan. Samalla tajusin että tässähän oli joku lyhyellä vaihtovälillä varustettu keppi. Biffin paluumatkalla just ennen kotikatua en saanut enää ykköstä enkä kakkosta pesään lainkaan. Kolmonen sentään meni pesään ja sillä pääsin kotipihalle kylkintä luistattamalla. Totesin auton alta suoraan vaihteensiirtäjää rämpläämällä että ykkös kakkosen siirtäjä on jumissa ja ei liiku voimallakaan mihinkään. No autoa jäi seisomaan kun ei oikein aikaa tuntunut löytyvän remppaamiseen. Eilen sitten ajoin auton kommosella ja nelosella hallille ja päätin että kyllä tänä vuonna vielä pitää ajella. Ja kun kaikilla laatikkojen remppaajilla joilta kysyin oli myös kiireitä niin kävin hakemassa arpalaatikon kolariautosta. Tai itseasiassa hain koko takarungon kaikkineen. Tämä tosiaan pitäisi olla samoilla välityksillä kuin autossa oleva loota. No jarrut ja vetarit pois ja pitää laittaa stefat ja tiivistesarja tilaukseen ja jos vaikka ens vkl saisi arpalootan paikalle. Edited August 25, 2018 by Tanhis 1 Quote Link to comment
Kharon Posted August 28, 2018 Share Posted August 28, 2018 Kolmosestahan tämä tosiaan lähtee tuolla tavalla kätevästi. Toivotamme onnea, jos vaikka arpaonni osuisi kohdalle. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted May 31, 2019 Author Share Posted May 31, 2019 Arpaloota on aina arpaloota. Syksyllä uudelleen tiivistin lootan ja testailin vaihteet läpi ja kaikki näytti hyvältä. Öljy oli puhdasta ja magneeteissa todella vähän muhjua. No kaikki oli valmista ja ajattelin että otan vielä proput irti ja laitan vähän tiivisteainetta väliin. No toisen propun mukana tuli metallinpala joka paljastui pakin siirtäjän lukitustapiksi. No ei siinä sitten muu auttanut kun laittaa kättä syvemmälle taskuun ja loota Kottenille. Ja kun ei kiire tuntunut olevan niin remppa venyi itseni takia tähän asti. Nyt purkuhommat on suoritettu ja mielessä oli laittaa kapeat vetarit samalla. Mutta jarrut pitäisi vielä ratkaista kun vain varhaisen 5x205 jakosen kolkin jarrut sopii ilman koneistusta suoraan kapeaan vetariin ja nämä mulla olevat on noin 15mm leveämmät. Pitää nyös tutkia oliko mulla tarpeeksi hyvät vetarit ja putket tuolla mitkä tähän kehtaisi laittaa. Tietty jos jollain olisi myydä bolt on jarruratkaisu niin sekin kiinnostaisi. 2 Quote Link to comment
Tanhis Posted June 1, 2019 Author Share Posted June 1, 2019 Uusi ruiskukin tuli koeponnistettua. Ja vaikka ei pohjamaalia vaativa väri tulikin vedettyä lootan ja startin pintaan pölysessä tallissa niin kyllä 150€ ja 20€ ruiskulla vaan on selkeä ero. Innolla odottelen millasta kunnon pohjiin tehdystä maalauksesta tulee. 4 Quote Link to comment
Tanhis Posted June 5, 2019 Author Share Posted June 5, 2019 (edited) Juu onhan se ihan siedettävä kun pohjia ei kauheasti tullut raaputeltua ja lootasta en myöskään vanhoja maaleja sen enempää hionut tasaiseksi. Toivotaan vaan että pysyy pinnassa kiinni. Päätin nyt että tämän rempan yhteydessä laitan kapeat vetarit kun nuo takapyöränkaaret ovat rajoittaneet aikapaljon niin vanne kuin rengasvalintojakin. Ja kuten tapana on tämäkään remppa ei mennyt niinkuin Stömssöössä. Eli vetarin suojaputkissa oli sen verta rokkoa kumin tiivistepinnassa että en jaksanut lähteä hitsailemaan niitä umpeen ja etsin toiset suojaputket. No matkahuolto ajatteli että jos tilaan putket 1h ajomatkan päästä niin he muokkaavat vastaanottopaikkaan minun lähimmästä r-kioskista 45min ajomatkan päähän poriin. No ei tässä mitään onneksi paikallinen matkahuolto hoisi asian kunnialla ja paketti pitäisi saapua tänään oikeaan kaupunkiin. Edited June 5, 2019 by Tanhis Quote Link to comment
GT78 Posted June 6, 2019 Share Posted June 6, 2019 On 6/5/2019 at 7:51 AM, Tanhis said: Juu onhan se ihan siedettävä kun pohjia ei kauheasti tullut raaputeltua ja lootasta en myöskään vanhoja maaleja sen enempää hionut tasaiseksi. Toivotaan vaan että pysyy pinnassa kiinni. Päätin nyt että tämän rempan yhteydessä laitan kapeat vetarit kun nuo takapyöränkaaret ovat rajoittaneet aikapaljon niin vanne kuin rengasvalintojakin. Ja kuten tapana on tämäkään remppa ei mennyt niinkuin Stömssöössä. Eli vetarin suojaputkissa oli sen verta rokkoa kumin tiivistepinnassa että en jaksanut lähteä hitsailemaan niitä umpeen ja etsin toiset suojaputket. No matkahuolto ajatteli että jos tilaan putket 1h ajomatkan päästä niin he muokkaavat vastaanottopaikkaan minun lähimmästä r-kioskista 45min ajomatkan päähän poriin. No ei tässä mitään onneksi paikallinen matkahuolto hoisi asian kunnialla ja paketti pitäisi saapua tänään oikeaan kaupunkiin. Tirsk..tais matkiksen tietokoneella AINOA kaupunkia etäisesti muistuttava lähitienoilla olla Pori...:) Quote Link to comment
nalleolut Posted June 6, 2019 Share Posted June 6, 2019 tuo on aika perseestä et matkahuollon paketit menee ensin poriin ja sieltä jakorahtina näihin rauman asiamies matkahuolto pisteisiin . se on + 1vrk ennen ku tavara tontilla. hieno projekti ettei mee ihan ootee.. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 7, 2019 Author Share Posted June 7, 2019 9 hours ago, GT78 said: Tirsk..tais matkiksen tietokoneella AINOA kaupunkia etäisesti muistuttava lähitienoilla olla Pori...:) Taisi osasyy olla Rauman matkahuollon muuttossa, mutta tälläinen että jotain muuttaa ja kehittyy onkin porilaisille aivan tuntematon käsite. 2 Quote Link to comment
Tanhis Posted June 7, 2019 Author Share Posted June 7, 2019 Taas ollaan pykälän lähempänä puhalluskaapin ostoa. Vielä kun keksis mihin sen saisi mahtumaan kotitalliin. Eli hinkkasin suojaputket puhtaaksi poraharjalla ja rälläkän kuppiharjalla. Ja vaikka suojaputket mitä hommasin korvaaviksi oli huomattavasti paremmat kuin vanhat niin silti meni toisessa putkessa hitsuuhommiksi suojakumin vastinpinnan rokkojen takia. Ja sit loppu vielä kaasukin, niin siksi loppu sipaisu tuli tehtyä pakkelilla ettei ainakaan epätasasen putken takia suojakumit rupea vuotamaan. Eli huomenna olisi ohjelmassa putkien hionta ja maalaus ja sunnuntaina vetarien ja suojaputkien kokoaminen lootaan kiinni. Ostin ekaa kertaa saumattomat suojakumit eli toivottavasti niiden asennus menee mutkitta. Quote Link to comment
nalleolut Posted June 8, 2019 Share Posted June 8, 2019 eikös nuo vois sitruunahapottaa ??? ei ois pelkoa et ohenee tai venyy tai.. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 8, 2019 Author Share Posted June 8, 2019 8 hours ago, nalleolut said: eikös nuo vois sitruunahapottaa ??? ei ois pelkoa et ohenee tai venyy tai.. Voishan ne, mut kun ei sattunut oleen sitruunahappoa hollilla. Ja noi olis tarvinnut jo aikamoisen saavin että olis saanut kunnolla upoksiin. Mut tänään sai putket maalin pintaansa. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 9, 2019 Author Share Posted June 9, 2019 Vetarinsuojaputkien kumit löysi tänään paikkansa. Extra käsipari olis ollut aika hyödyllinen tässä hommassa, mut kyl ne yksinkin paikalle sai. Jätin suojaputket aurinkoon paistumaan että maali olisi edes pykälän verran kovempaa kun noita rupeaa paikalleen ujuttamaan. 1 Quote Link to comment
Virtanen Posted June 9, 2019 Share Posted June 9, 2019 Tein talvella ohjeet, joilla kumit saa melkein yhdellä kädellä paikoilleen: https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?p=8979350&highlight=#8979350 1 Quote Link to comment
metake Posted June 9, 2019 Share Posted June 9, 2019 2 hours ago, Virtanen said: Tein talvella ohjeet, joilla kumit saa melkein yhdellä kädellä paikoilleen: https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?p=8979350&highlight=#8979350 Ja kahden turaajan videokin löytyy aiheesta 🙂 Quote Link to comment
metake Posted June 9, 2019 Share Posted June 9, 2019 22 hours ago, Tanhis said: Mut tänään sai putket maalin pintaansa. Vielä kun olisit samalla vauhdilla vaihtanut nuo suojakannet o-rengas mallisiin niin ei olis tarvinnut murehtia vuodoista sivuposkissa 🙂 Quote Link to comment
Tanhis Posted June 9, 2019 Author Share Posted June 9, 2019 (edited) 5 minutes ago, metake said: Vielä kun olisit samalla vauhdilla vaihtanut nuo suojakannet o-rengas mallisiin niin ei olis tarvinnut murehtia vuodoista sivuposkissa 🙂 Ei ollut prässiä saatavilla just kun olis tarvinnut. Ja hylomaria meinasin laittaa paperitiivareitten väliin. Edit: siittäkin huolimatta että Kotten kiros mua kyseisen tiivisteaineen käytöstä. Ei kuulemma ollut kivaa putsailla kun lootaa remppasi. Edited June 9, 2019 by Tanhis 2 Quote Link to comment
Tanhis Posted June 9, 2019 Author Share Posted June 9, 2019 Ja kumit vaihdoin just näin kuin tässä videossa mutta putki maassa jalkojenvälissä. https://youtu.be/EQAV1MXBZFU Quote Link to comment
Tanhis Posted July 23, 2019 Author Share Posted July 23, 2019 Meinaa tuo bif painaa päälle, niin katsotaan jos ehtis sinne. Eli lootaan istutin vetarit ja startin paikalleen eilen ja laitoin framille paikalleen asennusta varten. Sitten tänään sain lootan paikalleen jarrukilvet ja stefat paikalleen. Huomenna ohjelmassa olisi laittaa kone paikalleen ja kaikki muut rumpuja lukuunottamatta kuntoon. Ja kenties perjantaina rummut paikalleen, katsastus ja biffiin päin. Jos ei kaikkea saa valmiiksi niin sitten pitää lähteä matkaajalla biffiin. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted July 24, 2019 Author Share Posted July 24, 2019 Kone löysi paikkansa ja uusi tunkki teki homman huomattavasti miellyttävämmäksi. Sähköt, letkut ja vaijerit paikalleen ja koekäyttökin onnistui pikku sahaamisen jälkeen, kun ei ollut bensaa irtokannussa et olisi kaasarit voinut täyttää etukäteen. Rummut viety kavennettavaksi (14mm) ja ne pitäis saada huomenna. Eli kunhan saan rummut kohtuu ajoissa niin auton katsastus pe olisi mahdollista biffiä ajatellen. Vielä olis siis listalla -rummut ja kiristys -kenkien säätö -käsijarrun säätö -jarrujen ilmaus -lootan täyttö -putken loppupään paikalleenlaitto -vanteet paikalleen -katsastus Eli jos kaikki menee hyvin niin auto on vkl ajossa. 3 Quote Link to comment
Tanhis Posted July 25, 2019 Author Share Posted July 25, 2019 Hilkulle meni, 18:30 rummut sorvauksesta. 19:15 hallilla laittaas rumpuja ja loppuja muita asioita kuntoon ja paikalleen. 21:30 koeajo. Huomenna aamulla katsastus ja kenties pikku checkki että kaikki on kireellä ja sit 14:30 porin kautta kohti biffiä......niin siis jos katsastuksessa ei suurempia onhelmia. Toi muuten kapeat vetarit hienosti lisää tilaa renkaan ja takakaaren väliin. 3 Quote Link to comment
Kharon Posted July 30, 2019 Share Posted July 30, 2019 Ei näemmä ollut isompia vaikeuksia katsastuksessa kun kovin tutunnäköinen mies BIFfistä löytyi autoineen. Hyvin kävi. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 31, 2019 Author Share Posted July 31, 2019 21 hours ago, Kharon said: Ei näemmä ollut isompia vaikeuksia katsastuksessa kun kovin tutunnäköinen mies BIFfistä löytyi autoineen. Hyvin kävi. No, vähän oli kommenttia huonosti säädetystä käsijarrusta (hilkulla että otti tasaisesti kiinni) ja taisi siellä joku parkkipolttimokin olla palanut. Mutta kokonaisuutena auto vei biffiin ja takaisin ilman ongelmia vaikkakin kehitettävää on. Taka iskarit pompottaa eli viime vuonna tehty halpis iskaripäivitys meni aivan metsään. Pitää varmaan hommata konit sinne. Takavaimentajan ja helman välinen putki tuli asennettua juuri senverran väärään asentoon että putki kolisi takapuskuriin, eli tämä pitää säätää. Jarrurummut pitää ottaa auki ja tarkistaa että kengät otta kokonaan rumpuun kiinni kun isonveden takana joku oli kommentoinut että pelkkä boorin ulkoa kavennus ei välttämättä riitä vaan sisäpinnastakin pitäisi sipaista pois. Onneksi sorvautin minimimäärän mitä rummusta voi pois ottaa niin että kruunumutteriin saa vielä sokan paikalleen. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 26, 2021 Author Share Posted July 26, 2021 Vaiherikas oli BIF reissu. Tankkasin Raumalla ja koetin laittaa autoa käymään ja starttasi kivasti mutta sammui kun irrotti avaimesta teki tätä muutaman kerran ja mietin että mikähän nyt ja lähdin ajamaan. 20km ajettu ja huomasin että nyt ei oikein ylärekisteri toimi kunnolla ja ihan kun paukuttaisi vähän putkessa kun koettaa antaa lisää kaasua. Pysähdyin parkkikselle ja auto sammui itsestään, kone normilämmöissä ja ei mitään ulkoista näy mikä voisi ongelman aiheuttaa. Kurkkasin että akun kengät kunnolla kiinni kun olivat just olleet irti ja kaikkki sielläkin ok. Starttailin uudestaan ja totesin että vikana on virtalukossa ja se toimi tietyssä asennossa niinpä matka jatkui. 50km eteenpäin ja virtalukko ajattelin että satasen vauhdistahan olisi hyvä pätkäistä sähköt täysin ja olla hetken pois ja sitten palata. No kaasarithan eivät lopeta toimintaansa vaikka sähköt katkeisikin ja hemmetillinen jysähdys putkessa joka myös muutti auton käyntiäänen eli jotain hajosi pakopuolelta. En tätä sitten enempää jäänyt pähkäilemään kun mitäs sille olisi voinut reissussa tehdä. 10km eteenpäin ja virrat katosi kokonaan niin että pääsin nilkuttamaan bussipysäkille jossa virtalukon pohjaa rämpäämällä sain kaikki toimimaan niin että pääsin ajamaan Ruovedelle jossa kaupan pihalla ei starttia löynyt enää virtalukosta niin mäkistartilla liikkeelle ja tapahtumaan. Paikanpäällä leirin pystytys ja virtalukon tutkiminen ja näytti että mikään ei hajonnut vaan virtalukon pohja oli irronnut prässäyksisään ja ei näin ollen ollut enää yhteydessä virtalukkoon. ~4h remontti rattiputki ja kaikki siihen liittyvät johdotukset irti ja takaisin ja kaikki taas kunnossa. Kotona sitten tuli vielä tutkittua putkea tarkemmin ja vaimenninhan sieltä oli levinnyt. Tästä loppupeleissä selvittiin muutamilla pistehitseillä ja samalla tuli paikattua muutama muu pikkureikä vaimentimesta. Kotimatka menikin niinkuin nämä reissut yleensäkin bensaa tankkiin ja ajoa. Kg miittikin tuli kurkattua bif yhteydessä. 4 Quote Link to comment
Tanhis Posted December 31, 2021 Author Share Posted December 31, 2021 (edited) Ja ei toista projektipäivitystä ilman kolmatta. Eli kun kerran välipäivillä sai uutta talli-inspiraatiota niin ei anneta hyvän pössiksen mennä hukkaan. Eli halkeillutta revennyttä ja pehmeää hanskalokeroa tullut pikkuhiljaa korjaitua pikaliiman kanssa takaisin ruotuun. Eilen käytin vielä kiinnityslirpakkeen annitrolissa ja vedin mustan kilikalin pintaan suojaksi ja myös random sävyjen kattama hanskalokero sai vähän edustavampaa pintaa päällensä. Eli ulopuolelle mustaa ja sisälle vedin hyllyssä ollutta vw transporter sisutan harmaata. Ja kuvassa näkyy hyvin sauma mikä kertoo kuinka paskassa kunnossa tuo oikeasti oli. Edited December 31, 2021 by Tanhis 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted July 14, 2023 Author Share Posted July 14, 2023 Laitetaas tännekkin pieni update. Auto ollut tähän asti talvisäilössä kun työpaikan pakkovaihdosta johtuen kesäloma jäi vähän lyhyeksi ja piti alkukesän vapaat viikonloput keskittää '88 matkaajan reissukuntoon saattamiseen ja pieni lenkki Norjassa taas tulikin tehtyä. Kun asiat ei tietenkään mene kuin Strömssöössä niin talviseisonnan jälkeen valojenvaihto ei oikein toiminut kuten pitäisi ja valot jopa jäi kokonaan pois päältä kunnes kosketti vaihtonappulaa. Myöskään viimekesänä vaivannut bensamittarin viisarin eläminen ajovalojen päällä olemisen kanssa synkassa ei ollut itsestään korjaantunut talvenaikana. Bensamittarin ongelma paljastui niinkin simppeliksi kuin huonoksi maakontaktiksi mittarin ja auton rungon välillä ja samalla tuli kaikki kontaktipinnat putsattua. Nyt mittari näyttää oikein ajovaloista piittaamatta. Valojenvaihtorele taasen täytyi aukaista vianetsintää varten ja viaksi paljastui käytön puute. Kärkikeinu jumitti releen runkoon, pikku herkistely ja tippa öljyä ja rele toimi taas kuten pitää. Samalla putsasin myös releen kärjet 1500 hiomapaperilla 10v huoltotoimenpiteenä. 2 Quote Link to comment
Tanhis Posted July 15, 2023 Author Share Posted July 15, 2023 Tänään käytön puutteesta johtuvien ongelmien selvittely jatkunut. Lisävalojen rele ei oiken ottanut toimiakseen. Avauksen jälkeen paljastui että sieltähän oli päässyt kelalta hapettumaan käämi irti liittimestä. Pikku lakanputsaus vähän juoksutetta ja lanka kolvilla takaisin kiinni. Menisköhän taas seuraavat 10vuotta. 2 Quote Link to comment
wp Posted July 15, 2023 Share Posted July 15, 2023 3 hours ago, Tanhis said: Tänään käytön puutteesta johtuvien ongelmien selvittely jatkunut. Lisävalojen rele ei oiken ottanut toimiakseen. Avauksen jälkeen paljastui että sieltähän oli päässyt kelalta hapettumaan käämi irti liittimestä. Pikku lakanputsaus vähän juoksutetta ja lanka kolvilla takaisin kiinni. Menisköhän taas seuraavat 10vuotta. Näin se menee analogisissa ajoneuvoissa. Moni tyrmistynyt kun ei enää saa valmistajalta auton toiminnan kannalta olennaisia ohjausyksikköjä enää 10 vuoden jälkeen. Paalaa auto DSTC/ABS- yksikön takia jollei joku kloonaa käytettyä ohjain laitetta autoosi sopivaksi. Olennaisten piirien valmistus on jo lopetettu... Quote Link to comment
Tanhis Posted July 21, 2023 Author Share Posted July 21, 2023 (edited) On 7/15/2023 at 9:31 PM, wp said: Näin se menee analogisissa ajoneuvoissa. Moni tyrmistynyt kun ei enää saa valmistajalta auton toiminnan kannalta olennaisia ohjausyksikköjä enää 10 vuoden jälkeen. Paalaa auto DSTC/ABS- yksikön takia jollei joku kloonaa käytettyä ohjain laitetta autoosi sopivaksi. Olennaisten piirien valmistus on jo lopetettu... Tullut jo itsellekkin nokan eteen käyttiksessä puhelinmoduulin kanssa. Vanhat on kalliita (satoja €) ja ei 100%varmuutta kuinkakauan toimii. Ja firma joka tekee kunnostuksia/modernisointeja pyytää ~2k€ kunnostetusta/modernisoidusta moduulista. Ajokunnon parantelu jatkui kaasarien uudelleenrakennuksella kun ainakin yksi neulaventiili vuosi ja näinollen kaasari tulvi ja meno oli vähän puuttunutta kun auto sai sen verran soppaa että pikkulinnut tipahteli puista. Toisen kaasarin kanssa ei ollut juurikaan mitään ongelmia kun jokunen vuosi takaisin laitoin nos kaasarin, mutta toisen kanssa tulikin vähän enemmän askartelua kuin oli ryyppyyn liittyvässä vivussa pikkasen enemmän klappia kun säädöt antaa periksi. Omista kätköistä löytyi parempi kaasarin kansi ja pikku preppauksilla sain paremman kokonaisuuden rakennettua kuskin puolelle. Uudessa kannessa oli vain hyvin yleinen ongelma eli ryypyn askellevyn jousi oli poikki ja piti vaihtaa parempaan. Tämä tarkoitti käytännössä sitä että ryyppyläpän akselin päästä piti hioda tehdashitsaus pois vaihtaa uusi käytetty jousi paikalle ja hitsata päätylevy takaisin paikalleen. Kun kaasarit oli takaisin autossa tein normaalit tarkastukset ja vedin bensaletkusta ja ylläripylläri oli kun nos kaasarista jäi bensaputki käteen. en selkeästi ollut tehnyt tähän kaasariin alla olevaa muokkausta vaikka yleensä tapana on. Eli putki pysyy paikallaan kun tekee sivuleikkureilla pikku uria putkeen ja putki takaisin paikalle koputellen locktiten kanssa. Sen verran villi ja huonoissa säädöissä auto oli aamulla töihin ajaessa että pitää kenties säätää synkat kohdalleen ja muutenkin tehdä perushuolto että saa taas toimimaan hyvin. Edited July 21, 2023 by Tanhis 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted May 1 Author Share Posted May 1 Kirvellä veistetyt vanteetkin löysi tiensä ghian alle viime talvena. Myös rengaskoko sai vähän päivitystä nyt kun takana on lisää tilaa kapeiden vetareiden ansiosta. 185/65 takana 5,5" vanteella et20 ja edessä 145/65 4,5" et 20 10 Quote Link to comment
Tanhis Posted June 1 Author Share Posted June 1 Katotaan jos vaikka nämä saisi verholtua runiin mennessä. Ei näitä kyllä valmiiksi saa mutta yritetään jotain. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted June 2 Author Share Posted June 2 (edited) Tähän hätään ovipahvit ovat valmiit. Pohjavanerit tuli maalattua 2k epoksipohjalla ettei ihan kaikkea kosteutta imisi itseensä. Ideana pahvien kanssa oli tehdä tikattu viiva/viivoja mahdollisesti jollain grafiikalla poraamalla pieniä reikiä verhoilun ja vanerin läpi ja sitten käsin tikata haluttu design. Mutta tämä saa odottaa hetkeä kun on huomattavasti enemmän aikaa väkertää. Pohjalle tuli ensin jeans kuosia muistuttava vaahtomuovilla paksutettu kangas. Vaikka jeans teemainen t34 kävi mielessä niin jos nyt kuitenkin jätetään tämä idea toteuttamatta. Päälle autokäyttöön tarkoitettu keinoeläin. Kankaan mukana tuli jopa hoito-ohjeet. Tämä päätyi yhden ovipahvin sisäpuolelle. Edited June 2 by Tanhis Quote Link to comment
Tanhis Posted June 2 Author Share Posted June 2 Vähän saattoi seitittyvä liimakin haitata tekemistä mutta pintakuosi sentään pysyi puhtaana. Laserleikatut pohjavanerit tuli muistaakseni Belgiasta ja pajan nettisivutkin oli kaiverrettu vanerin taakse. Oven yläreunan pehmusteet meinasin verhoilla kokonaan uusiksi mutta taas aikataulu rupesi ahdistamaan niin pikku välttävä vinyylikorjaus tuli väsättyä ettei vaahtomuovi paista läpi. Ensiviikolla pitäisi sitten keksiä miten oven sisäosien reijät saa umpeen ettei uudet pahvit ole heti kosteana. Myös yksi oven alareunan kromilista puuttuu mikä voi olla mielenkiintoinen löytää. Ehkä pitää miettiä jotain universaalilistaa molemmille puolille. Quote Link to comment
Urbantoy Posted June 2 Share Posted June 2 13 minutes ago, Tanhis said: Vähän saattoi seitittyvä liimakin haitata tekemistä mutta pintakuosi sentään pysyi puhtaana. Laserleikatut pohjavanerit tuli muistaakseni Belgiasta ja pajan nettisivutkin oli kaiverrettu vanerin taakse. Oven yläreunan pehmusteet meinasin verhoilla kokonaan uusiksi mutta taas aikataulu rupesi ahdistamaan niin pikku välttävä vinyylikorjaus tuli väsättyä ettei vaahtomuovi paista läpi. Ensiviikolla pitäisi sitten keksiä miten oven sisäosien reijät saa umpeen ettei uudet pahvit ole heti kosteana. Myös yksi oven alareunan kromilista puuttuu mikä voi olla mielenkiintoinen löytää. Ehkä pitää miettiä jotain universaalilistaa molemmille puolille. Laitoitko sikaflex:iä paikkauksena.. Ihan hyvinhän tuo peitää vaahtomuovin.. Soiva korjaus 👍 Quote Link to comment
APO Posted June 2 Share Posted June 2 Asetonilla lähtee mukavasti kontaktiliiman roiskeet pois. Saa myös kankaasta ja vinyylistä helposti. Toki hyvä ensin testata värin kestävyys johonkin ei näkyvään paikkaan. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted June 2 Author Share Posted June 2 (edited) 23 minutes ago, Urbantoy said: Laitoitko sikaflex:iä paikkauksena.. Ihan hyvinhän tuo peitää vaahtomuovin.. Soiva korjaus 👍 Furniture clinic nahankorjaussarjalla tuon väsäsin kuntoon kun käyttiksen penkin korjauksesta oli jäänyt aineita yli. Koetin jopa kuosin kopiontia kuumaliimalla mutta en saanut kopsattua valmiiseen pintaan. Edited June 2 by Tanhis 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted June 2 Author Share Posted June 2 17 minutes ago, APO said: Asetonilla lähtee mukavasti kontaktiliiman roiskeet pois. Saa myös kankaasta ja vinyylistä helposti. Toki hyvä ensin testata värin kestävyys johonkin ei näkyvään paikkaan. Ilmastointiteipillä otin valmiille pinnalla eksyneet seitit pois ja käsistä putsaaminen ei ollut ongelma. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 3 Author Share Posted June 3 Vähän jännitti miten värivalinnat meni mutta lopputulos ei ole lainkaan pöllömpi. 10 Quote Link to comment
Tanhis Posted July 3 Author Share Posted July 3 Jaahas saattoi olla tän vuoden ajot tässä, vein ghian varastoon kun pitäisi matkaajan kanssa lähteä reissuun ja alkoi pihasta loppumaan tila. Varastolle saavuttuani kuuntelin että nyt on vähän ylimääräistä kolkotusta käyntiäänessä. Eli kun Norjan reissu tehty matkaajan kanssa niin pitää tutkia tuleeko kolkotus venakoneistosta tai syvemmältä. Toisaaltaan tämähän tosiaan oli arpakone joka paikalleen 15 vuotta sitten meni, että ei se huonosti ole palvellut. Toisaaltaan jos se kolkotus tulee jostain laakerista niin kenties olisi aika 69x92 padalle. En vaan tiedä kannattaako yhden öp venan '65 lohkoon ruveta rakentamaan. Toisaaltaan ajot voisi myös mahdollisesti jatkua sinisessä ghiassa paikalla olevalla koneella. Tämä vaan ei ole liikkunut sitten 80-luvun niin aika arpa olisi jos bif ja west fest sillä vielä ajelisi. 2 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.