Jump to content

Ahistaako?


Guest rodman

Recommended Posts

Ahistaa töissä makaavat pyörät, joiden omistajat etsivät osia pitkin maailmaa säästön toivossa...

 

Miksi pitää hommata Italialainen, kun ei ole varaa edes japsien osahintoihin...?

 

Selvyydeksi, en ole Treella töissä :)

Link to comment

Ahistaa niin *****ti. Maalari kipeä, ei meinaa saada kuplaa pintaväriin,

yli kuukausi sitten tilatut tavarat eivät ole tulleet (suomesta tilattu).

Vaikka sais tötterön väriin niin silti puuttuu osia että pääsis vappuna ajeleen. Perkele.

 

Niin ja en löytänyt mistään järkevää ovea, tilasin sen eräästä kotimaisesta firmasta, maksoi mielestäni

ihan riittävästi (käytetty) ja kun sitten tarkemmin ovea tutki niin se oli solmussa vähän jokaiseen suuntaan yms.

Onneksi ei ole ainoa paikka mikä myy osia kuplaan.

Link to comment
Ahistaa töissä makaavat pyörät, joiden omistajat etsivät osia pitkin maailmaa säästön toivossa...

 

Miksi pitää hommata Italialainen, kun ei ole varaa edes japsien osahintoihin...?

 

Selvyydeksi, en ole Treella töissä :)

 

Niinpä, koskapa Treelle kelpasi nimenomaan tuo vaihtoehto että tilaan Italiasta. Varmistivat jopa osan oikeaksi ennen kuin tilasin..:)

 

5 tonnin pyörään 257 euron anturi vain tuntui kalliilta. Vähän niinkuin kahden tonnin cal-parts vanteet tuntuu kalliilta tonnin möhkökuplaan. Toinen italiaano on takuun piirissä eli se on sitten ihan sama mitä osat maksaa ja mistä ne tulee. Italiasta muuten olisi jouduttu tilaamaan tuo kalliimpikin anturi.

 

Ei kait japseja tartte korjatakin? Herranjumala, mää luulin että siinä on tarpeeks rangaistusta et joutuu ajaan niillä mikroaaltouuneilla/pianoilla/millälieperämoottoreilla...onneks ei kaikilla ole varaa italialaisiin :)

Link to comment
Ei kait japseja tartte korjatakin? Herranjumala, mää luulin että siinä on tarpeeks rangaistusta et joutuu ajaan niillä mikroaaltouuneilla/pianoilla/millälieperämoottoreilla...onneks ei kaikilla ole varaa italialaisiin :)

Ei tarvii, ne on suunniteltu ajoon. Yli 30 v. moottoripyöräilleenä olen törmännyt useampaankin harrastajaan joka on aikansa italiaanojen kanssa taisteltuaan vaihtanut japsiin, "koska olis kiva ajellakkin kesällä eikä seisottaa pyörää korjaamolla, tai tulla aina pakettiautokyydillä reissusta takaisin" :)

Link to comment

Nojoo, nää on näitä. Itse olen ajellut kolmena viime kesänä yli 28 tkm Ducatin tuotteilla mm. Norjassa, Italiassa, Itävallassa, Saksassa, Tsekeissä, Puolassa, Unkarissa, Sloveniassa...jne.

 

Ei ole jättänyt tielle koskaan, edes vanhempi (2005) jolla rullailtu nyt yli 40tkm ilman sitä koneremonttia tai sähkövehkeitten vaihtoa. Ja on käyty radallakin rääkkäämässä. Eikä ole hihnat katkeilleet tai venttiilit leiponeet kansista läpi. Ja olis ajettu enempikin, mut ei kerkiä.

 

Mitä ne japsikuskit ei keksis kateuksissaan. Kummasti näkee hondamiehiä ducatin koeajopäivillä, mutta ei toisinpäin. Se nyt lienee selvää kummalla ne Hondamiehetkin ajelis mieluummin, mutku...nyt kyllä provoilen ihan tahallani :)

Link to comment
Nojoo, nää on näitä.

Moottoripyörissä Japsi/HD/Italo -keskustelu on kuin volkkareissa ovaali/pystäri/möhkö -keskustelu, eli väitellä voi vaikka maailman tappiin saakka, mutta voittajaa ei löydy :)

 

Tosin en minäkään kehtaisi Ducatilla Hondan koeajopäiville... ;)

Link to comment

Juuei, tuohon japsi/italovääntöön mitenkään sekaantumatta tapaus viime kesältä:

 

Asiakkaan pyörässä kytkin loppu (italiaano jolla ajettu kymppitonni, kuivakytkimellä) ja osat korjaukseen reilu 250 euroa. Seuraavaksi päiväksi lupasin ajoon, mutta asiakas päätti säästää ja hommata osat itse maailmalta.. Kolmen viikon kuluttua tulee postiin levyt (asiakas asui "kaukana"), jotka ei käy. Maksoivat satasen, kuulemma. Tästä parin viikon kuluttua tulee asiakas oikein tuomaan toiset levyt (originaalit, samat joita alunperin tarjottiin hyllystä...) joissa oikein maahantuojan tarralappu päällä :)

 

Eli pyörä viisi viikkoa pajalla, asiakas melkein pyörtyi kun kultaa säilytetty pihalla ja vittuili vielä kaupan päälle. Mutta säästipähän rahnaa :)

 

Ja kyllä, multakin saa oikeat osanumerot jos haluaa itse hommailla..

 

Ja kyllä italiaanotkin osaa toimia, erittäin harvoin on muuta laittoa normihuollon lisäksi..

 

Rumaahan on aina kaikki johon itsellä ei ole varaa

Link to comment
Koska tallissa näyttää tältä.

 

[attachment=0]talli 2012.jpg[/attachment]

 

Mä voin hakee ton splitin pois, jos se helpottaa sun tuskaa :)

 

Ja mä voin jeesata sen verran että haen ton switterin, jospa se ahdistus siitä helppais :)

Link to comment

Ja mä voin jeesata sen verran että haen ton switterin, jospa se ahdistus siitä helppais :)

 

Tietääkö kuvasta kumpi tuo on?

Vai vaatiiko aikaisempaa kohdetuntemusta =)

 

Nenusta ainankin näkee

 

Ja jos tsuumailet esim. oikeasta takalasista sisään, niin erottaa selvästi... :)

Link to comment

AHISTAA, vittuperkelesaatanan pollarit alkaa mittailemaan mopojen mölybelejeä saatana!!!!!!!

 

Justkun ne on saatu "kohdilleen"...... Firman mittariin 104 kun sallittu on 91 (+5) PERKELE

 

Eikun ruuvaamaan katalysaattoria tms takaisin saatana!!!!!!!!!

 

Vitun byrokraatit, tekis mieli kuristaa joku....

Link to comment
Guest Jussinbussi
AHISTAA, vittuperkelesaatanan pollarit alkaa mittailemaan mopojen mölybelejeä saatana!!!!!!!

 

Justkun ne on saatu "kohdilleen"...... Firman mittariin 104 kun sallittu on 91 (+5) PERKELE

 

Eikun ruuvaamaan katalysaattoria tms takaisin saatana!!!!!!!!!

 

Vitun byrokraatit, tekis mieli kuristaa joku....

 

Eläköön! Eläköön! Eläköön!

Link to comment
AHISTAA, vittuperkelesaatanan pollarit alkaa mittailemaan mopojen mölybelejeä saatana!!!!!!!

 

Justkun ne on saatu "kohdilleen"...... Firman mittariin 104 kun sallittu on 91 (+5) PERKELE

 

Eikun ruuvaamaan katalysaattoria tms takaisin saatana!!!!!!!!!

 

Vitun byrokraatit, tekis mieli kuristaa joku....

 

 

Hähää, ihan oikein. Joku järjestys ja kuri motoresteille:)

Link to comment

Joo perus turvaliivihondamiestä o asian puitteissa turha kiusata.

 

Muutenkin hyvin ollu Trafin propagandaosasto liikkeellä. Kaikki tämä pelleily tähtää pakollisiin vuosikatsastuksiin, el rahanmeno vain lisääntyy tulevaisuudes.

 

Taidan jatkossa ajaa laillisella mopottimellani ykkösellä taajamassa kiekat tapissa.

 

Kiusa se on pienikin kiusa...

Link to comment

Lehtitietojen mukaan puuttumiskynnys on 106 db, ja sekin vasta sen jälkeen kun jos ko. moottoripyörä kuulohavaintojen mukaan kiinnittää partion huomion, erillisiä ratsioita ei ole tulossa. Meluraja on ilmeisesti otettu riittävän korkeaksi, koska mittauksessa on liian paljon muuttujia että tien päällä voitaisiin saada tarkkoja tuloksia (ympäristön melu, ympäristöstä heijastuva moottoripyörän oma melu, käytettävä kierrosluku ym. ja jos paikallaan mitattaessa ei täytä määräyksiä niin ohiajomelu voi silti täyttyä, ja kumpi vaan riittää, ohiajomelua ei poliisi mittaa tien päällä). Ja turha luulla että poliisi olisi resursseja moiseen valvontaan kehä III:n ulkopuolella. Ja lisäksi pelkkä melu ei riitä kilven viennin syyksi, laista ei löydy perustetta, oikeuksistaan kiinnipitävä motoristi toki huomioi tämän, ja poliisi ei pääse kirjoittamaan trafin tietokantaan mitään, joten ratsiassa havaitut puutteet ei kirjaudu mihinkään.

 

Kaikessa tässäkin on takana tietysti trafin byrokratiakoneisto, joka koettaa aikaansaada moottoripyörille(kin) pakollisen vuosikatsastuksen.

 

P.S. Vaihdoin tänään mopoon suorat putket :)

Link to comment
Kaikessa tässäkin on takana tietysti trafin byrokratiakoneisto, joka koettaa aikaansaada moottoripyörille(kin) pakollisen vuosikatsastuksen.

 

Bingo. hmm reilut 200 000/pyörää liikenteessä X n.90€/vuosi= Tziljoona €

Mutta suattaapi tätäkin soppaa olla muutamat MP-maahantuojat innolla hämmentämässä....

 

On ollut ilo todistaa inssin käynnistys yritystä, muutoskatsastettavaan pitkäkeulaan:

rrrums rrrums...no mikä siinnä... rrrums.... no tota ei tää lähe.

Jäi äänet sillä kertaa kuuntelematta:)

Link to comment

Meilläpäin on yks niin mulukku mp-qyy et varmana näen sen ens kesänä käsi pystys vaik ei kehällä asutakaan.

 

En tiedä mut ahistaa tää pienen ihmisen kyykytys. Ihan ku joku perusprätkä nyt olis se suurin murhe? Ei oo kukaan mittailemassa teiniritsojen tai siis amisbimmerien motonetin pörinäpönttöjä :(

Link to comment
Lehtitietojen mukaan puuttumiskynnys on 106 db, ja sekin vasta sen jälkeen kun jos ko. moottoripyörä kuulohavaintojen mukaan kiinnittää partion huomion, erillisiä ratsioita ei ole tulossa. Meluraja on ilmeisesti otettu riittävän korkeaksi, koska mittauksessa on liian paljon muuttujia että tien päällä voitaisiin saada tarkkoja tuloksia (ympäristön melu, ympäristöstä heijastuva moottoripyörän oma melu, käytettävä kierrosluku ym. ja jos paikallaan mitattaessa ei täytä määräyksiä niin ohiajomelu voi silti täyttyä, ja kumpi vaan riittää, ohiajomelua ei poliisi mittaa tien päällä). Ja turha luulla että poliisi olisi resursseja moiseen valvontaan kehä III:n ulkopuolella. Ja lisäksi pelkkä melu ei riitä kilven viennin syyksi, laista ei löydy perustetta, oikeuksistaan kiinnipitävä motoristi toki huomioi tämän, ja poliisi ei pääse kirjoittamaan trafin tietokantaan mitään, joten ratsiassa havaitut puutteet ei kirjaudu mihinkään.

 

Kaikessa tässäkin on takana tietysti trafin byrokratiakoneisto, joka koettaa aikaansaada moottoripyörille(kin) pakollisen vuosikatsastuksen.

 

P.S. Vaihdoin tänään mopoon suorat putket :)

 

Lehtitiedot on aikalailla pielessä sitten..

 

Ensinnäkin, jokaiselle LP:n partiolle tulee mökämittari. Käyttökoulutus meneillään koulutuspäivillä.

 

Valvonta perustuu juu kuulohavaintoon eli jos pörisee liikaa niin liputetaan tarkistettavaksi.

 

Minkäänlaista erillistä kynnystä ei ole, ennen 1.1.1992 rekisteröidyt saa pitää 106 desipelin verran mökää, sen jälkeen 103 desipeliä ja uudemmat tyyppihyväksytyt sen mitä tyyppikilvessä lukee +5 desibeliä.

 

Eli ihan vitun idiotiaa, olisivat laittaneet sitten yhden rajan eikä tommosta keijoilua.

Link to comment

Kyllähän suomi-poika aina keinot keksii... eikös niitä korvanappeja tms. jo ole millä saa tojotakorollan kuulostaan Ferrarilta jne. Eipä mua nuo mörinät haittaa, enempi tuo Pamperssipoikien vingutus ja viivojenpiirtely täällä sivukylillä v.tuttaa aina sillon tällön. Ja tietty se 40 neliön nurtsin puhaltelu päivittäin sillä Pilteman lehtipuhaltimella ketuttaa sumeesti.

Link to comment
Guest Jussinbussi

Itse rohkenen olla sitä mieltä että mp:t pitäisi saada saman lain piiriin kuin autotkin. Katsastus, ja muutkin asiat. Mikä helvetin etuoikeus motoristilla on autoilijaan?

Se on ihan oikein jos ja kun nämä perkeleen pärisijät saadaan hiljaisiksi.

Vituttaa ihan suunnattomasti kaikenmaailmaan supermotot sun muut mitä tämäkin asuinalue on kohta täynnä...

 

Erikoista että mp:llä saa ajaa 20:n alueella 80:tä keula pystyssä "ku se o niin siistii". (räkää valuu..)

Teeppä autolla sama niiin jo on virkavalta paikalla..

Link to comment

 

Erikoista että mp:llä saa ajaa 20:n alueella 80:tä keula pystyssä "ku se o niin siistii". (räkää valuu..)

Teeppä autolla sama niiin jo on virkavalta paikalla..

 

Ei se sen sallitumpaa ole mopollakaan, tosin hirveän moni autokaan ei keuli..

Link to comment
Saatana!

 

Poliisi-setä ojensi 300€ pikavoiton kouraan...olis sitä voinu kuplaan laittaa ne rahat eikä valtiolle.. kyllä sapettaaaa

 

No tuskin voit ketään muuta syyttää kun itseäsi.

Link to comment
Ahistaa. Myyjä "unohti" mainita et 1000km ajetun BadAss lohkon vaihtipyörän päädyn laakeri on leikannut kiinni ja pyörähtänyt pesässään, sekä hihnapyörä on tuhonnut öljyheittouran vastinpinnan ja siinä olevaa lohkeamaa on korjattu hitsaten. Reilunkaupan lohkoa Volkkaripastalta. Josko tuosta vielä koneen tekee, mut ei poijjat näin.

 

 

Onks tämä se tapaus jossa kone myytiin osina äskettäin?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...