Jump to content

Ensimmäisten T1 vokkarien valmistenumerot


Recommended Posts

Posted

Osaako kukaan kertoa ensimmäisten 16 kuplan valmistenumerot?

 

Sekä vm. 1950 kuplan historiasta, mikä oli VV-autolla näyttelyosastolla liki 20-vuotta 1970-1990 luvulla.

Guest Toheltaja
Posted

Tarkoitat varmaan ensimmäisten 16:sta VW:n suomeen tuomien autojen, etkä ensimmäisten kuplien... Jossain nuo on tallessa, mutta en löytäny ensipuraisulla...

Posted
Osaako kukaan kertoa ensimmäisten 16 kuplan valmistenumerot?

 

Sekä vm. 1950 kuplan historiasta, mikä oli VV-autolla näyttelyosastolla liki 20-vuotta 1970-1990 luvulla.

 

Rek. nro UF-347

 

Onko sun -50:nen noiden 16 joukossa?

Guest Toheltaja
Posted

mulla oli kolmas pari vuotta, mutta nyttemmin heltsingissä pilkottuna raaseriksi :D UUUUH! Museoautot sucks!

Posted
mulla oli kolmas pari vuotta, mutta nyttemmin heltsingissä pilkottuna raaseriksi :D UUUUH! Museoautot sucks!

 

Mulla pitäis olla joidenkin tietojen mukaan ilmeisesti 12:sta tästä 16:sta sarjasta.

Et satu muistaan mikä sen kuplan valmistusnumero oli?

 

Voi harmi sun kuplan kohtaloa. Miten luovuit sellaisesta?

Posted
Arvon herra Toheltajan kanssa samoilla linjoilla tuossa museoautohommassa.

 

 

 

MeeToo

Guest Jussinbussi
Posted

Mielenkiinnosta.

Suurin syy tähän katkeruuteen on?

Posted

Ääh, sääli on sairautta. Kyllä ne parhaimmat pussihousubiilit säilyy.

Laikkaa/plasmaa vaan ja rakentamaan mieleisen. Vaikka ähtäri.

Guest Jussinbussi
Posted
Jokaisella oikeus mielipiteeseensä ja omaan tyylisuuntaansa oli syy mikä tahansa. Mitäpä noista enempää väittelemään.

 

Täysin samaa mieltä.

Joskus vaan arvuuttanut syytä tähän MR-autojen yleiseen "hyljeksintään".

Guest Toheltaja
Posted

"pilattu" tuo munkin yksilö oli, siin oli -51 rättiluukkukin jo, originaalit osat karanneet maailmalle, ja aika vaivalla sain kaiken muun paitti sisustan jakkarat, ja verhoilut haalittua takas kasaan... Mutta mittaristojen leimat yms ei täsmää kuitenkaan.

Posted

Nyt kyllä pakko laittaa omakin mielipiteeni tähän museo/jokin muukuntoinen auto. Eli mitä nyt välillä noita mr autoja katsonut niin jotkut autot jotka on madallettu ja jotkut muut kuin og vanteen alla ovat välillä huomattavasti paremmassa ja siistimmässä originaalikunnossa kuin mr rekisteröidyt poislukien tietty ne vanteet ja alustanmuutokset. Eli tämä saattaa olla osasyy mistä johtuu yleinen mr autojen dissailu . Varsinkin kun monet ajattelee että jos on mr rekkarit niin auton täytyy olla täysin oikeista osista kasattu ja siihen on nähty sairaasti vaivaa että se on saatu liikenteeseen. Kun taas todellisuus saattaa olla jotain ihan muuta.

 

Ja varsinkin kun sen museoauton alkuperäisuus riippuu hyvin pitkälti tarkastajan asiantuntemuksesta.

Posted

Suurin syys raaseri ja rytöluukkien rakenteluun löytyy ihan käytettävissä olevista työkaluista ja omien kätösten taidoista. Tältäkään foorumilta ei montaa sellaista harrastajaa löydy, joka pystyy oikeasti vanhasta ja huonoksi päässeen kuplan uuden veroiseksi entisöimään. Vaan suurimpaan osaan meitä harrastajia (mukaan lukien "museomiehet") pitää paikkansa vanha sanonta: Itte tein ja itte tehdyn näköinen siitä tuli.

Posted

Ihannehan olis et omais tietotaitoa, työkaluja kunnon verstaassa ja rakentais alkuperäistä sekä vapaan tyylin mukaista. Mut kun ei oo, niin on vaan valittava se millaisen käsiinsä saa ja tehtävä niin hyvä kun pystyy tai haluaa. Monet noista rytölookeista elää joutsenlauluaan ja ihan jees. Varmaan kymmenen vuoden päästä kummastellaan taas tätäkin maata laahaavaa ilmiötä - kuten on tehty jo -70 luvulta lähtien - tai ehkä jo 40 luvulta? Toivottavasti sprintstarit jää talteen, koska ne on nättejä.

Itte ilakoin sisimmässäni jo -80 luvulla hyvin menestyneitä kuplia soramontuilla katteltuani, että siinähän ne pikkuhiljaa vähänee ja maine sen kun kasvaa. Oli tullu sattumankauppaa löydettyä talliin viiskakkonen, enkä edes tajunnu kuinka hyväkuntoisena se oli ainakin päällisin puolin säilyny. Vähältä piti, etten alkanu vääntää siitä silloisen tyylin mukaista cal-lookeria - viininpunaista candya hirveen museovihreän tilalle, valkoista sisustusta ym, mutta onneksi ei ollu rahaa silloinkaan ja kupla jäi entiseen kuosiin. Kummallahan nyt on enemmän kysyntää - arvollahan ei sinällään ole mitään väliä jos ei tee kauppaa

Kuka tykkää luomusta, kuka silikoneista... ihan vapaasti mun puolestani :-)

Posted

Tää on tää ikuinen väittely samasta aiheesta. Aina kun joku jonkun kuppelon yms. on rakentanut jonkun mielestä se on jees ja jonkun taas ei ja kitinää tulee, miks sä teit ton noin? Ei too orggis jne. Ton pitäs olla tollanen tossa jne. paskaa, ai toi ei oo german osa jne....jne....jokaisella kait on oma makunsa ja tyylinsä. Joku tykkää joku ei . Mitä väliä sillä on lopulta??? Jokainen tamppaa tyylillään ? UGH!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...