eekoo Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 (edited) vähitellen aloiteltu, osia hankittu, puutteita kartoitettu.. koria purettu, suurin ongelma on alaosaton ja siksi pahasti nitkahtanut kori.... ekat osat= penkkien rungot , etuakseli, vetarien kuoret ym. hiekkapuhallukseen 12.12.2011https://picasaweb.google.com/100165292843498342225/Kupla52#5814323398096186434 Edited February 19, 2014 by eekoo Quote Link to comment
GT78 Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 Huomasin kuvatekstistäsi että "alkuperäiset takavalotkin tallessa". Nuo kuvassa näkyvät takavalot eivät mielestäni ole oikeat 52 malliin, vaan tulivat hiukan myöhemmin eli oliko se nyt sitten ovaaliin? Omassa viisysissäkin on tuollaiset, veikkailen että vaihtuivat seuraavan kerran 61 elokuussa. Eli tuosta tulis 54-62 väli noille lampuille. Splittiin tulee vielä pienemmät muistaakseni... Mutta se mikä tuossa kuvassa on hienoa on tuo "red tip" vilkunviiksi eli valo palaa kun vilkku päällä. :) Quote Link to comment
metake Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 Eli tuosta tulis 54-62 väli noille lampuille. Tarkennuksena oikea väli on 56-61. 55 vielä herttavalolla ja 62 jo isommalla missä oranssi vilkku. Quote Link to comment
Pedalpusher Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 "alkuperäisetkin takavalot" tais olla oikea tekstimuoto kuvassa. Pieni ero mutta muuttaa sanoman. Eli äijällä on alkuperäisetkin tallessa, nuo ovaalin valot vaan sattuneet kuvaan. Quote Link to comment
eekoo Posted December 11, 2011 Author Share Posted December 11, 2011 jep, äijällä on orkkis valotkin , nuo jäi vahingossa kuvaan.. kertokaa hyvät ystävät et onko jotain kikkakolmosta miten korin saa mittoihin , nutkahdus on aika kova, mielestäni taitoskohta on tuulilasin alakulmassa oleva pokkaus, lähellä kromilistaa..., Quote Link to comment
Tanhis Posted December 11, 2011 Share Posted December 11, 2011 Pultaa se kori ehjään mitoissa olevaan pohjalevyyn kiinni ja sitten tunkkailet sieltä täältä että saat ovet ja lämpökotelot istumaan niin eikös se siittä ala edistymään. Tuskin on olemassa mitään tarkkaa ohjeistusta miten sen nitkahtaneen kopan saa muotoihinsa kun kaikki on yksilöitä. Quote Link to comment
JaniM Posted December 12, 2011 Share Posted December 12, 2011 Ovet kiinni ja sen mukaan tunkkailee koppaa että istuvat hyvin. Sit vaan tukea hitsaa. Leveyssuunnassa vaatii sit jo pohjan tai mitat. Eikös täällä ollut pohjalevyn mitat jossain? Quote Link to comment
eekoo Posted December 12, 2011 Author Share Posted December 12, 2011 oven alasaranatkin ovat irti karmin alaosan ruostuttua pois.. kun saan uudet lattiat hitsattua niin siinä on korin leveysmitat samalla.. sit varmaan uudet kynnyskotelot kolmella ruuvilla lattiaan kii. Sit se projektin vaikein osuus eli helmattoman ja kynnyksettömän korin asennus alustan päälle. Tässä vaiheessa pitäis korissa olla ainakin etupyöränkotelo , ehkä napoleonkin riittäisi..... takana ainakin taaimmaiset kiinnityspisteet pitää olla paikallaan, ja ehkä takakylkien alaosatkin... keulapalan kannatttaa varmaan vaihtaa vasta kun kori lepää kohdallaan.. Kyllä tässä haastetta rittää. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted December 12, 2011 Share Posted December 12, 2011 JaniM said: Eikös täällä ollut pohjalevyn mitat jossain? http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/4661-pohjalevyn-mitat/ http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/2013-pohjalevyn-mitat/ Quote Link to comment
Ketsa Posted December 12, 2011 Share Posted December 12, 2011 Kyllä JaniM:n konsti on mielestäni aivan oikea, eli ovien avulla mitoille. Itse tein vastaan vain yläsaranaiseen splittiin tähän tyyliin: * Kaivoin esiin mittatiedon oviaukosta. * Varaston perukoilta ehdottoman terveet ja korjaamattomat pystylampun ovet. * Ovien mittailu ja siitä laskemalla paljonko on karmin ja oven väli. * Välin vahvuisia 10 cm pitkiä latanpätkiä kasa auton viereen. * Kuormaliinoilla oviaukon "aukaisu" riittävään mittaan + pikkasen yli. * Ovi kiinni yläsaranasta. * Fyllilatat oven ja karmin väliin molemmin puolin (hefteillä kiinni koppaan). * Kuormaliinojen löysääminen. * Varmistusmitta ja oven hitsaaminen kiinni fylliin. * Sama toiselle puolelle. Huomattavasti pahempi rasti oli tuon jälkeen se, että kori oli korkkiruuvilla... Quote Link to comment
JaniM Posted December 12, 2011 Share Posted December 12, 2011 Niimpä. Ovista kun näkee heti jos koppa killissä. Mistäkö tiedän, tunkilla erästäkin valmista koppaa tunkanneena. Ja noinhan ne tekee Ämeerikan Hötrötissä :) Pohja voikin sit olla vinksillään, kun se ei näy. Sit etu ja takapää luukkujen kanssa nippuun, niin tulee hyvä ja luukut istuu. Quote Link to comment
eekoo Posted December 14, 2011 Author Share Posted December 14, 2011 ovet purettu, kaikki lukot ja veivit jumissa, ruuvit poraamalla pois, nostimien hampaat poikki, lasien pystyohjain kiskot pehmeät... mikä tauti panee ihmislapsen tekemään tälläistä... onneksi osat on halpoja http://www.kaefer-nostalgie.com/content ... ed-1949-52 :-)))))))) Quote Link to comment
JaniM Posted December 14, 2011 Share Posted December 14, 2011 Sithän se on hyvä aloittaa ovista parsinta. Quote Link to comment
eekoo Posted December 16, 2011 Author Share Posted December 16, 2011 (edited) kattoverhoilut irroitettu, vähä oli homepölyä ilmastossa...lokasuojat irti, 3/4 ruuveista poikki. Ovien tapit vähä lujassa, millisellä laikalla saranat halki eiköhän irtoa prkle. https://picasaweb.google.com/100165292843498342225/Kupla52#5814325267759332258Orkkis vilkkukatkaisin mureni käsiin samoin kun äänimerkin kehys. B pilariverhoilujen pitimet alaosastaan hampaattomat. Olis voinu joku osa olla ehjä BYÄÄÄÄH, vaikka Joulun kunniaksi... Edited February 19, 2014 by eekoo Quote Link to comment
eekoo Posted December 19, 2011 Author Share Posted December 19, 2011 (edited) takakiinnityspisteet heftattu paikalleen.. Edited February 19, 2014 by eekoo Quote Link to comment
SePi Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 Voi hyvänen aika, toivottavasti sulla riittää intoa ja kuntoa saattaa tuo harsoontunu kaunotar vielä kohilleen. Jos jollakin on yhtä kova hinku saada splittikupla ja haluaa päästä vähän helpommalla niin mä voin ensi kesänä luopua omastani, kunhan oon kiertäny suur-saimaan auton 60 vuotisen taipaleen kunniaksi... Quote Link to comment
eekoo Posted December 19, 2011 Author Share Posted December 19, 2011 välillä pitää miettiä ett onks mun pakko... jostain sitä potkua kuitenkin löytyy, nyt on melkein 2 vuotta ollu taukoa ettei mitää muuta ku taloremonttia.. Jostain pitäis löytää apuja joka avais orkkis vaihteiston , se saattaa olla ihan ok mut luulempa että öljyä vuotaa kun on seissyt melkein 40 v... Auto on tammikuu -52, ihan näihin synttäreihin ei valmistu..... Quote Link to comment
SePi Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 Joku kerto mulle, että nuo splitit alko kärsiä kakkosvaihteen kans ku aikojen myötä niihin ruuvattiin 30 heppasia vääntökoneita kiinni. LLoota korisi mullakin parikymmentä vuotta, mutta korvakuulon kehittyessä välikaasun kanssa pärjättiin öljynvaihdoilla - ja aika harvakseen vaihdeltiin sitäkin. Olen jostain ymmärtäny, että halkaistavien laatikoiden tekijöitä ei ole montaa ja jos se sun loota suinkin vaan toimittaa virkansa, niin ajelisin muutaman vuoden ennen kuin purkasin. Mulla aski lopulta purettiin ja korinat loppu akselin vaihdolla, mutta öljyä tihkuu edelleen. Tärkeempää on saada takanavat tiiviiksi, koska se öljy menee jarruille melkolailla suoraan. Quote Link to comment
eekoo Posted December 20, 2011 Author Share Posted December 20, 2011 Napoihin ja poskiin on tiivit hankittu,kasausta vaille, voi olla että en avaa vaan teen kuten sanoit ajelen ne vähät ajot tuollasenaan jos vaan toimii.... öljyä tuli muutama desi pohja ropusta, mikähän öljytilavuus on, öljylaatu ? Quote Link to comment
Dennis Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Noniin, onnea projektin kanssa, seurataan mieleenkiinnolla. Pahaltahan tuo näyttää, mutta käytännössä paremmatkin autot menee aika lailla saman kaavan mukaan ja isompi reikä menee siinä missä on pienikin. Hyvä että saadaan lisää vanhuksia työn alle ja liikenteeseen. P.S. jos se on seissyt vähän huonoissa oloissa niin laatikossa saattaa olla aika paljon moskaa ja vettä joka jää sinne pyörimään eikä tule ainakaan helpolla ulos. Vanhat öljyt voi näyttää melko puhtaalta koska roska on sakkaantunut pohjalle vuosikymmenien seisonnan aikana, vettä jos tulee niin on isompi syy avata koska laakereissa saattaa olla ruostetta ja se saattaa toimia vähän aikaa. Dennis Quote Link to comment
Guest Barn Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Naapurin Heikki halkasee ja kasaa näitä...laakerit vaan ei ole kovin halpoja...ja uudethan sinne kannattaa laittaa. Olen jostain ymmärtäny, että halkaistavien laatikoiden tekijöitä ei ole montaa. Quote Link to comment
JM Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Naapurin Heikki halkasee ja kasaa näitä...laakerit vaan ei ole kovin halpoja...ja uudethan sinne kannattaa laittaa. Olen jostain ymmärtäny, että halkaistavien laatikoiden tekijöitä ei ole montaa. Laatikkoverstaalla käydessäni bonngasin tommosen täyshuolletun. Eli kyllä niitä on muitakin. Quote Link to comment
eekoo Posted December 20, 2011 Author Share Posted December 20, 2011 laatikkoremppa selviämässä , kiitos vinkeistä. Vasen ovi heftis eli kylki mitoisaan, 5-7mm vahvuiset latanpätkät 5:een kohtaa A / B pilariin ja oven väliin ja migilä kii. Noilla mitoilla ovi istuu. Kiitos vinkeistä :-) Quote Link to comment
eekoo Posted December 21, 2011 Author Share Posted December 21, 2011 aamulla lähdin jouluostoksille , huonon ajokelin vuoksi jouduinkin menemään tallille;-)). Toisen oven sovittaminen oli hiukka vaikea rasti.. 3 tuntia tunkkasin ja väänsin ennnkuin löytyi oikea kohta, yksinkertaisesti A pilari oli 10 mm alempana kuin B pilari. Kun sen hoksasin nii yx veto kuormaliinalla ristiin A:n alapäästä B:n yläpäähän ja poikkituki kynnyskorkeuteen.. se oli siinä , hanskat putos het ja hän läx ostoksille.. Quote Link to comment
eekoo Posted December 26, 2011 Author Share Posted December 26, 2011 vähä jotain joulun pyhinä.. etuakseli puhallettu,purettu ja pohjamaalis, etunavat lähdössä pusla vaihtoon , kori mitoissa ja raudoitettu, katkenneita pultteja porailtu ja kerteytetty, seuraavaksi helmojen leikkauksia ja uusien sovituksia..Toinen lattiapelti vielä maailmalla, sit sais kopan nostaa kohdilleen... Quote Link to comment
eekoo Posted January 6, 2012 Author Share Posted January 6, 2012 eteenpäin menty niinku mummo lumessa.. keula vaihdetttu ja nyt räävin peräpeltejä..kuvablogi on jumissa ainakin mun koneella,... Quote Link to comment
eekoo Posted January 9, 2012 Author Share Posted January 9, 2012 (edited) Kb aukes, muutama kuvatus [url=http://kuvablogi.co ei tomi...., peräkin alkaa olla mitoissa... Edited February 19, 2014 by eekoo Quote Link to comment
vilkku Posted January 9, 2012 Share Posted January 9, 2012 Kb aukes, muutama kuvatus http://kuvablogi.com/nayta/3393461/ , peräkin alkaa olla mitoissa... Hattua nostan, alkaa kohta näyttämään volkkaripajalta! Näytti pukkaavan junistakin tupaan.... Quote Link to comment
eekoo Posted January 10, 2012 Author Share Posted January 10, 2012 jep, doppeli odottelee... todnäk ens talvena nostan grilliin , uusi tuttavuus moinen paku. Ympäriinsä laho, loistava projekti, vois joku sanoa ;-)) Nää on semmosta terapiahommaa. Peltejä pitänee piakkoin alkaa miettiä, lattiat,helmat, rungon osia, lavan laidat jnejne.. mut ensin kupla baanalle ! Quote Link to comment
SePi Posted January 10, 2012 Share Posted January 10, 2012 Kun tämmoista lukee ja näkee, ei enää kehtaa samaan osastoon postata oman projektin haasteista yhtään mitään. Mahtavaa meininkiä! Quote Link to comment
eekoo Posted February 29, 2012 Author Share Posted February 29, 2012 (edited) Työt vähän hidastaneet harrastuksia... Tänään pohja ja kori hiekkapuhallettu, nyt saumat tukkoon ja puhalluksessa reikiintyneet tavaratilan pohja ja reumaluukut korjataan.. Ovet ja etu / takaluukku aloittamatta. Edited February 19, 2014 by eekoo Quote Link to comment
eekoo Posted March 18, 2012 Author Share Posted March 18, 2012 Ens viikolla taas ehtii tallille hitsailee.. Vaikein kohta on A-tolppien alapäät, kun korjauspalan pokkaukset on perseestä, kiinni olevan oven etureunassa näkyvä A-karmin pokkaus on huomattavan loiva alkuperäisee verrattuna... vaikea selitää...samoin -52 oven alaosa, oikeanlaista korjauspeltiä ei taida saada . orkkis ovessahan on ovipaneelia kiertävä vampura ihan eri profiililla kun nuo korjauspalat.. Quote Link to comment
SePi Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Ens viikolla taas ehtii tallille hitsailee.. Vaikein kohta on A-tolppien alapäät, kun korjauspalan pokkaukset on perseestä, kiinni olevan oven etureunassa näkyvä A-karmin pokkaus on huomattavan loiva alkuperäisee verrattuna... vaikea selitää...samoin -52 oven alaosa, oikeanlaista korjauspeltiä ei taida saada . orkkis ovessahan on ovipaneelia kiertävä vampura ihan eri profiililla kun nuo korjauspalat.. Kysypä peltimestari Virtaselta niin onnistuu helpommalla Quote Link to comment
eekoo Posted March 18, 2012 Author Share Posted March 18, 2012 kyse on sisäpuolesta, kysyn virtaselta.. Quote Link to comment
Virtanen Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Tällaisia siis. Laita viestiä jos kiinnostaa. Quote Link to comment
eekoo Posted June 3, 2012 Author Share Posted June 3, 2012 Vähän jotain on tapahtunut kolmessa kuukaudessa. Sairastelujen välissä ovien alaosat vaihdettu ja saranat kohdistettu. Kori pohjamaalissa ja sen näkyvät saumat peitetty kemiallisella metallilla, piilosaumat sikaflexillä. Luukut ja kaikki pikkuosat valmiina pohjamaalattavaksi. Quote Link to comment
eekoo Posted November 28, 2012 Author Share Posted November 28, 2012 https://picasaweb.google.com/1001652928 ... 25/Kupla52 Kun Kuvablogi on ilmeisesti haudattu niin otin vinkistä Picasan. Siellä muutama kuva tämänhetkisestä tilanteesta. Quote Link to comment
MU Posted November 28, 2012 Share Posted November 28, 2012 Onko sulla takajarrukilvet väärin päin (vasen oikealla ja oikea vasemmalla) vai onko näissä vanhuksissa vaijerin veto eri suuntaan? Quote Link to comment
JM Posted November 28, 2012 Share Posted November 28, 2012 Onko sulla takajarrukilvet väärin päin (vasen oikealla ja oikea vasemmalla) vai onkonäissä vanhuksissa vaijerin veto eri suuntaan? Vetarin suojaputket ja sillämuotoa jarrukilvet väärinpäin. Huomaa myös iskarin erikoinen asento. Quote Link to comment
Dennis Posted November 28, 2012 Share Posted November 28, 2012 Vaijeri on taaksepäin, mutta ylhäällä ja sylinteri alhaalla Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.