Jump to content

Linda, eli -72 pallis.


Guest MillaI

Recommended Posts

Miten näihin menee piuhat?

Siis tuleeko sen "ohjauspylväästä" tuleva maadoitusjohto tohon toiseen reikään töötissä ja mikä tohon toiseen tulee?

Ärsyttää kun en ottanu kuvia aikoinaan...

EN tajua piirustuksista paljoa.

post-3756-13888362972471_thumb.jpg

Link to comment

jos sama ku juniksessa niin toiseen tulee töötiltä tuleva maa piuha ja toinen piuha menee suoraan maihin. El ku painat tööttiä niin se katkoo töötti ämyrin maata. Jos sama ku juniksessa:) näyttäis olevan maa piuhalle paikkakin tuossa peltilätkässä mikä on kuvassa...

Link to comment

Mä en nyt ymmärrä tööttiä.

Siis varmaankin tuo yksi osa ei edes kuulu siihen.

Siis kun tööttiä painaa, niin se irroittaa sen yhden levyn yhteyden ja silloin pitäis äänen kuulua?

Nyt mulla on omasta mielestä kaikki piuhat oikein, mut mitää ei tapahdu.

Miten testaan et onko itse äänen aiheuttaja rikki, tai et tuleeko ees virtaa?

Link to comment

Nyt toimii töötti.

En tiedä mikä mätti, mut tuo yksi osa ei kuulu siihen. Mistäköhän sekin on mulle ilmestynyt?

 

Käynnistin taas Lindan ja sit sain aika kovan sähköiskun moottorista?

Pitää vissiin tarkistaa maadoitus? Va?

post-3756-13888362974141_thumb.jpg

post-3756-13888362974479_thumb.jpg

post-3756-13888362974666_thumb.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...

Jee!

Lindassa on nyt jarru- ja peruutusvalot!!

Ihan itte tein!

Osaisikohan sen perskutin puhaltimenkin asentaa?

 

Katsastusmiestä varten ei oikeestaan olis enää kuin takaluukkujen asennus ja takapenkin patjojen teko.

Kerkeisköhän täs kuussa katsastaa (myös tänä vuonna)?

Ehkä...

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest MillaI

Nyt toimii Lindassa puhallin ja melkein kaikki retkisähköt on tehty.

Koneenkin sain käymään neljällä kun vaihdoin virranjakajalta lähtevän kakkospytyn piuhan alkuperäiseen.

Hieno uusi silikoninen oli jo sisältä katkennu vaikka autolla ei ole ajettu metriäkään.

Pitää varmaan ostaa uusi sarja joka ei ole silikonia.

Nyt pitäis varmaan sytytys säätää uudelleen kun sen aiemmin säädin kolmelle pytylle?

 

Hommat vähenee ja niin vähenee aikakin!

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ei kait olis imupuolella vuoto?

Kupla teki mulla samaa aikoinaan, kylmänä toimi hienosti, mutta lämpimänä ei tyhjäkäyntiä ollut. Ne pässinsarvien kumit vuoti, veti lämpimänä ilmaa välistä (joskin kylmänäkin, mutta sillon ei ollut merkitystä).

 

Ruiskuttelet starttipilottia vähän ympäriinsä tyhjäkäynnillä, jos jostain kohdasta kierrokset nousee, siellä on vuoto.

 

(edit: vähän muutettu järkevämpään asuun tekstiä)

Link to comment

Ojjj, aika hieno tuli. :)

 

Onnittelut!

 

Omakin talvikaamos alkaa helpottaa kun aurinkoa näkee välillä, pitää ruveta nysväämään kaikkea.

 

Täältä ääni kaikille kolmelle: Imuilmavuodolle, liian aikaisen pois menevälle ryypylle tai kantaville venttiileille.

 

Nimim. "kerää koko sarja" (omassa pallukassa taannoin. No, koneremontti auttoi.)

Link to comment
Guest MillaI

Jee!

Ongelma taisi selvitä!

Kiitos neuvoista!

 

Kun moottori oli lämmin ja käynnissä, niin suihkuttelin kaasarien juureen starttipilottia.

Huomasin et käynti piristyi heti kun suihkutti vasemman pässinsarven juureen.

Kokeilin sit kiristää muttereita ja kiristyihän ne useamman kierroksen!

Nyt kun suihkuttaa spraytä, niin käyntiääni ei muutu.

Sieltä tais ennen kiristystä ihan kuuluakkin pihinä ääni kun ilma suhisi sisään..

 

Nyt enää se helkutin puuttuva turvavyö, niin pääsen varaamaan katsastusajan! Jännää!

 

Edit:

Tais tossa olla muutakin vikaa.

Se suhina vasemmasta kaasarista tulikin siitä reiästä mistä se ottaa ilmaa...

Taitaa olla myös tyhjäkäynnin säätökin pielessä, koska jos silloin kun meinaa auto sammua, niin laitan sormen osittain tukkimaan ilmareiän, niin käynti piristyy?

 

Edit 2:

Linda on tyhmä!

SE EI PYSY KÄYNNISSÄ TYHJÄKÄNNISSÄ!

Taidan ostaa uuden auton... :(

Link to comment
Guest MillaI

Tietääkö kukaan et pitäiskö tuossa keskimmäisessä "tuubissa" olla joku ruuvi tai korkki?

Siis vasemman kaasarin takana kun on nuo kolme putkiloa ja reunimmaisissa on ruuvit ja kun keskimmäiseen kurkkaa, niin sen pohjalla näyttäis olevan joku ohut putki?

 

Kun Linda on käynnissä (ja kaasari siinä kiinni) niin tuosta keskimmäisestä putkesta suhisee ilmaa sisään?

Kun tohon laittaa sormen tukkeeksi niin ensin käynti paranee ja sit sammuu.

post-3756-1388836309792_thumb.jpg

Link to comment
Guest HanttaP

Pakko vastata vaikka en mitään tiedä. Tuosta pystyputkesta menee kiertoilmasuuttimelle ilmaa ja toki sen tulisi tulla putkella ilmansuodattimen kotelosta. Täysin himmeä systeemi, vain toisesta kaasuttimesta säädetään joutokäynnin määrä. Kaikki putket ja letkut olisi oltava paikoillaan.Vwagenilla varmaan hyllyt väärällään kyseisiä osia.

Link to comment
Guest MillaI

Mä luovutan.

Heitän hanskat tiskiin..

 

En moottoreista ja kaasareista tiedä mitää ja kohta Lindassa ei edes ole niitä enää...

Laitoin kaasarin kiinni ja käynnistin auton, niin osa piuhoista syttyi tuleen.

En koske tuohon kakkaan enää!

 

Linda on tyhmä!!

Link to comment

Missä maltti?

 

 

Mä luovutan.

Heitän hanskat tiskiin..

 

En moottoreista ja kaasareista tiedä mitää ja kohta Lindassa ei edes ole niitä enää...

Laitoin kaasarin kiinni ja käynnistin auton, niin osa piuhoista syttyi tuleen.

En koske tuohon kakkaan enää!

 

Linda on tyhmä!!

Link to comment
  • 3 weeks later...
Guest MillaI

Paska mikä paska!

Kaasarit toimii, miten toimii...

Taitaa olla uusien osto edessä viimeistään kaudelle -12.

Alan jo luovuttaa tältä kaudelta.

Vaihteet ei toimi niin että menisivät katsastuksesta läpi.

Pakki menee aina päälle kun yrittää kakkosen laittaa silmään.

Yritin vaihtaa sen aluslevyn, mut se ei auttanu ollenkaa.

MIKÄ MÄTTÄÄ?

Link to comment
MIKÄ MÄTTÄÄ?

 

Rakentajalta puuttuu pitkä pinna ja maltti, mitä näiden kanssa tarvitaan :D

 

 

Jos pakki menee päälle vaikka kakkosta yrittää, niin keppi on liikaa vasemmalla (olihan tää samanlailla lattiassa kahella pultiulla ku kuplassaki?). Koita löysätä ruuveja, ja paina keppiä ja aluslevyä niin paljon oikealle kuin se menee. Kiristä pultit. Jos ei auttanut, niin voit viilata reikiä sen verran että saat kepin siirtymään riittävästi oikealle. Normaalisti reikiä ei tarvitse viilata, yleensä syy on jossain muualla, mutta tuolla konstilla saat sen toimimaan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...