ARTO Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Keiteleen Kone ??? Hinnan kertominen/sarjan sisältö samalla niin vaikeaa??? Quote Link to comment
Lasse Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Kaikki ei toimita kotiovelle, yliteurastaja toimitti. Sitä voi jo kutsua palveluksi. Quote Link to comment
JaniM Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Keiteleen Kone ??? Se on VW osakauppa Helsingissä. Quote Link to comment
peeki Posted February 27, 2010 Author Share Posted February 27, 2010 vieläkin odottelen niitä saabin levyjä... nyt on kirppu haettu ja projektikertomusta aloitellaan tuolla projektipuolella... Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Keiteleen Kone Oy: 4p. taka levyjarrusarja 350 eur. on Suomen toiseksi halvin --- sitä halvinta vielä suunnitellaan Quote Link to comment
-Alex- Posted February 28, 2010 Share Posted February 28, 2010 MM. CSP:ltä löytyy jäähdytettyä jarrulevyä eteen. Jos auto olisi IRS, niin porsche 924/944 takajarrut 1-mäntäisine satuloileen pienellä työllä kävisi. Mutta todennäköisesti nämä kaikki maksavat yli 200 euroa :DDD Quote Link to comment
Tanhis Posted February 28, 2010 Share Posted February 28, 2010 Keiteleen Kone Oy: 4p. taka levyjarrusarja 350 eur. on Suomen toiseksi halvin --- sitä halvinta vielä suunnitellaan Onko käsijarrulla ja mites viisipulttisen sarjan laita. Quote Link to comment
juujoo Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Asiaa sivuten, kuinkas noi 4-pulttisten levyt saisi istutettua 5-pulttisen napoihin sekä eteen ja taakse, onko toivoton homma? Quote Link to comment
JM Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Asiaa sivuten, kuinkas noi 4-pulttisten levyt saisi istutettua 5-pulttisen napoihin sekä eteen ja taakse, onko toivoton homma? Jos navat on 67 tai 66 homma on helppo. Taakse käy ainakin muihinkin kohtuu helpolla. Herää vaan kysymys että miksi? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 4 pulttinen napa menee 5 pulttisen olkaan kyllä hieman laakereita venkslaamalla, että sorvailemalla, mutta et kyllä asa 5 pulttijakoa niihin muuten ku adapterilla (jos 205 jakoa haet) Quote Link to comment
juujoo Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Ajattelin vaan että, noita 4-pultisia levy satsia saisi edukkaammin kun 5-pulttisia.. Quote Link to comment
-tipi- Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Asiaankuuluvilla droppioljilla eteen ja sopivan takalevysatsin ostamalla taakse. Quote Link to comment
peeki Posted March 16, 2010 Author Share Posted March 16, 2010 oletteko käyttäneet säädettävää jarrupaineensäädintä takalevyille menevässä piirissä vai ihan suoraan niinkuin putket/letkut menee rumpujarruihinkin..? Quote Link to comment
Per Jernström Posted March 21, 2010 Share Posted March 21, 2010 Levysarjojen adapterit ovat paksut verrattuna rumpujen taustalevyihin. Molemmat tulee kiinni akseliputken ja laakeripesän väliin. Levyillä jää siis laakerille tilaa liikkua sivusuunnassa. En tiedä onko tästä haittaa vai ei. Omassa autossani en saanut pyöriä liikkumaan sivusuunnassa joten oletin asian olevan semi-ok. Mikä tukee akselia sivusuunnassa? Itselläni ei ole jarrupaineen säädintä. Auto on -67 ja heitin kerralla kaikki vanhat jarrukamat meneemään ja uudet levyt joka kulmaan ja samalla myös uusi 2-piiri pääsylinteri. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 laakeri ei saa liikkua sivusuunnassa, muuten rikkoo lootan päästä vetarin, tai lootan kuoren, jos liike on liian suuri... Quote Link to comment
PZQ Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Saiskohan ton Oberin 5 pulttisen setin passaamaan swingattuun junikseen? ilimeisesti suattaapi suaha:) Quote Link to comment
peeki Posted March 22, 2010 Author Share Posted March 22, 2010 Pitääpä olla tarkkana kun asennan kirppuun levyjarrusetin.. Quote Link to comment
Per Jernström Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 laakeri ei saa liikkua sivusuunnassa, muuten rikkoo lootan päästä vetarin, tai lootan kuoren, jos liike on liian suuri... Tätä vähän pelkäsinkin. Onneksi autolla on ajettu vain muutama siirtokilsa jarruvaihdon jälkeen. Miten tämä välyshomma hoidetaan parhaiten käytännössä? parin millin shimmi laakerin ulkokehän kaveriksi? Quote Link to comment
Tutkija Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 cb levyjarrusarjoissa tulee laakeriin jäävän ylimääräisen välyksenpoistoon tarkoitettu shimmirikka mukana Quote Link to comment
Per Jernström Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Näkyykö niitä shimmejä yliteurastajan kuvissa? Itse en bongaa sellaisia sieltä. CSPn sarjassa on kuvassa laikkojen alla sen kokoiset jotka saattaisivat olla oikeaa kokoa. Saako laakerikaupasta, tms, sopivia shimmejä vai pitääkö leikkauttaa laserilla sopivat? Quote Link to comment
Tutkija Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 tossaha noi stefojen viressä... Quote Link to comment
Dennis Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Tässä vähän omia kirjoituksia kopioituna toisesta keskusteluaiheesta Empin takalevy sarjasta, tai siis mun oma kokemus... Onpa kohtuuhintainen aihio... *** Pientä säätöä tarvii (ainakin omaan 1300 -74): -Satulakiinnikkeet 6mm ainesta, orkkis kilpi 5mm = 1mm pos jotta takalaakeri ei jää 1mm verran löysälle sivusuunnassa -satula ei keskellä levyä, otti jopa kiinni, no ainetta pois satulasta kiinnityskohdasta, onneksi sitä riitti. -Satulassa koneitusvikoja ja valuvikoja jotka painoivat palat vinoon, viilaamalla selvisi. -Käsijarruvaijerin kuori liian lyhyt / vaijeri liian pitkä, löytyy kathta vaijeria, mutta toinen oli 10cm lyhyempi (vaijeri, sama kuori) joten se oli liian lyhyt. -Levitti raideleveyttä n. 6mm / puoli mikä ei lukenut missään, enkä olisi tarvinnut sitä yhtään vakiolokkareilla kun on tiukkaa muutenkin. Siinä tärkeimmät alkuun mitä tuli mieleen. Laitoin kyselyn mitkä kässärivaijerit kuluisi sopia omaan autoon ja reklamaation laadusta Empille, mutta vaijeriesta tuli joku epämääräinen vastaus ja ongelmiin eivät edes ottaneet kantaa. Dennis Quote Link to comment
peeki Posted March 29, 2010 Author Share Posted March 29, 2010 Hain paketin postista... asennusohjeet oli ny mitä oli. Vastaavanlaisen sarjan asentaneet: Tuleeko osat kuvan (paketissa mukana) osoittamassa järjestyksessä? Tuo holkki tuntuis sopivan kahteen kohtaan mutta riippunee onko swningi vai IRS? Ymmärtäisin kuvan peristeella että swingiakseliseen tuo holkki tulee vasta levyn jälkeen; levyn ja sitä kiinni pitävän mutterin väliin.. Quote Link to comment
Dennis Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Levyn taakse stefan sisään tulee aina se alkuperäinen holkki. Levyn eteen tulee se sarjan holkki jos on pitkillä vetareiden päillä kuten kuvassa, vanhemmissa jätetään se holkki pois 65 vanhempi vai miten se nyt oli. Jarruletkut jouduin vielä muuttamaan tekemällä putki satulasta, sitten sarjassa mukaantulevalla lyhyeellä lekulla kinni alkuperäiseen putkeen. Sarjassa mukaantulevilla osilla en saanut toimimaan koska pitkän letkunpäässä oli sisäpallopää vaikka ulkokierre johin pitäisi laittaa esim putki naaraskierteillä ja satulan holkissa oli myös sisäpallo = vuoti vaikka miten kiristi. Ei minkään maailman järkeviä kuvia miten pitäisi asentaa letkut ja putket, ja vaikka miten yritti yhdistellä niin en saanut osumaan, piti ostaa lisää osia. Jouduin myös rakentamaan tuen putkelle levyn taakse, muuten olisi heilunut koko systeemi ja mennyt poikki omasta painosta jossain vaiheessa. Tuntuu että on nyt heitetty jotain letkuja mukaan ajattelematta miten pitäisi toimia, en ymmärrä miksi oli kaksi lyhyttä ja kaksi pitkää, eikä kummallekkaan järkevää käyttöä Lopullisesta ei kuvia, mutta se tuki näkyy kuvassa Quote Link to comment
peeki Posted March 29, 2010 Author Share Posted March 29, 2010 paljonko öljyä menee laatikkoon ja mikä olisi hyvä öljy? saako nuo mexicossa tehdyt stefat suosiolla vaihtaa toisiin? Quote Link to comment
rimakko Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Motonetin takapään laakereiden mukana tuli italialaiset stefat, jotka alkoivat vuotamaan melkein samantein (olivat väljät holkkia vasten), joten ostin mexicolaiset takapään korjaussarjan. Otin ne mukaan ja takapäästä laakerin eteen tulevan holkin sekä muut osat, johon stefa tulee ja menin niiden kanssa Vantaan Tiivistekeskukseen. Pyysin laadukkaampia stefoja ja o- renkaita tilalle, mutta siellä ei kuulemma ollut, kun stefa on jokin outo välikoko. (myyjän mukaan ilmeisesti tuuma mitoitettu) Olisi löytynyt joko lähelle ulko- tai vaihtoehtoisesti sisämittaa joten suosittelivat laittamaan mexico mallin paikoilleen, vaikka naureskelivat kyllä niiden laatua. Onko muilla tietoa stefojen mitoista, kun ihmettelen tuota tuuma mitoitusta. Luulisi saksalaisessa olevan milliset stefat. Quote Link to comment
peeki Posted March 29, 2010 Author Share Posted March 29, 2010 saisiko noita stefoja marmoritiskiltä?.. varmaan hintakin sen mukainen jos löytyy... Quote Link to comment
Per Jernström Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Noniin, sain vihdoin takajarrut "korjattua". Tässä nyt ei ole ajatuksena mustamaalata Empin tuotteita, vaan lähinnä valaista muita joilla on sama sarja asennettuna jotta saisivat mahdolliset ongelmat korjattuna ennenkuin tulee lisää damagea. Lisäksi täytyy mainita, että oma sarja on kohta 4v vanha (vaikka autolla ei juuri ajettu sen asentamisen jälkeen). Setti on toivottavasti muuttunut siinä ajassa. Lyhyesti voin todeta Denniksen kommenttien täsmäävän myös omaan sarjaani. Tosin mulla satulat oli asennettava sarjan mukana tulevien prikkojen kanssa jotta satulat ei ottaisi kiinni levyyn. Eli satulat olivat millin liian kapeat kiinnityshohdasta. Asennettuna suoraan paketista jäi laakereille välystä kun se satulan kiinnityslevy on paksumpi. Heti asennuksen jälkeen välystä oli vaikea havaita koska laakeripesä ja laakeri oli molemmat kunnossa. Noin 20km ajon jälkeen ei ollut enää vaikeuksia havaita ongelmaa kun pyörä kolisi selvästi. Toinen ongelma oli öljyvuoto vetarin stefasta. Koska laakeripesä on suunniteltua ulompana ja akselin ympärillä olevassa holkissa on lievä kartio päässä oli stefan ulompi huuli ilman vastepintaa. Homma oli lopuksi melko helppo korjata välyksen suhteen. Laakeripesään juuri sopiva määrä shimmejä (1,3mm mun tapauksessa) niin laakeri ei pyöri enää ulkokehästään. Laitoin samalla uudet stefat ja asensin nämä lähemmäs laakeria. Laakerishimmit antavat stealle vastepinnan joten stefa pysyy suorassa ja irti laakerista. Tässä seikkailussa meni laakeriit, laakeripesät kuluivat ja laatikon päässä tuntuu aiempaa enemmän välystä. Toheltajan kommentti lienee paikkansapitävä. Myös kommentit kuluvista booreista on mulla odotettavissa koska levyt eivät "asetu" akselille vaan tässäkin on välystä. Jouduin vetämään levyt kiinni ylimomentilla jottei heiluisi. Tämä ei ole suositeltavaa koska nyt levyt ovat kiinni "päistä" eikä tue itse akseliin kuten pitäisi. Sekä Oberin että CSP:n kuvissa näyttäisi olevan erilaiset satulakiinnikkeet kuin Empin sarjan prässätyt. CSP:n sarjassa näyttäisi olevan laakeripesä samassa satulakiinnikkeen kanssa joten siinä on yksi mahdollisesti vuotava sauma vähemmän. Quote Link to comment
Guest Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Jatkan tuota aloittamaani Empi-setin vaijeri- ym. juttua tässä ketjussa. -Tuo laakerijuttu on tarkistettava. Mistä noita shimmejä saa edukkaasti? -6mm sain mitattua myös raideleveyden kasvua puolellaan. Täytyy nyt hommata 7X16 ET38 vanteet ja vähintään 195/50R16 kumit koeasennettavaksi jahka noihin laikkoihin saa 4x100 jaon aikaiseksi. Onko kenelläkään muulla näitä hiluja IRS persiessä? Millainen vanne ja rengasyhdistelmä menee orkkislevyisellä lokasuojalla? Laitoin kokeeksi toisen puolen kasaan. Satula asettuu levyyn nähden lähes keskelle. Satulan kiinnityspultit on pitkät ja ottavat levyyn kiinni. Quote Link to comment
Per Jernström Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Laakerikaupasta niitä shimmejä kannattaa hakea. Saa sitten suoraan sopivat. Quote Link to comment
-Alex- Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Jatkan tuota aloittamaani Empi-setin vaijeri- ym. juttua tässä ketjussa.-Tuo laakerijuttu on tarkistettava. Mistä noita shimmejä saa edukkaasti? -6mm sain mitattua myös raideleveyden kasvua puolellaan. Täytyy nyt hommata 7X16 ET38 vanteet ja vähintään 195/50R16 kumit koeasennettavaksi jahka noihin laikkoihin saa 4x100 jaon aikaiseksi. Onko kenelläkään muulla näitä hiluja IRS persiessä? Millainen vanne ja rengasyhdistelmä menee orkkislevyisellä lokasuojalla? Laitoin kokeeksi toisen puolen kasaan. Satula asettuu levyyn nähden lähes keskelle. Satulan kiinnityspultit on pitkät ja ottavat levyyn kiinni. Mun mielestä jollain palstalaisella on IRS kuplassa jokin vastaava setti, projektiosiossa juttuakin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.