Jump to content

Tolvanan touhuilut ja valikoidut sähläykset


Recommended Posts

Posted

Tää pytty on ollu mukana vaan muodon vuoksi pitemmän aikaa, ei pyörinyt enää täyttä kierrosta. Syksyllä omin voimin lämpimään talliin ajettu.

20210509_100059.jpg

20210509_093551.jpg

20210509_093543.jpg

Posted

Pehmopallo saatu pois kyydistä, puskureita jos jollain ois ylimääräsenä niin voisin ostaa kuleksimasta.

20210510_140710.jpg

20210510_140725.jpg

  • Like 1
  • 3 weeks later...
Posted (edited)

Tuleekohan näistä(kään) mitään. #Pakkomielle bajamajaan

20210527_110542.jpg

20210527_110911.jpg

Edited by tolvana
  • Like 4
  • Haha 1
Posted

Kaivelin tämänkin taas esiin, etutolppien vaihto ja leimalle vaiko ihan muutoskatsastus siinäpä pulma.

20210517_112352.jpg

Posted

Perskules, museotojotakin vaati pikkasen hitsaamista ja nyt tuoreella 4v leimalla tuo joutaakin kiertoon. Bajassa onkin vielä vuosi ajoaikaa niin pörrätään sillä.

20210512_154414.jpg

  • Like 1
  • 3 weeks later...
Posted

Alpo alkais oleen leima-ja myyntikunnossa, pinkki kirppu pyörähti kevyessä huollossa. Kesämopokin ois kunnostettu. Muutama oma auto tarttis leimata lähiaikoina ja töitäkin pitäis tehdä..

20210618_093901.jpg

20210613_104617.jpg

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Kirpulla sais pari vuotta ajella, inssi kiukutteli vain pyyhkimien lepoasennosta ja käsijarrun liikematkasta. Empin levysetti jonka kanssa 8 vuotta painittu aina.. joko laahaa tai sit tuo liikematkanarina, en anna ton korjauskehotuksen häiritä.

Tän kanssahan on ollu viime vuosina hiukka haastetta, jollei lodjun niin koneen kanssa.

Motorsportti jää nyt toistaiseksi tältä ajokilta.

Lootana on nyt ammattilaisen remppaama ja koneena rempattu vakio 1300cc.  Vaimo pöristelee tällä ja ens kesänä poitsu saa kortin...

Oxy kerää tallissa pölyä kunnes eksyy esim.Bajamaja2 kuoriin.

Meinas unohtua...

Pitkään tutkittiin semmosta kun tässä on levyt joka nurkassa ja lisäjouselliset iskarit ja kauhian paksu vakaaja edessä ja käfercuptuet yms.takana ja muutosprosentti nolla eli zero. Ei kuulemma oo moisia ollut 1966... vaan täähän ei olekaan peruskupla vaan volkswagen-cac. 

20210702_170720.jpg

Edited by tolvana
Posted (edited)

Mepi 77.5 (Brassi)

120e / setti

 

Kolbet 77.5 (Germaani)

160e / setti

 

250e kaikki 8kpl yht

 

 

Edit... myyty Tolvanalle molemmat setit

 

 

16256863099047560021742557245167.jpg

20210707_223248.jpg

Edited by P_Valtonen
Posted

Alpokin uhkaa valmistua myyntikuntoon, leima jäi syöpynyttä jarrulevyä ja vipatinten kosketushäiriötä vajaaksi.

Sattu "väärä" inssi kohdalle, Jarruissa tehot huippuluokkaa mut auto seissyt kauan niin palan kohdalla pari pistettä...nou ropleemo,  laitetaan uudet ja haetaan leima. Pikkasen joutui sytkää myöhäistämään että sai päästöistä läpi, sekin tietty johtuu siitä ettei oo orkkis 2 toimisella kellolla varustettu jakaja kiinni. HCC oli 2200 ja putos tuohon muutaman asteen myöhäistyksellä.

20210708_134444.jpg

20210708_102403.jpg

20210708_134331.jpg

Posted

Ärrässä sai leiman ilman huomautuksia ja tänään tuli vettä kun esterin prceestä niin huuhtoutui tallipölytkin päältä. Bensat tankissa on samat kun viimeksi leimattaessa pari vuotta sitten ja pelaa ihan ok. Tällekin oli/on hienoja jatkojalostussuunnitelmia mut ei vaan ehdi eikä kaikkea pysty säilyttelemäänkään järkevästi niin poisto-osastolle joutuu hänkin.

20210708_141716.jpg

20210708_141705.jpg

  • Like 1
Posted

Rahtikirppu ja alpon uus jääkaappi, nymmahtuu kaliaa ja kyrsää ja on pakastelokerokin korvalääkkeelle.

20210709_170815.jpg

20210709_173625.jpg

  • Like 3
Posted
On 7/10/2021 at 5:09 PM, hanski. said:

rekkari näytti kovin tutulta, sama vanha auto taitaa olla edelleen henkissä! kuva vuodelta 2008.

vihree paku.jpg

Onko tää ennemmin ollut tummanpunainen tai tummanpuna/valkoinen monivärinen ja kuplakoneella?

Posted

mulle tuli vihreenä ja lähti aikanaan vihreenä. sisältä taisi olla sininen, alkuperäisväri?

turusta taisin silloin ostaa, kaarinasta.

muistikuva on kuplan koneesta, mutten ole enää ihan varma. toimiva laite, hyvä ajaa, mutta joku entinen omistaja oli tehnyt peltityöt vähän kovalla kädellä.

Posted

Jeps, edellinen omistaja muutoskatsasti tähän 2.1 litrasen koneen, mulle tää tuli rullaavana reilut 6 vuotta seisseenä ja vähän rapeampana kun mitä se nyt on.

Sen verran karusti on nuo pintapellit laiteltu monestakin paikkaa ettei tästä mun ainakaan kannata museopeliä rakennella. Eiköhän tää tuota iloa seuraavalle käskyttäjälle näinkin, eipähän tartte varoa naarmuuntumista.

  • Like 1
  • 3 weeks later...
Posted

Todella upeeta jälkeä.. kymmeniä vuosia sit työmaalla kuullut sanat käy tähän: 

Kaks sanaa töistä pojat...uusiks meni.

20210729_133302.jpg

20210729_133312.jpg

20210729_135734.jpg

Posted

No mut on entisöityjä ja sitten on "entisöityjä". Vähän sama kun on museoautoja, entisöityjä museoautoja ja museokilpiin saatuja autoja.

 

Tietty noi vaiheistoaisat kannattaa kaivaa kokonaan auki vaikka olisivat kunnossakin sen verran kivasti kökköä keräävä rakenne että ruostuu sisältäpäin.

 

 

Posted

Laatu paistaa läpi, joku tippa sähkölinnun kakasta osunut jopa molempiin pelteihin. Sävysävyyn silkkaria on kuitenkin ollut.

20210730_123600.jpg

20210730_125139.jpg

Posted
2 hours ago, tolvana said:

Laatu paistaa läpi, joku tippa sähkölinnun kakasta osunut jopa molempiin pelteihin. Sävysävyyn silkkaria on kuitenkin ollut.

 

 

Hyhhyh. Jopa hiukan huono kotitarvehitsari (minä) saa vähän parempaa jälkeä. Ei paljon, mutta kun hioo saumat niin ainakin näyttää paremmalta. :)

Posted (edited)
2 hours ago, tolvana said:

Laatu paistaa läpi, joku tippa sähkölinnun kakasta osunut jopa molempiin pelteihin. Sävysävyyn silkkaria on kuitenkin ollut.

20210730_123600.jpg

20210730_125139.jpg

Miksi tehdä hyvin kun huonostikin kehtaa.

Edited by REMI
Posted
5 minutes ago, REMI said:

Miksi tehdä hyvin kun huonostikin kehtaa.

Miks tehä ollenkaan jos kelpaa tommonen kätöstyskin,, Kyllä kait se menis ilmankin, laittais vaan purkalla palapelin pellin päälle

Posted (edited)
21 hours ago, tolvana said:

Laatu paistaa läpi, joku tippa sähkölinnun kakasta osunut jopa molempiin pelteihin. Sävysävyyn silkkaria on kuitenkin ollut.

Mun mielipide näihin on että hinta ja laatu yleensä kohtaa. Jos se on jaloilla tehty, se on jaloillatehdyn hintainen. Sitten kun käytetään muutama sata tai tuhat tuntia sipistelyyn on hintalapussa pilkku eri paikassa.

 

edit. Ja tuntipalkoille ei pääse, eli paremman tuntihinnan monesti saa jaloin tekemällä

Edited by peruskallio
Posted (edited)
1 hour ago, peruskallio said:

Mun mielipide näihin on että hinta ja laatu yleensä kohtaa. Jos se on jaloilla tehty, se on jaloillatehdyn hintainen. Sitten kun käytetään muutama sata tai tuhat tuntia sipistelyyn on hintalapussa pilkku eri paikassa.

 

edit. Ja tuntipalkoille ei pääse, eli paremman tuntihinnan monesti saa jaloin tekemällä

Mä tiedän kuinka paljon tän auton remontista on maksettu ennenkun paja vaihtui, sillä rahalla kyllä pitäisi olla hyvin tehty ja huomattavasti valmiimpi/valmis!

Summa jääköön omistajan kerrottavaksi, ei mun mut aikas hyvän uuden auton sillä rahalla saisi.

Niijuu, sisimmät helmapellit puuttuu molemmin puolin niin poikittaispalkkeja on jatkettu pellinpaloilla se 20mm/per pääty.

Edited by tolvana
  • Sad 1
  • 1 month later...
Posted

20210921_112114.thumb.jpg.a0223562cde3d8b1ad76dc6d76380b9d.jpg

Testeriin testi, toimii 6 voltillakin niinkun pitääkin.

20210927_073215.thumb.jpg.f5d4b5610c6ba8d3815e24f9798c03a4.jpg

Sit tätä perusduuniakin välillä kuvaan.   Koronanprkele piti kuukauden punkassa ja toipilaana edelleen mut wolkkareita värkätään lähes päivittäin.

  • 3 weeks later...
Posted

Mielenkiintoisia hitsattavia, tossa 6/8 eri profiilia. Lähes joka tolppaan tulee jonkunlainen luukkukarvi.

Kirppu vaihtui -65 notsiin joka sekin purkaantuu hissukseen.

20211015_120849.jpg

Posted

Notsi on yllättävänkin ehjä, saakohan näihin noita taka-alakulmia mistään vai joutuuko suorasta tekemään?  Molemmat takaloksut alakulmistaan sen verran kärsineet ettei oikein oo ees malliks. 

20211017_181443.jpg

20211017_181428.jpg

Posted

Etupuskurin kiinnityspisteisiin tarttee vähän peltiä, kuskin puoli plasticpaddingilla kasassa ja hyvä niin . Saapi vähän osviittaa toisellekin puolelle20211018_102818.thumb.jpg.2111a72085317833542fadb51c7790b3.jpg20211018_100535.thumb.jpg.f940532d718370270242139dfa951d2d.jpg

Posted

On se vaan ollu hyvä keksintö tuo plasticpadding....ei oo paikkapellit kun parilla napilla kiinni ja mäskiä pintaan ja massaa päälle.

Hiukan ikävä on irrottaa etulokareita kun molemmissa oli enempi ja vähempi hitsisaumaa ja tietty sellasessa paikassa mihin ei rälläkällä pääse ja plasmaa ei kehtaa käyttää.

Vaan paineilmataltalla pääsi silppuamaan peltiä.

20211018_102805.jpg

20211018_100528.jpg

Posted

Etuloksut on A: Hyvät, B: Ehjät ja C: Peltiä ja painaa pirusti.

Samaa ei voi sanoa takaloksuista...

Takakulmat käveli jo vastaan, loksuja huutais vielä ja madallusta ja rookeria jajajaja.. not.

Saas nähdä mitä tulee vai ehtiikö ees kunnolla alkaa ennenkun joku ostaa tän pois. Sisustan puolesta ois mr kelpoinen kuin myös kaikki ikkunatiivisteet ja kromit ja loksujen tiivistenauhatkin on orkkikset.

Kuskin ovesta pitää yks lommo ja lista oikoa. Konehuonekin on 99% museokelpoinen. Tässä kunnossa vaihtaa omistajaa 6000€ hintaan taikka ainakin se on lähtökohta tinkaajalle...

20211018_100803.jpg

20211018_100811.jpg

20211018_100818.jpg

  • Like 1
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted

Täytyy vaan kumartaa syvään tätä sinnikkyyttä..ehkä itse olisi joskun 30 vuotta takaperin voinut vielä olla puoliksi mukana noin laajoissa peltihommissa..mutta nyt ei voi enää kun kunnioittaa tekijän kanttia.

  • Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...