Guest Posted December 8, 2009 Share Posted December 8, 2009 Olen nyt suunnitellut että joskos hankkis ihan uudet kannet tohon 88 koneeseen... Onkos ehdotuksia?? Kannet sais olla vakioo hengittävämmät mutta kyseessä ei oo mikään "Hai performanse"mylly.. eikä semmosta maksimaallista tehoa haetakkaan, mutta sais ne nyt olla kunnolliset ja hengittelevät... Mistä? Vaihtoehtoja? Mielipiteitä? hintahaarukkaa? Meneekö vanhoilla keinuilla?? Konetta ruokkimassa on yks tupla dellorto joku 45... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 8, 2009 Share Posted December 8, 2009 en kovin ihmeellisiä kansia ton kokoseen koneeseen alkais ähräämään, varsinkin jos käytät yhtä keskituplaa... Raappaat vaan kanavat juohevaksi ja kohdistat imusarjat kansiin, sekä pakopuolen hitusen avarammaks. Quote Link to comment
Guest Posted December 9, 2009 Share Posted December 9, 2009 Joo mutta et vastannut siihen et mistä kannet ym?? Keiteleelle tulee joskus keväällä .. muista en tie .. ja onko jotain merkittävää eroa mitkä.. Ja ei se oo ainainen ratkasu se keskitupla... siks vois nyt katella semmoset et joskus vois laittaa vaikka nurkkiin... Quote Link to comment
mikan Posted December 9, 2009 Share Posted December 9, 2009 Kannattaa miettiä millaisia tehoja lähtee hakemaan nyt ja tulevaisuudessa. Keskituplan kanssa laittaisin aika maltillisella kanavakoolla olevat kannet. Mittaustuloksia aircooledin myymistä kansista: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/7638-super-d-prostreet-044-2-r-kannet-tuloksia-nyt/ t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 kansiin kannattaa panostaa, jos virikonetta meinaa tehda. Jos on aikomus myohemmin muuttaa konetta hurjempaan suuntaan, niin on ihan ok ostaa paremmat kannet nyt, kuin mita ensivaiheessa tarvitsisi. Ne on sitten seuraavaa evoluutiokierrosta varten jo hankittu. Tietenkaan mitaan jarettomia kannata laittaa pikkukoneeseen, tulee huono ajettava. Mutta esim. 044 kannet on peruskansina jo aika monipuoliset ja sopivat monenlaiseen ja kokoiseen koneeseen. Ala porttaa tai kiillota mitaan. Valupurseita jos niita on, voi vahan raksia pois kanavista. ajatuksena ajella niita kansia pikkukoneessa sellaisenaan jotta sitten ensi kierroksella niita voi muuttaa tarpeen mukaan, eika niita ola "pilattu" muutoksilla jotka ei sitten ehka siihen uuteen konepakettiin sovikaan. Quote Link to comment
mite^ Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 Muista myös että 88mm slipin putkella on taipumus painua kanteen koska on sen verran ohut seinämä. Jostain muistan lukeneeni että tämän voisi estää kuparisella liekkirenkaalla. kokemuksia? Quote Link to comment
Lasse Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 Ehkä kannattaisi ostaa aihioiksi kannet joissa on pitkät tulpankierteet. Sitten sun pitäisi miettiä mitä haluat pirusti tehoa vai vääntävän katukoneen. Jos meet teho-osastolle niin mahdollisimman suuret venat ja sitten koko hoito sen mukaan. Jos meet miedomman mukaan niin ensmes 40 mm imuvenoilla saa vähän tapauksesta riippuen 70-130 hv ja vääntöä 100-240 Nm. Mut niinhän tossa käy, että nälkä kasvaa syödessä. Miettii vaan mitä perse kestää. Ja rahaa menee just niin paljon kun sulla on. Mullaon vanha ja aika paljon ajettu 88-kone. Ei ole ollut kansien eikä muunkaan kanssa ongelmaa. Eikä ole liekkirenkaistakaan siten kokemuksia. Jos vaan pytyt ja männät on ok niin kyllä niillä pääsee. Quote Link to comment
mikan Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 Kupariset liekkirenkaat on ihan jees, jos vain niitä voi käyttää. Eli että puristukset pysyy haluttuna. Yks keskitupla on mun mielestä erittäin huono valinta jos ajatellaan tehoa, ajettavuutta ja kulutusta. Ainoat hyvät puolet on ehkä hinta ja asennuksen helppous. t. Mika Quote Link to comment
Racing Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 Kupariset liekkirenkaat on ihan jees, jos vain niitä voi käyttää. Eli että puristukset pysyy haluttuna.Yks keskitupla on mun mielestä erittäin huono valinta jos ajatellaan tehoa, ajettavuutta ja kulutusta. Ainoat hyvät puolet on ehkä hinta ja asennuksen helppous. t. Mika Mistä löytyisi kupariset liekkirenkaat 88mm ohuelle putkelle yläpäähän? Ja mitä paksuuksia löytyy? Puristusten lasku mielessä (reilusti lasketuista kansista). Quote Link to comment
mikan Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 Valitettavasti ei ole tietoa. Mulla on itsellä 88 slip-in-putket ja kuparirinkulat niiden ja kannen välissä, mutta ne tuli moottorin mukana. t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted December 19, 2009 Share Posted December 19, 2009 kansiin kannattaa panostaa, jos virikonetta meinaa tehda. Jos on aikomus myohemmin muuttaa konetta hurjempaan suuntaan, niin on ihan ok ostaa paremmat kannet nyt, kuin mita ensivaiheessa tarvitsisi. Ne on sitten seuraavaa evoluutiokierrosta varten jo hankittu. Tietenkaan mitaan jarettomia kannata laittaa pikkukoneeseen, tulee huono ajettava. Mutta esim. 044 kannet on peruskansina jo aika monipuoliset ja sopivat monenlaiseen ja kokoiseen koneeseen. Ala porttaa tai kiillota mitaan. Valupurseita jos niita on, voi vahan raksia pois kanavista. ajatuksena ajella niita kansia pikkukoneessa sellaisenaan jotta sitten ensi kierroksella niita voi muuttaa tarpeen mukaan, eika niita ola "pilattu" muutoksilla jotka ei sitten ehka siihen uuteen konepakettiin sovikaan. Kannattaisko sitten sijoittaa heti tollaset 044 kannet missä noi jouset yms yms mukana?? http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=215 tai http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=219 Mitä eroa tuotteilla... Jouset vain?? Sopiiko/kannattaako laittaa vakio keinut vai pitääkö nekin laittaa sitten uusiks samalla?? Kertoilkaa kokemuksia?? Ja niinku tossa totesin niin tarkoitus on, kun harrastepaperia vaan taion jostakin, hankkia kaasarit molempiin nurkkiin... nyt vaan niinku pikkuhiljaa koetan tehä rahojen mukaan... Et olisko noissa 044 kansissa potenttiaalia tulevaakin ajatellen vai pitäiskö AC:n parempaa mallia harkita... Ei se sitten kerralla tunnu niin pahalt ostaa kansia kun et joutuu ne kohta vaihtaa... Quote Link to comment
Guest Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 Hyvä ettei ketään kiinnosta niin ei tuu mitään hyviä neuvoja/ ideoita mullekaan... ;) Quote Link to comment
mikko k Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 Halut ja tarpeet on kaikilla useasti kovin erilaisia. Vaikea on neuvoa. Osta kuitenkin hieman/pikkuisen/jonkin verran paremmat kannet kuin mitä ensimmäiseksi ajattelit että mitkä tähän hetkeen riittäis. Nälkä kasvaa aina syödessä. Mun on kuitenkaan turha sen enempää neuvoa, koska mun mielestä ainoa järkevä ostos on "all-out", ihan vain sen takia että silloin ostan vain yhdet kannet. Kahdet/useammat tullee ajan kanssa kalliimmaksi. Samoin mun mielestä kannattaa myydä noi 88 mukit/syltyt ja ostat itselles 94mm paketin... Se nälkä... Quote Link to comment
Guest Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 miksi jaada puolitiehen, samantien 101.5mm mukit ja 90mm kampura :) Quote Link to comment
Ketsa Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 Ja paalata ruma laikka ja hommata alkuperäinen avo :-) Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 Itse ehdottaisin ensimmäiseksi askeleeksi eteenpäin jos ei näitä jo ole: - pieni nykyisten kansien hiplaus ja hyvä venttiili/seetityö - kenties pieni plaanaus puristusten nostamiseksi (riippuu toki lähtökohdasta) - toinen 45 dellorto kaveriksi ja vivusto jonka kanssa ei ihan heti mene hermot (liikkeelle vaikka 32 tai 34 sisäkurkut, 130-140 pääsuuttimet, 55 tai 60 tyhjät, 180 lisäilma) - k&n style ilmanputsarit peltikansilla tai pipercrossit peltipohjalla (pitää olla tiiviit kaasarin kantta vasten tai tyhjäkäyntisuuttimet tukkeutuu tosi nopeasti) - sopivat imutorvet, mitkä nyt mahtuu nätisti putsarin sisään (~6cm varmaankin) - 1.25 kiikut ja pulttipäiset keinuakselit - kärjetön sytkä jos ei jo ole - hyvä pakosarja - fullflow-öljynkierto - lisäöljypohja ellei tule maavara-ongelmia Kustannukset vielä tolkulliset ja kaikki osat hyödynnettävissä sit viimeistään syksyllä kun kevään pirteä pata tuntuu syksyllä jo ihan lussulta. Seuraavana steppinä tai hurjana vaikka saman tien padan isompaa re-inkarnaatiota ajatellen: Erona noissa kahdessa esitetyssä 044 kannessa on tosiaan vaan jouset. Tuplajouset ovat ehdottomasti sen 20-eurosen väärtit. Ihan loputon suo tuo padan laitto on joka tapauksessa ellei tule niinkin kummallinen asia eteen kuin läpikesän tyytyväisyys. En oikein tiedä minkälaisen kombinaation voimaa ja toimivuutta / luotettavuutta sellaiseen edes tarvitsee :) Vanhaan 88-putkikoneeseen saa toki reippaasti iloa 94 porauksella ja vaikka noilla 044 kansilla, sen eron varmasti huomaa. Toisaalta pienemmällä porauksella ja vakioiskulla ei niistä nyt niin kummoisesti iloa ole, ja esim. siihen 88-slip-in-satsiin ei nuo 044:t edes sovi kun pienin poraus 90,5/92. Kahdella 45:llä riittää kapasiteetti hienosti sitten jo 94 sylinterille, 044 kansilla, isommalla iskulla ym. joten sieltä ne pikkuhiljaa voimakoneen osat vaan alkaa hakeutumaan hyllylle kun itsekseen... Valmiinahan olisi jo isomman koneen mielellään vaatimat välitetyt kiikut, sytkä, öljynkierto ym... Puavo / DWL Quote Link to comment
Guest Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 Ja paalata ruma laikka ja hommata alkuperäinen avo :-) Haha, mutta alkuperaista en raaskisi raiskata, ja mitas hauskaa siina sitten olis, pussihousut tutisten vaan kiillottelisin akun napoja. Quote Link to comment
JaniM Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 Ääh, sääli on sairautta. Olis parempi lähtökohta orggis avossa. Quote Link to comment
mikko k Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 PorVWoossa ainakin laikka heiluu ilman tuskan parahduksia... ;-D Mutta koneen jalostamisesta vielä sen verran, että kun pollet kasvaa, niin vakio voimansiirto paukkuu. Siihenkin joutuu laittaan senttejä... Quote Link to comment
JaniM Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 Juu ja plasma nykyään kun sellanen lelu on hankittuna. SuperD kansia kannattais pohtia, olis valmiiksi sipistelty, joilla "pärjää" ensi alkuun. Ainut vaan ku siinäkin on tuo 90.5/92 vissiin pienin pytty. Quote Link to comment
ARTO Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 Ja paalata ruma laikka ja hommata alkuperäinen avo :-) Haha, mutta alkuperaista en raaskisi raiskata, ja mitas hauskaa siina sitten olis, pussihousut tutisten vaan kiillottelisin akun napoja. Navat ei saa kiiltää, pinnan pitää jäädä himmeäksi. Quote Link to comment
Jooo Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 Vähä hipistelet noita nykyisiä kansia ja unohdat kaasarit ja ruiskua tietenkin kehiin... Tämä ei ollut JaniMän puolesta pidetty myyntipuhe. Quote Link to comment
Guest Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 Ja paalata ruma laikka ja hommata alkuperäinen avo :-) Ketsa se on aina tykännyt mun avokista ;) ?? No paalaan en ala... pitäähän sitä joidenki uida hiukan vastavirtaankin ... Niin nuo vanhat kannet on halki eli niitä en sattuneest syystä laita... Joka tapauksessa uudet kannet laitan.. ja ACn sivujen mukaan 044 kansia saa STD-94 porauksella et eikö tuo 88 sovi tuohon väliin ;) ?? Taidan valita ton maltillisen tien.. eli vanhoilla hilppeilä kasaan ja sitten noita jotain 044 kansia.. kerätä hiukan rahaa ja laitella nurkat.. sittenhän seuraavan alakerran aukasun yhteydessä voipi laitella vaikka isommat putket.. kuka muuten tietäis nokkamerkinnöistä?? Mun Avokin nokassa on joku stanssannu AE1.1C6 merkinnän.. Joku vakiosta hiottu kait... Kertooko merkintä jotain jollekki?? Quote Link to comment
Guest Billet cams Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 ae11C6 on vanhoja Erolan hiomia akseleita. 326 imuasteet ja 316 pakoasteet 106 kulma ,nostoa pitäs olla 9.80mm imus ja 9.60 paossa. Quote Link to comment
ARTO Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 ae11C6 on vanhoja Erolan hiomia akseleita. 326 imuasteet ja 316 pakoasteet 106 kulma ,nostoa pitäs olla 9.80mm imus ja 9.60 paossa. Aika raju nokka vakioiskuiseen pikkukoneeseen. varmaan avon koneesta tule mukavampi ellei jopa vääntävämmän potkukkaampi ajettava miedommalla nokalla kun tuolla ensimmäisessä postauksessa kerrot ettet ole mitään maksimaalisia tehoja tavoittelemassa. Toisaalta kun tuon nokan kaveriksi laitetaan hyvin virtaavat kannet sopivan isojen kaasareiden ja pakosarjojen kanssa, niin tuollahan ona mahdollisuus tavoitella pikkukoneesta 130-150 hepan tehoja korkeiden puristustebn kanssa:) Quote Link to comment
Guest Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 Jaa vai tollanen nokka siel oli.. Kovakin nokka?? Hyvin toi kone on joskus koottu kun kiertokanget oli painoiltaan 4g sisään ja männät samoin.. ja nokkaakin sitten näemmä laiteltu.. Koneessa oli joku 14kg puristusta terveenä ollessaan.. että semmosilla se oli koottuna.. Mun mielestä siinä oli ihan hyvä vääntö jo ennenkin.. Enkä huomannu että tuo nokka olis vaikuttanut negatiivisesti ajossa.. Hyvässä kunnossa nokka oli.. että kyllä sen takasin laitan.. Innostuin selaamaan AC:n mäntä/putkisarjojakin... 299e oli 94mm sarja vakioiskulle.. Siin sitten jo kait huomais muutoksen koneessa ja olis hyvä peruskone/lähtökohta suunnitella joskus vaikka nurkkakaasareitakin... En tosiaan hae mitää huipputehokonetta...ainakaan vielä ;)... Tarkotus olis ajaa käyttöajoa kesät läpi... Vanhalla kokoonpanolla meni 4 kesää ja noin 20t kilometriä ilman koneen avaamista... Mietin et jos laittas 94mm sarjan niin laskeekohan tuo käyttöluotettavuus kuinka paljon suhteessa vanhaan... Kumminki melkosen paljon tullu Avokilla kuljettua ihan 200+ km siivu siirtymääkin.. Luotettavuus olis mukava säilyttää jossakin muodossa.. Kiitos muuten vastauksista... Kun itte on aika noviisi kuplan koneen kanssa... niin on mukava pohdiskella asioita .. toiv ilman suurempia vittuiluja.. asioista tietävien kanssa.. Et lisää keskustelua... niin saan asiaa päätökseen viel ja toivottavasti Vapuks taas Avokin tielle.. Quote Link to comment
ARTO Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 4g ero ei ole mikään hyvän kasauksen lukema. Tosin jos olet ottanut painot käytetyistä ja karstaisten mäntien kanssa, niin sitten ok. Vakiokankiakin punnitessa löytyy kankisarjoja joissa painot osuu 4g sisälle. Kun tasapainottaa, niin 0-erohan on tavoitteena, mutta jos ei grammaa enemmän heitä, se on ok. Mittaa puristussuhde koneesta jos ja kun muutat toisilla osilla niin sulla on todellinen vertailu/lähtökohta. Isoasteinen nokka ja 14kg puristukset= yli 10 puristukset sun koneessa, joten paljoa ei vara lisätä pumppubensalla ajaessa. Ehkä kone käynyt kansien osalta aikasemmin kuumana ( ei korreloidu aina suoraan öljylämpöön ) ja ehkäpä nakutellutkin niin tässäpä kait syy miksi kannet halkeilleet. samalla selviää onko koneessa 10 vai 11,5 puristukset niin vertailupohjaa jatkoa ajatellen kuten aiksemmin kirjoitin. Puristussuhteella vaikutus minkä luonteinen kone tulee, varsinkin kun nokassa asteita näin lyhytiskuisessa myllyssä. Quote Link to comment
Guest Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 Osat punnattu paskasina ja karstasina.. kyllä niist joku oli hiukan hilpponu et pyritty on johonkin pieneen paino eroon... Pitää mittailla vanha palotila niin saa suhdetta laskettua.. Mutta mikä noin korvakuulolla olis sitten parempi puristus.. alle sen 14 kg?? Mutta olisko 94mm sitten hyvä peruskone 044 kansilla varustettuna? Että hiukan olis tehoa, mutta pääsis sitten ajamaan siivun matkaakin ilman hajoomista..?? Kakkua kone ehjänä ollessaan sai kyllä. nakutusta en huomannu, mutta meteli oli sen mukanen ettei niitä kuulekkaan.. Mikä olis sellanen arvioitu tehohaarukka tollasella 94mm koneella ja tolla nokalla?? Kaasaria en ehkä vie saa toista hankittua... mutta jääpähän jotain sitten ens talvellekki rakennettavaa... Quote Link to comment
ARTO Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 Puristussuhde ja puristuspaine eri asioita. Sinulla nyt tiedossa koneen puristuspaine ja jos ja kun lähdet muuttamaan kokoa ym juttuja, kannattaa ehdottomasti laske koneen puristussuhde. 14kg puristuspaine kerto koneessa olevan korkean puristussuhteen koska nokassakin on melkoisesti asteita ja samalla overlappia eli yhteistä aukioloaikaa eli just sitä mikä päästää puristuspaineet karkuun ja tekee kireänokkaisista koneista alakierroksilla "tuhnuja" kun koneessa ei ole puristuspaineita. tosin tässä tapauksessa ei ole nokan rampit tiedossa ja toi nokkakulman pikkasen vakiostandardeista poikkeavuus lissä hiukan puristuspainetta jne... käytä noin 14kg puristuspainetta lähtökohtana kun muutat konetta, tosin jos palotila oli mittaushetkellä kaikkineensa tiivis, lue esim männänrenkaiden katkosraot ym kohdillaan, niin käytetyn koneen karstaisuus lisää joko pikkuriikkisen tai hiukan puristuspainetta puhtailla osilla kasattuun koneeseen nähden, tosin erot pieniä eli loppuluku ei ole 0,1 arvosta kiinni. jos laitat 88 sylinterin tilalle 94 sylinteriä, kasvaa teho pikkasen,tosin joutunet tilavuuden kasvua kompensoimaan pienellä kaasarisäädöllä. kaikki kun vaikuttaa kaikkeen. ja nyt joulupöytää kohti...:) Quote Link to comment
Ketsa Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 Ja paalata ruma laikka ja hommata alkuperäinen avo :-) Ketsa se on aina tykännyt mun avokista ;) ?? No paalaan en ala... pitäähän sitä joidenki uida hiukan vastavirtaankin ... En arvostellut sinun (enkä Bugfuelin) laikkaa, vaan jatkoin Bugfuelin ideaa laittaa kaikki totaalisesti uusiksi... Quote Link to comment
Guest Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 Ja paalata ruma laikka ja hommata alkuperäinen avo :-) Ketsa se on aina tykännyt mun avokista ;) ?? No paalaan en ala... pitäähän sitä joidenki uida hiukan vastavirtaankin ... En arvostellut sinun (enkä Bugfuelin) laikkaa, vaan jatkoin Bugfuelin ideaa laittaa kaikki totaalisesti uusiksi... Vitsillä sen ihan otinki Ketsa... Nöy hätä... Ohan tota paalausta mulle ehotettu ennenkin ;) ... Kai jos harrastepaperia olis niin kattelisin jonku valmiin A luvallisen aihion ja jonku welhon tekemään siihen pannun.. Tilanne on hiukan toinen.. juuri kerrostalo-osakkeen ostaneena.. ei oo nyt just laittaa ihan radikaalisti rahaa... Mutta ku köyhän ei kannata ostaa halpaa.. ja kuten joku edellä sanoi.. ja itekki ajattelin.. on paree tässä vaiheessa kun kone leviänä harkita joidenkin osa-alueiden updeittausta.. et ne olis sit valmiina kun ja jos haluaa repiä lisää myllyst.. Tän vuoksi nyt mietin .. kahen vaiheilla.. et otanko ja kasaanko vanhan ja toimineen 88 ja siihen vaikka 044 kannen.. vai laitanko ton 299e lisää ja muutan koneen 94mm .. kannet on nyt joka tapauksessa laitettava.. Houkutus olis suuri isontaa myllyä.. Quote Link to comment
Guest Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 muista laskea sit koneistuskulut mukaan budjettiin. Puristussuhdekin muuttuu radikaalisti pelkastaan tilavuutta lisaamalla, eli sen joudut hieromaan kohilleen. Niin tosin uusien kansienkin kanssa pelkastaan, palotilat varmaan eri kokoiset ku vanhoissa kansissa. Kaasaripuolelle joutuu hieman sohimaan myos. Quote Link to comment
Ketsa Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 Olisiko fiksuimmat putket kuitenkin noiden välistä, eli vahvemmalla putken seinämällä olevat 90,5 milliset? Vaatii myös lohkon koneistuksen kuten 94mm. Kuutioita ei tule niin paljoa lisää kuin 94millisillä, mutta on varmasti pitkän päälle kestävempi kuin slip-in 88 tai 94... Quote Link to comment
Guest Posted December 25, 2009 Share Posted December 25, 2009 Olisiko fiksuimmat putket kuitenkin noiden välistä, eli vahvemmalla putken seinämällä olevat 90,5 milliset? Vaatii myös lohkon koneistuksen kuten 94mm. Kuutioita ei tule niin paljoa lisää kuin 94millisillä, mutta on varmasti pitkän päälle kestävempi kuin slip-in 88 tai 94... Niin ja oli siellä ne 92mm putketki vahvoilla seinämillä.. 94 reijät vaati.. Täytyy miettiä.. Quote Link to comment
Guest Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 Kun lohko on 9mm tangoilla ja tankojen väli on karvanverran päälle 100mm ni minkäkokoset putket vie voi turvallisesti laittaa... eli minkä kokosen reijän lohkoon voi tehä ettei kestävyys kärsi?? Quote Link to comment
mikko k Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 9mm tangoilla?? 8-/ Quote Link to comment
Guest pep Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 Varmaankin M10 pinnapultteja tarkoitat :) isot pojat on ainakin kertonut että 94:lle tarvis olla M8 pinnapultit? onnistuu M10 lohkosellekkin asentamalla ns. case saverit ja sen jälkeen M8 pinnat (94 porauksella tulee melkeen case saverinkin kierre osa näkyviin)... Viisaammat korjatkoon jos ampuu pahasti metsään... Kun lohko on 9mm tangoilla ja tankojen väli on karvanverran päälle 100mm ni minkäkokoset putket vie voi turvallisesti laittaa... eli minkä kokosen reijän lohkoon voi tehä ettei kestävyys kärsi?? Quote Link to comment
Guest Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 9mm tangoilla?? 8-/ Varmaan tuo m10.. paskalla tönärillä pakkasessa mittailin noin arvoja.. No 94mm on sitten pois laskuista... Kestääkö laittaa ees 92mm vai pitääkö tyytyä 90.5 paksuseinään?? Quote Link to comment
vesav Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 9mm tangoilla?? 8-/ Varmaan tuo m10.. paskalla tönärillä pakkasessa mittailin noin arvoja.. No 94mm on sitten pois laskuista... Kestääkö laittaa ees 92mm vai pitääkö tyytyä 90.5 paksuseinään?? paksuseinämäinen 90,5 on saman kokonen ku 92... Vesa Quote Link to comment
Guest Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 Niin juuri et mahtuuko 92 putket.. Sit voi harkita 90.5 tai 92.. kuhan nyt kerrotaan mikä mahtuu... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.