Jump to content

Samba


jonih

Recommended Posts

Jaha, ja taas mennään kuulemma...

 

Yleison painostuksesta (ja luvatun kaljakeissin himosta) täytyy pistää jonkinlainen raportti, koska ehdotukset ja kehoitukset alkaa muuttua uhkailuksi (terveisiä vaan)... hymc !

 

Tallin nurkasta löyty joku homejuustoa etäisesti muistuttava kapistus ja ajattelin, että löytäjä saa pitää...

DSCN2636.JPGP1050462.jpgP1050447.jpg

kuvatuksii

 

Akselin pelastin salon junakeula teurastamolta:

P1050262.jpgP1050426.jpgP1050594.jpg

klik klak

 

Muutama osakin tuli hankittua rakkineeseen:

P1050571.jpgP1050574.jpg

 

... jännä nähä mitä tästäki taas tulee!

 

Tuola lisää horinaa

Link to comment
  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest albanzo

pyh, tommonen vanha paska katiska. noitahan on suomessakin nurkat täynnä, ni miks tuoda tollanen jostain jenkeistä ja vielä maksaakin siitä rytöläjästä jotain? typeryyttä. ja sit viel pilataan madaltamalla se ajokelvottomaks...

Link to comment

Mjaa täälä onki kaikki viksut ja vilmaattiset paikalla...

 

Voisko lattian tehdä pleksistä niin ainakin valoa riittäisi kabiinissa.
Juu pihalla näkykin olevan läpinäkyvää "aaltopleksiä" ei muutakun tuumasta toimeen!

 

typeryyttä. ja sit viel pilataan madaltamalla se ajokelvottomaks...
Juurikin näin, Museomiehet vaviskoon!

 

 

 

Pohjan ehjäämispuuhissa ollaan ja poikittaispalkkien hitsaamisessa epäselvyyttä...

 

Kuuluuko tuo pitkittäs ja poikittaispalkkien liitos hitsata vain nuo pikkulirpakkeet tosta alempaa vaiko tota poikittaispalkin yläpintaa pitkin?

Vai kuuluuko nuo alemmat lirpakkeet kenties naputella yläpinnan kanssa samalle tasolle (ylhäältä päin katsottuna)?

Link to comment

Mun mielestä toi lirpake ja sisähelma(joka on ilmeisesti kuvassa) on alunperin pisteillä kytketty

toisiinsa, ja niin oon ainakin itse laittanu. Eli iipalkki on juuri oikean näköinen nyt, vedä kiinni joko

tulpilla tai koko lirpan pystyreuna saumalla kii ja se on hänessä.

Ja onnea vielä sekä hankinnan johdosta että sen kuntoon saattamiseksi.

M.K

Link to comment

No juu eipä tosta pistehitsistä ole juurikaan haittaa ollut.

Merkin kyttäsin tallilla tänään, mutta enpä sitä enää muista, koitetaan huomenna uudelleen.

Tämä yksilö tosin ei oo ihan mikään tuorein painos, mutta varsin toimiva laitos.

 

Oiskohan Tiimarissa Blingille niitä leimoja? Luulisi sieltä nyt joku "älä huoli!" leima löytyvän.

 

Lattian aaltopahvit kun ovat kaksi eri peltiä, niin kuuluukohan tuo keskisauma tulla limittäin vaiko ihan päittäin?

Oven puoleista peltiä sovittelin paikalleen, mutta toisen kimppuun en vielä ehtinyt.

Link to comment
Lattian aaltopahvit kun ovat kaksi eri peltiä, niin kuuluukohan tuo keskisauma tulla limittäin vaiko ihan päittäin?

Oven puoleista peltiä sovittelin paikalleen, mutta toisen kimppuun en vielä ehtinyt.

 

Mun viiskutosen varmasti alkuperäinen lattia on pellit limittäin keskisaumassa.

Kuskin puoleinen päälimmäinen.

Link to comment
Mun viiskutosen varmasti alkuperäinen lattia on pellit limittäin keskisaumassa.

Kuskin puoleinen päälimmäinen.

Kiitosta vinkistä, noinpa ne sitten kai kannattaa sinne sujauttaa.

 

P1060098.jpg

Palkisto sai vähän väriä niskaan loput täytyy maalata alapuolelta aikanaan.

Josko sitten seuraavaksi liimataan aaltopahvit paikalleen.

 

Millastakohan kamaa porukka on käyttänyt ton lämpöputken eristeenä näissä?

Vai saako moista jostain ihan valmiina satsina? Suht ehjähän tuo eriste on, mutta toisaalta se olisi nyt helppo uusia samalla.

 

Entä sähköjä varten johtosarjaa, joku hyväksi todettu?

 

Onkohan joku ostanut csp:ltä noita bussin kattoverhoiluja, että osaisi kertoa, että mitä nuo sarjat sisältää?

Sivuilla, kun ei ole mainintaa tai kuvaa, että mitä se pitää sisällään...

Vai oisko jopa esittää muita hyväksi koettuja vaihtoehtoja?

Link to comment

Ja kas lattiapellit pujahtivat paikalleen:

P1060119.jpgP1060155.jpgP1060174.jpg

klik klak

 

Aloitin myös auton purkamisen keulasta ja akseli, pääjarrusylinteri, vaihteensiirrin, vaihdekeppi yms epämääräistä roinaa tipahti lattialle:

P1060196.jpgP1060220.jpgP1060230.jpg

naks

 

Myös ovien ehjäämiseen tarvittavat pellit saapuivat:

P1060114.jpgP1060117.jpg

naks

 

 

Seuraavaksi kai tipahtaa keulasta loputkin hilut lattialle ja sen jälkeen odottaa takapäätä sama kohtalo.

Link to comment

Huippu projekti meneillään, hyvältä näyttää! Flippaukset+ raidetangot näyttää buenolle ;)

 

Tohon olkaan kannattais ehket tehä pikku lisäys ettei ole pelkästään toisen tapin varassa; porata reikä, pultata pultti, katkasta se, tehä johonkin rautaan kierteet, kiristää ja laittaa mutteri perään ni on parempi ku tehtaalta =)

 

tommonen kuva löyty jostain: http://petturi.kuvat.fi/kuvat/madalluksia/2+007.jpg

Link to comment

Aloittelin takapään purkua ja ensimmäisenä totesin, että renkaat ei tule tuolta lokarin sisältä pois.

No tämä autohan ei ole edes matala, joten käännytään viisaampien puoleen: onko tuohon joku keino, jolla renkas otetaan pois tuolta?

 

Nyt otin jousilatat vetarin päästä irti, koska jokatapauksessa tarkoitus purkaa kaikki osat irti sieltä.

Mutta jos tämä operaatio pitää suorittaa tien päällä, niin onko tähän joku näppärämpi keino?

Link to comment

Ok kiitoksia vinkeistä, säätölatat on kyllä suunnitelmissa...

 

Tässä autossa on -73 kuplan vaihdelaatikko ja irssi setuppi, joten:

 

- kuplan ja bussin vääntösauvan boori lienee erikokoiset (näinollen kuplan säätölattaa ei voi käyttää, koska latta ei sovi boorin päähän)?

- onko kuplan ja bussin irssi säätölatoissa tuo tukivarren pyoleinen "pulttijako" sama, eli sopivatko sieltä päästä yhteen?

--> Onko siis kuplan ja bussin IRS tukivarsissa sama "pulttijako" jousilatalle?

 

Lähinnä siis kysys kuuluu, että minkä kapistuksen säätölatat tähän vekottimeen sopii suoraan =)

Link to comment
Osaakohan joku kuvien perusteella vahvistaa epäilyni, että autossa on pallokeulan jarrut?

 

Sanoisin, että nuo takarummut on Thingin. Ei kyllä mitään käsitystä ovatko leveydeltään samat kuin varhaispalliksessa, mutta melko varmaan ei. Komppaan Västiä, palliksen tukivarret leventää raideväliä ja renkaiden poisotto ahistaa melkein vakiokorkuisessakin laitteessa.

Link to comment
Näyttäisi olevan kuplan IRS aski ja varhaispalliksen takatukivarret jarruineen päivineen.

Ilmeisesti oli kiinni jollain pulttipannalla torsioputkessa nuo tukivarsien sisäpäät?

Se selittää miksi oli nakki vaikea saada pois, palliksen raideväli kun on leveämpi.

Tukivarret ja kaikki muut hilut pitäisivät olla kuplasta...

Jep, tuo IRS satsi on tämän kaltainen.

 

Tukivarret ei ole ainakaan 68 eikä 70 palliksessa samat kun kuvassa..
Juu nuo tosiaan pitäisi olla kuplasta

 

Sanoisin, että nuo takarummut on Thingin. Ei kyllä mitään käsitystä ovatko leveydeltään samat kuin varhaispalliksessa, mutta melko varmaan ei. Komppaan Västiä, palliksen tukivarret leventää raideväliä ja renkaiden poisotto ahistaa melkein vakiokorkuisessakin laitteessa.
Thingin rummuilta noi tosiaan näyttää ja varaosanumerokin täsmää... vai onko ässäkuplassa myös näin leveät rummut?

Koska moisesta pitäisi olla kaikki hilut kotoisin...

 

Vetareina näissä satsessa kai käytetään palliksen vetareita,

mutta onko tuo kuplan laatikko sitten vastaavasti sen verran kapeampi, että raideleveys säilyy kutakuinkin vakiona?

Ainakaan vanteen ja jousilatan väliin ei mielestäni normaalia suurempaa väliä ollut jäänyt...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...