Tanhis Posted November 5, 2020 Share Posted November 5, 2020 (edited) 22 hours ago, -Alex- said: Eikö se olekaan tässä kaikissa ns. type 1 ruiskukoneissa? Muutaman vuoden ollut vähän eri paikassa. Ja tälläinenkin ratkaisu tuli esiin kun tuota kuvaa koetin etsiä Edited November 5, 2020 by Tanhis 1 Quote Link to comment
MU Posted November 27, 2021 Share Posted November 27, 2021 Ajatuksena olis saada ovaalin koneessa triggeripyörä vähemmän näkyvälle paikalle. Mitäpä jos tekee siitä halkaisijaltaan hihnapyörän kokoisen ja pulttaa sen hihnapyörän taakse, lukeeko anturi sitä vai pitääkö hammastuksen nousta hihnapyörää korkeammalle? Jos, niin minkähän verran? Quote Link to comment
x-pj Posted November 27, 2021 Share Posted November 27, 2021 (edited) 33 minutes ago, MU said: Ajatuksena olis saada ovaalin koneessa triggeripyörä vähemmän näkyvälle paikalle. Mitäpä jos tekee siitä halkaisijaltaan hihnapyörän kokoisen ja pulttaa sen hihnapyörän taakse, lukeeko anturi sitä vai pitääkö hammastuksen nousta hihnapyörää korkeammalle? Jos, niin minkähän verran? Useimmiten normi 12-1 pyörä on vakiohihnapyörää pienempi, mutta sen pitää olla irti hihnapyörästä jotta anturi osaa lukea sitä. Voi olla takapuolella jos mahtuu. Tässä janilta pöllitty kuva. Edited November 27, 2021 by x-pj Quote Link to comment
MU Posted November 27, 2021 Share Posted November 27, 2021 Ongelmana on ettei takana ole oikein tilaa tuoda trikkeriä irti hihnapyörästä. Sen takia ajattelin että tekisi siitä niin ison että anturi pystyisi sitä lukemaan. Quote Link to comment
x-pj Posted November 27, 2021 Share Posted November 27, 2021 28 minutes ago, MU said: Ongelmana on ettei takana ole oikein tilaa tuoda trikkeriä irti hihnapyörästä. Sen takia ajattelin että tekisi siitä niin ison että anturi pystyisi sitä lukemaan. Anturista riippuu kuinka korkea hammas pitää olla. Tässä Honewellin hall-anturissa hiukan yli 5mm. Hall.pdf Quote Link to comment
MU Posted November 28, 2021 Share Posted November 28, 2021 Se jäi mainitsematta että hihnapyörähän on alumiinia, niin luulisi ettei se häiritsisi luettavuutta vaikka trikkeri ja hihnis olisi halkaisijaltaan saman kokoiset? Vai mitenhän on. Quote Link to comment
Simon Templar Posted November 28, 2021 Share Posted November 28, 2021 survo se jakajan sisään jos käytät hukkakipinää? Quote Link to comment
Tanhis Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 Kenties tyhmä kysymys mutta eikös triggerin voisi väsätä vauhtipyörän kaveriksi ja anturi koneen kiinnityshelmaan niinkuin joissain uudemmissa koneissa ollut jo vakiona joku diagnostiikkakikkare. Quote Link to comment
JaniM Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 No jos alua, niin silloin voi olla kiinni kiekko. Mielellään 24-1 vähintään. Tuonne taakse saa kyllä nyprättyä. Mikäs ecu? Yksi olis laittaa vr anturi joka tuollanen hall koko, luokkaa tai "Cherry" pienempi. VR anturit lukee pienempiä hampaita. Jos jakajassa, niin toimii sekventiaalisesti kaikki. Pelkkä kampi niin hukkakipinä. Jakajassa niin voikin jättää vaikka kannen ja piuhat kiinni näytille. Quote Link to comment
x-pj Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 Mites tällainen Micro Cam-Sync Quote Link to comment
peruskallio Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 Ei tuolla tarkalleen taideta kertoa mikä tuo on, mutta haiskahtaisi että tunnistaa vain kerran kierroksella. Eli tarvinnee trikkerin kampiakselille kaveriksi ja siten saa tehtyä suorasytkän. Quote Link to comment
MU Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 3 hours ago, JaniM said: No jos alua, niin silloin voi olla kiinni kiekko. Mielellään 24-1 vähintään. Tuonne taakse saa kyllä nyprättyä. Mikäs ecu? Yksi olis laittaa vr anturi joka tuollanen hall koko, luokkaa tai "Cherry" pienempi. VR anturit lukee pienempiä hampaita. Jos jakajassa, niin toimii sekventiaalisesti kaikki. Pelkkä kampi niin hukkakipinä. Jakajassa niin voikin jättää vaikka kannen ja piuhat kiinni näytille. Olen kyllä ihan pihalla näissä ruisku asioissa. Ostin Kittilän Karilta Karmanissa olleen ruisku sarjan, se on kuvan eculla. Joku Autotunen tuote. Löytyy myös tuo CB:n anturi jakajan paikalle mutta sitä ei ilmeisesti hukkakipinä käytössä tarvita. Tässä on Cherryn pitkäkierteinen anturi, sen saa kyllä peltien alle jemmaan. Jakajaa en haluaisi säilyttää. Normi katukäyttöön tulee, eli hukkakipinä llä varmaan fiksuinta? Quote Link to comment
JaniM Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 No tuo turvallisin tehdä hall anturilla. Quote Link to comment
-Alex- Posted February 15, 2022 Share Posted February 15, 2022 Paljonko suuttimet voi olla ylimitoitettu jos 250hv tehoa - 338cc suuttimet riittäisi laskurin mukaan 85% max duty cyclellä ja toisen laskurin mukaan 410cc 80% max duty cyclellä, saatavilla 340/373/380/400/443 jne kokoisia suuttimia. Quote Link to comment
mikan Posted February 15, 2022 Share Posted February 15, 2022 Isoimmatkin (443) voi ihan hyvin laittaa, ei pitäisi olla ongelmia tyhjäkäynnillä. Suuttimien aukioloaikaa säädetään portaittain eculla, joten isolla suuttimella "hyppäykset" on isompia. Mikäli suuttimet on älyttömän isot, niin alkaa olla vaikea säätää tyhjäkäyntiä. Bensa vai etanoli? Quote Link to comment
-Alex- Posted February 15, 2022 Share Posted February 15, 2022 (edited) 38 minutes ago, mikan said: Isoimmatkin (443) voi ihan hyvin laittaa, ei pitäisi olla ongelmia tyhjäkäynnillä. Suuttimien aukioloaikaa säädetään portaittain eculla, joten isolla suuttimella "hyppäykset" on isompia. Mikäli suuttimet on älyttömän isot, niin alkaa olla vaikea säätää tyhjäkäyntiä. Bensa vai etanoli? Bensalla mennään vapaasti hengittävässä. Boschilta löytyis edullisia 443cc suuttimia. Edited February 15, 2022 by -Alex- Quote Link to comment
Simon Templar Posted February 18, 2022 Share Posted February 18, 2022 Vaikeeta on säätää tyhjäkäyntiä noilla 443cc suuttimilla. Jos on ~ 2ms pw niin silti kone huutaa ku hyeena. Joutuu kikkailee sytkällä. Laittaisin niin pienet kuin pystyy. Quote Link to comment
jaketech Posted February 18, 2022 Share Posted February 18, 2022 mulla on ralliautossa 2.0 kokosessa moottorissa 440cc suuttimet ja ainaki sen sai hyvin tyhjäkäynillä toimii ku meni päästöistäki läpi alle 1000rpm kierroksilla ja korotetulla kierroksilla myös Quote Link to comment
mikan Posted February 20, 2022 Share Posted February 20, 2022 (edited) On 2/18/2022 at 11:40 AM, Simon Templar said: Vaikeeta on säätää tyhjäkäyntiä noilla 443cc suuttimilla. Jos on ~ 2ms pw niin silti kone huutaa ku hyeena. Joutuu kikkailee sytkällä. Laittaisin niin pienet kuin pystyy. Oletan että Alexin 250 heppainen vapari ole kovin pieni moottori, vaan reilusti yli 2-litrainen. Millaisessa moottorissa sulla oli 443cc suuttimet ja tyhjäkäyntiongelma? https://www.finjector.com/fin/injectormatic Edited February 20, 2022 by mikan Quote Link to comment
Simon Templar Posted February 20, 2022 Share Posted February 20, 2022 Tossa karmanissa ,olikohan se nyt 2.1L tai jotain sellasta. Muistaakseni 2ms PW tyhjäkäynnillä. En ole ihan perillä saako sitä edes pienemmäksi. Jos deadtime on 1ms. Quote Link to comment
-Alex- Posted February 26, 2022 Share Posted February 26, 2022 Finjectorin haulla 250hv tehoiselle moottorille löytyy 384 - 469 cc suuttimia. Tilavuutta 2,8 litraa. Quote Link to comment
mikko k Posted February 26, 2022 Share Posted February 26, 2022 1 hour ago, -Alex- said: Finjectorin haulla 250hv tehoiselle moottorille löytyy 384 - 469 cc suuttimia. Tilavuutta 2,8 litraa. Sieltä yläpäästä vaan valitsemaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.