PZQ Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Jos pakki menee päälle vaikka kakkosta yrittää, niin keppi on liikaa vasemmalla (olihan tää samanlailla lattiassa kahella pultiulla ku kuplassaki?). Koita löysätä ruuveja, ja paina keppiä ja aluslevyä niin paljon oikealle kuin se menee. Kiristä pultit. Jos ei auttanut, niin voit viilata reikiä sen verran että saat kepin siirtymään riittävästi oikealle. Normaalisti reikiä ei tarvitse viilata, yleensä syy on jossain muualla, mutta tuolla konstilla saat sen toimimaan. Kiitti vinkistä metake, itse pähkäilly saman ongelman riivaamana. Ja Milla eikai noi vaihteet leiman saantiin vaikuta, raaputtaa vaan vaihdehepin nuppiin uuden kaavion;) Quote Link to comment
metake Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Jos pakki menee päälle vaikka kakkosta yrittää, niin keppi on liikaa vasemmalla Kerpele, meni ilmansuunnat sekaisin kun tarkemmin miettimättä kirjoittelin mitä sattuu.. Korjaus edelliseen, eli jos pakki menee päälle liian herkästi, niin keppi on liikaa oikealla, ja sitä pitää siis siirtää vasemmalle. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 4, 2011 Share Posted April 4, 2011 Kiitos Metrinen! Kokeilen huomenna et auttaako asiaa! Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 Sit leimalle kun on aikaa ja/tai rahaa? Quote Link to comment
-AP- Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 Onko noissa takavaloissa (punaiset) heijastimet? Ellei, niin lisää takapäähän tarra-sellaiset ennen katsastukseen menoa ... Quote Link to comment
metake Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 Ja heijastimissa pitää olla E-hyväksyntä, joten ihan mitkä tahansa ei kelpaa. Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 eix toi e-hyväksyntä tullut voimaan -80 luvun alussa? Quote Link to comment
-AP- Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 Käytännössä kai on niin, että heijastinteippi ei kelpaa, muuten kai menettelee ... Jos nyt ihan pikkuasiaa ryhdytään nokkimaan, niin mikäli autossa on ollut alunperin e-hyv. varusteet, kuten valot, ei tätä saa käyttöönoton ajankohdasta riippumatta myöhemmin 'heikentää'. Volkkari taisi saada ee:t valoihinsa joskus '60-luvun lopulla? Quote Link to comment
metake Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 eix toi e-hyväksyntä tullut voimaan -80 luvun alussa? Takavaloihin kyllä mutta takaheijastimiin jo -66. Edit: Tarkkaan ottaen ei tarvitse olla e-hyväksytty, mutta pitää olla hyväksytty (SF, E, tms.) Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 En ymmärrä mitää teidän hölinöistä, joten en kuuntele (lue). :D Quote Link to comment
metake Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 En ymmärrä mitää teidän hölinöistä, joten en kuuntele (lue). :D Ei se mitään, kyllä katsastussetä kertoo sulle minkä vuoksi Lindan takavalot ja heijastimet ei läpäise katsastusta :D Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Linda siis kävi eilen leimalla. Ei sitä sit tullu vielä. Mun korjauksista ei ollu homma kiinni, vaan edellisen omistajan kämmistä. Eli kun neitiin on aikoinaan vaihdettu nelkun moottori, niin sitä ei ollu muutoskatsastettu. Kun saan katsastajalle hänen haluamansa tiedot, niin leima on paperissa. Muutoskatsastin samalla Lindan alkuperaiselle katolle ja 5 paikkaiseksi. Linda oli ennen 2 paikkainen henkilöauto ja viisi henkisessä perheessä sillä ei ole paljoa virkaa. Toivottavasti saan tällä viikolla tarvittavat paperit kasaan, jotta saisin Lindan leimalle ennen Olaria. Jee! Kesä! Quote Link to comment
Pepe Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Mun korjauksista ei ollu homma kiinni, vaan edellisen omistajan kämmistä. Eipä se välttämättä kämmi ole ollut, ei ole vaan viitsitty muutoskatsastaa. Harva nykyajan katsastusmies bokserimoottoreiden eroja tunnistaa. Sanoitko asian itse vai tunnistiko katsuri jostain? Onnittelut projektin yhden etapin saavuttamisesta :) Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 En mä katsastajalle puhunu sanaakaan ennen katsastusta. Annoin avaimet konttoristille ja ulkona, kauhusta kankeena odotin. Nyt sit odotan viikon et tuleeko tietoa ja jos/kun tietoa ei tule, niin menen sinne vw centeriin ens viikolla uudestaan. Miksi tälläset jutut käy aina mulle? Quote Link to comment
-MITO- Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Ko. konttorilla lienee ilmajäähy orientoitunutta henkilökuntaa niin taisi hoksata asian. Takapihalla näytti yksi pallo olevan. Quote Link to comment
Guest Barn Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Pervo katsari kun kiusaa tyttö lasta.. En mä katsastajalle puhunu sanaakaan ennen katsastusta.Annoin avaimet konttoristille ja ulkona, kauhusta kankeena odotin. Nyt sit odotan viikon et tuleeko tietoa ja jos/kun tietoa ei tule, niin menen sinne vw centeriin ens viikolla uudestaan. Miksi tälläset jutut käy aina mulle? Quote Link to comment
Jallu Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Oisit menny lirkuttelee katsarin pään sekaisin niin ois unohtunut tommoset konehommat, toki hyvähän ne paperit on olla kunnossa, ei tarvii hikoilla joka kerta. Miten muuten selviääkö pelkällä käynnillä vai pitääkö oikein varata maksullinen aika papereille, rahan ne kuitenkin ottaa uusien papereiden kirjoituksesta. (Offia.. Imatran A-katsastuksessa on kuulemma nais-katsari) Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 Menee samalla maksulla. Ei kirjoittanut mulle vielä uutta otetta, vaan veti kynällä muutosmerkinnät. Olin jo maksanut muutoskatsastuksen katon ja matkustajamäärän takia. Eli ei tarttis kuin kiikuttaa paperit konttorille ja olis leimaa vaille valmis! Ei ole vielä soittanut kiltti vw-setä... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Asuuko lähettyvillä ketää hyvää kaasarin säätäjää, joka osais Lindan kaasareita säätää ennen Olaria? Neidin pylly paukkuu siihen malliin, et en viitsisi sillä ajella... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Osaako kukaan sanoo mikä mahtaisi Lindaan vituttaa, kun se paukuttelee vaan liikkeessä? Kokeilin ensin paikoillaan kaasuttelua ja neiti ei paukuttanu yhtään. Sit kokeilin ajaa eteenpäin ja peruuttaa niin sitä enemmän paukuttelu, mitä enemmän kierroksia? Missä mättää? Quote Link to comment
mite^ Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Saa ruokaa liian vähän? Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Valmiina matkaan... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Voisko olla vaan bensansaannista? Onko muita ehdotuksia? En jaksais taas irrottaa kaasaria ja putsata sitä... Quote Link to comment
Guest Barn Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 Roki epäilee virranjakajaa:] Quote Link to comment
nalle85 Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 tarkistappa pensaletku konehuoneessa että ei mene liian läheltä sylinterejä. itellä teki tota samaa ku bensaletku mei huonosti. teki höyrylukon siihen letkuun Quote Link to comment
tolvana Posted April 22, 2011 Share Posted April 22, 2011 imuvuoto se neitiä pierettää... Quote Link to comment
Jallu Posted April 24, 2011 Share Posted April 24, 2011 Kone käyntiin ja esim Bräkleeniä tms. suihkaus vaikka imusarjan juureen, jos kierrokset nousee niin sieltä se imee.. ei sitten kuumille osille !! Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 26, 2011 Share Posted April 26, 2011 Päivän kohokohdat ja ei niin kohokohdat... Ensin soitti vw-setä ja ilmoitti et ei voi mulle todistusta kirjoittaa, kun ei löydä faktaa. Antoi vaan vw maahantuonnin tekniikan numeron. Sit marssin katsastuskonttorille Turolta ja Jormalta saadut opukset kainalossa. Katsastus setä ihmetteli mun opuksia ja sanoi et yleensä vw-setä kirjoittaa todistuksen.. Kerroin et eipäs kirjoitakkaan. Katsastus-setä sit otti mun paperit ja meni kahvitauolle ja tuli sieltä varttia myöhemmin leimattu rekisteriote kainalossa! JEE! Mut sit iltapäivän pilas se, et lähdin polleena hakee lapsia tarhasta Lindalla, niin neitipä päätti et nyt nautitaan ja mennään tyylillä ja hävitti kolmos ja nelos vaihteet, joiten ajoin 80 alueella 30... Olin tosi iloinen kun kauklahdenväylällä alkoi jonoa kertyä... Tyhmät vaihteet, mitä niillä tekee... Quote Link to comment
Guest Jutta Posted April 26, 2011 Share Posted April 26, 2011 Lindalle onnittelut Kyllikiltä ja Eikka-mallilta leiman johdosta mamman synttäripäivänä. Ja tervetuloa pahamaineiseen leiriin! Perheportretti päivitetään pikimmiten. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 Kiitti muru! Kukaan tietäis mistä löytyis pari ylimääräistä vaihdetta lojumasta... :( Quote Link to comment
Guest seppo rauti Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 vaihdelaatikko sökö? Quote Link to comment
x-pj Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 Ei ole kokemusta palloista, mutta kuplassa lähtisin ensin katsomaan vaihteensiirtäjän puslien kuntoa. Ihan ensimmäisenä vois katsoa onko vaihteensiirtäjän ja lätkämailan välissä oleva pusla kulunut tai peräti ruuvi jolla lukitaan lätkämailaan löysällä. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Nyt on vaihteet kunnossa ja eilen ja tänään on yhteensä ajettu lähemmäs 200km. Hienosti neiti kulkee. Joitain pikkujuttuja taas ilmeni, mut ne on nopeasti korjattavissa. Vilkku ei aina tahdo alkaa vilkuttaa ja iskarit kolahtelee, eli Aircooletilta ostetut olis jo aika laittaa paikoilleen. Takaluukun lukko oli aluksi kauheen jäykkä, mut nyt se meinaa irtoo kokonaan. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Saako moottoritilassa olevaan puhaltimeen laittaa isomman sulakkeen. Siinä on nyt 8 ja se palaa koko ajan. Voinko laittaa 16? Quote Link to comment
metake Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Kyllä sen 16 siihen voi laittaa, mutta laita ennemmin 10. Koetan selvittää mikä siihen kuuluu, että paljonko moottori tarvii virtaa.. EDIT: Siihen kuuluukin 16A sulake, joten laita sinne sellainen. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Kiitos! En siis polta autoa kokeiluillani! :D Oli kyl TOSIIII HIENOA suhailla tänään! Harmi et ei tullu vastaan yhtään ilmajäähyä jota olis voinu moikata! Quote Link to comment
Guest MillaI Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 Jori!! Milloin voin ajaa Lahteen noutaa juttui? p.s. Linda on ihana Quote Link to comment
jori Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 Ei pysty:) mie oon yhteyksissä pika puolin että milloin saat sen hattuhyllyn... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted May 3, 2011 Share Posted May 3, 2011 Yhteyksissä oltu... :D Nyt ei enää kolisen Lindan takapää. Uudet iskarit on alla. Nyt ei kohta enää keksi tekemistä! Vähän sisusta juttuja olis, mut jääkaappi ja liesi on niin kalliita, et pitää vähän elvyttää tiliä täs välissä... Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted May 6, 2011 Share Posted May 6, 2011 240/12V jääkaappi biltemassa 99.- Quote Link to comment
Recommended Posts