Jump to content

Ahistaako?


Guest rodman

Recommended Posts

Jep, liikenteessä nimenomaan kannattaa aina KOSTAA typerien kanssa-autoilijoiden tötöilyt. Nehän ihan vittuillessaan ajaa vieraalla, jäisellä tiellä lumipyryssä neljääkymppiä. Pitäshän sitä nyt just ajokortin saaneiden turisti-vanhustenkin ymmärtää antaa kunnon autoilijoille tietä, jos eivät itse uskalla ajaa sataa kasikympin rajoituksella! Ja sitte vielä ihan vittuillessaan pitävät liian kauan pitkiä valoja, kun MINÄ ajan vastaan!!! Voi pyhä sylvi, mitä urpoja! Jos, viddu, mulle joku pitää vastaan tullessaa liian kauan pitkiä päällä ni rankasen heti laittamalla pitkät valot, hätävilkut ja etu- ja takasumarit kaikki yhtä aikaa päälle, samalla, kun teen käkkärillä piruetteja niiden edessä! Siinähän sitte häpeävät, että mitäs tulikaan tehtyä!

Link to comment

Olet ilmeisesti sitä mieltä että tiellä liikkuessa ei ole tarpeen noudatta lakeja ja muita yleisesti hyväksyttyjä tapoja?

 

Pitkät liian kauan päällä on ok? Kuitenkin reagointiaikaa on monta sekunttia. Tai ainakin minä nään aika kaukaa pimeällä että joku on tulossa mutkan takaa vastaan ja osaan vaihtaa pitkät pois ajoissa. Jos refleksit on niin hitaat että ei ehdi vaihtaa valoja pois liikenteessä ni miten sitten esim lapsien väistäminen? Vai onko mulla vaan autossa liian himmeet lamput?

 

Sitten jos pystyy autolla ylipäätänsä ajamaan noin mutkaisella tiellä, vaikkakin 40kmh, niin luulisi olevan kykenevä havaitsemaan että perään kasaantuu hurja letka autoja joiden kuljettajat uskaltavat ottaa riskin ajaa yli 40kmh. Ainakin minä annan tilaa jos huomaan että ajan alinopeutta ja perään tulee autoja.

 

Onhan muitakin asioita mitkä ei ole laissa kiellettyjä mutta vituttaa aika paljon.

Link to comment

Kun ratin takana alkaa ahistamaan on hyvä pitää kahvipaussi... Näin ainakin itse koetan toimia.

 

Toinen hyvä konsti on käydä autoilemassa kehäykkösen sisäpuolella "ruuhka-aikaan", kotia palatessa ei ahista enää ollenkaan liikenneasiat :-)

Link to comment

Tossa mun avautumisessa nyt oli lähinnä pointtina se, että koskaan ei voi tietää, mistä syystä joku liikenteessä töppäilee. Joku on vasta saanut kortin, joku on jo vanhempi ja siksi reagoi hitaasti, jotain pelottaa huono keli, joku on vieraspaikkakuntalainen ja etsii vaikka oikeaa risteystä jne jne...

Itse ainakin voin sanoa, että ihan oikeasti yritän ajaa mahdollisimman fiksusti ja muut liikenteessä olijat huomioiden. Silti välillä unohdan käyttää vilkkua tai arvioin väärin muiden risteykseen tulevien nopeuden ja tungen liian ahtaaseen rakoon tms. Joskus pidempää yötaivalta ajettuani saatan vahingossa jättää pitkät päälle, kunnes vastaantulija räpäyttää omiaan.

Eli harva siellä liikenteessä oikeasti v..tuillessaan sählää. Ja ei varmasti auta, jos joku vanhus vaikka unohtaa ne pitkät ajoissa vaihtaa, että räväyttää kostoksi omat pitkät palamaan.

On muuten hauska navigaattorista seurata ajoaikoja. Ajoin Lahdesta Jyväskylää tosi kurjassa kelissä, joten ei tullut mieleenkään ohitella pöpperöisen kaistanvälin yli ja muutenkin nopeus oli melko alhainen koko matkan. Silti ajoaika piteni kaikkiaan vain joitain minuutteja. Eli aivan turhaa sydämentykytystä olisin kirehtimisellä aiheuttanut sekä itselleni että kanssa-autoilijoille.

Link to comment

Ja mitä surkeemmat on omat valot sen enemmän vastaantulijoiden valot häikäisee. Ja yleensä jos on surkeet valot, ni on se tuulilasikin jo hangattu himmeeks - valitettavasti niin käy myös vectrassa. Kannattaa oikeesti tietää mitä riskejä talvella ottaa, että säilyy elävien kirjoissa kesään asti

Link to comment

Ahistaa muuten pirusti noi vanhoilla himmenneillä halogeeneilla ja säröisillä tuulilaseilla ajavat jotka vilkuttelee paniikissa pitkiään kun tulen vastaan ksenonit loistaen. Mulla olis valoa vaikka muillekin. Hyvin huomaa et jengi ei mene ees ohi kun meikä paahtaa lumet sulaks tien varren puista täysksenoneilla. Nehän onkin muuten ihan uudet et ei oo ees himmenneet vielä, vaik Tekniikan Maailmasta luin että autoa tarttee vaihtaa kerran vuodessa jos haluaa kirkasta valoa tietä valaisemaan.

 

Heh heh :)

 

Vakavasti puhuen, vaikka ekakoppanen Vectra oliskin h"#%tin kova peli 20 vuotta vanhanakin kannattaa välillä vilkaista olisko omien lyhtyjen kunnossa sanomista? Tai tuulilasin? Ja muistatko koska viimeksi vaihdoit sulat? :)

 

Voimia vaan sinne Mäntsälään, eiköhän se nykyteknologia löydä tiensä sinnekin joskus!

Link to comment

On sitä näköjään Porissakin ahdistusta.

Vectra tuli vasta viime kuussa joten en ole vielä sulkia vaihtanut. Hyvn tuntuu pyyhkivän, kunhan eivät ole jäässä. Öljyä lisäsin litran moottoriin.

 

Kerran olikin muuten hauska tilanne tolla samaisella mutkapätkällä josta nyt puhun.

Oli kesä ja olin liikenteessä broidin vanhalla 2.4D hiluxilla. Eteen ilmestyi taas joku pikku kottero joka ajoi mutkissa n.40km/h, mutta ihmeekseni teki suorilla niin kovat kiihdytykset että sai hiluxilla survoa kaasua tosissaan pysyäkseen perässä. No sitten kun tuli vähän pidempi suora ni päätin survoa ohitse siitä. Kun olin vieressä niin autosta vanha ukko näyttää keskisormea mulle. Jatkoin siitä matkaa tallille ja vanha ukko ajelei perässä tallin pihaan. Odotin oikeen millainen kiukunpuuska sieltä tulee.

Ukko nousee autosta ja raivoaa mulle hulluna että miksi menin siitä ohitse ja onko mulla mitään järkeä päässä.

Kerroin ukolle että hänen ajotyylissään ei ollut mitään järkeä. Mutkissa körötellen ja heti suoran tullessa painoi varmasti kaasun pohjaan.

Kehotin että antaa jatkossa tilaa niille jotka pystyy ajamaan tasaista nopeutta koko matkan. Että ei kannata tahallaan pilata muiden matkaa jos itse ei uskalla tai pysty mutkaosuudella ajamaan yli 40kmh. Lisäksi kerroin että kuluu paljon bensaa kun tekee tollasia täyskaasukiihdytyksiä joka välissä.

Loppujen lopuksi ukkeli pyyteli anteeksi ja lähti hattu kourassa pois.

Link to comment

Sopiiko tähän nyt taas se wanha...

 

Internetissä väittelyn voittaminen on kuin voittaisi paralympialaisissa

Vaikka voitat, olet silti vammainen.

 

Suomessa, mikä on siviili poliisien ja siviiliajokouluttajien luvattu maa, näihin mielensä pahoittajiin törmää joka päivä. Voimia niille jotka osaa ottaa huumorilla nämä mielenilmaukset. Mä ainakin härnään noita kiukkupusseja ihan tahallaan, koska tiedän että niitä vituttaa ihan sairaasti :)

Link to comment
Anteeksi kaikille joita olen valaissut. Vika olikin minussa.

No toisaalta, ethän sä voinu tietää että kaikki muut palstalaiset on niin kuuliaisen nohevia liikenteessä että ajavat tarkalleen liikenneprofeetta Enska Itkosen oppien mukaan. Kun sataa, ei ajeta sataa jne...

Link to comment

Lisätään tähän vielä paheksuttavaksi ne ihmiset jotka laittavat vilkun vasta juuri ennen kääntymistä. Vituttaa odotella risteyksessä että joku menee ohi, kun se viime hetkellä laittaakin vilkun.

 

Lisäksi ärsyttää ne jotka ei osaa vilkuttaa liikenneympyrässä oikein.

 

Ainakin minulla on parempaa tekemistä kuin ajella körötteljöiden perässä ja odotella risteyksessä ohi meneviä autoja jotka kääntyykin viime hetkellä.

 

Ja vielä lisäksi ahdistaa se, että rattijuopolta ei välttämättä lähde kortti jos ottaa alkolukon, mutta ylinopeudesta lähtee väkisin korttti vaikka tarjoutuis ottamaan ehdonalaista.

Link to comment

Tuo on ahistanut itseäkin joskus että miten alkolukon ottava (rikkaampi) kännikala saa ajella käytännössä heti alkolukon asentamisen jälkeen autoa, vaikka ratista ja etenkin törkeästä pitäisi tulla automaattinen ja pitkä ajokielto!

 

Täällä päin eräskin rattijuoppo ajoi pikkukylässä perheenäidin hengiltä kolarissa, ja seuraavalla viikolla oli taas ajelemassa kylillä kaljanhakureissulla alkolukon asentamisen jälkeen. Ei mee tajuntaan. Auto pitäis takavarikoida törkeiltä heti ja luovuttajille sama pelote päälle, eihän autot maailmasta lopu mutta vaikeutuis ainakin...

Link to comment

Hermot ei ole onneksi kertaakaan mennyt liikenteessä.

 

Vaikka ei olisi kiire, ni en silti halua viettää vapaa-aikaani körötellen hidastelijan perässä.

 

Eikö se nyt olisi kohteliasta päästää nopeammat ohitse? Ainakin minä annan reilusti tilaa takaa tulijoille ja päästän ohitse jos olen ajelemassa kuplalla 80kmh jossakin 100kmh alueella ja vastaantulevaa liikennettä on paljon vaikeuttamassa ohitusta. Eihän laki kiellä tulppana olemista, mutta en mä tahallaan halua vittuilla liikenteessä muille.

Link to comment

Pikkasen meinas jo ahistaa viime yönä kun olin vetäny ton porssen kannet momenttiin ja totesin että tossakin vekottimessa on noi unohduspellit... :p No, ehkä sen saa hoidettua pelkästään irrottamalla noi työntötangot ja suojaputket kun kerran suojaputket ovat jousilla... :)

Link to comment

Ahistaa kauppiaat jotka kertoo hinnan, mutta haluaa miettiä että haluaako sittenkään myydä. Ja sitten pari viikkoa myöhemmin laittaa viestin että onkin jo myynyt pois kalliimmalla kysymättä että olisikon itse ollut kiinnostunut ostamaan kalliimmalla. Tuollaiset kaverit saisivat palaa helvetissä.

Link to comment

Just soitti korjaamonsetä. 950 euroa maksaa uus webasto touraniin. Pakko kai se laitattaa vaikka yhtään ei huvittaisi. Vitun pakastin ja vitun webasto. Kysyin heti että mikä on takuu. Kuulemma kaks vuotta, kirjallisena kiitos ja kassakaappiin.

 

Mielessä kävi, että mitä talviritsoja tonnilla sais, kun eihän näillä nykyvolkkareilla pärjää talvisin. Tehneet näemmä paluun ja valmistavat vaan kesäautoja.

 

Kohta ajelen taksilla työmatkat kun se tulee halvemmaksi.

Link to comment

Kun ihminen on onneton toivoo hän olevansa onnellinen, kun ihminen on onnellinen hän ei huomaa olevansa sitä ennenkuin hän on taas onneton. Onnettomana olo auttaa muistamaan että pitää arvostaa hetkiä jolloin on onnellinen ja nauttia niistä hetkistä joka päivä, koska et voi koskaan tietää milloin olet jälleen onneton.

 

Muija jättämässä, käyttiksen takapyöristä tulee epämäärästä kolinaa, punkkaamaan joutuu vanhemmilla ja esimies vituttaa.

No P_Valtoselta sentään hyviä uutisia että kuppelin motin alakerta ei ihan käyttökelvoton ollut joten siitä pointsit Valtoselle että jotain valoa sentään jonkun tunnelin päässä.

 

Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Link to comment
Voi perseen perse näitä nykyajan volkkareita, aivan sairaan paskoja keksintöjä!

Vittu kuka keksi jotku aapeeässät ja saatanan anturit, sais keksijät korjata itte romunsa.

Vituttaa niin ettei veri kierrä, vittu

 

Tällä voi olla jotain tekemistä nykyvolkkareiden ongelmien kanssa. Mitä suurempi volyymi, sen enemmän joukkoon mahtuu myös sitä itseään. Itse olen selvinnyt onnekkaasti nykyvolkkareiden kanssa, eikä ole yhtään suurempaa ongelmaa tullut vastaan. Ei siten ahdista tällä hetkellä yhtään mikään.

Link to comment
Voi perseen perse näitä nykyajan volkkareita, aivan sairaan paskoja keksintöjä!

Vittu kuka keksi jotku aapeeässät ja saatanan anturit, sais keksijät korjata itte romunsa.

Vituttaa niin ettei veri kierrä, vittu

 

Tällä voi olla jotain tekemistä nykyvolkkareiden ongelmien kanssa. Mitä suurempi volyymi, sen enemmän joukkoon mahtuu myös sitä itseään. Itse olen selvinnyt onnekkaasti nykyvolkkareiden kanssa, eikä ole yhtään suurempaa ongelmaa tullut vastaan. Ei siten ahdista tällä hetkellä yhtään mikään.

 

Juuri näin esim viime katsastuksessa sain rimaahipoen päästöistä läpi se joku venttiili joka kierrättää polttoainehuuruja ei toiminut niinkuin olisi pitänyt. No onneksi venttiilin kopautus ja ymmärtäväinen katasastussetä auttoi.

Link to comment
Voi perseen perse näitä nykyajan volkkareita, aivan sairaan paskoja keksintöjä!

Vittu kuka keksi jotku aapeeässät ja saatanan anturit, sais keksijät korjata itte romunsa.

Vituttaa niin ettei veri kierrä, vittu

 

Tällä voi olla jotain tekemistä nykyvolkkareiden ongelmien kanssa. Mitä suurempi volyymi, sen enemmän joukkoon mahtuu myös sitä itseään. Itse olen selvinnyt onnekkaasti nykyvolkkareiden kanssa, eikä ole yhtään suurempaa ongelmaa tullut vastaan. Ei siten ahdista tällä hetkellä yhtään mikään.

 

Juuri näin esim viime katsastuksessa sain rimaahipoen päästöistä läpi se joku venttiili joka kierrättää polttoainehuuruja ei toiminut niinkuin olisi pitänyt. No onneksi venttiilin kopautus ja ymmärtäväinen katasastussetä auttoi.

 

 

Tuskinpa ko asia pääsyyllinen korkeisiin päästöihin oli uusi tai vanhempi vaggine. Näiden katalysaattorikauden autojen alhaisetkin päästörajat, oli HC, CO, lambda tai vaikka happiarvo ovat todella helpot alittaa jos auto pääpiirteittain kunnossa. Joku bensahöyryjen takaisinkierrätys tai mahdollinen egr ei nosta edellä mainittuja arvoja ns kattoon.

 

Vikaa autossa/säädöissä tai ollut mahdollinen katti viilee.

Link to comment

Tuskinpa ko asia pääsyyllinen korkeisiin päästöihin oli uusi tai vanhempi vaggine. Näiden katalysaattorikauden autojen alhaisetkin päästörajat, oli HC, CO, lambda tai vaikka happiarvo ovat todella helpot alittaa jos auto pääpiirteittain kunnossa. Joku bensahöyryjen takaisinkierrätys tai mahdollinen egr ei nosta edellä mainittuja arvoja ns kattoon.

 

Vikaa autossa/säädöissä tai ollut mahdollinen katti viilee.

 

Vituistako minä tiedän että mikä pääsyyllinen oli mutta. Venttiilin/solenoidi tms koputtelu auttoi.

 

Eli homma meni näin arvot reilusti yli sallitun. Pelti auki ja koputtelin letkun välissä kiinni olevaa venttiiliä kuullui whiiii flop ääni ja arvot tippui reilusti alle raja-arvojen.

 

Ja jos nyt totta puhutaan niin en edes 100% varma ole että onko tuo egr tai mikälie venttiili mutta ainakin vaikuttaa siihen että välillä tankin korkin välistä kuuluu vihellystä.

Link to comment
Guest Jussinbussi
Voi perseen perse näitä nykyajan volkkareita, aivan sairaan paskoja keksintöjä!

Vittu kuka keksi jotku aapeeässät ja saatanan anturit, sais keksijät korjata itte romunsa.

Vituttaa niin ettei veri kierrä, vittu

 

Omalla kohdallani paras lääke tähän (viinan lisäksi) oli vaihtaa merkkiä japanilaiseen Toyotaan. Autoina ei ehkä kehityksen kärkeä mutta toimivia sellaisia. Suosittelen lämpimästi.

Mulle riittää kiroilu näitten vanhempien volkkarien kanssa. ;)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...