Guest Jari82 Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Ajatuksena olisi päivittää etupää kuntoon kerralla kun jarrut on kuitenkin rempattava. Eli miten olisi järkevintä toteuttaa olkatappiakseli, säädettävä ja mahdollisesti kavennettu, droppi olat ja levyjarrut 5x205 jaolla? Ettei harmita jälkeen päin että noin tehtynä olisi ollut puolta halvempi ja parempi. Quote Link to comment
JM Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Jos kaikki menee uusiksi niin kannatanee miettiä mitä se maksaa hyvillä osilla toteutettuna. Jos yrität tehdä halvalla joudut tekememään uudestaan ja se vasta kallista on. Toisaalta saako olkatappi keulasta edes kohtuullista? Hyvää ei ainakaan. Itse laskettuani kulut päädyin tähän. http://www.red9design.co.uk/wishbones.htm Quote Link to comment
Tanhis Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Levyt CSP:ltä 949€ Ja säätöakseleita alkaa saamaan sellaiseen 300€. Siihen sitten droppi olat Vaikka csp:ltä 389€ Yhteensä about. 1638€ Eli minkä hintaisiä noi red9 akselit sitten oikein on? Quote Link to comment
JM Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Levyt CSP:ltä949€ Ja säätöakseleita alkaa saamaan sellaiseen 300€. Siihen sitten droppi olat Vaikka csp:ltä 389€ Yhteensä about. 1638€ Eli minkä hintaisiä noi red9 akselit sitten oikein on? Tän hetken kurssi antais 1731€ Quote Link to comment
Tanhis Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Levyt CSP:ltä949€ Ja säätöakseleita alkaa saamaan sellaiseen 300€. Siihen sitten droppi olat Vaikka csp:ltä 389€ Yhteensä about. 1638€ Eli minkä hintaisiä noi red9 akselit sitten oikein on? Tän hetken kurssi antais 1731€ Niin ja tuohon pakettiin / hintaan ei taida kuulua levyjä? Quote Link to comment
PZQ Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Onko hitsaus saumat myös livenä yhtä shaibaa? Joskus haaveillu Red9 Type2-keulaa, mutta ihan en kuvien perusteella säntää tilaamaan, ilmeisesti aika suuria laadun vaihtelut? Hinnan puolesta pitäisi olla ok... -Pete- Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Säädettävä, kavennettu laatuakseli: 469 e http://www.aircooled.fi/tuote/1694/etua ... erformance Jousilehdet: 149 e http://www.aircooled.fi/tuote/1698/jous ... etut-t1-66 Droppiolat: 129 e http://www.aircooled.fi/tuote/679/dropp ... l-rumpu-66 Levyjarrut: 579 e http://www.aircooled.fi/tuote/1531/levy ... 5-08670479 Kokonaisuus: 1326 e Akseli, jousilehdet ja olat hyllyssä, levyjarrusarjalla pieni viive. Quote Link to comment
JM Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Säädettävä, kavennettu laatuakseli: 469 ehttp://www.aircooled.fi/tuote/1694/etua ... erformance Jousilehdet: 149 e http://www.aircooled.fi/tuote/1698/jous ... etut-t1-66 Droppiolat: 129 e http://www.aircooled.fi/tuote/679/dropp ... l-rumpu-66 Levyjarrut: 579 e http://www.aircooled.fi/tuote/1531/levy ... 5-08670479 Kokonaisuus: 1326 e Akseli, jousilehdet ja olat hyllyssä, levyjarrusarjalla pieni viive. + Ohjausvaihde? + Sidepultit ja olkaaksilat? + Raidetangot? Metallimies ei löytänyt suurempaa huomautettavaa red9:n hitsuu jäljestä/ei se ole enää kuvan mukaista. Itse asiassa koko aksila näyttää erillaiselta/lienee uudempi kehitysversio. Geometriakin näyttää erillaiselta/hammastanko ei ole sama. Quote Link to comment
Guest Jari82 Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Jostain keskustelusta sain sen kuvan ettei uudempi pallonivel akseli olisi järkevää laittaa olkatappisen tilalle, onko näin? Tuohon erikoiseen akseliin täytyisi vielä levyt hommata, mikä setti siihen kävisi? Hintaa taitaa tulla, teki miten hyvänsä. Quote Link to comment
tolvana Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Jos 5x205 ei oo must niin uudempi akseli levyineen päivineen lienee edukkain toteutustapa. Mut miksi levyt? Rata/street&race käytössä tarpeelliset vaan ei normiräppäilyissä 100 hp koneella. Takaan että mun Bajamaja saa kaviota enempi kun 90% kuubeleista eikä jarrupäivitykselle oo mitään syytä. Toki kaikki pääsylkästä lähtien pitää olla hyvässä kunnossa. Quote Link to comment
Guest Pesone Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Jos kaikki menee uusiksi niin kannatanee miettiä mitä se maksaa hyvillä osilla toteutettuna. Jos yrität tehdä halvalla joudut tekememään uudestaan ja se vasta kallista on.Toisaalta saako olkatappi keulasta edes kohtuullista? Hyvää ei ainakaan. Itse laskettuani kulut päädyin tähän. http://www.red9design.co.uk/wishbones.htm Tilasitko suoraan tuolta vai jotain muuta kautta ja paljonkos oli sitten shipping ? Tuo menee harkintaan itsellenikin. Quote Link to comment
JM Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Jos kaikki menee uusiksi niin kannatanee miettiä mitä se maksaa hyvillä osilla toteutettuna. Jos yrität tehdä halvalla joudut tekememään uudestaan ja se vasta kallista on.Toisaalta saako olkatappi keulasta edes kohtuullista? Hyvää ei ainakaan. Itse laskettuani kulut päädyin tähän. http://www.red9design.co.uk/wishbones.htm Tilasitko suoraan tuolta vai jotain muuta kautta ja paljonkos oli sitten shipping ? Tuo menee harkintaan itsellenikin. Suoraan noitten nettikaupasta tilasin. Kysyin lähetyskuluja/vastaus oli 340£. Kuitenkin tilatessa sivu on niin "tyhmä" ettei se tajua laskuttaa kun 35£. Jostain syystä en reklamaoinut. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Jostain keskustelusta sain sen kuvan ettei uudempi pallonivel akseli olisi järkevää laittaa olkatappisen tilalle, onko näin?Tuohon erikoiseen akseliin täytyisi vielä levyt hommata, mikä setti siihen kävisi? Hintaa taitaa tulla, teki miten hyvänsä. Jos uudemman akselin haluat laittaa niin myös rungon pää pitää vaihtaa. Ja myös se pitää muistaa että kyllä niitä vanhan akselin osiakin voi käyttää eli kaikkea ei tarvitse kerralla uusia. Quote Link to comment
Guest Jari82 Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Meinasin levyjä siksi kun jarrut ovat täys remontin tarpeessa niin samalla päivittäisi paremmiksi. Toki paremmat ne on vaikka vaihtaisi uudet rumpujarrut verrattuna nykyisiin. Jos rummuilla pärjää pirteämmälläkin koneella niin miksi ei pysyisi niissä. Toki voi vanhojakin osia käyttää. Madaltaa pitäisi eli dropit ja säätöakseli. Vanhassa akselissa on olkatapit väljät, en tosin tiedä millainen homma on vaihtaa/vaihdattaa. Säätöpaloja saa mutta en osaa hitsata joten se pitäisi jollain teettää. Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 Kun tuohon Aircooledin pakettiin lisää vielä uuden TRW-ohjaussimpukan, raidetangot, rasvatiivisteet, ohjausvaimentimen ja sidepultti/olkatappisarjan, niin kokonaisuus jää johonkin 1650 euron pintaan. Red9 paketti on varmastikin ihan hyvä, mutta CSP-jarrusarjalla sen hinta pompsahtaa 2500 euroon helposti, joten hintaeroa on kuitenkin kohtuullisen paljon. - Tomppa Quote Link to comment
x-pj Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 Mikä on hyvä ja miten paljon rahaa kannattaa laittaa riippuu siitä mitä tavottelee ja millaiseen ajoon auto tulee. Jos auto on tarkaitettu kaupungissa cruisailuun, niin kohtuullisen lopputuloksen sais laittamalla kavennetun säätöakselin, kunnostais omat olka-akselit ja jarrut. Lisäks vaihtais ohjaussimpukan ja raidetangon päät. Caster-simmit vielä parantamaan suuntavakautta. Jos iskarit on heikot niin nekin vois uusia. Noilla muutoksilla sais varmasti kohennettua tykytilannetta huomattavasti. Siinä menis ainoastaan olka-akseleiden kunnostus ja jarrujen kunnostus hukkaan, jos joskus haluais viel laittaa droppi-olat ja levujarrut. Quote Link to comment
SePi Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 Jos kaikki menee uusiksi niin kannatanee miettiä mitä se maksaa hyvillä osilla toteutettuna. Jos yrität tehdä halvalla joudut tekememään uudestaan ja se vasta kallista on.Toisaalta saako olkatappi keulasta edes kohtuullista? Hyvää ei ainakaan. Itse laskettuani kulut päädyin tähän. http://www.red9design.co.uk/wishbones.htm Miten olet ajatellu kallistuksenvaimentajan toteuttaa, vai onko se huomioitu kehitysversiossa? On aika oleellinen osa kuitenkin 1 Quote Link to comment
JM Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 Miten olet ajatellu kallistuksenvaimentajan toteuttaa, vai onko se huomioitu kehitysversiossa? On aika oleellinen osa kuitenkin Taka vakaaja riittää minun käytössä. Tosin sekin oottaa vielä hyllyssä. Toisaalta toi ei kallistele tommosenakaan että en siitä vakaajien tarpeesta tässä tapauksessa tiedä. Quote Link to comment
Zamppa Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 Minkälaisia ajokokemuksia red9 paketin kanssa? Onko takana irs vai perus heiluri? Minkä levyisiä nuo paketit on verrattuna vakio akseliin? Alkoi kiinnostamaan jos sais kuplasta mutkiin taittuvan... Quote Link to comment
JM Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 Minkälaisia ajokokemuksia red9 paketin kanssa? Onko takana irs vai perus heiluri?Minkä levyisiä nuo paketit on verrattuna vakio akseliin? Alkoi kiinnostamaan jos sais kuplasta mutkiin taittuvan... Hiukan tuo on leveämpi ehkä 15mm puolelle. Ainakin se nyökkiminen on poissa, tuntuu tosi herkä liikkeiseltä. Takana on heiluri akseli. Mutka ajosta en vielä osaa sanoa, on hiukan rengas vanne hommat kesken. Ainakin suoraan toi tuntuu menevän jopa suuremmallakin nopeudella. Quote Link to comment
Guest Jari82 Posted August 6, 2012 Share Posted August 6, 2012 Tuntuu red9 tällä hetkellä liian kalliilta. Taidan päätyä säätöakseliin ja rumpuihin, kokeillaan miten niillä pärjää. Mites kannattaisiko muuttaa yksipiiri jarrut kaksipiiriseksi? Entä tietääkö joku mistä nykyisin saa motiven bleederiä? Quote Link to comment
Guest Poppius Posted May 8, 2014 Share Posted May 8, 2014 Oon harkinnut päivittää olkatappiseen keulaani levyjarrut ja 5x205 jako pitäisi saada säilymään. Tulevaisuudensuunnitelmissa häilyvät kavennettu säädettävä etuakseli ja droppiolat. Mitä kaikkea tässä nyt pitäisi ottaa huomioon, ettei tulisi ostettua turhuuksia? Ilmeisesti olka-akseleissa nyt alkuun on eroa, siis rummuille ja levyille omansa? Kun noita varaosamyyjien sivuja olen selaillut niin aika pallonivelakseli painotteista tarjonta on... Jos nyt ajatellaan että haluan ne droppi-olat joskus laittaa, niin onko edes olemassa olkatappi levyjarruolkia droppiversioina? Quote Link to comment
SePi Posted May 8, 2014 Share Posted May 8, 2014 Kirpaisee kerran, mutta on sen väärti Quote Link to comment
Guest Poppius Posted May 8, 2014 Share Posted May 8, 2014 Kirpaisee kerran, mutta on sen väärti Noi jo löysinkin, mutta mites se olka-akseli juttu oikein menee? Eli löytyykö dropattuja olkia levyjarruille olkatapilliseen etuakseliin? Quote Link to comment
Tanhis Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 Jos ostat droppiolat rummuille ja sitten levyjarrusarjan rumpuolille niin siten se ainakin löytyy. Quote Link to comment
Jiibee Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 (edited) Oon harkinnut päivittää olkatappiseen keulaani levyjarrut ja 5x205 jako pitäisi saada säilymään. "Pulttaa kiinni"- vaihtoehtoja taitaa olla kolme: valmis setti droppiolat rummuille >65 plus levyjarrusarja niille nämä olka-akselit + '68> levyjarrukamat + 5x205 jako adaptereilla sekä neljäs pientä askartelua vaativa: madaltavat >65 olka-akselit levyjarruille + '68> 5x205-jarrulevyt + vapaavalintaiset satulat / omavalmiste-kannakkeet kuten Hebster:llä. Edited May 9, 2014 by Jiibee Quote Link to comment
Guest Poppius Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 "Pulttaa kiinni"- vaihtoehtoja taitaa olla kolme: valmis setti droppiolat rummuille >65 plus levyjarrusarja niille nämä olka-akselit + '68> levyjarrukamat + 5x205 jako adaptereilla sekä neljäs pientä askartelua vaativa: madaltavat >65 olka-akselit levyjarruille + '68> 5x205-jarrulevyt + vapaavalintaiset satulat / omavalmiste-kannakkeet kuten Hebster:llä. Kiitos Jiibee! Nyt tuli asiallista dataa... Selkeni tuo mun sekaannukseni noiden rumpu/levyjarruoliken eroista ja siitä että erikseen on tehty levyjarrusarjoja mitkä voi asentaa rumpuolkiin. :) Quote Link to comment
Jiibee Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 Niin ja pääsylinteri kannattaa tietenkin vaihtaa 2-piiriseen (jos ei ole jo) 19 milliseen. Quote Link to comment
-Alex- Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 (edited) --- Edited January 1, 2015 by -Alex- Quote Link to comment
Guest Poppius Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 Jos uudemman akselin haluat laittaa niin myös rungon pää pitää vaihtaa. Jos rungonpää on jokatapauksessa menossa vaihtoon (eikä alkuperäisyydellä ole väliä), niin sitten on suositeltavaa päivittää pallonivelakseliin? Quote Link to comment
JM Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 Jos rungonpää on jokatapauksessa menossa vaihtoon (eikä alkuperäisyydellä ole väliä), niin sitten on suositeltavaa päivittää pallonivelakseliin? Ainakin mun mielestä. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Jos rungonpää on jokatapauksessa menossa vaihtoon (eikä alkuperäisyydellä ole väliä), niin sitten on suositeltavaa päivittää pallonivelakseliin? Riippuu haettavissa olevasta ajokorkeudesta normi korkeus tai lievä madallus niin pallonivel akseli paras. Sit taas jos tontiin vetämässä niin olkatappikeula parempi. Nämä sit taas omia mielipiteitä molemmat ovat kunnostettuina hyviä ajaa. Quote Link to comment
Guest Poppius Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 (edited) Riippuu haettavissa olevasta ajokorkeudesta normi korkeus tai lievä madallus niin pallonivel akseli paras. Sit taas jos tontiin vetämässä niin olkatappikeula parempi. Nämä sit taas omia mielipiteitä molemmat ovat kunnostettuina hyviä ajaa. No tuota, ajatuksena olis ehkä wide five jaolla laittaa 17" Rader vanteet levyjarruilla. Sopivasti madallettuna, ei mitään overiä. Olen kattellu noita valmiita kavennettuja olkatappi säätöaksiloita, mutta aika vähän on tarjolla...??? Onkos se nyt muotia rakentaa semmonen itse, vai mitä? Edited January 1, 2015 by Poppius Quote Link to comment
metake Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Olen kattellu noita valmiita kavennettuja olkatappi säätöaksiloita, mutta aika vähän on tarjolla...??? Onkos se nyt http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=3398& http://www.aircooled.fi/tuote/1695/etuakseli-saadettava-kavennettu-2-olkatappi-66-cbperformance https://www.vwheritage.com/shop/beetle/AC401165K/axle-front-t1-65-narrowed-2-adjustable-lhd/?crumbStartPage=1&crumbStartRow=1 http://www.limebug.net/product/view/1654/titan-t1-1952-1965-narrowed-king-link-pin-beam-733 Quote Link to comment
NO H2O Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/19888-4-kavennettu-olkatappiakseli/ Quote Link to comment
-tipi- Posted January 2, 2015 Share Posted January 2, 2015 Jos ostat droppiolat rummuille ja sitten levyjarrusarjan rumpuolille niin siten se ainakin löytyy. Kaikki levyjarrusarjat eivät vain välttämättä toimi droppiolkien kanssa, eli saattaa tulla kalliita oppirahoja. Quote Link to comment
Guest Poppius Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 -tipi-, mainitsit tuolla 17" vannethreadissa että sulla on 70mm kavennettu akseli. Se alkanee olla maksimikavennus ilman muutoksia sisälaitaan? Vai onko jo joutunut muuttamaan jotakin? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.