Guest MillaI Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Loma loppu, eli moottorin kimppuun. Kannattaako noita moottorin peltejä maalata? Taitaa olla aikas iso homma jos kaikki haluaa irroittaa ja maalata? Milläs nuo lämmönsiirtimet kannattais maalata, Hot Paintilla? Yhtään ruuvia ei katkennu kun siirtimet irroitin ja homma kesti vain noin 1,5h. Hyvä mä! Nyt joku saa huoltaa moottorin! Venttiilien kopat on tiivistetty jollain massalla, tai sialla? Quote Link to comment
Guest pincers Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Ittellä oli ajatuksena pellit maalauttaa pulverilla kun moottorin kimppuun joskus pääsee. Lämmönvaihtimiin vois sopia myös pulveri jolla maalataan pihagrillejä. Pitäis kestää lämpöä jos kerran grillissä kestää Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Missä tehdään grillin kestäviä pulverimaalauksia? Quote Link to comment
-MITO- Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 http://www.tarivo.fi/eleko/jauhemaalaamo_etusivu.htm http://www.vtm.fi/jauhemaalaus/ Quote Link to comment
Virtanen Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Venttiilien kopat on tiivistetty jollain massalla, tai sialla? Jotain silikoonia on laitettu. Hyvä laittaa uusiin kumikorkkitiivisteisiin vaseliinia, pitää ja ei tarvitse joka kerta uusia tiivisteitä. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Eleko on vanha tuttu. Pitääkin mennä moikkaa poikia. Kauhee homma irrottaa kaikki pellit. Joutuu varmaan kaasaritkin irrottaa? Quote Link to comment
Guest MudbottoM Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Hmm, eikös tänään ole Lindalla nimipäivät, jos näin, niin kovasti onnea :-) Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Linda kiittää! Tai siis se osa joka kotona on... Quote Link to comment
Guest pincers Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 http://www.tarivo.fi/eleko/jauhemaalaamo_etusivu.htmhttp://www.vtm.fi/jauhemaalaus/ Siinäpä muutama, eiköhän lähes kaikki jauhemaalaamot lämpömaaleillakin maalaa. Quote Link to comment
Lasse Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Oikeasti ne korkkitiivisteet pitää kostuttaa ja pitää vaikka muovipussissa päivä pari. Johan on notkeet tiivisteet eikä tarvii silkkaria. Se voi olla hyvä vähän purkaa tota rasvapalloa ja putsata se kunnolla. Jos vaikka alkais ilma kiertää paremmin jäähdyttämässä konetta. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Mä just yritin miettii et miten saan tuon kaiken paskan irti. Siis lian ja pellit. :D Kait pitää hankkii hyvä liuotin ja hammasharja! Huomenna irrotan pellit ja mietin maalaanko ne itse vai vienkö Elekoon. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 KCW käytti muistaakseni KR2 uuninputsausshittiä, vaiks siinä kyllä sanotaan et ei alumiinipinnoille. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Enää kolme ruuvia v#¤¤%#&ee. Tai ne on kiinni virranjakajan takana tai läheisyydessä, joten en saa niistä kunnolla otetta. Miten virranjakaja irroitetaan? Yksi ainut ruuvi katkesi! Saako noita peltien läpivientikumeja jostain vai pitääkö niitä säästellä? Noita kahta putkea ei ilmeisesti enää valmisteta, kun kaikki osamyyjät tarjoaa sellaista paperista putkea tilalle? Eli taidan joutua pelastaa nuo? Lähtisin nyt ostamaan kemikaaleja moottorin pesuun ja maaleja peltiin, jos mun käyttis ei olis rikki. Peekule... Voi sitä parkaa joka tuon joutuu kokoamaan. Mä en sitä tee. :D Pitäiskö nuo jotkut putket (nimiä en tiedä) vaihtaa jotka lähtee tuolta venttilikopasta, siis ne joita on 8? Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Nii. Kaikkee kivaa löytyy tuolta purkaessa. Ainakin 5 mutteria oli ja sit tossa yhdessä ilmaluukussa oli sytytystulppa. Ei ihme jos kuuluu outoja ääniä. Quote Link to comment
ARTO Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Pieni vinkki.... Vie noi uudet lämmönvaihtimet kauemmas, ovat pian täynnä paskaa, mönjää, öljyä ym turhaa. Mukavampi varmaan asennella uusia osia sitten kun se aika koittaa kun ovat vielä uuden näköisiäkinnn:) Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Mä niitä jo maalailen! :D Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Mitä tosta rasvapallosta sit kannattaa irroittaa ihan vaan niinku putsauksen nimissä? En meinaa mitää mega huoltoa sille teettää. Nyt joudun lainaa vanhaa kuvaa kun en jaksa talliin juosta. Alla olevassa kuvassa kun on vielä tuo vasen pelti kiinni, niin sen kun irroittaa, niin alta tulee esiin joku ilmaluukku ja sen alla on kennosto. Saako sen kennoston irti (ehjänä, vai onko vaihtokamaa) että sen vois pestä. Se on ihan tukossa paskasta. Ja sen edessä olevan pellin, saako sen irti? Siis ihan pieni pelti jossa on tuon luukun reikä. Kauheen vaikee selittää kun ei jaksa kuvata. Nyt jo pelkällä rapsuttelulla ja liuottimella pyyhkimällä on likaa irronnu varmaan 2l. Mut kait ne loputkin vois jollain keinolla saada? Jos tota ihan vesiletkulla pesen, niin mitä pitää varoa? Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Nyt oon saanu jo jonkun verran puhdistettua tuota. Paineilma auttaa kummasti... Kannattaako tuota nyt enempää purkaa puhdistuksen kannalta? Musta tulis hyvä tyttöystävä autoja harrastavalle miehelle. Kun mies nukku kello 13.00 asti, niin sillä välin mä hoidin lapset, pesin moottoria ja huolsin peltejä... Nyt hakemaan käyttistä, eli Polo Peteä huollosta, termari oli hajonnu... Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Haluan vaihtaa virranjakajan kärjettömään, mitä merkkiä suosittelette? Entäs puola? Haluu uusia osia ja PALJON!! Mitä muuta vois vaihtaa, mieluummin sellaista mikä auttais auton käymiseen, tehoihin, tai käynnistymiseen? Vinkkejä!!! Quote Link to comment
JM Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Haluan vaihtaa virranjakajan kärjettömään, mitä merkkiä suosittelette?Entäs puola? Haluu uusia osia ja PALJON!! Vinkkejä!!! Oon tykänny petroniksin tavaroista,aircooletilta saa. Quote Link to comment
non-hippy Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 hattua pitää nostaa siitä että homma tuntuu etenevän ihme raivokkaasti. Motivaatiosta ei näytä olevan pulaa. Meillä homma menee toistepäin. Vaimolla bussi mutta mä joudun asumaan tallissa,,, moottoripyöräkelitkin alkais jo olemaan jne,, Jos lompakossa pitoa, niin uusi sähköpuolen vermeet. siitä ei ainakaan haittaa pidemmän päälle. Uudet öljyt +suodatin ja uudet bensaletkut riittää jos kone on aiemmin toiminut ihan ok? Mites se öljyvuoto ongelma. Onko lähde paljastunut? Jos noi työntötankoputket, 8kpl venttiilikopista, vuotaa niin ne saa vaihdettua jousikuormitteisiin teleskoppimallisiin ilman sylinterin kansien irroitusta. Venttiilikoneisto täytyy siinäkin purkaa tieltä pois. Turha purkaminen aina pahasta, jollei tartte näyttää priimalta. Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Jos öljyvuoto on noista työntötangon putkista senkun nappaat ne ulos kansien läpi. Ensin vaan vivustot irti. Nelkuissahan putket asennetaan kansien läpi jolloin ei tarvi irrottaa kansia ollenkaan. Vuoto voi hyvinkin tulla sieltä. Uudet tiivisterenkaat vaan putkien päihin ja vähän tiivisteliimaa mukaan kun ne asennetaan. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 Non-hippy Pakko panna hommiin vauhtia, kun käyttis hajos, niin tajusin että olen kolmen auton, yhden skootterin ja fillarin omistaja, jolla ei ole ajokuntoista kulkuvälinettä. Eli haluan äkkiä nuo mun vekottimet ajokuntoon KAIKKI. Että en sit enää ole pulassa toiste. Nyt osia shoppailemaan! Quote Link to comment
Lasse Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 Avaa toi puhallinkotelo, ettei sinne olle rotta pesinyt tms. Meillä se menee niin päin, että vaimo nukkuu klo 13 saakka, sit lukee tunnin aamulehteä ja alkaa kysellä miks ei oo siivottu. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 Mikä on puhallinkotelo? Mä en edelleenkään tiedä mitää autoista, saatikka moottoreista.. Varmaankin tuo mötikkä missä on kaksi isoa luukkua ja propelli? :DD Quote Link to comment
Lasse Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Se on se alumiininen kotelo koneen perässä. Sieltä menee ilmaa sisälle koneeseen. Jos auto on ollut pölyisissä olosuhteissa voi siellä olla kaikenlaista törkyä. Voit koittaa katsoa sinne taskulampulla, että näkyykö suurempia sisällä. Yhden volkkarin puhallinkotelosta kaivettin kohtuullin kökkö trasselia kun ihmeteltiin, että kone käy kuumana. Toisen puolen pytyt ei saanut juurikaan jäähdytysilmaa. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Joo se paikka. Sieltä löysin ihan käsikopelolla 2 sytytystulppaa. Ei kai siellä enempää roinaa ole. Kohta on taas kauheesti uutta rompetta autoon, tai siis moottoriin. Ja vielä olis pitkä lista tilattavia, mut pitää aina välillä antaa lompakon elpyä. Kohta joutuu taas töihinkin, riippuu ilmoista tietty. Talliinkaan ei TAAS pääse kun reilun viikon tauon jälkeen tuli taas yksi muksu kipeäksi. Ei tuo toisaalta hirveen kipeältä ole tänää vaikuttanu kun on vesiväreillä maalannu lattian ja pitäny tietsikan varattuna pelaamalla Buuklubbenia. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 Vein maalarille vikan oven ja siellä se Linda kökötti varastona. Ei ole vielä aloittanu hommia. Vielä kerkeis vaihtaa maalaamoa... Kiitos niille jotka on ollu huolissaan mun kuskinovi tilanteesta. Päädyin nyt sit itse korjaamaan vanhan oveni, eli ei ole tarvetta enää ennen kuin tuo ruostuu puhki. Vai pitäiskö ostaa pari ovea varastoon.. Kiitos! Quote Link to comment
Jorrma Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 Millaisen aikataulun maalarin kanssa sovit? Näitä juttuja on intternetissä tasaseen , viedään auto maalaukseen ja sanotaan ettei mikään kiire, tee siinä muiden töiden ohessa, sit saattaa venyä vuoteen ennenkuin oma valmistuu. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 Jorrma, lupas et pääsen kesällä ajelee, mut ei sovittu minä kesänä. :D Onko kellään mitää kokemusta Fatmatista? Eli tästä http://cgi.ebay.co.uk/30-sq-ft-FATMAT-X ... 927wt_1164 Quote Link to comment
PZQ Posted April 23, 2010 Share Posted April 23, 2010 Käviskö tällainen möly eriste? http://tuotteet.etra.fi/main.html?nodeU ... 318&path=1 Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 24, 2010 Share Posted April 24, 2010 Saako tota R-bitumia ilman vaneria? Yritän saada kaikki kamat kasaan et saan sit kahdessa päivässä Lindan kasaan niinku Tuunaajissa. :D Siitä tuli mieleen et haluisin Tuunaajista sen Big Benin autotalliini koska puskurit on vielä suoristamatta ja maalaamatta. :P Quote Link to comment
PZQ Posted April 24, 2010 Share Posted April 24, 2010 Saako tota R-bitumia ilman vaneria? Uskoisin että saa koska, ainakaan etrasta et saa vanerin kanssa:) Desibeli arvo on annettu vaneriin kiinnitettynä... http://www.meluton.fi/pdf/Meluton+r+bitumi.pdf Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 24, 2010 Share Posted April 24, 2010 Eli Etra on entinen Teollisuus Etola? Siltä voiskin hakee vaikka letkujakin vähän... hmm. eli Vantaalle marssin mä ens viikolla. edit: Vantaa onkin nykyään Helsinki Etran suhteen. Eli Hesaan marssin mä. Saako noita moottorin kannatuskumeja jostain uusia? Toinen on halki vähän. Olen siis hiomassa ja maalaamassa kannatinta just. Quote Link to comment
Viltsu Posted April 24, 2010 Share Posted April 24, 2010 Ihte tilasin juuri Oberschlachterilta nuo kannatin kumit. Eikä olleet kalliita. http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektrefwoord=21488&category= Jos nuita nyt tarkoitit. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 25, 2010 Share Posted April 25, 2010 Mun kumit on erinäköiset. Pitää ottaa kuva. Ellei tuo sit ole joku versio mikä käy kaikkiin? Tänään pitäis huoltaa loppuun nuo moottorin pellit ja kannatin. Sit vois vaihtaa käyttiksen talvirenkaat ja vaikka siivota sen. Sen jälkeen oliskin sit puskurien vuoro, en vaan tiedä miten saan niiden kolhut suoriksi? Pitäiskö ostaa uudet? Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Nyt on uutta rompetta moottoriin tilattu. Turo kävi auttelee ja ostoslista piteni. Nyt on tilattu ainaskin kytkinlevy (tietty se 210mm) ja termostaatti ja pinnapultteja ym. Ei näkyny synttärilahjaksi tuota pallo vaunua, mut sen sijaan sain lahjaksi shoppailuvaraa Lindaan. Jonka takia lista pitenee. Saako pallon takavalot olla kirkkaan niin et lamput on sit oranssi ja punainen ja kirkas? Aattelin vaihtaa kaikki kirkkaiksi. Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Osaako kukaan sanoa et montako neliöö pallon kattoon menee äänenvaimennusmattoa? Yritän täs tilailla parempaa kamaa kattoon, mut ei ole mitää hajua neliöistä. Quote Link to comment
Viltsu Posted April 27, 2010 Share Posted April 27, 2010 Katon koko on n. 350cm x 140 senttiä (juuri mitattu), eli se on nuin 5 neliötä. Minkäslaista mattoa olet sinne laittamassa? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.