-Alex- Posted July 15, 2017 Share Posted July 15, 2017 Teflonletkut älyttömän halpoja aeroflowilla, sikäli kun katsoo toisen ainoan ei-kinukki letku ja liitintarjoajan valikoimaa. Tosin niissä ei ole helmeä ja kasaaminen todella helppoa. Liittimet molemmilla samanhintaisia teflonletkulle. Vaihtoehto http://www.roadmachine.fi/tuote-osasto/aeroflow-liittimet/ Quote Link to comment
Ketsa Posted July 16, 2017 Share Posted July 16, 2017 (edited) polyuretaani lukee letkussa. Ihan perus paineilmaletkua, kieppi ollut minulla lähes 20 vuotta ja hyvin on toiminut monessa autossa. Liittäminen letkuun on simppeliä, bensaletku silikoniöljyn kanssa 5 - 10 cm paineilmaletkun päälle ja muodon vuoksi pari letkuklemmaria maltillisesti kiristäen varmistamaan liitosta. Läpivienneissä os sähköpiuhoille tarkoitetut läpivientikumit. Kumiletkun saaminen keskitunneliin ei ole välttämättä ihan yhtä simppeli homma kuin tuollaisen pienemmän ja hiukan jäykemmän letkun. Kerrotko vielä minkälaista kamaa tuo sinun käyttämä paineilmaletku on, teflon, PUR, yms yms?? Ja jos se on esim teflonia (kovaa) niin millä teit liitokset normaaliille kumiletkulle, hankit kovaan letkuun nipat tms?? Entäs mitä käytit läpivientinä ettei letkut hankaudu puhki pellin reunaan? Tuo keskitunnelissa letkujen kuljettaminen kuullostaa hyvyvältä ratkaisulta, ihan vaikka normaalille kumiletkullekin... Edited July 16, 2017 by Ketsa Quote Link to comment
-Alex- Posted August 10, 2017 Share Posted August 10, 2017 Lienee riittää ennen pumppua ja sen jälkeen 30 micronin polttoaineensuodatin? Ajattelin jos laittais samanlaiset suodattimet: http://www.ebay.co.uk/itm/AN-6-06AN-JIC-AN06-Blue-Anodised-Billet-Slim-Line-Fuel-Filter-30-Micron-/360939478726?hash=item5409ab5ec6:g:qGcAAOxyhS9Te07X Tälle vielä jos hitsaisi runkoaisoihin kiinnikkeen ennen pohjalevynmaalausta. Quote Link to comment
Ketsa Posted August 10, 2017 Share Posted August 10, 2017 En keksi mikä on ajatus kahdessa samanlaisessa sarjassa olevassa suodattimessa. Ennen pumppua pienen imuvastuksen "oravasuodatin" suojelemaan pumppua ja pumpun jälkeen sitten hienosuodatin suojelemaan suuttimia. Quote Link to comment
Meto Posted August 10, 2017 Share Posted August 10, 2017 (edited) Mulla tankissa alkuperäinen sihti ja painepuolella boschin polttoainsuodatin johon sai An liittimet laitettua. Edited August 10, 2017 by Meto Quote Link to comment
-Alex- Posted August 10, 2017 Share Posted August 10, 2017 (edited) Juu, lähinnä ajattelin vain että löytäis jostain sopivat suodattimet vain jotka ei maksais hunajaa, hintaluokka esim: 30-50€/kpl. Pestävä ainakin olis passeli esisuodattimeksi, niissähän micronit riittää (30-100). Riittääkö max 30 micronia painepuolen suodattimelle? http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/fuel-filters Edited August 10, 2017 by -Alex- Quote Link to comment
JaniM Posted August 14, 2017 Share Posted August 14, 2017 Kyllä painepuolelle 10 micronia suositellaan. Quote Link to comment
VW-63 Posted August 14, 2017 Share Posted August 14, 2017 Miksi ei vaan laittaisi painepuolelle jotain painepuolelle tarkoitettua kierteillä varustettua "kertakäyttösuodatinta" joka löytyy ihan varaosatiskiltä. Omassa kulkimessa joku melko iso Audin suodatin M12 liittimillä ja banjot päissä. Tietysti jos pitää olla eloksoitua alumiiniä niin sitten joku, johon uusi patruuna maksaa enemmän kuin koko sudatin:) Kannattaa muuten miettiä mihin asentoon painepuolen suodattimen laittaa, että sieltä pääsee ilmat pois. Iso suodatin, vaaka-asennus niin osaa asennus suunnasta riippuen vetää ilmaa suodattimesta mutkissa/kiihdytyksissä/jarrutuksissa aikas kauan ennen kuin on tullut ilmat kokonaan pois. Quote Link to comment
JaniM Posted August 14, 2017 Share Posted August 14, 2017 Bensalla paprusuodattimet rokkaa. Etanoli sit hieman varauksella, jos ei merkintää kestävyydestä. Quote Link to comment
Guest Keine ahnung Posted August 15, 2017 Share Posted August 15, 2017 Olikos kenelläkään 1915 moottoria yhdellä läppärungolla ajossa (Kuplassa)? Lähinnä haluaisin kuulla kokemuksia moisesta arkiajossa? Itsellä nyt hyvin toimiva 1,6 mosa, kasibittisellä Megaruutalla ruiskun ohjaus ja harkitsen moottorin tilavuuden kasvattamista, sekä isompaa läppärunkoa/imukanavistoa. Perusmoottorissa on hyvät palikat, joten sen puolesta kuutioiden kasvatus olisi "helppoa". Nokkaa toki joutuisi miettimään ja isommat venttiilit/kansityöt tekisin. Kupla on kesäisin käyttöautona, valtaosa kilsoista kertyy motarilla ja skodien jallittamiseen kaipaisin hieman lisää ruutia. Quote Link to comment
Simon Templar Posted August 20, 2017 Share Posted August 20, 2017 VW:n hukkakipinäpuola http://www.motonet.fi/fi/varaosat/621/134054/autot/volkswagen-vw/golf-iv-1998-2003-variant-iv-1999-2006#Sytytys-ja-hehkutus-Sytytyspuolat Voiko tuohon laittaa ihan perus tulpanjohdot http://www.motonet.fi/fi/tuote/112386/Tulpanjohto-SD90S-------L11-90 vai pitääkö siihen laittaa vastukselliset johdot/hatut? Tulppia menee nyt ku leipää ja enää ei jaksais tapella. Ja tulee aika kalliiks noita vaihella. Quote Link to comment
Roope Posted August 20, 2017 Share Posted August 20, 2017 Kyllä mulla toimi oikein hyvin noilla johdoilla ja tuolla puolalla. Onkohan liian kylmät tulpat? Quote Link to comment
x-pj Posted August 20, 2017 Share Posted August 20, 2017 Minä yleensä laitan pari pykälää lämpimämmät tulpat alkusäätöihin. Ei nokeennu niin helposti ja kestää kyllä kevyessä kuormituksessa. Sitten kun on säädöt suunnilleen oikein, vaihtanut ne tulpat, jota tarkoitus käyttää. Quote Link to comment
Simon Templar Posted August 20, 2017 Share Posted August 20, 2017 denson 22es-u on nyt. ngk:n d7ea ei kestäny yhtään. Saa vissiin nyt ihan liikaa pensaa. Quote Link to comment
JaniM Posted August 21, 2017 Share Posted August 21, 2017 Kait sulla lambda siellä haistelemassa? Ja laita vastukselliset tulpat muutenkin. Quote Link to comment
Simon Templar Posted August 21, 2017 Share Posted August 21, 2017 joo, laajakaista. Eiks se AFR taulukko nyt kerro et millanen seos siinä olis tavoitteena? Jos siihen tuikkaa laihalle niin mitäs se VE taulukko sit tekee? Quote Link to comment
VW-63 Posted August 21, 2017 Share Posted August 21, 2017 (edited) Jos AFR korjaus ei ole päällä niin AFR taulukko ei tee käsittääkseni mitään. Jos AFR korjaus on päällä, niin sekin korjaa seosta viiveellä annetuissa rajoissa ja ajotilanteessa. Korjaus putoaa pois päältä, kun kaasua painaa tai löysää vähänkin reillummin (kaasuläpän asennon muutos). Eli VE taulukosta seokset kohdalleen ja AFR taulukon mukainen hienosäätö korjaus käyttöön vasta sitten. Jos käytössä on maksullinen Megalogviewer, jossa VE taulukon analysointi ominaisuus niin sitten testiajon datalogin ja AFR taulukon pohjalta voi korjata VE taulua. Sama toiminta taitaa olla maksullisessa Tunerstudiossakin. Hukkakipinä puola, vastukselliset tulpat, vastukselliset hatut ja kuparijohdot eikä yhtään tulppaa ole mennyt rikki vaikka seokset olisivat kuinka pielessä, kun ekaa säätöä on alettu tekemään. Edited August 21, 2017 by VW-63 Quote Link to comment
Simon Templar Posted August 21, 2017 Share Posted August 21, 2017 Eli nuo vastukselliset johdot ja tulpat oltava? nyt tuo AFR korjaus on päällä ja testilenkillä laitoin ton autotunen päälle. Korjaakohan se seoksia kuinka paljon? Milläs menetelmällä te tuon VE taulukon arvon laitatte? Hatusta? Kokeilemalla? Laskemalla? Quote Link to comment
JaniM Posted August 21, 2017 Share Posted August 21, 2017 Öö, lambda korjaus pois eli EGO control. Sekoittaa homman kun karttoja ruuvaat. Reg Fuel oikeaksi, vissiin laskettu tontille ve kartasta säädetään käsin. Ve arvo isompi, niin rikastuu ja tietty toisin päin laihenee. 14 afr esim. pintakaasulla. Kevyellä kuormalla 13 ja lutu pohjassa 12.7 tuntumaan haetaan. Jos Autotune versio maksettu, niin sieltä päälle se. AFR table pitää valita järkevä, jotta menee oikein. Sieltä lämpötila pitää olla tarpeeksi pieni että autotune alkaa säätään edes. Very Hard cel muutos, niin säätää hieman nopeammin. Sit ajeleen kylille tasaisia vetoja ja sekailaista ajoa. Käsin säädetään tyhjäkäynti alue ja logista kyttäämällä täyskaasuvedot ja käsin rapsutetaan Sit penkkiin säätöön sytkäennakot ja hieromista alueille, joita et kadulla saa helposti. Jos onnistui säädöt, niin voi sen ego controllin laittaa takas päälle. Joku plus miinus 5% jos lambda enään pyrkii säätään, niin kartat aika hyvin kohdillaan. Muuten jatketaan karttojen hifistelyä logien avulla tai apukuskin avulla suoraan. Suoraan johonkin penkkiin säätöön. Yhtään tulppaa itellä ole mennyt. Vastukselliset hatut puolassa, kuparijohdot ja tavan hatut. Härösuojatut tulpat oltava tuossa combossa. Siinä pikaohjeet kuin homma menee suurinpiirtein tai loikkaat suoraan kohtaan 13. ja jatkat kohdalla 12. mahdollisesti viilaten. 1 Quote Link to comment
VW-63 Posted August 21, 2017 Share Posted August 21, 2017 Oman kokemukseni mukaan ainakin vastukselliset tulpat oltava. Johdot ja hatut ei tarvitse välttämättä olla vastuksellisia, mutta jos tekee "hyvät" tulpanjohdot niin ei noihin puoliin tarkoitettuja hattuja taida saada ilman vastusta. Perinteisesti ihan käsipelillä homma menee karkeasti ottaen niin, että kun on saatu tehtyä joku perus kartta niin VE taulun arvoja aletaan muuttamaan sen mukaan mitä AFR mittaus missäkin VE taulun solussa näyttää (testiajossa onlinena apukuskin toimiseta ja dataloggien perusteella). Sitten tasoittelee 3D kartassa taulun "kuopat ja piikit". Ja sama uudestaan riittävän monta kertaa, kunnes on mieleinen. En ole käyttänty tuota autotunea, mutta ilmeisesti se osaa korjata trim tablen lisäksi (jos käytössä) VE tablea AFR: taulun mukaan ajon aikana. Eli AFR taulukko pitäsi olla kunnossa ennen VE Analyze ajoa. Quote Link to comment
JaniM Posted August 21, 2017 Share Posted August 21, 2017 Juu afr oltava kunnossa Autotunella ajettaessa kuin myös Ego control päällä. Muuten säätää mettään ja kaikki turhaa. Samaten kiihdytysrikastus oltava pois kun säädetään karttoja. Quote Link to comment
VW-63 Posted August 21, 2017 Share Posted August 21, 2017 Eikö TS:n VE Analyze osaa huomioida kiihdytysrikastusta. MLW:n VE Analyze käsiittääkseni huomioi kiihdytysrikastuksen vaikutuksen. Vai tarkoititko käsin säädettäessä? Heitetäänpäs tähän aiheeseen liittymätön jatkokysymys Jos VE taulun arvojen alue on 0-255 niin kuinka duty cycle nousee yli 80% vaikka VE taulun arvoissa vastaavassa tilanteessa ollaan vasta alle 150? Eikös tuo VE taulun 0-255 arvot pitäsi skaalautua suoraan tuohon duty cyclen 0-100%:iin. Olettaisin että tuo 80% on oikein, mutta voiko taulun arvojen pienuus johtua muista kuin "väärän" kokoisista suuttimista reg fuel:ssa? Quote Link to comment
JaniM Posted August 21, 2017 Share Posted August 21, 2017 Nyt en muista osasko huomioida rikastuksen. No helppo napata pois ja ite aina ottanut. Juurikin johtuu tuosta RegFuel koosta ja tietty "ylisuurista" suuttimista. Optimi koon suuttimet käyttäisi koko resoluution oikealla reg fuelilla. Tuokin on vaan arvo ja ei liity mitenkään VE suureeseen. Quote Link to comment
Simon Templar Posted September 1, 2017 Share Posted September 1, 2017 Pistää taas masentaa. Yks suutin menny rikki ja puskee pensat suoraan läpi. Ei ihme et ei kestä tulppa ja käy pikkusen rikkaalla. Mutta aina pitää kysyä jotain, niin tossa laitoin alasvetovastukset spark A ja B lähtöihin prossun pinneihin että ei tule heti kipinää kun laittaa virrat päälle. No ei sekään sit onnistunut vaan nyt ei tuu kipinää lainkaan. Tosin vaihdoin uuden aidon boshin hukkakipinäpuolan et voihan se olla et sekin on rikki. No kolvasin vastukset rti ja laitoin puolan virrat pumpun releen kautta mut ei mitään valoa näy. Mahtoikohan mennä prossu rikki? Ei sen pitäis mennä, ainakaan mun mielestä. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted September 3, 2017 Share Posted September 3, 2017 http://www.finsquirt.net/forum/ Quote Link to comment
jaketech Posted September 3, 2017 Share Posted September 3, 2017 Pistää taas masentaa. Yks suutin menny rikki ja puskee pensat suoraan läpi. Ei ihme et ei kestä tulppa ja käy pikkusen rikkaalla. kokeileppa lähteekö neula liikkuu ku vasaralla tai jollain sievästi koputtaa kylkeen. vasta tappelin tommosen suuttimen kans nissanin moottorissa. suutin jumi aina auki asentoo ku moottorin laitto käyntiin. sitte pesin suuttimen ni alko toimiin. Quote Link to comment
JaniM Posted September 4, 2017 Share Posted September 4, 2017 (edited) Pistää taas masentaa. Yks suutin menny rikki ja puskee pensat suoraan läpi. Ei ihme et ei kestä tulppa ja käy pikkusen rikkaalla. Mutta aina pitää kysyä jotain, niin tossa laitoin alasvetovastukset spark A ja B lähtöihin prossun pinneihin että ei tule heti kipinää kun laittaa virrat päälle. No ei sekään sit onnistunut vaan nyt ei tuu kipinää lainkaan. Tosin vaihdoin uuden aidon boshin hukkakipinäpuolan et voihan se olla et sekin on rikki. No kolvasin vastukset rti ja laitoin puolan virrat pumpun releen kautta mut ei mitään valoa näy. Mahtoikohan mennä prossu rikki? Ei sen pitäis mennä, ainakaan mun mielestä. Olikos sytkälähtö millä ylösvedolla? Jos liian suuri, niin ei toimi puola siksi. Trankku ohjaan 5v signaalia pnp kytkennällä. Lenkkiavaimella napauttaa suuttimen kylkeen. Jumiva vanha suutin kyllä kannattaa pestä. Edited September 4, 2017 by JaniM Quote Link to comment
Simon Templar Posted September 4, 2017 Share Posted September 4, 2017 (edited) Siinä on ton manuaalin mukainen kytkentä: Finsquirt palstalla on aikas hiljasta, JaniM taitaa olla niitä harvoja ketkä siellä jaksaa olla... Suuttimien koputtelu..ei taida olla oikein luottoo noihin enää. Tilasin uudet saksasta, noi aikasemmat oli kiinasta... Täytyy skoopata noi signaalit ku saan suuttimet, ellei nyt iske hirvee into ruuvata johtoo pumpusta irti et pääsee kokeilee kipinää. Edited September 4, 2017 by Simon Templar Quote Link to comment
JaniM Posted September 4, 2017 Share Posted September 4, 2017 (edited) No kyllähän tuon pitäisi rokata ohjaus, jos kiekkatieto tasainen. OUTPUT testimoodilla kipunaa ihmetteleen, että tulee. Kiinasuuttimet tosiaan jää auki kun hajoavat useimmiten. Edited September 4, 2017 by JaniM Quote Link to comment
Simon Templar Posted September 9, 2017 Share Posted September 9, 2017 Hellurei, eipäs toimi toi uus aito Bosch. Ei tuu kipinää lainkaan. Laitoin tarvikkeen takasin niin kipinää tulee. Joten jos jollakin olis intoa testata omassa pirssissä että saako tolla aidolla boschilla kipinää niin olis kiva. Voip sitten palautella ton kauppaan jos ei muutkaan saa kipinää tolla. Kiinnostuneita? Quote Link to comment
JaniM Posted September 11, 2017 Share Posted September 11, 2017 Mä voin testata kyllä, kun testiympäristö pöydällä ihan. Epäilen kyllä että toimii puola, taitaa ohjauspuoli tökkiä jotenkin. Skooppasitko jännitteitä ohjauksesta? Quote Link to comment
Simon Templar Posted September 11, 2017 Share Posted September 11, 2017 En skoopannu ku kipinä tulee tolla vanhalla. Laitakko osotteen nii tuuppaan ton postiin testattavaksi. Ja johtosarjaan en koskenut. Jos skooppaan niin mitkä signaalit haluat näkyviin? 4 kanavainen skooppi. Quote Link to comment
JaniM Posted September 11, 2017 Share Posted September 11, 2017 Puolalle tulevaa ohjausta. 1 ja 3 pinniin. Tuleeko lähellekkään viittä volttia Bossilaisella ja tarvikkeella kuin paljon. Quote Link to comment
Roope Posted October 5, 2017 Share Posted October 5, 2017 (edited) Millaistakohan trikkeripyörää pitäisi käyttää fordin vr anturilla kun on sekventtiaalinen systeemi? Nyt on kylmä käynnistyksessä ongelmia kun tulee vikakoodia triggeriltä, koodissa lukee trigger error: to few trigger-teeth before sync signal. Vikaa ei tule kuin kylmänä starttauksessa kun melkein käynnistyy. Nyt siis on kampiakselilla ford vr anturi ja 12-1 hampainen pyörä tasajaolla. ja home anturina cb mini sync virranjakajan paikalla. Tuollaista kuvaa tulee oskiloskoopilla startatessa. Edited October 5, 2017 by Roope Quote Link to comment
JaniM Posted October 6, 2017 Share Posted October 6, 2017 Onkos missä kohtaa tyhjä kohta? Eihän 90 asteen kohdilla? Ainakin Megalla tuo ongelmallinen välillä. Trigger armia kannattaa kokeilla muuttaa isommaksi. Useampi hampainen olisi kyllä parempi. Ite tehnyt Maxxit Cherryn kanssa. Quote Link to comment
Roope Posted October 6, 2017 Share Posted October 6, 2017 Aika lähellä tuota 90-astetta. Kipinää kohdalleen katsoessa offsetti asettui 70 asteeseen. Mikä on sitten parempi aste määrä? Kun taitaa mennä uuden pyörän vaihtoon. Kokeilin myös cherryllä ei vaikuttanut suuremmin. Quote Link to comment
JaniM Posted October 6, 2017 Share Posted October 6, 2017 12 hamapainen sen verran harva ja sattuu vielä siihen työkierron kohtaa, että "ryntää" ja laskenta sekoaa sopivasti, kun aika onkin totaalisen eri. Mutta tuo 70 astetta pitäisi kyllä olla ihan hyvä. 90 astetta se "huono", mutta 24-1 ja isommilla ei tuota ongelmaa enää ilmene. 36-1 varmaankin vois olla se parempi. Quote Link to comment
Roope Posted October 8, 2017 Share Posted October 8, 2017 (edited) Vaihdoin triggerin tuohon 36-1 hampaiseen ja nyt ei ole enää koodia tullut ja anturikin edelleen tuo fordin vr. Kuinka tuo suuttimien dead time haetaan kohdalleen? Laturi kun herää ja jännite nousee lähelle 14-volttia niin seokset muuttuu yllättävän paljon. Edited October 8, 2017 by Roope Quote Link to comment
JaniM Posted October 9, 2017 Share Posted October 9, 2017 Ihan mittaamalla tuotoista, mutta Maxxissa ei taida olla sellaista testimoodia kuin Megassa, että saisi pulsseja tietyn määrän. Ei ainakaan silmiin ole osunut, kun ole tarvetta ollut. Työläs tehdä tuo mittaus, mitä nyt muutaman kerran mittaillut. Mutta muutat arvoa hieman ja katsot muuttuuko seos sähkökuormalla. Toinen sit korjainkäyrää muuttaa. Onko millaset suuttimet? Quote Link to comment
Roope Posted October 9, 2017 Share Posted October 9, 2017 Juu täytyy kokeilemalla yrittää hakea. Tuollaiset suuttimet http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/ev14_12_ohm_1100_cc_c_jetronic_o_o_49_mm_total_78_mm_pitka_suutinkarki-p-450771-187/ Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.