mikan Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 OT, saako noita tarroja jostain uustuotantona? Tai peräti NOSsina? :-) Onpa muuten halvalla selvinnyt, kun yleensä on tullut vastaan vain satasen tarroja 700 kg:n autoissa. t. Mika Quote Link to comment
Västi Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Ja käyttömaksukin on saattanut vuosien varrella vähän noustahttp://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8374.jpg Esimerkki vuodelta 1976 Oho, onks toi noin kevyt että se on tuolloin selvinnyt halvimman maksuluokan maksulla? Olisin luullut että hiukan enempi olis tarvinnu maksaa. Meidän 60' MK2 jaggessa on samanmoinen, samalta vuodelta, mutta 250mk. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 15, 2009 Author Share Posted September 15, 2009 Omapaino 870, kokonais 1050 Ja olisko mahdollisesti sillä jotain vaikutusta että tämä on rekisteröity 2+2 paikkaseksi Quote Link to comment
-ST- Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Omapaino 870, kokonais 1050 Ja olisko mahdollisesti sillä jotain vaikutusta että tämä on rekisteröity 2+2 paikkaseksi Mulla on -66 TL:ssä vastaavat lukemat: Omapaino 920 ja kokonaispaino 1370 kiloa. Ikkunasta löytyy tämmönen lipetti: Quote Link to comment
Tanhis Posted September 15, 2009 Author Share Posted September 15, 2009 Tänään sain taas niitänäitä tehtyä. Eli kävin vähän kiertelemässä ja ostamassa sopivaista letkua vedenpoisto letkuksi nokkapellin alle ja myös bensatankin ylivuotoputkelle ostin letkun. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8381.jpg Vielä pitäisi keksiä että mihin teen reijän tuota vedenpoistoletkua varten. Alunperinhän se on mennyt vaihdetangon ulosottoreijästä ulos mutta kun kyseistä reikää ei ole enää olemassa niin vähän vaikea sitä siittä on ulos vetää. Sitten kolvailin pitkienvaihtokytkimelle uudet johdot ja laitoin vilkunviiksen paikalleen samalla laitoin sitten myös ratin kaikkineen kiinni autoon ja vielä koristekortsukin löytyi ratin päälle. On sitten senverran erikoisen oloinen tuo reitti mistä nuo vilkunviiksen johdot tulevat rattiputkeen että varmasti katkeaa jossainvaiheesa nuo johdot. Ja tupakki ikkunakin löysi paikkansa pelkääjän puolelle puolen tunnin kiilloittelu tuokion jälkeen. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8380.jpg Quote Link to comment
metake Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Omapaino 870, kokonais 1050 Ja olisko mahdollisesti sillä jotain vaikutusta että tämä on rekisteröity 2+2 paikkaseksi Jos en väärin muista niin tuo meni kai kokonaispainon mukaan, joten tosiaan tuo 2+2 ja siitä osittain johtuva pieni kokonaispaino sen selittäis. Quote Link to comment
mikan Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Omapaino 870, kokonais 1050 Ja olisko mahdollisesti sillä jotain vaikutusta että tämä on rekisteröity 2+2 paikkaseksi Jos en väärin muista niin tuo meni kai kokonaispainon mukaan, joten tosiaan tuo 2+2 ja siitä osittain johtuva pieni kokonaispaino sen selittäis. Todennäköisesti näin, koska juniksessa 250 markan tarra. t. Mika Quote Link to comment
Tanhis Posted September 16, 2009 Author Share Posted September 16, 2009 Rupesin sitten miettimään vähän jarruja ja asentelin jarrunestesäiliön paikaleen että saisi vähän käsitystä että onko jarruissa mitään toivoa ilman kaikkea purkamatta. Ja tietty kun osia rupesi katselemaan niin säiliön kiinnitys panta oli hukassa/puuttuu. Noh näppäränä kaverina sovelsin pannan ison rosteri letkuklemmarin pannasta. Sitten putken säiliötä varten jouduin hakemaan vesijohto liikkeestä kun varaosaputka myi ei oota (ei ollut ohutseinämäistä putkea). Sitten kyselin että olisko jarrunesteen kestävää letkua ja vastaus oli että ei ole sellaista joka varmasi kestäisi. Noh mitäs sitten siinä muutakuin asentamaan vanha letku takaisin ja vaihtaa sen sitten kun se alkaa vuotamaan. Jarrunestesäiliön kiinnitys http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8382.jpg Ja sitten väsäsin kaikki ovien lasit paikaleen ja on sitten sen verran erikoista hommaa kiinnittää noita kehyksettömiä laseja kun säätöjä on sitten joka suuntaan. Ja vielä kaikenlisäksi epäilen vähän että tuo ikkuna hissi ei ole alunperin tästä autosta kun lasit ei nouse niin ylös kuin pitäisi eli pitää sitäkin vielä säätää. Ja kokonaisuudessan vielä pitäisi rasvata kaikki että nousisi vähän jouhevammin lasit ylös. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3741.JPG Quote Link to comment
Tanhis Posted September 17, 2009 Author Share Posted September 17, 2009 Ei juma haluaisi tavata sen henkilön ketä näitä lankoja on aikanaan työkseen vääntänyt Eli asensin takapenkin jalkoihin ilmaa puhaltavat suuttimet ja niiden käyttö langat paikalleen. Ja pitää kyllä myöntää että on tehty halvalla hieno toiminto noihin läppiin eli yksinkertaisesti vain väännetty pätkä rautalankaa niin että aukeaminen pysähtyy keskiasentoon. Kuva läpästä ja sen käyttö langasta. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8383.jpg Sitten väsäsin vaihdekepin kamoineen paikalleen ja samaan syssyyn kun auto alkaa sisältä olemaan siinä kunnossa että ennen kuin saan mattoa varten materiaalia ja innostusta niin ei siellä paljoa enää tekemistä ole, muutakuin sähköt. Eli tästä johtuen nostin myös penkit paikalleen että pääsee taas varastoon sisällekkin. Ja myös kasasin tuon lämmitys kontrolli härvelin käsijarru kahvan vieressä. Sisusta alkaa muotoutua http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8384.jpg Sitten sain tänään postissa uudet ovitiivisteet ja kiilat ovia varten ja nyt kun ne on paikallaan niin on kuin kassakaapin oven sulkisi kun on jotain oven ja korin välissäkin. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 19, 2009 Author Share Posted September 19, 2009 Sit on yksi pirullinen homma aloitettu eli koneen toimintakuntoon saattaminen. Eli homman nimihän on se että kone on rempattu joskus 80-90 luvun vaihteessa ja ei ilmeisesti koskaan koekäytetty. Noh tästä johtuen koneessa ei ollut kaikki paikallaan. Eli esim laturin kollektorin oli hiottu tasaiseksi ja siittä puutuui hiilet ja laturin kiinnityskin oli oma ongelmansa kun kiinnityspanta puuttui. Noh näppäränä kaverina otin hiilet toisesta 6v laturista ja kiinnityspannan tein reikänauhasta kunnes jostain 6v remmin löydän. Sitten koneen päittäisvälys oli säädetty ihan päin honkia eli nollaan ja vauhtiskaan ei ollu kunnolla kiinni ilmeisesti juurikin päittäisvälyyden säätämisen takia. Ja kaasarien vivustot oli ihan jäykät ja kun asiaa rupesin tutkimaan niin toisen kaasarin nivelletty palikka oli jumissa akselissaan ja itse akseli liikkui eikä osa akselissa. Myös kiihdytyspumppujen kalvot olivat niin kopottuneita että ne eivät suostuneen palauttamaan niinpä vaihdoin kalvot toisesta kolkin kaasariparista näihin kaasareihin. Pitäisi varmaan tilata jossain vaiheessa korjaussarjat että saisi varmatoimisemmat noista kaasareista. Ja myös pakoputkea rupesin sovittelemaan paikoilleen ja kun kolkin hyviä sorsia ei ole löytyt vieläkään niin laitan vakiovaimentimen j-putkien kanssa paikalleen kunnes löydän jostain kunnon vaihtimet. Ja kun kerran kolkissa on periaatteessa neljät sorsat niin ajattelin että vedän ekoilta sorsilta putket kabiinin puolelle niin saa ainakin vähän lämmintä ilmaa kabiiniin ja katsastussetäkin varmaan tykkää. Ja maalasin myös vaimentimen ja j-putket alumiinipinnoitteella. Vielä kun saisi osatoimituksen että saisi loput osat jota koneen kasaamiseen tarvitaan. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8386.jpg Quote Link to comment
vesav Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 onkos tossa vaimentimessa kiinni olevat lämpösysteemit isolla mutterilla kiinni? meinasin vaan että näyttää vaimennin kovasti samanlaiselta kun yks mikä pyörii tallissa... onko noi monessa mallissa samanlaisia? Quote Link to comment
Tanhis Posted September 19, 2009 Author Share Posted September 19, 2009 Ovat kiinni isolla mutterilla ja ainaki type kolmosissa on tollaset Quote Link to comment
Tanhis Posted September 20, 2009 Author Share Posted September 20, 2009 Tänään korjasin mittarin katkenneen neulan. Eli neula oli poikki ja mittari purettuna kun auton ostin. Noh biffistä sitten löysin miltei samanikäisen mittarin missä oli ehjä neula. Eli simppeli homma molemmista neulat irti ja sitten vaihtamaan. Samalla myös nollasin kilometrit ja hankalaksihan tämän mittarijupakan meinasi tehdä se että mittari oli osittain purettu eli kilometrimittarin akseli oli irti ja koska t34:n mittari on vain ghiasta löytyvä mittari niin se oli vähän niinkuin pakko saada kuntoon. Vanha ja uusi neula http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3747.JPG Mittari kunnostettuna ja putsattuna http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8388.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8389.jpg Tietääkö muuten ketään että millaisella pirun kiinnikkeellä tälläinen mittari tulee kiinni ja voiko korin ja mittarin välissä käyttää vain ohkasta o-rengasta tai täytyykö tiivisteen olla jollaintavalla hienompi. Ja sitten otin myös muutaman lähikuvan moottorin korjauksista/virityksistä. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8390.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8391.jpg Ja koneeseen vaihdoin myös kaikki bensaletkut ja kiinnitin puuttuvat ala jäähdytyspellit. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 21, 2009 Share Posted September 21, 2009 mittareissa on semmoset sähkösinkityt hammaspalat noiden kahden kierretankojen kohdalla niissä kiinni. Mul on kasa noita kolkin kaasareita, ja varaosia, jos jotain nippeleitä puuttuu ni voin panna tulee vaikka koko setin postikulujen hinnalla... Quote Link to comment
Tanhis Posted September 21, 2009 Author Share Posted September 21, 2009 Kävin sit tänään hakemassa 6v RedTop optiman kun oli tarvetta akulle ja oli peräti 15€ kalliimpi kuin lyijyakku eli 150€ . http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8392.jpg Ja sitten ruuvasin pakoputken kiinni ja huomasin että j-putket ei todellakaan sovi tuon vakiovaimentajan kanssa ja veikkaan että nuo j-putket ei ole varsinaisesti kolkin j-putket vain jotkut sekasikiöt millä joku kärmes on saatu toimimaan kolkin koneessa. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8393.jpg Quote Link to comment
Tanhis Posted September 22, 2009 Author Share Posted September 22, 2009 Tänään optima löysi paikkansa http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8394.jpg Kojelauta sai kaikki sellaiset kamat mihin on helppo vetää johdot ja valot. Ja tuo pehmuste ei oikeasti ole noin likainen miltä näyttää. Vaikka on se vieläkin likainen. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8396.jpg Yläpehmustetta en vielä asentanut kun tuulilasi pitää vielä ottaa irti kunnes saan puuttuvan listanpätkän matkikseen. Kiitokset edelliselle omistajalle jolta kyseinen lista löytyi. Ja sitten aloitin myös takapuskurin ruostereijän paikkaamisen takomalla vähän sinnepäin muodoltaan olevan pellinpalan. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8395.jpg Tuo olisi ainakin tarkoitus yrittää korjata niin että sen joskus voisi vaikka kromauttaa jos ylimäärästä rahaa sattuu olemaan paljon. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 23, 2009 Author Share Posted September 23, 2009 Sit on takapuskurin päätypala korjattu ja nyt on sitten vain ongelma että milläs nuo korjaukset saa piiloon. Onko kellään mitään muita ideoita kun kromaus tai pulverimaalaus. Lähinnä itsellä kävi mielessä maalaaminen jollain tummemmalla hopean sävyllä. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8397.jpg Quote Link to comment
Guest Sami W Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Mites olis tämmöinen väliaikainen ratkaisu? http://www.customcoating.net/index.php? ... T&id=00024 Quote Link to comment
Kape77 Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Ite hioisin sen paperilla sileeks vesissä sinne pariin tonniin asti ja vetäisin lumpulla kiiltäväks. Seuraavaks tuuttaisin lakkaa päälle. Palliksen tuhkakupin vetäsin tolleen piruuttani kokeeks 05 ja viel tänäkesänä se kiilsi. Paljon paremman näkönen tulee tolleen kun millään hopeella, sen näkee kilometrin päästä jo. Ja ainahan siihen voi laittaa jonkun bumper stickerin peittämään =P Kromautat sitte uusiks joskus kun ei oo enää muuta nyplättävää autossa. Loisto idea hä? ja viel lähes ilmanen! Quote Link to comment
ARTO Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 kapen kanssa aikalailla samaa mieltä. kokeiltu täälläkin kyseistä hiomalla kiiltoa esiin jippoa ja toimi ihan hyvin. sopivasti ( sopivin väliajoin ) kun autosolilla tai vastaavalla kiilloittelee niin ei tartte edes lakkaa laittaa. Toki kohdan läheltä huomaa, mutta paljon parempi kuin kuppaisen himmeä/ruosteinen kohta. Quote Link to comment
Lasse Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 Ite vedin noi kuplan lommoset puskurit oikaisun jälkeen hopealla ja lakalla. Moni on pitänyt noita onnistuneina. Onpahan "erilainen". Quote Link to comment
Tanhis Posted September 24, 2009 Author Share Posted September 24, 2009 Pitää varmaan koettaa tuota hiomis/lakka juttua Mutta nyt saa luvan mennä paikalleen tuollaisena ja nysvään ne sitten joskus kuntoon. Ja postin täti toi tänään lisää osia eli ovien ulostulorajoittimet. Nämä rajoittimet on tarkoitettu t14 Ghiaan ja ovat vajaan sentin lyhkäsemmät mitä niiden pitäsi olla. Mutta toimivat muuten vallan mainiosti kun ei sen oven kuintenkaan tarvitse aueta 90asteen kulmaan. Ja vielä lisäksi että ei pahemmin noita t34 rajoittimia kaupan ole. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8398.jpg Quote Link to comment
Kharon Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 Omapaino 870, kokonais 1050 Ja olisko mahdollisesti sillä jotain vaikutusta että tämä on rekisteröity 2+2 paikkaseksi Jos en väärin muista niin tuo meni kai kokonaispainon mukaan, joten tosiaan tuo 2+2 ja siitä osittain johtuva pieni kokonaispaino sen selittäis. Jepulis. Ghia on virallisesti kaksipaikkainen ja siis kokonaismassa jää aivan naurettavaksi omamassaan nähden. Huvittavaa asiasta tekee se, että tuo iso Ghia on ihan mukavasti nelipaikkainen verrattuna pieneen (typ14), joka niinikään on 2+2 merkinnöillä rekisterissä. ;) Quote Link to comment
Tanhis Posted September 24, 2009 Author Share Posted September 24, 2009 Huvittavaa asiasta tekee se, että tuo iso Ghia on ihan mukavasti nelipaikkainen verrattuna pieneen (typ14), joka niinikään on 2+2 merkinnöillä rekisterissä. ;) Juu mahtuuhan sinne takapenkille istumaa mutta ei kyllä yli 165cm saa olla pitkä ettei pää ota kattoon kiinni. Ja voin vain kuvitella että miten joku aikuinen muka istuisi t14 ghian takapenkillä. Quote Link to comment
Guest DaFox Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 Juu mahtuuhan sinne takapenkille istumaa mutta ei kyllä yli 165cm saa olla pitkä ettei pää ota kattoon kiinni. Ja voin vain kuvitella että miten joku aikuinen muka istuisi t14 ghian takapenkillä. 911 oli kans takapenkin osalta melkonen "tilaihme", päättömyys olisi parantanu kummasti matkustusmukavuutta.. Pitääki tulla joku ilta kurkkimaan rojektia ja suorittamaan istumatestiä sinne takapenkille :) Quote Link to comment
Tanhis Posted September 27, 2009 Author Share Posted September 27, 2009 Sitten pitäisi ruveta sorsia väsäämään kun ei nyt ole kauheasti rahaa pistää minkään paskan ostamiseen. Eli tuollaiset sitten valkkasin paskojen seasta hitsattavaksi. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8400.jpg Ja sitten saako jostain kolkkiin valmiita sytkäjohto sarjoja tai pitääkö noi väsätä jostain metritavarasta. Nimittäin t1 koneen original sarjana hc:ltä ostettu sarja ei oikein toimi -> aivan liian lyhyet johdot. Ja sitten joka toinen on taas liian pitkä. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8401.jpg Quote Link to comment
-ST- Posted September 27, 2009 Share Posted September 27, 2009 Mulla on nämä johdot HC:ltä. Silikooniset sytytysjohdot Kunnon 7mm:n silikonijohto. Kaksinkertainen silikonikerros vahvan kuparijohtimen päällä. Tarkoitettuja koneisiin, joissa sytytyksen tulee toimia. Vastus 0-ohm. Täydellinen asennusvalmis sarja. Til.nro € Hinta Tuote 5221-10 23.00 Srj Sytytysjoht.silikoni keltaiset 5221-12 23.00 Srj Sytytysjoht.silikoni siniset 5221-13 23.00 Srj Sytytysjoht.silikoni punaiset Quote Link to comment
Tanhis Posted September 27, 2009 Author Share Posted September 27, 2009 Niin mutta eihän noitakaan saa vedettyä lähimainkaan sieltä mistä ne pitäisi saada vedettyä. Eli siis kyllä noillakin johdoilla mitä mulla nyt on saa koneen käyntiin mutta se että johdot luikertelee vaikka mistä mikä ei ole kauhean luotettavan oloista. Quote Link to comment
-ST- Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Niin mutta eihän noitakaan saa vedettyä lähimainkaan sieltä mistä ne pitäisi saada vedettyä. Eli siis kyllä noillakin johdoilla mitä mulla nyt on saa koneen käyntiin mutta se että johdot luikertelee vaikka mistä mikä ei ole kauhean luotettavan oloista. Kyllä ne mulla ihan asiallisesti asettu, tosin eihän niissä kyllä liiemmälti mittaa ole varsinkaan 1 ja 3 pytyn johdoissa. Kuvaa ei valitettavasti ole, kun auto on jo talviteloilla toisella paikkakunnalla. Quote Link to comment
-tipi- Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Saahan tarvikeliikkeestä ostettua piuhoja kappaleittain ainakin 5cm välein, ellei jopa pienemmälläkin erolla. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 28, 2009 Author Share Posted September 28, 2009 Saahan tarvikeliikkeestä ostettua piuhoja kappaleittain ainakin 5cm välein, ellei jopa pienemmälläkin erolla. Mutta sitten tulee kumitutti ongelma tulpan päässä. Quote Link to comment
Guest biblo Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Metritavarana ostaa ja tilkkeet erikseen niin saa tasan oikean mittaisia. Itse kyselin kuplaan niin 40e oli paketilla hintaa ja itse kun teki vastaavat niin olikohan 18e kaikkine hilppeineen+johtoa jäi vissiin reilu metri varastoonkin. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 28, 2009 Author Share Posted September 28, 2009 Mut joo sain tänään jotain tehtyäkkin eli kun sorsia ei tunnu löytyvän mistään järkevään hintaan/kuntoon nähden niin hitsailin sitten nuo ruosteiset paskat kasaan. Ja nyt kun homma on valmis niin olis varmaan ollut melken helpompaa tehdä noi sorsat käytännössä kokonaan uusiksi ennemmin kuin ruveta tekemään paikkoja. Mutta nyt ovat pintakäsittelyä vaille valmiit. http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8403.jpg Ja vois varmaan laittaa hankintalistalle uudet sorsat saksasta 154€ kappale. Quote Link to comment
-tipi- Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Asialla ei liene mitään merkitystä, mutta tuo toinen näyttäis olevan ykskaasarisesta 1500:sta, kun on tuo esilämmitysputken lähtö tuolla etukäyrässä. Quote Link to comment
metake Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Mikäs noissa lämmönvaihtimissa on erona kuplan vastaviin? Quote Link to comment
DOODAH Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Mikäs noissa lämmönvaihtimissa on erona kuplan vastaviin? nää on paljo pitemmät Quote Link to comment
Tanhis Posted September 29, 2009 Author Share Posted September 29, 2009 Asialla ei liene mitään merkitystä, mutta tuo toinen näyttäis olevan ykskaasarisesta 1500:sta, kun on tuo esilämmitysputken lähtö tuolla etukäyrässä. Ai on vai. Kyllä tällekkin koneelle meinasin vetää esilämmitysputken tuosta natsasta. Quote Link to comment
-tipi- Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Siis tarkotin imusarjanlämmitystä, minkä olet tainnut hitsata jo kiinni. Quote Link to comment
Tanhis Posted September 29, 2009 Author Share Posted September 29, 2009 Aa... mun moka joo tosiaan kiini on hitsattu jo ja muistaakseni kaikisssa muissakin sorsissa mitä mulla kolkkiin on, on tuo lähtö. Quote Link to comment
-tipi- Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Ahaa, pitääpä kurkata omista onko niissäkin tulpattuna. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.