SePi Posted April 25, 2014 Author Share Posted April 25, 2014 Uutta starttia odotellessa siirryin ilmastointilaitteen kimppuun ja nyt se toimii niin että tukka pöllyää - kenellä sitä nyt on. Kanavapuhaltimesta tuli heti arvokkaamman näköinen kun se sai maalia ylleen. Ekotorille menossa ollut imuri luovutti juuri oikean kokoista haitariputkea riittävän määrän. Ja tuo kaikki hässäkkä kojelaudan sisällä menee kannen taakse piiloon. Tavaratilan pohjapahvi taitaa peittää myös ton puhaltimen ja ton sisäänmenoaukon suojaksi tulee joku siivilä. Saas nähdä miten paljon bensan hajua tulee sisään - tankin korkki on tiivis ja korvausilmaletkussa on takaiskuventtiili, joten luulisi, ettei ihan tolkuttomasti ainakaan 1 Quote Link to comment
SePi Posted May 13, 2014 Author Share Posted May 13, 2014 Jess, nyt lähti penkit verhoilijalle! Startti on muilutettu pakoilleen ja lamput sai saksalaista kiiltoa kehyksiinsä. Ilmastointilaitteestakin tuli oikein kaksi nopeuksinen kerrasta onnistuneella vastus valinnalla. Pissapoika tuntuu ainakin toimivan ja camber compensator on nyt uudella kannakkeella aisoissa kiinni. Ovien osia kunnostellessa ja monenlaisia pikku sipistyksiä tehden tämä taitaa tulla pääosin valmiiksi tänä vuonna. Löysin CSP:ltä rosteripuskurit edukkaimmin ja jos samaan pakettiin ottais kylkilistat sekä astinlaudat ilman listoja ja etuoven tiivistelistat mustina niin alkais olla ostoksetkin tehtynä. Mutta olisko rosteriset listat kerrasta järkevämpi tai hintansa väärti? Vähän vielä laskeutuu kun tulee ovet, lasit ja penkit painksi, mutta melko terhakkaassa asennossa silti camber compensatorin kannake Quote Link to comment
SePi Posted May 18, 2014 Author Share Posted May 18, 2014 Ovien pahvit olis pienen kunnostuksen jälkeen muuten priimaa - tai riittävän hyvät, mutta miten nuo pinttymät sais pois. Oon kokeillu ihmesientä, chillit bangiä, taborttia, liuotin pohjasia ja käsienpesuaineita. Paljon puhistu, mutta edelleen kuskin käsivarren jäljet ja kahvojen ympärykset näkee. Onko joku kokeillu soodapuhallusta tollaiseen vinyyliin? Kahvan kohdasta ja takapenkin varjopaikasta näkee kuinka on 55 vuotta sävyttäny pintoja. Quote Link to comment
ARTO Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 (edited) turha Edited May 18, 2014 by ARTO Quote Link to comment
Anpu Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Vinyylimaali (SEM) vois olla kokeilemisen arvonen juttu, pesuaineista ihmesienellä ja sappisaippualla on saatu parhaat tulokset. Quote Link to comment
metake Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Onko joku kokeillu soodapuhallusta tollaiseen vinyyliin?Homeisesta ja mustuneesta aurinkolipasta tuli valkoinen kun huvikseen testasin että miten soodapuhallus puree. Quote Link to comment
SePi Posted May 20, 2014 Author Share Posted May 20, 2014 Ovien asennus on ollu vähän niinku viivytettävien listalla keskeneräisten verhoilutöiden takia, mutta tänään päätin laittaa kuskin oven paikoilleen. Ylemmän saranan ylikokotappi ja alemman vakio olivat sopivan tiukkoja. Koska kori oli ollu vuosikausia irti vailla sen kummempia tukia kuin ruostuneet lämpökotelot, mielessä jäyti mahdolliset sopivuusongelmat. Oli onneksi ihan turha pelko. Uusi tiiviste on vielä tiukka mutta sekin sopeutuu paikoilleen vuosien varrella. Tupakki-ikkunan tiiviste oli loistavassa kunnossa ikävuosistaan huolimatta, kuten myös sivulasin sisäpuolinen tiiviste. Muut osat onkin tulossa CSP:ltä lähiaikoina ja saa oven kasattua. Aikani jynssäsin kaikilla tunnetuilla tavoilla ja aineilla ovipahveja ja päätin, että ne kelpaavat - ainakin toistaiseksi... Quote Link to comment
SePi Posted May 20, 2014 Author Share Posted May 20, 2014 Voi rähmä. Puoli vuotta siististi paketissa tallin saasteilta suojassa olleet kattoverhoilut paljastuivatkin kellertävän beigeksi. WW tilauslistassa lukee selvästi että light grey, mutta eipä onnistunut kerralla tämäkään. No mihinkäs tässä on kiire. Splittiin ostin jo toisen jarrusylkän ja saas nähdä katoavatko rahat tälläkin kertaa. Joten kesä taitaa mennä valkoisella arkikotterolla huristeluun. Quote Link to comment
APO Posted May 22, 2014 Share Posted May 22, 2014 Tämä on ihan ykkönen! Jos tällä ei lähde niin ei millään. Kaiken lisäksi myrkytön. Ovipahveihin en kylläkään ole kokeillut. Quote Link to comment
SePi Posted May 22, 2014 Author Share Posted May 22, 2014 Täytyy vielä jostain etsiä tota Apon kehumaa kiveä. CSP:ltä tuli paketti: Listattomat astinlaudat napsahtivat paikoilleen. Tekijän nimi laatikossa - ei varmaan vesilahtelaisen veroista, mutta kelpaa. Takaviistosta näkyy sopivasti rosteria helman molemmin puolin. Nuo kolosetkin saavat vielä jotain hämäävää täytettä... Quote Link to comment
-Alex- Posted May 22, 2014 Share Posted May 22, 2014 Tää onkin hyvä idea, taian kans toteuttaa. Uutta starttia odotellessa siirryin ilmastointilaitteen kimppuun ja nyt se toimii niin että tukka pöllyää - kenellä sitä nyt on. Kanavapuhaltimesta tuli heti arvokkaamman näköinen kun se sai maalia ylleen. Ekotorille menossa ollut imuri luovutti juuri oikean kokoista haitariputkea riittävän määrän. Ja tuo kaikki hässäkkä kojelaudan sisällä menee kannen taakse piiloon. Tavaratilan pohjapahvi taitaa peittää myös ton puhaltimen ja ton sisäänmenoaukon suojaksi tulee joku siivilä. Saas nähdä miten paljon bensan hajua tulee sisään - tankin korkki on tiivis ja korvausilmaletkussa on takaiskuventtiili, joten luulisi, ettei ihan tolkuttomasti ainakaan Quote Link to comment
-Alex- Posted May 22, 2014 Share Posted May 22, 2014 (edited) Tuo on niin raivostuttava ongelma, minulla sama ongelma aina ollut tuossa punaisessa -74ssa paitsi se on päinvastoin... Ongelma ollut yli 20 vuotta ja siihen on tottunut ja saanut vanteita alle vähän isommalla offsetilla ja asia ei niin hyvin näy (nyt et36) Kyllä tuo menee leimasta läpi, eikä auton tarvi olla niin matala jos meinaa vähän ajella lujemmin mutkateillä suomessa Dennis Tuohon ongelmaan itsekin törmäämässä ehkä, laskureiden ja taulukoiden mukaan pitäisi mahtua nippanappa. Lokasuojat edessä CSP:n 2.5cm leveemmät ja akseli levittää per puoli 8mm ja napasysteemi 12mm. Lähtökohtana käyttänyt laskureissa 5.5" et25 vannetta sekä 7" et40-45 vannetta ( Vdubengineeringin / Lannerin taulukosta joka sopii vakiosuojien kanssa) ja Kerscherin sivujen mukaan 7" et16 vanne mahtuu 3cm lokasuojan kanssa, ja heidän KRS 3-osaiset vanteiden max et41 7.5" leveenä. Selviää sit kokeilemalla kun saan ostettua etuvanteet, ja uudet -12mm kaventavat navat omien kuvien mukaan tommis billetiltä 200e pari, jos ei mahdukaan. Edited May 22, 2014 by -Alex- Quote Link to comment
SePi Posted May 23, 2014 Author Share Posted May 23, 2014 Alex, eti kaks vaiheinen kytkin ja teet tollaisen tuplavedon maadotukseen. Kytke toinen maadotus kuvan vastuksen kautta ja sulla on puhaltimessa kaksi nopeutta. Ton kanavapuhaltimen kiinnitin pitkään lokasuojan kiinnityspulttiin sopivalla säädettävällä vinkuraraudalla ja tuin sen yläpäästä kumitutilla peltiä vasten. On tukeva eikä tarvii porailla reikiä Quote Link to comment
Ketsa Posted May 23, 2014 Share Posted May 23, 2014 Oletko SePi jo kokeillut tavarilan pahveja tuon muovisen puhaltimen peittämiseksi? Jos olet, niin löytyisikö kuvaa? Quote Link to comment
SePi Posted May 24, 2014 Author Share Posted May 24, 2014 (edited) Oletko SePi jo kokeillut tavarilan pahveja tuon muovisen puhaltimen peittämiseksi? Jos olet, niin löytyisikö kuvaa? Luulin että auton mukana olisi tullu oikea ja varsin kunnostuskelpoinen pahvi, mutta se olikin uudempaan malliin. Siksi maalasin tollaiseks tumman harmaaks, että jos jää näkyviin niin ei ole ihan kiinalaisen venetarvikkeen näköinen Edited May 24, 2014 by SePi Quote Link to comment
SePi Posted May 29, 2014 Author Share Posted May 29, 2014 (edited) Nyt tuli splitin jarrut paremmiksi kuin vuosikymmeniin ja viisysinkin ensimmäiset lasit alkavat palailla paikoilleen. Mallailin listoja alkuperäisillä ja ne näyttävät tohon riisuttuun lookiin vähän leveiltä. Mutta kun etupeltiin tulee se vaakuna ja leveä lista niin kai se silmä tottuu tollaiseen bling blingiinkin. Nyt sitten odotellaan kattoverhoilua. Ne uudet videot näytti homman olevan sittenkin aika simppeliä hyvillä työkaluilla (löytyi Virtasen kaupasta) ja 3M 80 liimalla, joten teen ne itse. Penkkien verhoilun piti viedä muutama päivä, mutta kaksi viikkoa on jo kulunut. Toivottavasti kaikki aika ei ole mennyt ton kuplan kolmen istuimen työtunneissa... Edited May 29, 2014 by SePi Quote Link to comment
Ketsa Posted May 29, 2014 Share Posted May 29, 2014 Eipä tossa pakkelia ole mutta kuka ton osais ja uskaltais tehdä täällä päin maanosaa. Ja mitä tapahtuu kun se rantti siinä kaaren sisäpuolella taittuu, jokohan maali lohkeaa 4 kk vanhana? Mua toi ei haittaa, mutta katsuria tai polliiseja varmaan enemmän. Lainasin kaverilta tuollaisen kaarimankelin ja rullasin talvipystärin takaloksuihin n. 15mm lisää tilaa. Kuplan loksuja rullatessa ainakin minulla oli haasteena se, että kaaren yläosaa ulospäin painaessa yrittää alanurkat lommahtaa sisäänpäin. Eli pelti ei haluaisi venyä, vaan kaaren pituus koittaa pysyä vakiona. Erityisen paha tilanne oli lokarien etunurkkien kohdalla, jotka ihan silminnähden taipuivat sisäänpäin. Lääkkeenä käytin reunan jännittämistä vasaroimalla, joten ei olisi onnistunut maalatuille loksuille. Quote Link to comment
SePi Posted May 30, 2014 Author Share Posted May 30, 2014 On se pakko vielä laittaa tämäkin kuva ekasta ulkoilusta kaverin kanssa Penkit saapuivat verhoiltuina ja tästä on hyvä jatkaa - kunhan oikeat kattoverhoilut löytävät perille 12 Quote Link to comment
-Alex- Posted May 30, 2014 Share Posted May 30, 2014 On se vaan hyvännäköinen... Takana tilaa 0,5-1" leveämmälle vanteellekin, mutta sitten katoaisia sleeper olemus :) Quote Link to comment
Neanterdaali Posted May 31, 2014 Share Posted May 31, 2014 Upean näköistä työnjälkeä! Quote Link to comment
Guest Yuki Posted June 26, 2014 Share Posted June 26, 2014 Onko tuo bensatankki uusi? Jos on niin mistä olet löytänyt? Itse löysin omaan tuollaisen aivan eri muotoisen ja pienemmällä täyttöaukolla: Erihuono kuva mutta taitaa sen juuri tuosta nähdä. Quote Link to comment
Virtanen Posted June 27, 2014 Share Posted June 27, 2014 52/53 vain vähän aikaa käytössä ollut tankki! 1 Quote Link to comment
Hebster52 Posted June 27, 2014 Share Posted June 27, 2014 52/53 vain vähän aikaa käytössä ollut tankki! Yukin tankki siis. ;) Melko harvinainen tankki nykyään... Quote Link to comment
pipo_esa Posted June 27, 2014 Share Posted June 27, 2014 Jokos sepillä on kilsoja takana että miten ohjaus pelaa? Quote Link to comment
SePi Posted June 27, 2014 Author Share Posted June 27, 2014 Yuki, mä löysin NOS tankin Ruotsista. Mulla olis alkuperäinen hiukka korjailtu tankki jouten. Kaupat myy 53 - 60 malleihin reprotankkia, joka sopii siihen aukkoon - kuten nuo muutkin vanhemmat, mutta onhan siinä eroja aika lailla. Muuten tässä -59 projektissa ei olekaan tapahtunu mainittavampaa. Penkit olis verhoiltuna valmiina, mutta kun autoon ei ole tullu oikeanvärisiä kattokankaita vieläkään ja maalari - joka siis maalaa ovet uudelleen saman värisiksi kuin muu auto sekä myllyttää koko komeuden virheettömäksi on ollu kiireinen. Olen jo oppinut kyyniseksi valmistumisen suhteen ja puhun mieluummin ensi kesästä. Ittestä ja omista kiireistä tämä homma ei ole ollu kiinni enää aikoihin! Onneks on ollu pikku juttuja viiskakkosen kanssa enkä oo lomallakaan ihan turhautunu tähän netin ääreen... Quote Link to comment
SePi Posted July 19, 2014 Author Share Posted July 19, 2014 Nyt on auto kauttaaltaan saman värinen ja jonkinverran myllytetty Ovipahvit näyttää ihan hyvältä vaikkei niistä kaikkea pinttymää saanukaan pois Mutta on tämä odottavan aika pitkä kun kattoverhoilua, listoja yms ei kuulu eikä auto ehdi ainakaan tämän kesän BIFiin Quote Link to comment
ARTO Posted July 19, 2014 Share Posted July 19, 2014 Hienohan tää on , mutta ovi näyttäis olevan vaaleampi kuin takakylki, toki korimuodot aiheuttaa vääristymiä, mutta jos ottaa iltahämärässä salamalla kuvia, totuus paljastuu. Quote Link to comment
SePi Posted July 19, 2014 Author Share Posted July 19, 2014 Hienohan tää on , mutta ovi näyttäis olevan vaaleampi kuin takakylki, toki korimuodot aiheuttaa vääristymiä, mutta jos ottaa iltahämärässä salamalla kuvia, totuus paljastuu. Tossa on pilvenvarjossa otettu räpsy ja onneks ne ovet ovat nyt todellisuudessa samaa väriä. Muodot heijastaa valoa hämäävästi Quote Link to comment
Lasse Posted July 19, 2014 Share Posted July 19, 2014 Renkaatkin laahaa maata ja ratti on vinossa renkaita käännettäessä. Huvinsa kullakin kun tästä virheitä koittaa etsiä. Quote Link to comment
ARTO Posted July 19, 2014 Share Posted July 19, 2014 (edited) Ihmefoorumi... Onhan tuossa puskurikin vinossa ja jos nyt alkaisin tarkalla silmällä kyyläämään ja laskemaan, tulis vaan paha mieli kaikille ja huomio nyt kaikille, ei tässä ole tarkoitus tökkiä tikulla silmään ja etsiä firheitä/mollata projektia. Kupla on hieno ja rakentelutyyli hyvä ja huom, tykkään myös värisävystä mikä tähän ruiskutettu. Orkkissävyt muutenkin näihin vanhoihin sopii paremmin kuin jotkut tuningcorollan hilemaalit jos multa kysytään. Ymmärretty, hä? EDITlisäys. Sävykeskustelu varmasti aika tärkeä rakentajalle oli tämä tai muu projekti. Tilataan maalarilta isoon rahaan hyvää ja laadukasta jälkeä ja tulee jotain muuta. Uusintapaikkauksilla virheet pienenee tai sitten ei ja jos tiukkana pysyy, vaatii kerralla koko kyljen/auton maalaamista tai reilua hinnan alennusta. Näistä olen itsekin joutunut keskustelmaan käyttämieni maalaamoiden kanssa ja yhteisymmärryksiin päästy, tosin ne joissa tehty osittaismaalaus, ei jäljestä ole lisäpaikkauksilla tullut ns onnistuneen maalauksen veroista. Lisäksi useita huolestuttavan puolisokeaa maalaamoa/maalaria tullut vuosien mittaan vastaan, kummallista. Eli jos maalautatte maalareilla jotain ja maksatte kovan/kuitillisen/alvillisen hinna, vaatikaa sitten sitä 100% jälkeä vaikka menis kolmannella kerralla oikein. Edited July 19, 2014 by ARTO Quote Link to comment
SePi Posted July 19, 2014 Author Share Posted July 19, 2014 Joo, ei tehdä tästä tarinasta "saako-vai-eikö-saa" vääntöä. Kyllä mua voi huomauttaa, koska omat silmät harittaa ja vaikka kuinka euroja työntää käteen, niin priimaa ei tunnu kerralla saavan näillä seuduilla. Nujusin ton puskurin kans koska se näyttäis olevan vinossa, mutta tosiasiassa tuo oikeanpuoleinen töötin ritilä on ylempänä reilun sentin ja se aiheuttaa ton "vinouden". Sitä on vaan paha korjata, mutta täytyy vähän nostaa puskuria vinoon niin ei näytä pahalta. Ja lopulta täytyy elää sen kanssa, että tässä(kään) projektissa ei päästy 100% tarkkuuteen kaikilta osin. Reprot ja sieltä täältä hankitut peltiosat ei vaan satu olemaan millintarkkoja. Kesäisestä käyttöautosta on kuitenkin kyse. Quote Link to comment
Guest espoo Posted July 19, 2014 Share Posted July 19, 2014 Jep, sama täällä. Kommentit ovat tervetulleita. Minullakin sama töttiritiläongelma, jota en ollut itse kyllä huomannut ennen kun joku siitä täällä mainitsi. Nyt sen huomaa joka kerta... Quote Link to comment
SePi Posted July 24, 2014 Author Share Posted July 24, 2014 (edited) Mutta nyt kuuluu hyvää tällekin odotukselle, koska kattokangas on Suomessa ja Kokkolasta tilatut osatkin tulee BIFiin. Myös listat ja uusi tuulilasi tulee elokuun alkupuolella. Etujalkatilan matot on jänskiä taivuteltavia, mutta suht asiallisesti liimautuivat muotoihin. Tilasin nuo matot ilman jalkatilan ritilöitä, mutta enpäs älynny tilata ilman bensahanan reikää ja käsiryypyn loveuksia. Chris Vallonen videoita on tullu myös odotellessa katottua ja kerätty rohkeutta - no niin, katotaan tuliko sitä tarpeeksi. Päävirtakytkin tulee akun kiinnikkeeseen ja lopuksi penkin alusroippeet jää jostain uudemmasta kuplasta peräisin olevien levyjen taakse piiloon. ...ja kuskin oven kahvaa tullaan vielä säätämään pari pykälää alemmaks - jos joku kerkes jo huolestua ;-) Edited July 24, 2014 by SePi Quote Link to comment
SePi Posted July 27, 2014 Author Share Posted July 27, 2014 Tosta tavaratilasta tuli aikas siisti. Suurella vaivalla nysvätyt johdotukset tosin jää piiloon, mutta ehkä parempi niin. Puhallin jää näkyviin, mutta eipä tuo tossa haittaa. Retkipullon korkista syntyi tankin anturin suoja Ja kuormassa tulleet takajalkatilan pahvit peittää ja suojaa - liekö -59 ollut moisia? Noiden aukkojen eteen sopii turvavöiden rullat lattiaan pultattuna, eikä jää pahasti esteeksi taakse kuljettaessa Quote Link to comment
Ketsa Posted July 27, 2014 Share Posted July 27, 2014 Ainakaan kaikissa Mexico -kuplissa ei ole noita takalämpöputkia, joten niiden noissa paneeleissa ei ole noita reikiä. Ja jostakin niitä sai uusinakin. Quote Link to comment
SePi Posted July 27, 2014 Author Share Posted July 27, 2014 Ainakaan kaikissa Mexico -kuplissa ei ole noita takalämpöputkia, joten niiden noissa paneeleissa ei ole noita reikiä. Ja jostakin niitä sai uusinakin. Joo, nuo nyt olis maailman helpoin tehdä uusiksi tai vaikka päällystää nuo tumman sinisellä penkin taus/reunus vinyylillä - ja ehkäpä niin teenkin. Splitissä laitoin 2 kg:n sammuttimen takapenkin alle, mutta tuossa onkin msd boxi. Mieli tekis jotain suihketta kuljettaa, mutta vaikea saada näkymättömiin ja silti helposti saataville. Ehkä takakonttiin Quote Link to comment
Anpu Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Musta helpoin paikka pelkääjän penkin alla, ylettää kuskin paikalta, sitoo nippusiteillä ettei kolise turhia. Nimimerkillä takaloosteri se tulessa on. Quote Link to comment
SePi Posted July 28, 2014 Author Share Posted July 28, 2014 Täytyy tolla splitin sammuttimella ettiä paikka. Anpu, mikäs siellä takaklosterissa palais? Mutta nyt kuplan takahelma on niinkuin pitääkin. Noista huiluista on hyvä mitata päästöt ja päästä pienelle verolle ;-) 3 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.