Jump to content

Project Zero :: Tallipäiväkirja


Recommended Posts

Posted

zero-logo-2.jpg

 

Alkuhärpäkät

1957 Ovaali on lähtökohta tälle pienimuotoiselle projekti hässäkälle. Jos nyt en hirveästi valehtele, niin

kyseinen ruotsalais Ovaali on aikanaan tehnyt moottorilakon suomessa, jonka syystä omistajat jättivät auton

Suomeen. Mittarissa oli kilometrejä tuolloin alle 100 000. Nyt se on suurimmaksi osaksi purettuna, mutta

suuri osa osista on kuitenkin tallessa. Lähtökohta kuulostaa hyvältä aihiolta ja kunnon puolesta se sitä myös

on.

 

006.jpg

[Week 41]

Volsu oli tallessa yläneellä vuosia. Nyt oli aika raahata se kimppatalliin. Tässä on kori nostettu

pois alustalta viereisen '53 projekti alustalle ja on aika ruveta tekemään osa inventaariota.

Posted

Onko tuo mattamusta tämä kyseinen vehjes?

 

Jos on niin tyyli on jo kohillaan miljonäärivalkosivuilla.

Posted

Tää on joo vakava kaksintaistelu kuten Death Racessa. Vain voittaja selviää hengissä!

 

Toi mattamusta härpäke on tosiaan mun ja kovin miljonäärivalkosivuja peltivanteilla siihen olis tarkotus kokeila. Väri ei jää moiseksi, vaikka oma bäibähkin oli tuon värin kannalla...

Posted

007.jpg

[Week 41]

Kuten kuvista saattaa havaita lähtökohta on lähes korjaamaton Ovaali sekä korilta, että alustalta.

Vieressä vanhemman '53 ovaalin alusta, josta IRS-tukivarret riisutaan omaan alustaani.

012.jpg

[Week 41]

Yksi korin ruostekorjauskohta on sisälokasuojien alaosat, jotka joskus on korjattu siten, että kori ei istu

alustalle. Osasta kuvista saattaakin havaita että rungon ja korin takaosan väliin jää sentinmittainen rako.

013.jpg

[Week 41]

Totuus iskee kuin salama, kuten maan mainion Maj Karman solisti Herra Ylppö laulaa. Renkaiden sovittelua.

Tieukkaa ongelmaa luvassa. Alustan alla on 10 sentin parru puuta ja renkaan alla parin sentin laudanpätkä....

Tästä alemmas ei tällä rengastuksella kyllä valitettavasti putoa...

008.jpg

[Week 41]

Myöskin sisälokasuojaan joutunee jo pelkästään vetoakselin takia tekemään joitakin muutoksia, tässä

vaiheessa arvon harrastajat tallilla eivät edes vielä aavistaneet, millaisia muutoksia siihen tehdäänkään.

Huomaa aistikas tallin vapaa-ajanviettotila, jossa 15-vuotta vanhoista VW-Trends lehdistä haetaan

villityksiä omaan projektiin kuplivia virvokkeita samalla nahkasohvalla nauttien.

014.jpg

[Week 41]

Askarteluapaskartelua ja ilmajousituksen suunnittelua takapäähän. Kartonki taipuu peltiä helpommin,

joten aattelin tehdä sopivat kannakkeet siitä!

015.jpg

[Week 41]

Monet ovat jo ennalta epäilleet kyseisen kombinaation kestävyyttä, mutta vaihdetaan astetta

paksumpaan punaiseen kartonkiin, jos tämä systeemi pettää.

Posted

028.jpg

[Week 42]

Silloin tällöin uuraimmallekkin harrastajalle tulee päiviä jolloin laikkakone tippuu turvakengille ja housut

eivät pysy jalassa vyön jäätyä kammarin sängynreunalle. Hyllyn päälimmäisenä lojui kuitenkin vanha

haitarikaton mekanismi, jota oli hieman tutkittava. Auttavaksi kädeksi puuttuville tilpehööreille uusin ja

kattavin kellertävä osaluettelo.

029.jpg

[Week 42]

Purkaahhan se pitää. Sisäkatto on asiantuntevasti poistettu. Päälimmäinen rätti oli siinä kunnossa, kun

Jason olisi siitä aikanaan puukon kanssa läpi tullut. Niksipirkkaa tarkkaavaisesti seurannut edellinen omistaja

oli tämän kuitenkin asiantuntevasti paikannut liimaamalla sadetakkikankaan vanhan rätin päälle!

030.jpg

[Week 42]

Ruuvvimeisseli on työnsä tehnyt, Mietintään jätetään miten tekisi uuden rätin vanhan tilalle. Kun nuo

kaupalliset rätit eivät oikein kiinnosta....

017.jpg

[Week 42]

Rammsteinin uusimman reidiöy hitin kajahtaessa ilmoille tallimme Hi-Fi-laitteistossa kerrottakoon,

että Leatherheavenistä, koko 42 ja aitoa nahkaa ovat"!

018.jpg

[Week 42]

Iskunvaimentimen kiinnike saa hellää laikkakonetta. Pinta on hieman vino, joten se pitää myös laikata

suoraksi. Normaalia moukarointia siis!

019.jpg

[Week 42]

Testisovitusta... Eiköhän se siihen sujahda kun antaa vielä laikkaa isän kädestä!

021.jpg

[Week 42]

Perjantai illan huumaa tallin tunnelmassa. Kukapa sitä näin viikonlopun kynnyksellä lähikapakkaa

kaipaa kun kossupullon voi availla tallin mukavassa ja hämärässä tunnelmassa Joel Hallikaisen

CD-julkaisun soidessa taustalla

  • 4 weeks later...
Posted

031.jpg

[Week 43]

IRS-palasia odotellessa zoomaillaan ja koe sovitellaan uusia vanerinpalasia, jospa ne vaikka sopisivat

paikoilleen...

033.jpg

[Week 43]

Mahdollinen todiste siitä, että allekirjoittaneen hanskat ovat harrastamisesta likaantuneet. Kuva sarjasta

yksinäinen talli-ilta, näppylähanskat ja itselaukaisin.

034.jpg

[Week 43]

Aikaisemmin tukivarteen tehty ilmapussinkiinnike saa vielä laikkakoneen lempeää kyytiä.

Vaikka kuvasta saattaa ymmärtää, niin ilmapussi ei yläpuoleltaan synkkaa yhtään alapuolen kanssa.

035.jpg

[Week 43]

Vaikka kovin tuli verattua alustaa neitseelliseen morsiammeen, on joku käynyt täällä jo ennen hääyötä

räpläämässä. Selittelyt eivät siinä enää auta, kun kurat on jo housuissa.

036.jpg

[Week 43]

Tallimme hifilaitteiston ääntä päästävän laatikon päältä bongasin kalansilmälinssin. Pitihän se omaan

kameraan ruuvata ja testata moista...

Posted

038.jpg

[Week 44]

Volsu on näppärästi siirretty vartaaseen ja korin havaittuja ruostevauriokohtia pääsee tarkastelemaan

paremmin.

039.jpg

[Week 44]

Kovin tuli tuossa aikaisemmin kehuttua neitseellistä ja virheetöntä koriakin. Näyttääkö tämä nyt tosiaan siltä.

041.jpg

[Week 44]

Parhaimmillaan päällekkäin on kolme peltiä. Ala ja yläpuolella omansa ja keskellä vanha ruostereikäinen.

040.jpg

[Week 44]

Vanhaa koteloa uuden alla.

  • 1 month later...
Posted

042.jpg

[Week 49]

Volkkarilehden teko hieman häiriköi useammalla viikolla tuon harrasteauton rakentelua.

Nyt on kuitenkin jälleen tarttuttu toimeen... Lähinnä laikkakoneeseen ja peltisaksiin.

043.jpg

[Week 49]

Ilman kunnon ravintoa ei asiallista hitsaussaumaa synny. Tämän on allekirjoittanut saanut valitettavasti

todeta yrittäessään ensikertaa taitaa tuon jalon taidon ansiaskeleita.

Posted

047.jpg

[Week 50]

Kuskinpuolen takakulma kokemassa samaa kohtaloa, kun toinenkin. Laikkakoneen laulanta on ollut

Suvi-virttä suositumpaa tällä haavaa..

049.jpg

[Week 50]

Pähkäilyä ja päänraapimistani ongelman edessä eivät muut tallieliöt kauaan jaksaneet ihmetellä. Karmannista

irtosi siinä nopsasti etuakseli ja suunnasta tässä tallissa ei tarvitse paljon keskustella.

046.jpg

[Week 50]

Hyllyiltä löytyi jos jonkinmoista ilmailualaan liittyvää hitek-osasta. Tässä kolmesta mahdollisesta

vaihtoehdosta testataan esillä olevaa Englantilaispajan keksintöä.

044.jpg

[Week 50]

Taas on viikko rattoisasti kulunut tallimme uumenissa. Lienen kuluttanut pari rullaa hitsilankaa

liimaillessani korjauspaloja takakulmiin muiden huokaillessa ja pyöritellessänä niskansa kipeiksi ja katsoessaan

huimaa touhuani.

Posted

053.jpg

[Week 51]

Etupään ruostevaurioita.

050.jpg

[Week 51]

Rupeaa peltihommat sujumaan jo pikkuhiljaa ainakin tyydyttävästi

052.jpg

[Week 51]

Ilmajousituksen testausta. Karmanniinhan nää tulee, mutta Ovaalin alustalla oli hyvä testailla.

Posted

051.jpg

[Week 52]

Vanhat jälkeenpäin asennetut lämpökanavien pohjat on aukaistu ja samalla muistettu, että

uudet on tilaamatta... Matkahuollon pakettia siis odotellaan Joulun jälkeen saapuvaksi.

g1.gif

[Week 52]

Koska aika tuntuu tallilla menevän enemmän tai vähemmän sormi suussa ihmettelemiseksi,

pistetään hieman tallipäiväkirjaan jälleen kuvaa vaikka tuosta punaisesta Karmannista.

Lady Gaga Soi kaiuttimista ja sitä tykkää tanssahdella talliporukamme lisäksi Ghiakin.

Posted

054.jpg

[Week 53]

Kesken kiivaan laikkakoneen surinan iski paniikki, että olen totaalisesti unohtanut tilata

lämpökanavien alapellit. Onneksi ne sujuvasti saapuivat heti joulun jälkeen, jolloin pääsi ihmettelemään

niiden liimaamista paikalleen.

55.jpg

[Week 53]

Taas sarjassamme ruostetta. Lupaan ja vannon kautta kiven ja kannon, että tässä oli sitten viimoset

ruostekuvat...

56.jpg

[Week 53]

Naama mustana ja hanskat repaleisina kipinöistä edellinen kuva laikattiin irti volsusta ja ihan vaan varmuuden vuoksi hitsattiin

yksi lämpökanavien pohjapelti tukemaan viritelmää.

 

Huomenna on uusi vuosi ja projektia jatketaan hipsterit pepavagosessa oitis vuoden 2010 kajahtaessa.

Välipäivinä on tarkoitus pitää "perinteiset" tallibileet, joissa tietenkin allekirjoittanut jatkaa laikkailua tai

toisessa tapauksessa keskitytään aivan johonkin muuhun... Nyt paikalliseen markettiin ostamaan serpent-

tiiniä, vai mitä uutenavuotena kuuluukaan puhallella...

  • 2 weeks later...
Posted

Uusi vuosi ja uudet kujeet. Vuoden vaihde on ollut tallissamme kovin kiireistä. Liekö syynä, että joulukinkkua

on ollut hyvä sulatella välipäivinä tallin uumenissa. Vaikka tässä on omaa volsua kovin tullut mollattua sen

ruosteisuudesta, niin onhan se silti kunnoltaa melko hyvä noista "pienistä" korjauksista huolimatta. Ehkä tekijä

on ollut kuitenkin se jolla on aikaa mennyt pieniinkin paikkauksiin enemmän kun paljon. Hanttimiehen

takakulman hitsailussa tuhraantui paripäivää ellei enempi, kun taas kuskin puolella hitsaukset onnistuivat

korjauspalojen taiteltua viidessä minuutissa.... Noh Joni olikin tässä tapauksessa hitsin varressa kiinni enkä

minä!

 

Jatketaan siis projektia. Kovin kehutut välipäivien tallibileet eivät olleetkaan tämän vuoden ensimmäinen

tapahtuma tallilla, vaan porukalla duunailtiin siellä päivää ennenkin. Ei siivottu lattioita, eikä pistelty

serpenttiinejä kattoon, vaan päinvastoin. Oman volsun suurimmat "virheet" on korjailtu siihen pisteeseen,

että sen voisi laskea alas grillistä ja pistää odottamaan hiekkapuhallusta. Lisää korjataan sitten kun se sieltä

aikanaan palaa ja pientä laittoa kyllä löytyykin, kuten oven kantit, takahelma, muutama lokasuojan kiinnike

kohta jne... ja toki omaien hitsiräpellysten korjailu fiksummiksi.

 

055.jpg

[Week 1 :: 2010]

Talli-illan urakkana oli liimata lämpökotelonpohjalevyt paikalleen. Hanttimiehen puolelta sai uusia lähes

koko matkalta, kuten kuvasta saattaa todeta. Niistä johtaa, josta pelti oli tervettä ei vanhaa pois otettu.

Suurin osahan kotelon pohjista olikin jo ennalta uusittu paksuilla suorilla peltipaloilla, jotka piti poistaa.

 

056.jpg

[Week 1 :: 2010]

"Vahdin vaihto"... Oma lattiall pyörien päälle näppärästi liikuteltavaksi ja Jonin wanhempi ovaali grilliin...

 

 

Seuraava päivä koittaa. Tällä erää korkkaantuu ensimmäiseksi auki pullo Olvia valojen sytyttyä tallin loisteputkiin.

Välipäivää juhlistetaan kasipäkin ja Unicumin voimin, mutta toki asiallisesti. Vaimoikkeilta kun on luvat jälleen saatu

tallille tuloon, tarvii siellä töitäkin tehdä.

 

064.jpg

[Week 1 :: 2010]

Oma kori kun odottaa puhallusta, niin sitä voi samalla hieman siistiä. Neljän Olvin jälkeen ajatukset rupeavatkin

villisti pyörimään pastellinvärisissä callook pilvilinnoissa... Taitaa suunnitelmat lopputuloksesta sittenkin

vielä muuttua.

 

063.jpg

[Week 1 :: 2010]

Unicumin ilmausta Ghian kompuralla. Nautitaan shottina kuplan kojetaulun kukkaruukuista.

 

062.jpg

[Week 1 :: 2010]

Tallimme työsuojelupäälikkö totesi, ettei ole hirveä synti naukkailla juomaa laikatessa. Kunnon

nestetasapaino on volkkariharrastuksessakin aa ja oo... Mikäli katsojiamme ihmetyttää mitä

laikattavaa tuolla on, niin todettakoon, että verhoilun "kiinnipitimiä" siinä kovin poistetaan...

 

 

071.jpg

[Week 1 :: 2010]

Seitsemännen olusen jälkeen uskallettiin mennä jo naapuritallin ukkojen Mopar-kylttejä spreillä

sotkemaan...

Posted

Välipäivää juhlistetaan kasipäkin ja Unicumin voimin, mutta toki asiallisesti.

Nyt on asiameininki!

Ei oo Unicumin voittanutta.

Posted

Ihan tässä Unicumia miettiessä ja Fernet Brancca pulloa tiiraillessa tuli huomattua, että arkeen mahtuu

viisipäivää ja tallilla tuli viivyttyä tuona viikkona enemmänkin kun nämä kyseiset raportoidut hetket.

Siirrytään siis perjantai-illan kunniaksi takaisin aiheesen ja istutetaan laikkakone tällä kertaa pohjalevyyn....

 

058.jpg

[Week 1]

Takapään jousitusta on ihmetelty ja suunniteltu niin päässä kun paperilla. IRS-palikat on tarkoitus

istuttaa vaihdelaatikon haarukkaan ja tässä lienee nyt sopiva aukko, jotta kyetään siirtymään

vaiheeseen kaksi. Käsijarrun vaijeriputki säästyi modifioinnilta.

 

057.jpg

[Week 1]

IRS-adaptereita laikkailtiin sopiviksi, jotta ei tarvitsisi hirveästi rikkoa. Osuu ja uppoaa kuten rasvainen

torttutukka kaverilleen kehuskelee valomerkin aikaan baaritiskillä.

 

 

059.jpg

[Week 1]

Sumplimista ja testailua. Eiköhän heftata kiinni ja mittaillaan toinen puoli samaan asentoon ensiviikolla.

Posted

072.jpg

[Week 2]

Kumpainenkin puoli tuli tällä viikolla "IRSsattua". Pussien "kotelot" niin ikään löysivät lopullisen

sijoituskohdat. Koria testattiin pohjalevyn päälle ja nämä "viimeistä huutoa" olevat pussitelineet

mahtuivat nippa nappa "takapenkintavaratilan" alle.... Juuri niin kun pitikin....

Tukivarsiin lähdettiin etsimään optimaalista alapussinkiinnikkeen asentoa. Ihmettelemistä ja

tuumimista riitti, mutta se oikea tai omasta mielestä hyvä asento lopulta löytyi. Lähtö kohta oli

alustan ollessa lattialla, että pussi on maximi rypyssä. Alatukivarren pyöreän levyn päälle voi sitten

teettää noita sentin paksusiakorotusrinkuloita, jos on tarvetta, mikäli pussi ei nosta vaikka tarpeeksi

ylös (väärä suuntahan se toki on)

Posted

067.jpg

[Week 3]

Ammatti poraaja sai sitten yhden poransa käryämään siihen malliin, että kaupasta sai hakea uuden.

Jos hitsatessa syntyy reikiä ja poraessa taas ei moista synny lienee asialla amatööri. Tässä ollaan

kuitenkin jo uudella kapistuksella tekemässä pussille kiinnitys aukkoja.

 

068.jpg

[Week 3]

Tukivarret on tyhjennetty ylimääräisistä. IRS-adapterit ja pussien-raudat heftattu kiinni. Koko kombinaatio

on nyt valmiina hitsattavaksi. Sen hoidettakoot järeillä laitteilla ammattilaisten hoitamana. Kaikkea ei

kuitenkaan vielä ole tuohonkaan keksintöön valmiiksi tehty. Iskarien kiinnikkeet ja pohjaanlyöntikumit

hoidan itse myöhemmin jahka alusta on ensin hiekkapuhallettu.

 

066.jpg

[Week 3]

Kamat laatikkoon ja odottamaan ensiviikkoa. Laatikon pohjalla lojuvat vielä erilliset tukiraudat tuon

ilmapussipöydän tukemiseksi... (Kylläpäs tässä nyt viljellään hienoa sanastoa... ilmapussipöytä,

pussikotelot... pussihousut...)

Posted

Katoitko yhtään paljon on ajokorkeus noilla pusseilla eli säkit puolillaan?

Ja varmaan oot laskenut että jaksaa palkeet nostaa täyden kuorman tuosta kohtaa?

 

Ihan vaan vinkiksi, ku itteki tuossa turannut noiden kanssa.

Pakussa jouduin tekeen eteen uudet alakannakkeet, ku ihan ei jaksanut nostaa.

Posted
Katoitko yhtään paljon on ajokorkeus noilla pusseilla eli säkit puolillaan?

Ja varmaan oot laskenut että jaksaa palkeet nostaa täyden kuorman tuosta kohtaa?

 

Ihan vaan vinkiksi, ku itteki tuossa turannut noiden kanssa.

Pakussa jouduin tekeen eteen uudet alakannakkeet, ku ihan ei jaksanut nostaa.

 

 

Tätä keksintöä ei ole virallisesti testattu lainkaan. Toi pussi on minimissään 8cm ja maximissaan 19,5cm. Tolla rengastuksella se on maassa kiinni, joka oli lähtökohta. Jos se tosta 10 senttiäkin nousee, niin ollaan jo aika korkealla =O) Tosin jos ja kun on tarkotus laittaa miljonäärivalkosivut, niin profiili on sit kyl sen verran korkea, että tota laitosta on mahdoton saada tontiin. Tohon alatukivarren tai vaihtoehtosesti ilmapussin päälle sentin paksusia korotusrenkaita, jos tarvetta. Sen näkenee sitten kun päästään testaan puhalluksen jälkeen...

  • 1 month later...
Posted

Peltikasa on jotenkuten tallissa edistynyt. Hitsikonetta on käytetty ja lankaakin haettu metrikaupalla lisää.

Täällä netissä ei tämä tallipäiväkirja ole kuitenkaan hirveästiedistynyt, muta laitetaan nyt jotain kuvotusta

tännekkin ja koetetaan taas jatkaa höpöttelyä kuvien kera täälläkin!

 

sarjis.jpg

  • 2 weeks later...
Posted

073.jpg

[Week 4]

Pysäyttämis ja kiihdyttmäsivivustoja Jonin toimesta löytynyt.

 

074.jpg

[Week 4]

Lämpökanavien alut ja niihin ihan itse väsätyt kiinnikkeet alustaa varten, joka koko komeudessaan

odottelee puhallukseen lähtöä ja maalausta.

Posted

[Week 5]

Tarvii varmaan myöntää, etten kyl ollut kertaakaan tallilla... Aika meni vahvasti tuota yhdistyksen kerholehteä

aloitellessa ja kootessa.

 

075.jpg

[Week 6]

Hypättiin taasen korin kimppuun. Eilen mittailtiin tiiviisti leikkauskohtia haitarikatolle ja tänään otetaan

härkää sarvista kiinni ja katsotaan kuinka vinoon se tuohon saadaan. Kehikkohan on täydellinen ja hyvin

mekaaniikaltaan toimiva, vaikka onkin jo kertaalleen ollut laitettuna toiseen kuplaan. Muistuu mieleen

edellinen vastaava projekti, joka oli katon kautta ympäriajetusta volsusta ja mekaniikan kanssa oli todella

sovittamista, että sen sai edes jotenkin toimimaan...

 

077.jpg

[Week 6]

Purkinavaaja toimii mallikkaasti...

 

081.jpg

[Week 6]

Niin mallikkaasti, että katto istuu melko loistavasti joka kulmastaan.

 

[Week 7 & 8]

Taas pinnattiin tallilta pari viikkoa. Muut työt valvottivat ja oli hyvä pinnata, kun tallikaverit olivat etelän

lämmössä, eivätkä kärräämässä tallille. Kerholehti tuli tehtyä valmiiksi ja saatiin tallilta juttuakin sinne.

Noh. Tuli siellä tallilla kuitenkin käytyä. Kori kun lähti viikolla 6 hiekkapuhaltavaksi ja tuli viikolla 8

takaisin.

Posted

083.jpg

[Week 9]

Siinähän se sitten komeilee puhtaana ja maalattuna Epoxilla kauttaaltaan. Puhaltaja oli puhaltanut

myös "suorat" pellit puhtaiksi, vaikkei niitä alunperin pitänyt. Autoharrastajana varmasti tiesi mitä

teki ja vähensi paineet oikeaksi niitä varten.

 

084.jpg

[Week 9]

Sisälokasuojat olivat puhallukseen menessä massanpeitossa ja niiden alta paljastui lisää korjailtavaa,

kuten esimerkiksi tästä kuvasta saattaa havaita. Muutenkin pienenä pettymyksenä niitä pieniä reikiä oli

yllättävän paljon lisää paikattavaksi.

Posted

085.jpg

[Week 10]

Uusi viikko ja uudet kujeet. Tallikaverit ovat kovin sitä mieltä, että tällä lähdetään Bug Runiin. Kieltämättä

oma usko on tässä kyllä koetuksella. Nyt olisi tarkoitus tukkia nopeasti kaikki virheet korista ja saada kori

maalattavaan kuntoon.

 

087.jpg

[Week 10]

Takappelin alle tulevat korjauspalat oli vielä tehtävä ja liimattava paikoilleen. Kulmissa kun oli kaksinkertaista

peltiä, ja valmiita korjauspaloja oli vain ulkopuolelle. Tuulilasin puhaltamiseksi tarvitsee vielä hieroa suunnitelmia.

Kuten näkyy alkuperäinen systeemi on poistettu!

 

091.jpg

[Week 10]

Pientä viimeistelyä tälläkin saralla tekemättä. Samoin takasisälokasuojien uusi muotoilu on vielä tekemättä!

Posted

093.jpg

[Week 11]

Kuvamateriaalin puute jättää seuraavalle viikolle vain yhden kuvan. Ystävällisesti Herra Valto on tullut

hiomaan ja kittaamaan koria Jonin samalla hitsatessa vielä viimeisempiä paikkoja. Itse tuli lähinnä pyörityä

jaloissa, leikeltyä korjauspaloja puuttuviin paikkoihin ja heftattua niitä kiinni.

097.jpg

[Week 11]

Pöytä täyttyy romuista eikä äiti käy täällä edes siivoamassa, puhumattakaan harrastajien "rouvista".

Huonosti lienee meinkin asiat.

Posted

096.jpg

[Week 12]

Pölyä on yhtä paljon kun kotona sängyn alla!

095.jpg

[Week 12]

Kummatkin sisälokasuojat on nyt puhkottu (valitettavasti) ja testattu, että kori kanssa mahtuu alustan päälle.

Sen verran oli kuitenkin jämpti, että päätin laikata pienesti noita ilmapussin tukia vielä etuosastaan .

102.jpg

[Week 12]

Prototyyppi sisälokasuojaan tulevasta peltiläpyskästä. Tämä räpellys ei oikein silmää vielä hivellyt, vaikka

hyvin paikalleen sopikin. Anttilasta lisää peltiä ja tekemään lopullisia.

Posted

104.jpg

[Week 13]

Pölymaski ois kiva juttu ja suihku. Kieltämättä jäi talli aika rivoon kuntoon kun tuli tästä töihin lähdettyä.

Naaman pesemisessä meni enempi kun se normaali 20 sekunttia ja duunistakaan ei viitsinyt paljoa myöhästyä.

  • 2 weeks later...
Posted

108.jpg

[Week 14]

Aika lailla on tullut pöllytettyä koria peltipuhtaaksi tuossa viimeaikoina.

Alusta ja alustan isompia osia saatiin heti alkuviikosta hiekkapuhalluksesta. Päälle oltiin vedetty reilut maalit,

ja homma tuntui menevän vain tuon ihastelemiseksi. Kieltämättä kun kuitenkin katsoo muiden projekteja

täälläkin palstalla ihmetyttää miten rivakasti volsua valmistuu kuntoon. Ehkä pitäisi itse käydä useammin

vaan tallilla hääräämässä!

 

110.jpg

[Week 14]

Tallimme korjausoppaista ei ohjeita laakerin laittamiseksi löytynyt. Päätin siis jättää homman myöhemmäksi.

Samoin (käsittääkseni) laakereiden väliin tuleva toinen metallinen "putki" puuttuu. (kuvassa tukivarsien kiinnitys

pulttien vieressä)

Posted

109.jpg

[Week 15]

Koria pitäisi hioa lisää, jotta sen saisi maalarille. Eräistä tässä mainitsemattomista tekosyistä johtuen

jätän moiset syyt vain arvailujen varaan ja siirryn lattialla nököttävän vaihdelaatikon kimppun. Nokkapala

on tarkoitus vaihtaa ja siistiä laatikko päältäpäin. Nailonlaikkalla hinkaten kura lähti laatikon kyljestä yhtä

varmasti kun bioluvililla kalsareista!

 

111.jpg

[Week 15]

Tarpeellisia tavaroita etsiessäni totesin kuvassa olevien alustan kiinnitys "proppujen" riittävän ainoastaan

toiselle puolelle. Näin ollen yhdeksälle moiselle olisi tarvetta. Herkkänä pussihousuna mielelläni alkuperäisiä

moisia osia tähän laittaisin. Ets oiskos kellään. Samoin ihmetyttää tuleeko tuohan toiseen jotain vastaavaa,

vaiko ainoastaan prikat pulttien alle?

Posted
Tarpeellisia tavaroita etsiessäni totesin kuvassa olevien alustan kiinnitys "proppujen" riittävän ainoastaan

toiselle puolelle. Näin ollen yhdeksälle moiselle olisi tarvetta. Herkkänä pussihousuna mielelläni alkuperäisiä

moisia osia tähän laittaisin. Ets oiskos kellään. Samoin ihmetyttää tuleeko tuohan toiseen jotain vastaavaa,

vaiko ainoastaan prikat pulttien alle?

 

Mulla on -57:n laatat tallessa kaikki, tuon kun käyn "varastolla".

Posted
Tarpeellisia tavaroita etsiessäni totesin kuvassa olevien alustan kiinnitys "proppujen" riittävän ainoastaan

toiselle puolelle. Näin ollen yhdeksälle moiselle olisi tarvetta. Herkkänä pussihousuna mielelläni alkuperäisiä

moisia osia tähän laittaisin. Ets oiskos kellään. Samoin ihmetyttää tuleeko tuohan toiseen jotain vastaavaa,

vaiko ainoastaan prikat pulttien alle?

 

Mulla on -57:n laatat tallessa kaikki, tuon kun käyn "varastolla".

 

No hyvä näin. Eipä tarvitse mennä merta edemmäs kalaan =O)

  • 2 years later...
  • 3 years later...
Posted

Kaivetaas tällainen vanha projektiketju esille pitkästä aikaa, jos vaikka projekti etenisi vaihteeksi...

 

 

Elikkäs Herr Kapitänin aloittama projekti muutti 150 km lähemmäs Venäjää. Visiot on melko samanlaiset kuin projektin aloittajalla, ulkokuoresta ja sisustasta tulee ehkä hieman hillitympi alkuperäisistä suunnitelmista poiketen, mutta katsotaan mitä tuleman pitää..

post-243-0-85477100-1475687521_thumb.jpg

post-243-0-29584000-1475687665_thumb.jpg

  • Like 8

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...