jrasi Posted July 30, 2011 Posted July 30, 2011 Tervehdys kaikille, uusi hullu liittyi joukkoon tuimaan/huimaan/ilmakuivaan. Eli aina sillointällöin iskenyt se vaihe allekirjoittaneelle, että yön pikkutunteina löytää itsensä kuplia selailemasta. Yleensä oireet ovat hävinneet itsestään, eikä tauti ole edennyt seuraavalle asteelle... ...kunnes nyt! Sattui olemaan moottoripyörä myynnissä ja löytyi kupla myynnistä kultaisella tekstillä "vaihto melkein mihin vaan". Ei muuta kuin pyörä pakuun, raileri perään ja kohti Kuusankoskea. Odotukset myyntikuvien perusteella olivat hieman erilaiset, kuin mitä perillä odotti... ...yllätyin positiivisesti. Pikatarkistelulla suhteellisen kovakoppainen (pintapuolista koputtelua, auton alle kurkkimista) ja noh, ikäisekseen ihan ok kuntoinen saksalainen henkilöauto. Maalipinta oli kulunut, kiveniskemillä ja repsikan ovessa näytti olevan ainakin aika iso lohjennut kittaus. Ei siinä mitään, kaupat tehtiin ja työnnettiin kupla trailerille, sitten kokka kohti kotia (tai itseasiassa äiteen pihaa). Lähipiirikin onnitteli ostosta, emäntä totesi "Miksi juuri kupla, rumin auto maailmassa ikinä..." ja äite kehui "Mitähän sääkin meinaat tuolla saatanan romulla tehdä", on se kyllä, melkein punastuu moisten kehujen jälkeen. Siinä kuva Nastolan ABC:n pihalta, päästiin näyttään lasikuitutuningmiehille, miltä oikeat urheiluautot näyttää. Saattoipa siinä tuningvaimotkin huokaista ihastuksesta "Vaihtaispa se tuo Jani-Petterikin Hondansa tuollaiseen oikeaan autoon ja ottaisi samalla nuo farkunpuntit pois sukista" Quote
jrasi Posted July 30, 2011 Author Posted July 30, 2011 Ettei liikaa sekoteta, tässä hieman faktaa kulkineesta: Koppa: '73 1300 Kone: Z-lohko, eli Typ 4:n 1700, piristetty Dellorto DRLA45 tuplilla, kyläseppämallin putkistolla ja KUULEMA kireämmällä nenäkepillä. Rengastus: Ässä Rengas Oy pinnoitetut 185/65R15 suvikumit, Mangelsin kromeilla. Sisusta: Jonkun auton sporttipenkit, ovipahvit ja etupenkit verhoiltu mustalla ja punasella plyyssillä Suunnitelmissa seuraavaksi: Saada keksintö käyntiin, toinen kaasari laskee bensat suoraan läpi, liekö neula tai koho jumissa. Quote
jrasi Posted July 31, 2011 Author Posted July 31, 2011 Tänään tuli sitten nostettua takapenkki pois, irrotettua kaasarit ja siivottua sisältä. Täähän alkaa oikeesti vaikuttaan aika kovapeltiseltä yksilöltä. Näyttää kovasti siltä, että lattiakaukalot on vaihdettu. Ruuvasin myös kesäpyörät alle, BLING BLING! Hanskalokeroa siivotessa löytyi aarre, RON MOSS RINTANEULA! Oli pakko asentaa heti Kyllä kelpaa ohjastaa Quote
jrasi Posted August 2, 2011 Author Posted August 2, 2011 Tänään tuli Mopo Sportista tiivisteitä kaasareihin, josko tämä liikkuisi tässä kuussa omin voimin... Kunnianhimoinen tavoite saada se ajamalla Syysrestaurantaan, josko kerrankin olisi viedä jotain harrasteparkkiin. Sitten semmonen tuli mieleen, kun joku edellinen omistaja on "eristänyt" koko pohjan retkipatjalla, ehkä tuo lämpöeristeenä toimii, tai jotain. Tuskin siitä mitään haittaa on? Bitumit ajattelin jossain vaiheessa sinne vääntää jokatapauksessa. Quote
jrasi Posted August 5, 2011 Author Posted August 5, 2011 Toinen Lortto purettu ja aika lailla on kertynyt skeidaa sisuksiin... Ultraäänipesuri pääsi hommiin, kuvia ennen ja jälkeen tulee, kunhan kaasari on putsattu. Tuli myös askarreltua töissä muutama teippi laseihin, antrasiitti on väri, tuo siirtokalvo vääristää. Quote
jrasi Posted August 21, 2011 Author Posted August 21, 2011 Nyt olis Tellervot putsattu ja kasattu uusilla tiivareilla, josko nyt toimisi, ostettaessa toinen kaasari tulvi niin, ettei auto käynyt. Mitähän tuolle takaluukun mustalle raidalle tekisi... Kun ei ole mitään tietoa värikoodista, millä pirssi on maalattu ja tuon alla ei ikävä kyllä ole tuota muun kopan väriä, eli ei voi koittaa tärpätillä hinkata käläkälää pois... Vai pitääköhän sitä hakea värimallin kanssa maalikaupasta maalia ja toteuttaa muutama paikkuu... Sitten joskus tulevaisuudessa kopan kimppuun, kunhan jostain hoituu paremmat harrastelutilat, nykyisessä tallissa on katto turhan korkealla. Quote
jrasi Posted September 9, 2011 Author Posted September 9, 2011 Huomenna, jos boxerjumalat ovat suotuisia, olisi tarkoitus ottaa savut... Bensanpaineet täytyy tosin mitata ensin, mutta kai sitä nyt vähän turhan korkeillakin voi kokeilla, paineensäädin on jo tilattu. Quote
jrasi Posted September 15, 2011 Author Posted September 15, 2011 Ahdistaa ahdistaa, mutta eiköhän se vielä... Kipuna uupuu, ei sytkyttänyt edes tulppa suoraan puolanjohdossa... Yleismittariahan ei tietenkään ollut mukana, eli ei tietoa, tuleeko puolalle virta. Mutta uusi puola ensikerralla mukaan ja se yleismittari. Bensa kuitenkin tulee jo kaasareille, kiihdytyspumput toimii ja näyttäisi siltä, ettei enää kuse läpi. Note to self: kuusiokolopultit näyttää kyllä racelta ja sportilta kaasareiden kiinnittämisessä imusarjaan... MUTTA PRKL KUN MEINAS OLLA AHDASTA ja ekan tellervon kohdalla en tajunnut edes avata kierteitä pelkällä pultilla ennen asennusta. Quote
jrasi Posted October 29, 2011 Author Posted October 29, 2011 Savut otettu viimeinkin! Mitsuban pumppu vaihtui pienempipaineiseen Facettiin ja sytkäkin löytyi lopulta... Hankaloittaa hieman säätöä, kun hihnapyörän merkit eivät ole kohdallaan. Jos merkkien mukaan mentäisiin, olisi autossa nyt about 100° ennakkoa :) Säädin sytkän niin, että käänsin jakajaa, kunnes kone alkoi ottamaan kierroksia ja siitä piiru takaisin. Huomenna sitten koeajo. Quote
mikko k Posted October 29, 2011 Posted October 29, 2011 Miksei sytkämerkkejä voi etsiä / laittaa paikoilleen? Quote
jrasi Posted October 29, 2011 Author Posted October 29, 2011 Aattelin, jos tuossa talven aikana hankkis asteikkohihnapyörän. Nyt taitaa olla kuplan hihnapyörä nelkun koneessa. Tarkoititko, että käyttäisi superteknistä YKK-mittaria, eli ruuvimeisseliä ja katsoisi koska ykkönen on YKK? ja sitten merkki kohdalleen? http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Qkeljx53QDw HTC:n mikrofoni tarjoilee nautinnollisen äänimaailman... ...NOT! Quote
mikko k Posted October 30, 2011 Posted October 30, 2011 Ihmettelin vaan ittekseni tuota n. 100 asteen ennakkoa... Kunnes nyt luin, että sulla on siellä nelkun kone. Ja jos siinä on ties mikä hihnapyörä, niin vois olla ihan hyvä ajatus oikeasti etsiä merkit paikoilleen. Yybertekninen ruuvari ei anna kovin tarkkaa tulosta kun nelkussa on toi tulpanreikä kovin pystyssä, mutta saatavan tuloksen kanssa voinee elää... Korvakuulolla ja mutulla voi asiat olla sen verta pielessä, että pata saattaa joutua piankin remonttiin... Todella kannustava ja innostava lähipiiri sulla kyllä löytyy!! ;-DD Quote
jrasi Posted October 30, 2011 Author Posted October 30, 2011 Toivottavasti tuon yhden tallipaikan nyt saisi, niin voi kaikessa rauhassa talvella nostaa koneen pöydälle ja vähän tutkia. Quote
jrasi Posted November 13, 2011 Author Posted November 13, 2011 Viikonloppuna sopimaan talvisäilöstä, josko projekti hyppäisi eteenpäin!! Kuplan konepelti ei näemmä pysy paikallaan ilman ruuveja :) Quote
jrasi Posted November 26, 2011 Author Posted November 26, 2011 Jokohan tällekin alkais pikkuhiljaa tapahtumaan jotain. Aikaisemmin auto makasi taivasalla äiteen pihassa, n. 40km/suunta. Nyt lämmin talli ja 1,5km kotipihasta. Quote
jrasi Posted December 8, 2011 Author Posted December 8, 2011 Siitä se sitten lähtee... ... nimittäin tämänkin ykköstyypin squirttaus. Kaasarit lähti jo uuteen kotiin, läppärungot tulee tilalle. Jakajalla heitetään vesilintua, tilalle suorasytty tai hukkakipuna. Vähän lähtötilanteesta fotoa, puhelimella tosin, ei sattunut kamera tallille mukaan. Quote
jrasi Posted December 16, 2011 Author Posted December 16, 2011 Tellervot otti ja lähti, tässä korvaajat: Quote
jrasi Posted December 17, 2011 Author Posted December 17, 2011 Nyt täytys miettiä noiden kiinnityksiä DRLA-imusarjoihin... Hitsautanko alumiinilaipat DRLA-jaolla runkoihin vai teetänkö laipat, mihin saa rungot silikoniletkulla ja klemmareilla kiinni? Quote
-Alex- Posted December 17, 2011 Posted December 17, 2011 Minä olen parille palstalaiselle teettänyt omien kuvien mukaan CNC jyrsityt laipat, ensimmäiset oli 92mm jaolla oleviin läppärunkojen kanssa käytettävät pultattavat adapterit IDF imusarjoihin ja toiset 74mm jaolla oleviin läppärunkoihin imusarjoihin hitsattavat adapterit. Myös kaasuvivut menivät näissä toisissa läppärungoissa uusiksi, tulee 3mm rosterista laserleikattuna omanlaiset. Quote
jrasi Posted December 18, 2011 Author Posted December 18, 2011 Joo, täytyy vähän tutkia tallilla vaihtoehtoja. Nuo omat läpät saa onneksi purettua joka välistä osiin, eli jaon saa passattua kyllä. Quote
jrasi Posted December 19, 2011 Author Posted December 19, 2011 Tuli myytyä sitten Mangelsit kuplan alta pois, täytyy varmaan jotain keksiä tilalle... Taisi olla hieman bensaa öljyn seassa, kun ei syssyllä nostanut paineita tyhjäkäynnillä ja nyt laskin öljyt pois, viskositeetti tais olla jotain -100... Quote
jrasi Posted December 28, 2011 Author Posted December 28, 2011 Tyhjää... Siinä lepää. Työpöytää täytyy vähän vahvistella, että uskaltaa nostaa paistin vartaaseen. Positiivisia ylläreitä konetta irroittaessa, näyttäisi kovasti siltä, että imukanaville on tehty jotain parannusta (tai "parannusta") Quote
jrasi Posted January 10, 2012 Author Posted January 10, 2012 Kun ei muutakaan, niin kuvaillaan sitten vaikka uusia osia... "Trumpets for car engine", niinkuin thaimaalainen Mark Murphy oli pakettiin kirjaillut: Quote
jrasi Posted January 18, 2012 Author Posted January 18, 2012 Nostin koneen pöydälle ja kurkkasin, mitä kannen alta löytyy... Kone näyttääkin olevan 94x66, eikä 90x66 mitä voisi numerosta päätellä... Venttiilit taskulaserilla mittailtuna 40mm ja 36mm. Sitten pari kysymystä: 1) Kun sytkänä olisi tarkoitus käyttää EDIS4, voinko surutta napata jakajan akselin irti ja tulpata jakajan rei'än? 2) Minkälaisilla momenteilla/asteilla kannet kiristetään? Quote
Roope Posted January 18, 2012 Posted January 18, 2012 Tuolla on momentit http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/ ... 4240610919 Quote
x-pj Posted January 18, 2012 Posted January 18, 2012 http://w2.wolfsburgii.com/torque1.htm tuolta löytyy myös momentit. Tuo CSP:n linkki ei auennut minun koneella. Quote
HSuomi Posted January 18, 2012 Posted January 18, 2012 Multa saat halvalla EDIS4 modulin, puolan ja johdot. :) Quote
Tanhis Posted January 19, 2012 Posted January 19, 2012 1) Kun sytkänä olisi tarkoitus käyttää EDIS4, voinko surutta napata jakajan akselin irti ja tulpata jakajan rei'än? Muista vaan ne pari prikkaa mitkä siellä jakajan käyttö akselin alla on ettei ne lähde kiertelemään kun otat akselin pois. Quote
jrasi Posted February 2, 2012 Author Posted February 2, 2012 Hmm, onkohan koneelle joskus käynyt venttiilivaurio, vai onko joku meinannut venakoloja mäntiin... Quote
jrasi Posted February 16, 2012 Author Posted February 16, 2012 Sytkäkamppeet saapuivat (kiitos HSuomi), eli EDIS4, puuttuu vielä triggeripyörä ja vr-anturi. Pitkästä aikaa viikonloppu tulossa ilman ylimääräistä ohjelmaa, joskohan saisi nuo kannet putsattua ja venttiilit läpättyä... Sitten kone nippuun ja polttoaineensyöttöä askartelemaan. Quote
jrasi Posted March 7, 2012 Author Posted March 7, 2012 Toinen kansi nipussa ja paikallaan, toinen olis putsattu, venttiilit hiottu ja odottaa asennusta. Oli sitten ykkösen ylimmäinen männänrengas poikki, aiheuttaa pientä viivästystä... Tuli tehtyä myös empiiristä tutkimusta unohduspeltejen etymologiaan... Onneksi oli vasta yksi suojaputki paikallaan. Quote
metake Posted April 4, 2012 Posted April 4, 2012 Mielenkiinto loppu projektiin? http://www.nettiauto.com/volkswagen/kupla/4690917 Quote
jrasi Posted April 4, 2012 Author Posted April 4, 2012 Ei se mielenkiinnosta ole kiinni, mutta aika ei meinaa riittää millään. Jos kerran kuussa kerkiää tallille pariksi tunniksi puuhastelemaan, ei rojekti kauheasti etene. Quote
jrasi Posted April 6, 2012 Author Posted April 6, 2012 Koneen myin tänään, joku oli kiinnostunut tästä, jos ei tule kauppoja, pääsee laatikon jatkeeksi 2000km ajettu 1300cc vakio mosa. Löytyy eräästä '69 IKUISUUSrojektista, josta kuvia myöhemmin... Hieman syö vaan aikaa ja rahaa, kun pitäisi: - Hoitaa häät alta pois - Myydä rivitaloasunto - Ostaa talo tai isompi rivitaloasunto Mutta kaikki aikanaan... Quote
SePi Posted April 7, 2012 Posted April 7, 2012 Näin se menee. Ittellä into pursusi splitin kanssa 27 vuotta sitten ja nyt samalla palolla viisysin kanssa kun muut kiireet on saatu hoidettua. Onnittelut ilmeisesti saa laittaa tähän saman tien ukkomieheksi joutumisen johdosta :-) Quote
jrasi Posted April 8, 2012 Author Posted April 8, 2012 Kiitoksia, kiitoksia... Kyllä tänään taas tallilla heräsi pientä kipinää, josko sittenkin ajoon kesäksi, ensi talvena koppa kuntoon ja sitten koneen kimppuun... Quote
jrasi Posted April 14, 2012 Author Posted April 14, 2012 Pientä sipistelyä harrastettu... Nyt autossa on jo valot korin ulkopuolella, mittarivalot täytyy vielä löytää. Onkos kukaan väkästellyt sähköiselle lasinpesurille kytkintä tuohon kuplan omaan pyyhkijän viikseen? On noita katkaisijoita ihan tarpeeksi tuossa kojetaulussa, jos jonkun saisi jättää pois. Quote
kari kittilä Posted April 14, 2012 Posted April 14, 2012 Mä värkkäsin tälläisen pesurin katkaisimen. Poraa niitit pois paine venttiilistä, sen tilalle teet pellistä telineen pienelle mikro painonapille ja ruuvilla ja mutterilla kiinni. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.