jonih Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 Jaha, ja taas mennään kuulemma... Yleison painostuksesta (ja luvatun kaljakeissin himosta) täytyy pistää jonkinlainen raportti, koska ehdotukset ja kehoitukset alkaa muuttua uhkailuksi (terveisiä vaan)... hymc ! Tallin nurkasta löyty joku homejuustoa etäisesti muistuttava kapistus ja ajattelin, että löytäjä saa pitää... kuvatuksii Akselin pelastin salon junakeula teurastamolta: klik klak Muutama osakin tuli hankittua rakkineeseen: ... jännä nähä mitä tästäki taas tulee! Tuola lisää horinaa Quote Link to comment
Tanhis Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Eihän tuosta nyt voi edes sanoa mitään pahaa on se sen verta hyvännäköinen. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Asiallisen näköinen projekti! Quote Link to comment
Guest Jutta Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Enteilee hyviä kemuja ens kesäks! Kiitos etukäteen, ioni! Quote Link to comment
aki Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Näyttää lupaavalta aihiolta - lopputulos on taatusti hieno! Krediitit kulttuuriteosta, näitä ei hirveästi tähän suuntaan ole liikkunut. Aki Quote Link to comment
Guest Jutta Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Krediitit kulttuuriteosta, näitä ei hirveästi tähän suuntaan ole liikkunut. Komppaan! Quote Link to comment
Risulsi Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Voisko lattian tehdä pleksistä niin ainakin valoa riittäisi kabiinissa. Tosta punaisesta massabusasta vois nyt tehdä vaikka sen urtsibusan kun grillit ja victoriabarbequesetit mahtuu sun kyytiin jatkossa. Quote Link to comment
vilkku Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Hienoa! Hey man, you have make good purchase lopputulosta odotellessa =) Quote Link to comment
Guest albanzo Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 pyh, tommonen vanha paska katiska. noitahan on suomessakin nurkat täynnä, ni miks tuoda tollanen jostain jenkeistä ja vielä maksaakin siitä rytöläjästä jotain? typeryyttä. ja sit viel pilataan madaltamalla se ajokelvottomaks... Quote Link to comment
California Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Congratulation what you have in Finland! Special 23-unbelievable! Quote Link to comment
jonih Posted November 8, 2011 Author Share Posted November 8, 2011 Mjaa täälä onki kaikki viksut ja vilmaattiset paikalla... Voisko lattian tehdä pleksistä niin ainakin valoa riittäisi kabiinissa.Juu pihalla näkykin olevan läpinäkyvää "aaltopleksiä" ei muutakun tuumasta toimeen! typeryyttä. ja sit viel pilataan madaltamalla se ajokelvottomaks...Juurikin näin, Museomiehet vaviskoon! Pohjan ehjäämispuuhissa ollaan ja poikittaispalkkien hitsaamisessa epäselvyyttä... Kuuluuko tuo pitkittäs ja poikittaispalkkien liitos hitsata vain nuo pikkulirpakkeet tosta alempaa vaiko tota poikittaispalkin yläpintaa pitkin? Vai kuuluuko nuo alemmat lirpakkeet kenties naputella yläpinnan kanssa samalle tasolle (ylhäältä päin katsottuna)? Quote Link to comment
carace Posted November 8, 2011 Share Posted November 8, 2011 Mun mielestä toi lirpake ja sisähelma(joka on ilmeisesti kuvassa) on alunperin pisteillä kytketty toisiinsa, ja niin oon ainakin itse laittanu. Eli iipalkki on juuri oikean näköinen nyt, vedä kiinni joko tulpilla tai koko lirpan pystyreuna saumalla kii ja se on hänessä. Ja onnea vielä sekä hankinnan johdosta että sen kuntoon saattamiseksi. M.K Quote Link to comment
jonih Posted November 14, 2011 Author Share Posted November 14, 2011 Lattia alkaisi olla ehjätty: Eli palkisto kutakuinkin nipussa ja seuraavaksi aaltopahvit paikalleen... niks Myös helmat alkaa saada vähän oikeanlaista muotoa: naks Seuraavaksi tosiaan aaltopahvit paikalleen ja sitten saakin purkaa koko häkkyrän osiin... Quote Link to comment
Pedalpusher Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Hyi yök ku on kauhian näköstä.. Mikä pistehitsi? valmistaja yms? Tuo vaan heti paljo siistimmän työnjäljen ja helpommat jatkotoimenpiteet, itse ajatellut kans jos sais omaan telwiniin pihdit hommattua. Quote Link to comment
NordBling Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Missä oikeus, missä kohtuus! Mä en ehi talliin ikinä ja toi yks menee kohta leimalle! Grrrnnzzahh!!! Quote Link to comment
Guest Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Älä välitä, itsekin ollut niin p-a että ei ole varaa ostaa edes kaasupulloa että pääsis projektissa eteenpäin. Sillä aikaa on pakko riivata itseään katsomalla tällaisia hifistelyjä... Quote Link to comment
son`der buzz Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 toi yks menee kohta leimalle! Grrrnnzzahh!! Mä annan jo leiman...suojeltava sateelta ja kylmän arkaa.... leimat! Hienoa jälkeä..mahtava vekoitin varmaan tuollainen pistehitsuutinkone. Quote Link to comment
NordBling Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 toi yks menee kohta leimalle! Grrrnnzzahh!! Hienoa jälkeä..mahtava vekoitin varmaan tuollainen pistehitsuutinkone. juu kiva ku palautit, moon seuraavana jonos Quote Link to comment
jonih Posted November 15, 2011 Author Share Posted November 15, 2011 No juu eipä tosta pistehitsistä ole juurikaan haittaa ollut. Merkin kyttäsin tallilla tänään, mutta enpä sitä enää muista, koitetaan huomenna uudelleen. Tämä yksilö tosin ei oo ihan mikään tuorein painos, mutta varsin toimiva laitos. Oiskohan Tiimarissa Blingille niitä leimoja? Luulisi sieltä nyt joku "älä huoli!" leima löytyvän. Lattian aaltopahvit kun ovat kaksi eri peltiä, niin kuuluukohan tuo keskisauma tulla limittäin vaiko ihan päittäin? Oven puoleista peltiä sovittelin paikalleen, mutta toisen kimppuun en vielä ehtinyt. Quote Link to comment
non-hippy Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Lattian aaltopahvit kun ovat kaksi eri peltiä, niin kuuluukohan tuo keskisauma tulla limittäin vaiko ihan päittäin?Oven puoleista peltiä sovittelin paikalleen, mutta toisen kimppuun en vielä ehtinyt. Mun viiskutosen varmasti alkuperäinen lattia on pellit limittäin keskisaumassa. Kuskin puoleinen päälimmäinen. Quote Link to comment
jonih Posted November 16, 2011 Author Share Posted November 16, 2011 Mun viiskutosen varmasti alkuperäinen lattia on pellit limittäin keskisaumassa.Kuskin puoleinen päälimmäinen. Kiitosta vinkistä, noinpa ne sitten kai kannattaa sinne sujauttaa. Palkisto sai vähän väriä niskaan loput täytyy maalata alapuolelta aikanaan. Josko sitten seuraavaksi liimataan aaltopahvit paikalleen. Millastakohan kamaa porukka on käyttänyt ton lämpöputken eristeenä näissä? Vai saako moista jostain ihan valmiina satsina? Suht ehjähän tuo eriste on, mutta toisaalta se olisi nyt helppo uusia samalla. Entä sähköjä varten johtosarjaa, joku hyväksi todettu? Onkohan joku ostanut csp:ltä noita bussin kattoverhoiluja, että osaisi kertoa, että mitä nuo sarjat sisältää? Sivuilla, kun ei ole mainintaa tai kuvaa, että mitä se pitää sisällään... Vai oisko jopa esittää muita hyväksi koettuja vaihtoehtoja? Quote Link to comment
jonih Posted November 19, 2011 Author Share Posted November 19, 2011 Ja kas lattiapellit pujahtivat paikalleen: klik klak Aloitin myös auton purkamisen keulasta ja akseli, pääjarrusylinteri, vaihteensiirrin, vaihdekeppi yms epämääräistä roinaa tipahti lattialle: naks Myös ovien ehjäämiseen tarvittavat pellit saapuivat: naks Seuraavaksi kai tipahtaa keulasta loputkin hilut lattialle ja sen jälkeen odottaa takapäätä sama kohtalo. Quote Link to comment
puuhapete Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 Huippu projekti meneillään, hyvältä näyttää! Flippaukset+ raidetangot näyttää buenolle ;) Tohon olkaan kannattais ehket tehä pikku lisäys ettei ole pelkästään toisen tapin varassa; porata reikä, pultata pultti, katkasta se, tehä johonkin rautaan kierteet, kiristää ja laittaa mutteri perään ni on parempi ku tehtaalta =) tommonen kuva löyty jostain: http://petturi.kuvat.fi/kuvat/madalluksia/2+007.jpg Quote Link to comment
jaraku Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 mitä mitä. miinahan edistyy siihenmalliin että ei meinaa pysyy peräsä! om miina odotteleee jatko käsittelyy. hyvä juttu että tommosii on saatu suomeen. Quote Link to comment
jonih Posted November 20, 2011 Author Share Posted November 20, 2011 Aloittelin takapään purkua ja ensimmäisenä totesin, että renkaat ei tule tuolta lokarin sisältä pois. No tämä autohan ei ole edes matala, joten käännytään viisaampien puoleen: onko tuohon joku keino, jolla renkas otetaan pois tuolta? Nyt otin jousilatat vetarin päästä irti, koska jokatapauksessa tarkoitus purkaa kaikki osat irti sieltä. Mutta jos tämä operaatio pitää suorittaa tien päällä, niin onko tähän joku näppärämpi keino? Quote Link to comment
jori Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 Ite aina työnsin latan ja korin väliin sopivan tunkin, siis näitä haitari veivattavia malleja. Menee hermot niin hanki ne säädettävät latat...Upea prokkis!! Quote Link to comment
NordBling Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 Kyl seny täytyy pussittaa. Ei aut mikn. Quote Link to comment
puuhapete Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 Pussitus ois pop...Napamutskun ku irrottaa ja vetäsee rummun välistä + tyhjentää renkaan ni sillo pitäs mahtua. Quote Link to comment
son`der buzz Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 tommonen kuva löyty jostain: http://petturi.kuvat.fi/kuvat/madalluksia/2+007.jpg Kernitee käytät...onko hyvä? Itse vaihdoin samaan kun naapurin koneurakoitsija toi näyte tuubin... Venyy kivasti.... sorry asiasta lipsuminen... Quote Link to comment
Urbantoy Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 Säätölatat kannattaa laittaa, ei sitä muuten saa kunnolla pois ja ei siitä tunkkitouhusta tule mitään tienpåållå Creative toimittaa hyvin Suomeenkin sieltä omani Edit typöt pois, ei sovi nakkisormelle kosketusnäyttö Quote Link to comment
Tanhis Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 Myös kuormaliina tyhjän renkaan ympärille puristamaan on aika hyvä kikka. Quote Link to comment
jonih Posted November 20, 2011 Author Share Posted November 20, 2011 Ok kiitoksia vinkeistä, säätölatat on kyllä suunnitelmissa... Tässä autossa on -73 kuplan vaihdelaatikko ja irssi setuppi, joten: - kuplan ja bussin vääntösauvan boori lienee erikokoiset (näinollen kuplan säätölattaa ei voi käyttää, koska latta ei sovi boorin päähän)? - onko kuplan ja bussin irssi säätölatoissa tuo tukivarren pyoleinen "pulttijako" sama, eli sopivatko sieltä päästä yhteen? --> Onko siis kuplan ja bussin IRS tukivarsissa sama "pulttijako" jousilatalle? Lähinnä siis kysys kuuluu, että minkä kapistuksen säätölatat tähän vekottimeen sopii suoraan =) Quote Link to comment
PZQ Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 Ok kiitoksia vinkeistä, säätölatat on kyllä suunnitelmissa... Tässä autossa on -73 kuplan vaihdelaatikko ja irssi setuppi, joten: Lähinnä siis kysys kuuluu, että minkä kapistuksen säätölatat tähän vekottimeen sopii suoraan =) Tämmöttis: http://www.bugwelder-shop.com/t2dshop/p ... parts.html Quote Link to comment
jonih Posted November 21, 2011 Author Share Posted November 21, 2011 Tämmöttis:http://www.bugwelder-shop.com/t2dshop/p ... parts.html Kas, kiitosta! Oho, lisää romua tipahti lattialle: klik Osaakohan joku kuvien perusteella vahvistaa epäilyni, että autossa on pallokeulan jarrut? Sitten jonkinlainen "grilli" viritelmä tuli väkästeltyä myös: klak Kinkku vartaaseen seuraavaksi! Quote Link to comment
Västi Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 Näyttäisi olevan kuplan IRS aski ja varhaispalliksen takatukivarret jarruineen päivineen. Ilmeisesti oli kiinni jollain pulttipannalla torsioputkessa nuo tukivarsien sisäpäät? Se selittää miksi oli nakki vaikea saada pois, palliksen raideväli kun on leveämpi. Quote Link to comment
PZQ Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 Tukivarret ei ole ainakaan 68 eikä 70 palliksessa samat kun kuvassa.. Quote Link to comment
aki Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Osaakohan joku kuvien perusteella vahvistaa epäilyni, että autossa on pallokeulan jarrut? Sanoisin, että nuo takarummut on Thingin. Ei kyllä mitään käsitystä ovatko leveydeltään samat kuin varhaispalliksessa, mutta melko varmaan ei. Komppaan Västiä, palliksen tukivarret leventää raideväliä ja renkaiden poisotto ahistaa melkein vakiokorkuisessakin laitteessa. Quote Link to comment
jonih Posted November 22, 2011 Author Share Posted November 22, 2011 Näyttäisi olevan kuplan IRS aski ja varhaispalliksen takatukivarret jarruineen päivineen.Ilmeisesti oli kiinni jollain pulttipannalla torsioputkessa nuo tukivarsien sisäpäät? Se selittää miksi oli nakki vaikea saada pois, palliksen raideväli kun on leveämpi. Tukivarret ja kaikki muut hilut pitäisivät olla kuplasta...Jep, tuo IRS satsi on tämän kaltainen. Tukivarret ei ole ainakaan 68 eikä 70 palliksessa samat kun kuvassa..Juu nuo tosiaan pitäisi olla kuplasta Sanoisin, että nuo takarummut on Thingin. Ei kyllä mitään käsitystä ovatko leveydeltään samat kuin varhaispalliksessa, mutta melko varmaan ei. Komppaan Västiä, palliksen tukivarret leventää raideväliä ja renkaiden poisotto ahistaa melkein vakiokorkuisessakin laitteessa.Thingin rummuilta noi tosiaan näyttää ja varaosanumerokin täsmää... vai onko ässäkuplassa myös näin leveät rummut?Koska moisesta pitäisi olla kaikki hilut kotoisin... Vetareina näissä satsessa kai käytetään palliksen vetareita, mutta onko tuo kuplan laatikko sitten vastaavasti sen verran kapeampi, että raideleveys säilyy kutakuinkin vakiona? Ainakaan vanteen ja jousilatan väliin ei mielestäni normaalia suurempaa väliä ollut jäänyt... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.