tolvana Posted May 9, 2021 Author Share Posted May 9, 2021 Tää pytty on ollu mukana vaan muodon vuoksi pitemmän aikaa, ei pyörinyt enää täyttä kierrosta. Syksyllä omin voimin lämpimään talliin ajettu. Quote Link to comment
tolvana Posted May 9, 2021 Author Share Posted May 9, 2021 Tälle ja täysremppa samoilla osatilauksilla. Quote Link to comment
tolvana Posted May 10, 2021 Author Share Posted May 10, 2021 Pehmopallo saatu pois kyydistä, puskureita jos jollain ois ylimääräsenä niin voisin ostaa kuleksimasta. 1 Quote Link to comment
tolvana Posted May 27, 2021 Author Share Posted May 27, 2021 (edited) Tuleekohan näistä(kään) mitään. #Pakkomielle bajamajaan Edited May 27, 2021 by tolvana 4 1 Quote Link to comment
tolvana Posted May 30, 2021 Author Share Posted May 30, 2021 Vaihteeksi koneswappia ja koneen poisollessa peruspaikkaus. Quote Link to comment
tolvana Posted May 30, 2021 Author Share Posted May 30, 2021 Kaivelin tämänkin taas esiin, etutolppien vaihto ja leimalle vaiko ihan muutoskatsastus siinäpä pulma. Quote Link to comment
tolvana Posted May 30, 2021 Author Share Posted May 30, 2021 Perskules, museotojotakin vaati pikkasen hitsaamista ja nyt tuoreella 4v leimalla tuo joutaakin kiertoon. Bajassa onkin vielä vuosi ajoaikaa niin pörrätään sillä. 1 Quote Link to comment
tolvana Posted June 20, 2021 Author Share Posted June 20, 2021 Alpo alkais oleen leima-ja myyntikunnossa, pinkki kirppu pyörähti kevyessä huollossa. Kesämopokin ois kunnostettu. Muutama oma auto tarttis leimata lähiaikoina ja töitäkin pitäis tehdä.. Quote Link to comment
tolvana Posted June 20, 2021 Author Share Posted June 20, 2021 Kirppuun palautettu "oma" kone, putkisto vaihtuu vielä kun tää menee takas bajaan. Quote Link to comment
tolvana Posted June 20, 2021 Author Share Posted June 20, 2021 NOSsia koneeseen, näitä huolisin toisenkin sarjan, siis 77.5 mäntiä... Quote Link to comment
tolvana Posted June 30, 2021 Author Share Posted June 30, 2021 Katsastushuolto menossa, yläpallojen suojakumit ja takapyörien stefat nyt ainakin. Quote Link to comment
tolvana Posted July 2, 2021 Author Share Posted July 2, 2021 (edited) Kirpulla sais pari vuotta ajella, inssi kiukutteli vain pyyhkimien lepoasennosta ja käsijarrun liikematkasta. Empin levysetti jonka kanssa 8 vuotta painittu aina.. joko laahaa tai sit tuo liikematkanarina, en anna ton korjauskehotuksen häiritä. Tän kanssahan on ollu viime vuosina hiukka haastetta, jollei lodjun niin koneen kanssa. Motorsportti jää nyt toistaiseksi tältä ajokilta. Lootana on nyt ammattilaisen remppaama ja koneena rempattu vakio 1300cc. Vaimo pöristelee tällä ja ens kesänä poitsu saa kortin... Oxy kerää tallissa pölyä kunnes eksyy esim.Bajamaja2 kuoriin. Meinas unohtua... Pitkään tutkittiin semmosta kun tässä on levyt joka nurkassa ja lisäjouselliset iskarit ja kauhian paksu vakaaja edessä ja käfercuptuet yms.takana ja muutosprosentti nolla eli zero. Ei kuulemma oo moisia ollut 1966... vaan täähän ei olekaan peruskupla vaan volkswagen-cac. Edited July 2, 2021 by tolvana Quote Link to comment
P_Valtonen Posted July 7, 2021 Share Posted July 7, 2021 (edited) Mepi 77.5 (Brassi) 120e / setti Kolbet 77.5 (Germaani) 160e / setti 250e kaikki 8kpl yht Edit... myyty Tolvanalle molemmat setit Edited July 8, 2021 by P_Valtonen Quote Link to comment
tolvana Posted July 8, 2021 Author Share Posted July 8, 2021 Alpokin uhkaa valmistua myyntikuntoon, leima jäi syöpynyttä jarrulevyä ja vipatinten kosketushäiriötä vajaaksi. Sattu "väärä" inssi kohdalle, Jarruissa tehot huippuluokkaa mut auto seissyt kauan niin palan kohdalla pari pistettä...nou ropleemo, laitetaan uudet ja haetaan leima. Pikkasen joutui sytkää myöhäistämään että sai päästöistä läpi, sekin tietty johtuu siitä ettei oo orkkis 2 toimisella kellolla varustettu jakaja kiinni. HCC oli 2200 ja putos tuohon muutaman asteen myöhäistyksellä. Quote Link to comment
tolvana Posted July 8, 2021 Author Share Posted July 8, 2021 Ärrässä sai leiman ilman huomautuksia ja tänään tuli vettä kun esterin prceestä niin huuhtoutui tallipölytkin päältä. Bensat tankissa on samat kun viimeksi leimattaessa pari vuotta sitten ja pelaa ihan ok. Tällekin oli/on hienoja jatkojalostussuunnitelmia mut ei vaan ehdi eikä kaikkea pysty säilyttelemäänkään järkevästi niin poisto-osastolle joutuu hänkin. 1 Quote Link to comment
tolvana Posted July 9, 2021 Author Share Posted July 9, 2021 Rahtikirppu ja alpon uus jääkaappi, nymmahtuu kaliaa ja kyrsää ja on pakastelokerokin korvalääkkeelle. 3 Quote Link to comment
hanski. Posted July 10, 2021 Share Posted July 10, 2021 rekkari näytti kovin tutulta, sama vanha auto taitaa olla edelleen henkissä! kuva vuodelta 2008. Quote Link to comment
Racing Posted July 11, 2021 Share Posted July 11, 2021 On 7/10/2021 at 5:09 PM, hanski. said: rekkari näytti kovin tutulta, sama vanha auto taitaa olla edelleen henkissä! kuva vuodelta 2008. Onko tää ennemmin ollut tummanpunainen tai tummanpuna/valkoinen monivärinen ja kuplakoneella? Quote Link to comment
hanski. Posted July 12, 2021 Share Posted July 12, 2021 mulle tuli vihreenä ja lähti aikanaan vihreenä. sisältä taisi olla sininen, alkuperäisväri? turusta taisin silloin ostaa, kaarinasta. muistikuva on kuplan koneesta, mutten ole enää ihan varma. toimiva laite, hyvä ajaa, mutta joku entinen omistaja oli tehnyt peltityöt vähän kovalla kädellä. Quote Link to comment
tolvana Posted July 12, 2021 Author Share Posted July 12, 2021 Jeps, edellinen omistaja muutoskatsasti tähän 2.1 litrasen koneen, mulle tää tuli rullaavana reilut 6 vuotta seisseenä ja vähän rapeampana kun mitä se nyt on. Sen verran karusti on nuo pintapellit laiteltu monestakin paikkaa ettei tästä mun ainakaan kannata museopeliä rakennella. Eiköhän tää tuota iloa seuraavalle käskyttäjälle näinkin, eipähän tartte varoa naarmuuntumista. 1 Quote Link to comment
tolvana Posted July 29, 2021 Author Share Posted July 29, 2021 Todella upeeta jälkeä.. kymmeniä vuosia sit työmaalla kuullut sanat käy tähän: Kaks sanaa töistä pojat...uusiks meni. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 30, 2021 Share Posted July 30, 2021 No mut on entisöityjä ja sitten on "entisöityjä". Vähän sama kun on museoautoja, entisöityjä museoautoja ja museokilpiin saatuja autoja. Tietty noi vaiheistoaisat kannattaa kaivaa kokonaan auki vaikka olisivat kunnossakin sen verran kivasti kökköä keräävä rakenne että ruostuu sisältäpäin. Quote Link to comment
tolvana Posted August 4, 2021 Author Share Posted August 4, 2021 Laatu paistaa läpi, joku tippa sähkölinnun kakasta osunut jopa molempiin pelteihin. Sävysävyyn silkkaria on kuitenkin ollut. Quote Link to comment
Kharon Posted August 4, 2021 Share Posted August 4, 2021 2 hours ago, tolvana said: Laatu paistaa läpi, joku tippa sähkölinnun kakasta osunut jopa molempiin pelteihin. Sävysävyyn silkkaria on kuitenkin ollut. Hyhhyh. Jopa hiukan huono kotitarvehitsari (minä) saa vähän parempaa jälkeä. Ei paljon, mutta kun hioo saumat niin ainakin näyttää paremmalta. :) Quote Link to comment
REMI Posted August 4, 2021 Share Posted August 4, 2021 (edited) 2 hours ago, tolvana said: Laatu paistaa läpi, joku tippa sähkölinnun kakasta osunut jopa molempiin pelteihin. Sävysävyyn silkkaria on kuitenkin ollut. Miksi tehdä hyvin kun huonostikin kehtaa. Edited August 4, 2021 by REMI Quote Link to comment
Urbantoy Posted August 4, 2021 Share Posted August 4, 2021 5 minutes ago, REMI said: Miksi tehdä hyvin kun huonostikin kehtaa. Miks tehä ollenkaan jos kelpaa tommonen kätöstyskin,, Kyllä kait se menis ilmankin, laittais vaan purkalla palapelin pellin päälle Quote Link to comment
tolvana Posted August 5, 2021 Author Share Posted August 5, 2021 Valokuvat kaunistaa tälläkin kertaa. Quote Link to comment
peruskallio Posted August 5, 2021 Share Posted August 5, 2021 (edited) 21 hours ago, tolvana said: Laatu paistaa läpi, joku tippa sähkölinnun kakasta osunut jopa molempiin pelteihin. Sävysävyyn silkkaria on kuitenkin ollut. Mun mielipide näihin on että hinta ja laatu yleensä kohtaa. Jos se on jaloilla tehty, se on jaloillatehdyn hintainen. Sitten kun käytetään muutama sata tai tuhat tuntia sipistelyyn on hintalapussa pilkku eri paikassa. edit. Ja tuntipalkoille ei pääse, eli paremman tuntihinnan monesti saa jaloin tekemällä Edited August 5, 2021 by peruskallio Quote Link to comment
tolvana Posted August 5, 2021 Author Share Posted August 5, 2021 (edited) 1 hour ago, peruskallio said: Mun mielipide näihin on että hinta ja laatu yleensä kohtaa. Jos se on jaloilla tehty, se on jaloillatehdyn hintainen. Sitten kun käytetään muutama sata tai tuhat tuntia sipistelyyn on hintalapussa pilkku eri paikassa. edit. Ja tuntipalkoille ei pääse, eli paremman tuntihinnan monesti saa jaloin tekemällä Mä tiedän kuinka paljon tän auton remontista on maksettu ennenkun paja vaihtui, sillä rahalla kyllä pitäisi olla hyvin tehty ja huomattavasti valmiimpi/valmis! Summa jääköön omistajan kerrottavaksi, ei mun mut aikas hyvän uuden auton sillä rahalla saisi. Niijuu, sisimmät helmapellit puuttuu molemmin puolin niin poikittaispalkkeja on jatkettu pellinpaloilla se 20mm/per pääty. Edited August 5, 2021 by tolvana 1 Quote Link to comment
tolvana Posted September 27, 2021 Author Share Posted September 27, 2021 Testeriin testi, toimii 6 voltillakin niinkun pitääkin. Sit tätä perusduuniakin välillä kuvaan. Koronanprkele piti kuukauden punkassa ja toipilaana edelleen mut wolkkareita värkätään lähes päivittäin. Quote Link to comment
tolvana Posted October 16, 2021 Author Share Posted October 16, 2021 Pikkujuttuja taas... 1 Quote Link to comment
tolvana Posted October 16, 2021 Author Share Posted October 16, 2021 Mielenkiintoisia hitsattavia, tossa 6/8 eri profiilia. Lähes joka tolppaan tulee jonkunlainen luukkukarvi. Kirppu vaihtui -65 notsiin joka sekin purkaantuu hissukseen. Quote Link to comment
tolvana Posted October 18, 2021 Author Share Posted October 18, 2021 Notsi on yllättävänkin ehjä, saakohan näihin noita taka-alakulmia mistään vai joutuuko suorasta tekemään? Molemmat takaloksut alakulmistaan sen verran kärsineet ettei oikein oo ees malliks. Quote Link to comment
tolvana Posted October 18, 2021 Author Share Posted October 18, 2021 Etupuskurin kiinnityspisteisiin tarttee vähän peltiä, kuskin puoli plasticpaddingilla kasassa ja hyvä niin . Saapi vähän osviittaa toisellekin puolelle Quote Link to comment
tolvana Posted October 18, 2021 Author Share Posted October 18, 2021 On se vaan ollu hyvä keksintö tuo plasticpadding....ei oo paikkapellit kun parilla napilla kiinni ja mäskiä pintaan ja massaa päälle. Hiukan ikävä on irrottaa etulokareita kun molemmissa oli enempi ja vähempi hitsisaumaa ja tietty sellasessa paikassa mihin ei rälläkällä pääse ja plasmaa ei kehtaa käyttää. Vaan paineilmataltalla pääsi silppuamaan peltiä. Quote Link to comment
tolvana Posted October 18, 2021 Author Share Posted October 18, 2021 Etuloksut on A: Hyvät, B: Ehjät ja C: Peltiä ja painaa pirusti. Samaa ei voi sanoa takaloksuista... Takakulmat käveli jo vastaan, loksuja huutais vielä ja madallusta ja rookeria jajajaja.. not. Saas nähdä mitä tulee vai ehtiikö ees kunnolla alkaa ennenkun joku ostaa tän pois. Sisustan puolesta ois mr kelpoinen kuin myös kaikki ikkunatiivisteet ja kromit ja loksujen tiivistenauhatkin on orkkikset. Kuskin ovesta pitää yks lommo ja lista oikoa. Konehuonekin on 99% museokelpoinen. Tässä kunnossa vaihtaa omistajaa 6000€ hintaan taikka ainakin se on lähtökohta tinkaajalle... 1 Quote Link to comment
tolvana Posted October 27, 2021 Author Share Posted October 27, 2021 Ei uskois entisöimättömäksi kuusfemmaksi. Quote Link to comment
tolvana Posted November 10, 2021 Author Share Posted November 10, 2021 Korjauspalaa... 6 Quote Link to comment
tolvana Posted November 12, 2021 Author Share Posted November 12, 2021 Hyvä siitä tulee 3 Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted November 12, 2021 Share Posted November 12, 2021 Täytyy vaan kumartaa syvään tätä sinnikkyyttä..ehkä itse olisi joskun 30 vuotta takaperin voinut vielä olla puoliksi mukana noin laajoissa peltihommissa..mutta nyt ei voi enää kun kunnioittaa tekijän kanttia. 2 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.