Guest Posted September 16, 2009 Posted September 16, 2009 Eli Ahveniston Urtsi on siis kyseisenä päivänä. Muutkin päivät on jo kalenterissa ja Paavo ilmoittaa ne kun kerkeää. Nyt siis rakentamaan, jotta saadaan ensi kaudelle yli 10kpl autoja jokaiseen tapahtumaan. Tulevana viikonloppuna voi kiinnostuneet tulla Motoparkkiin tutustumaan kalustoon ja kyselemään Urtsista. Paikalla joitain tiimejä ajamassa ja ainakin allekirjoittanut vastailemassa kysymyksiin ja ajeluttamassa Ratataksilla porukkaa. Mika 0505932142 Quote
Guest vilho Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Onkohan ne semmoset avioerot kovinki kalliita? Quote
mikan Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Onkohan ne semmoset avioerot kovinki kalliita? Suurimmalle osalle volkkariharrastajia ne ei maksa juuri mitään. t. Mika Quote
Guest Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Älä viitti Vilhou, sulla on paljon aikaa punoa juoni jolla hämäät vaimoas vaikka yhden viikon, pidätte äikkäpäivän viikkoa ennen. Mika Quote
Guest Toni I Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Onkohan ne semmoset avioerot kovinki kalliita? Suurimmalle osalle volkkariharrastajia ne ei maksa juuri mitään. t. Mika Kyl ne on...mut on se joka centin arvoistakin!!!!! ;) Eipä oo enää akat jarruttelemassa harrastamista! Eli Colani Team is back to track 2010 :)) Jos ei ketään nyt väkisin osta tota meidän kilpuria? Quote
Jooo Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Vaimo ei ole äiti, toivottavasti ainakaan. Äidinhän voi pyytää aina yleisöksi. Meilläkin taisi äiti tuoda toissa vuonna kakun mukanaan, kun tuli ajoja katsomaan. Quote
Jorrma Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Onx ens vuonna Äitienpäivä torstaina? Vai miten mä nyt ton katoin? Quote
Ketsa Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 6.5. on torstai ja 9.5. äitienpäivä, eli yksi numero vain kellahtanut. Quote
Guest Posted September 18, 2009 Posted September 18, 2009 joo, kiitos, on näköjään täs näppiksessä joku vika, kirjoittajan vikahan toi moka ei ole. Siis 9.5 ajetaan, älkääkä pliis tän takia erotko. Mika Quote
-tipi- Posted September 18, 2009 Posted September 18, 2009 Kyllä mie ainakin aion yrittää vanhaa kunnon "äitienpäivä on tänä vuonna torstaina"-temppua. Quote
JaniM Posted November 1, 2009 Posted November 1, 2009 2011 mahdollisesti TaMiKe lyö ällikällä kanssa harjoittelijat... http://porvwoo.fi/TaMiKe-racing.php Quote
Guest Toheltaja Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 missäs tos on alkuperäinen pohjalevy :D Quote
JaniM Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 Tipahti vissiin kyydistä ku tuotiin Helsingistä, oli niin paljon tuota mukulakiveä.. Quote
Jope Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Tuleekos Urhon ajoihin pakolliseksi FIA määräykset kalsareineen, huppuineen, sukkineen, monikerros tulipuku ja 2011 hans kauluri kypärineen puhumattakaan parasta ennen päiväyksineen? Quote
mite^ Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Tuleekos Urhon ajoihin pakolliseksi FIA määräykset kalsareineen, huppuineen, sukkineen, monikerros tulipuku ja 2011 hans kauluri kypärineen puhumattakaan parasta ennen päiväyksineen? No eihän se oo AKK:n alainen laji? vai onko? eipä locostissakaan ole pakko olla hanssia. kalsarit kylläkin. Quote
Jooo Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Viimeksi kun nähtiin niin puhettahan taisi olla että leimalliset vyöt ja penkit olis pakollisia. Kypäräkin pitäis olla kilpaauto käyttöön tarkoitettu. Näissä jäi vielä aikataulu auki...Jos en väärin muista?? Quote
DWL_Puavo Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Leimalliset vyöt ja penkit pitää olla mutta leimojen ei tarvitse olla voimassa. Integraalikypärä on toistaiseksi sallittu. Ensi kesä oli suunniteltu "siirtymäkaudeksi" jossa siirrytään ainakin oikeisiin autokypäröihin. Putkirunko tosiaan sopii sääntöihin kunhan siinä on kuplan kori (peltiä). Teknisissä säännöksissä ei ihmeempiä muutoksia toistaiseksi, roadsport rengaslista pätee _paitsi_ Yokohama A048 ei ole sallittu eikä tule varmaan olemaankaan. Kehutuin sallittu rengas on vissiin Hankook Z212 RS-2. Virallista keskustelua (toistaiseksi hieman hiljaista tosin) haluavat nykyisten tiimien jäsenet voivat liittyä myös Urhon ajojen keskusteluun osoitteessa http://keskustelu.urhonajot.fi. Sinne ei anneta tunnareita avoimesti, eli pidetään siellä keskustelu tiukasti tiimien sisällä ja tiedotetaan sitten muille foorumeille. Puavo Quote
Guest vilho Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Sovin jo Totin Jannen kanssa että ahdetut menee 1,2litrasilla ja vaparit ykskutosilla. Ja tämä kaikki siis samalla kun nippailtiin räkäpalloja Vatasen tukkaan. Quote
metake Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Ensi kesä oli suunniteltu "siirtymäkaudeksi" jossa siirrytään ainakin oikeisiin autokypäröihin. Perustelkaas joku minkä takia mä voin ajaa mopolla ahvenistolla tuolla mun kypärällä mutta en voisikaan ajaa sillä siellä autoa? Samassa kohdassa olen ahvenistolla ajanut siihen samaan prkl:een kaiteeseen prätkällä ja kuplavolkkarilla, ja sama kypärä päässä, ja mieluummin teen sen kyllä autolla, etenkin kun se auto ei ollut edes oma vaan Masan :D Eli edelleenkään en ymmärrä miten se mopokypärä muuttuu turvattomaksi kun kiipeän sen kuplavolkkarin sisään? Quote
Tutkija Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 tulenkestävä vuoraus autokypärässä ja pitäisi olla vahvuudeltaan sopiva et murtuu riittävän lujan iskun tullessa pehmentäen näin iskua... väittäisin kylläkin et ei suurtakaan eroa moottoripyörä kypäröihin mut sääntö on sääntö... Quote
JaniM Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Tarkoituksena on siirtyä hiljalleen virallisemmalle tasolle. Onhan se jos joku uusi tiimi haluaa aloittaa, niin investointi aloitukseen alkaa karkaamaan ikävästi, kun kaikki pitää olla hyväksyttyä. Näin minä tämän nään ja on keskusteltu joskus. Quote
Ketsa Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Onko Åke pikkujoulut menossa, vai miksi mopoilijoiden turvallisuus kuulu millään tapaa Urhon ajajille? :-) Vaikka säännöt sallisivat, niin rata-ajoa harrastava motoristi tuskin käyttää setämiesvainaan vanhaa viimeksi potkupallona käytettyä mopokypärää, mutta volkkariharrastajasta en olisi niinkään varma... Quote
metake Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Mulla on kohtuullisen tuore mopokypärä joka kesäisessä käytössä, nyt tosin kaapissa pöllyyntymässä kun mopokelit meni huonoiksi. Pelkää urhoilua varten en osta uutta kypärää, ja jos kunnollinen moottoripyöräilykypärä ei kelpaa niin siirryn sitten lippumieheksi ;) Quote
Masa Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 "jos kunnollinen moottoripyöräilykypärä ei kelpaa niin siirryn sitten lippumieheksi ;)" Kuulostaa pahalle ;-) Mutta tuodaan nyt julki, että jatkuvasti kuskipulasta kärsinyt Moose Racing pyrkii tulevalle kaudelle saamaan toisenkin auton viivalle =) Quote
Guest Posted November 25, 2009 Posted November 25, 2009 juu, lippumiehet on ihan tärkeitä kans, eli tervetuloa sitten vaan liputtamaan. Siirretään virallinen keskustelu tosiaan tuonne sitä varten perustetulle palstalle. Täällä sitten tiedotetaan vaan valmista, ei tarvi potenttiaalisten uusien tiimien jännittää kaikkia tulkinta spekulaatioita. Penkiksi käy myös leimaton, jos autoon ei pysty asentamaan "oikeaa" penkkiä. Tuolloin sovelletaan HRF Locost luokan tulkintoja. Mika Quote
Lasse Posted November 25, 2009 Posted November 25, 2009 Tarkoituksena on siirtyä hiljalleen virallisemmalle tasolle ... kun kaikki pitää olla hyväksyttyä. Kohta varikko vilisee managereja, motorhomeissa käydään tiukkoja sponsori- ja kuljettajaneuvotteluja. Urhon Ajojen hallitus istuu pitkiä palavereja tiimien johtajien kanssa ensi vuoden sääntömuutoksista. Quote
Guest Toheltaja Posted November 25, 2009 Posted November 25, 2009 Yes/Sparco TopRace pottaa on saanu lipalla, ja visiirillä. Visiirillinen malli moottorpyöräilyyn, lipallinen BS mukainen autopotta. Muuta eroa ei ole noissakaan kun sisustan verhoilumateriaali. Lukot, ja remmit yms osat on 100% samat... Näin myöhäis iällä kun kortin taannoin ajoin, tein sen bs standardipotalla, joka ei taasen pykälien mukaan silloin soveltunut tieliikennekäyttöön, mutta sitten ratsiassa polliisi sano että vitut noista standardeista, autokäyttöön tarkoitettu potta on takuulla parempi ku hyväksytty mopokypärä :D Huomas nääs sen britis standardin tarran ja otti puheeks ettei periaatteessa ole laillinen. Tämä siis 3 vuotta sitten. Liene pykälät edelleen samat. Muiden valmistajien kypäristä en tiedä, mutta näin siis tuon kyseisen potan kohdalla, kun asiaa valmistajaltakin myyjäliikkeen toimesta selvitettiin (mielenkiinnosta) Quote
Guest Posted January 16, 2010 Posted January 16, 2010 URHON AJOJEN PÄIVÄMÄÄRÄ ON MUUTTUNUT! LISÄTIETOA http://keskustelu.urhonajot.fi/ Muutenkin tiimit voisivat jo aktivoitua ja osallistua keskusteluun. Vuosikokouksen sekä urhopalaverin ajankohta pitää sopia. Terveisin Mika Quote
Guest Jeeves Posted January 16, 2010 Posted January 16, 2010 Nyt kun satuin täältä huomaamaan, niin VWR:n väkeä on informoitu kyseisestä uudesta (?) foorumista. Jatketaan siis siellä jahka tunnukset aukeaa. Quote
Ketsa Posted January 18, 2010 Posted January 18, 2010 Jatketaan nyt kuitenkin yleistä keskustelua täälläkin, jotta hiukan saadaan jo hieman "kisafiilistä". Onko Urhoilu talleissa tapahtunut talven mittaan mitään? Valtonen on ainakin ollut kovin hiljaisen salaperäinen... Onko kyseessä vain tyyni hetki myrskyn edellä, vai onko työkalut jo heitetty nurkkaan ja kymppi numero vapaa palaamaan alkuperäiseen talliin? ;-) Quote
JaniM Posted January 18, 2010 Posted January 18, 2010 Kevveemmällä. Auto varastoitu, jos tuossa huhti/toukokuussa alettaisiin asentaa uutta putkistoa, jos se vaikka pysyis mukana kisat, eikä takertelis toisten kallistuksenvakaimiin.. Nyt rakennetaan biilejä Visulahteen ihmeteltäväksi. Quote
Guest Posted January 19, 2010 Posted January 19, 2010 Tiikereillä taitaa olla viikonlopun verran hommia saada auto iskuun, joten ei tässä hirveää hätää ole. Tänä vuonna on tarkoitus tulla viivallekkin ja tämä tapahtuu viimeistään Kemorassa. Quote
Guest Posted January 19, 2010 Posted January 19, 2010 Muistakaa nyt sitten tosiaan rakentaan OIKEESTI hiljaiset putkistot. Radalle ei pääse yliäänikoneilla! Myös asennuksen tasoon kannattaa satsata, jos rojut tippuu kesken ajon, ei auto jatka ennen kuin romppeet on taas hiljaiset. Urho autot on sitten koko kauden samoilla äänisäännöillä riippumatta radasta tai radan äänirajasta. Tähdätkää siis mieluummin siihen 90db kuin 95db, rajahan on ALLE 95db. Terveisin Mika Quote
JaniM Posted January 19, 2010 Posted January 19, 2010 Jokos ne mittarit hankinnassa? Mittaus ohiajo vai miten? Quote
Guest Posted January 19, 2010 Posted January 19, 2010 Mittaus varikolla ihan kuin ennenkin. Petteri vois kertoa mikä on mittareiden tilanne. Hommataan jokatapauksessa jos ei jo ole hommattu. Mika Quote
Jorrma Posted January 19, 2010 Posted January 19, 2010 Entäs kierrostenlaskutsydeemi? Saatu pelittämään? Quote
metake Posted January 19, 2010 Posted January 19, 2010 Siis minä päivänä Urhoilut Ahvenistolla oikein on? Täällä lukee isolla otsikossa että 9.5.2010, tuolla: http://www.fvwa.fi/keskustelu/viewtopic ... 793#p83793 lukee että 23.5.2010, ja tuolla: http://keskustelu.urhonajot.fi/ on lisätietoja, mihin mulla ei ole tunnuksia, tai en ainakaan tiedä että olisi. Jos päivä on joku muu kuin 9.5. niin korjatkaa otsikko ja laittakaa oikea päivämäärä heti ekaan postaukseen näkyville. Kiitos. Quote
DWL_Puavo Posted January 19, 2010 Posted January 19, 2010 Heheh otsikko korjattu! Rekisteröidyhä metakekin Urhon Ajajat -foorumille http://keskustelu.urhonajot.fi niin mie hyväksyn tunnarit ja pääset lukemaan railakasta (aika hiljaasta) keskustelua :) Puavo Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.