Jump to content

Bensasuodatin keskustelua


Recommended Posts

Eli olen kuuluut paljon pahaa noista jokapuolella myytävistä muovisista läpinäkyvistä suodattimista että on katkennut tai sulanut tai jotain muuta vastaavaa. Ja lopputulos on ollut aina bensojen leviäminen kadulle tai kuuman koneen päälle.

 

Esim täällä oli keskustelua kyseisestä aiheesta.

http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/6216-lähellä-oli-ettei-palanut-koko-kupla/

 

Mutta nyt ongelman nimi on se että olen pari kesää ajellut ilman muita suotimia kuin tankin sisällä oleva sukka. Mikä on johtanut siihen että pari kolme kertaa kesässä olen joutunut kaasareita putsailemaan. Eli olen ajatellut että kait olisi järkevää väsätä joku suodatin ennen pumppua ettei tarttisi kaasareita enään putsailla.

 

Eli onko suosituksia mitä muita suotimia voisi käyttää kuin noita muovisia ja minne sellaisen sojoittaisi tai putsaanko tankin ja toivon parasta.

 

Kävi meilessä jopa sellainen että laittaisi tankin alle jonkun ruiskuauto bensansuotimen kiinteänä asennuksena mutta miten tälläinen mahtaisi toimia.

Link to comment

Itselläni bensansuodatin on tankin alla hieman normaalia pidemmissä letkuissa, mielestäni ihan ok paikka suodattimelle. Eipähän mene turhia roskia bensalinjaan tunnelin sisällä.

 

Muistaakseni on olemassa joku Toyotan muovinen suodatin jossa meno- ja paluuletku on vierekkäin, tätä ko. suodatinta siis käytän itse. Tämän mallinen suodatin on helpompi asemoida tankin alle ja saa kiinnitettyäkin johonkin jos haluaa. Minulla ei ole kiinni missään vaan heiluu vapaasti jarruputkien seassa.

Link to comment

Niin no kyllähän noita löytyy mutta itse näkisin että olisi kumminkin jo vähän hankalaa ruveta asentamaan jalallista suodatinta kun helpompiakin vaihtoehtoja varmasti on olemassa. Ja mistä saisi edes ostettua jalan tuollaiselle suotimelle.

 

Ja mitä hittoa autokäytössä tekisi vedenerottimella.

Link to comment
Itselläni bensansuodatin on tankin alla hieman normaalia pidemmissä letkuissa, mielestäni ihan ok paikka suodattimelle. Eipähän mene turhia roskia bensalinjaan tunnelin sisällä.

 

Muistaakseni on olemassa joku Toyotan muovinen suodatin jossa meno- ja paluuletku on vierekkäin, tätä ko. suodatinta siis käytän itse. Tämän mallinen suodatin on helpompi asemoida tankin alle ja saa kiinnitettyäkin johonkin jos haluaa. Minulla ei ole kiinni missään vaan heiluu vapaasti jarruputkien seassa.

 

Mulla on kans tankin alla samallain ja ihan ookoo on pelittänyt. Joku valkoinen, hieman käpinäkyvä tarvike...

Link to comment
Niin no kyllähän noita löytyy mutta itse näkisin että olisi kumminkin jo vähän hankalaa ruveta asentamaan jalallista suodatinta kun helpompiakin vaihtoehtoja varmasti on olemassa. Ja mistä saisi edes ostettua jalan tuollaiselle suotimelle.

 

Ja mitä hittoa autokäytössä tekisi vedenerottimella.

 

Erottaisi tankkiin kondensoituneen veden bensan seasta...

 

Jalan saa samasta paikasta kuin suodattimenkin.

 

Ootko harkinnut että jos tollasen suodattimen asentaminen tuntuu hankalalta, niin voisit kysyä joltain auto harrastajalta tai vaikkapa autokorjaamolta josko niille olisi helpompaa?

Link to comment
Niin no kyllähän noita löytyy mutta itse näkisin että olisi kumminkin jo vähän hankalaa ruveta asentamaan jalallista suodatinta kun helpompiakin vaihtoehtoja varmasti on olemassa. Ja mistä saisi edes ostettua jalan tuollaiselle suotimelle.

 

Ja mitä hittoa autokäytössä tekisi vedenerottimella.

 

Erottaisi tankkiin kondensoituneen veden bensan seasta...

 

Jalan saa samasta paikasta kuin suodattimenkin.

 

Ootko harkinnut että jos tollasen suodattimen asentaminen tuntuu hankalalta, niin voisit kysyä joltain auto harrastajalta tai vaikkapa autokorjaamolta josko niille olisi helpompaa?

 

Noniin olipas aika paksua tekstiä tai olenko mahdollisesti joskus astunut varpaillesi tai jotain kun jotain näytää selkeästi olevan hampaankolossa. Tai oletko vain luonteeltasi tuollainen.

 

Ja itse näen asian hankalaksi koska en halua vetää sitä itseporautuvilla kiinni runkotunneliin niinkuin monen hätäisesti harrastavat asian ratkaisisi. Kun taas itse tekisin sille jalalle oikeasti kunnon kiinnityspaikan mikä tarkoittaisi jonkun kunnnon jalustan tekemistä ja kiinni hitsaamista mihin sen saisi kiinni ja vieläpä sellaiseen paikkaan missä suodattimen saisi vaihdettuakin. Ja jos et ennen ole tankkia pois ottanut niin tila on myös vähän kortilla tuollaiselle 10-20cm korkealle yhdistelmälle. Varsinkin kun se suodatin pitäisi saada irroitettuakin alakautta.

Ja vesiongelma on maallaliikkuvissa bensavehkeissä sen verran pieni että sitä varten en näe järkeä miksi siihen pitäisi laittaa rahaa kiinni. Raskaankaluston löpö sovelluksissa se onkin vähän eriasia.

 

http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=19-0109

 

Ite oon noita käyttänyt kun löytyy joka varaosaputkasta. Itsellä ainakin pelannut ihan hyvin myös imupuolellakin.

 

Toi siis löytyy opel astra f:stä mm.

 

Voisi varmaan ruveta tuollaista ajattelemaan tai onko jollain tietoa että missä autoissa niintä suotimia on missä on samallapuolella sisään ja ulostulo.

Link to comment

Voiko tankkiin joutunut vesi aiheuttaa kiusaa ruiskumoottoreissa, varsinkin tällasissa harrastepeleissä jotka seisoo pitkiä aikoja? Sopivasti jää vesihelmi suuttimeen talveks?

Perinteisesti vettä on poistettu järjestelmästä Masinolilla, mut tollanen suodatin missä ois yläpuolella molemmat liittimet, toimis varmaan vedenerottimena myös.

 

Sellasiakin malleja on, missä on tyhjennysmahollisuus alapuolella, mut onko nää vaa dieselille tarkotettuja?

 

Btw niittimutterit on kätevä tapa kiinnittää juttuja peltiin kun pääsee vaan yhdeltä puolelta ähräämään

Link to comment
Voiko tankkiin joutunut vesi aiheuttaa kiusaa ruiskumoottoreissa, varsinkin tällasissa harrastepeleissä jotka seisoo pitkiä aikoja? Sopivasti jää vesihelmi suuttimeen talveks?

Perinteisesti vettä on poistettu järjestelmästä Masinolilla, mut tollanen suodatin missä ois yläpuolella molemmat liittimet, toimis varmaan vedenerottimena myös.

 

Sellasiakin malleja on, missä on tyhjennysmahollisuus alapuolella, mut onko nää vaa dieselille tarkotettuja?

 

Btw niittimutterit on kätevä tapa kiinnittää juttuja peltiin kun pääsee vaan yhdeltä puolelta ähräämään

 

Juu onhan niittimutterit kivoja kunhan vain omistaisi pihdit niitä varten.

Link to comment
Juu onhan niittimutterit kivoja kunhan vain omistaisi pihdit niitä varten.

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasit ... rja-12953/

 

Nykyinen on etanoli-bensa on melko helppo tapa saada runsain määrin vettä polttoainejärjestelmään. Etanoli kykenee sitomaan vettä itseensä melko reilusti, ja kukaan ei tiedä paljonko nykybensassa on etanoliin sitoutuneena vettä mukana.

Link to comment
Juu onhan niittimutterit kivoja kunhan vain omistaisi pihdit niitä varten.

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasit ... rja-12953/

 

Nykyinen on etanoli-bensa on melko helppo tapa saada runsain määrin vettä polttoainejärjestelmään. Etanoli kykenee sitomaan vettä itseensä melko reilusti, ja kukaan ei tiedä paljonko nykybensassa on etanoliin sitoutuneena vettä mukana.

 

No hemmetti pitää kait ajella biltemaan jossainvaiheessa.

Link to comment
Guest Toheltaja

Iso peltinen nykyauton suodatin, esim kolmosgolfin tms tankin alle, tosin letku on kuplan malliin verrattuna reiluhkoa. Tossa pintaa, ku ruiskulle tarkoitettu, ja jaksaa valutella kivasti vakiovekottimeen liemet läpi.

Link to comment
  • 2 months later...

Huohotuksen kautta näinkin voi roiskevesi toimia. Useammin merivesi aiheuttaa ongelmaa vasta kaasareissa, kun roiskevesi on päätynyt sinne imuilman mukana ja suolaa alkaa kerääntyä kammioon jne.

 

Kaipa se tankista eroteltava vesi on useemmin kondenssivettä.

Link to comment
  • 1 month later...

Ettin tuommosta 6/6 liittimillä olevaa. Kiitos Pepe vinkistä!

 

Hankin ja asesin 8/8 liittimillä olevaa ruiskun putsaria. Menee myös 6mm letkuun, kun vaan on tuore.

Vastaava kun tämä, mutta erimerkkinen. Fyysisesti vaan turhan iso heilumaan konehuoneen puolelle :(

 

Edited by P_Valtonen
  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...