Tanhis Posted November 29, 2014 Share Posted November 29, 2014 Eli variantin tarina alkoi kun myin efi automaatti fastyn pois ja ylimääräinen autoraha poltti taskussa. Tähän sitten lisättiin se että palstan osto osastolta bongasin linkin ruotsin boxervillen foorumille hintaansa nähden ryhdikkään näköisestä 66 variantista jossa oli muutama asia joka viimekesänä perheen kanssa tierppiin matkatessa huomattiin puutteeksi t34 ghiasta. Eli näihin kuului takapenkin ja matkustamon tila ja vetokoukku. Myös twingon rättikatto ja valmiiksi siisti ulkonäkö saattoi vaikuttaa ostopäätökseen. No osto osastolla oli myös vihjailtu ettei kyseinen kaveri välttämättä haluaisi suomeen autoa myydä. Mutta viitteitäkään tälläisestä en huomannut kun kauppaa huonolla ruotsilla ja hyvällä englannilla tehtiin ja kenties vähän google translateakin apuna tuli käytettyä viestien osalta. Auto oli Raumalaisesta näkökulmasta hyvinkin lähellä sijaitessa noin tunnin ajomatkan päässä tukholmasta västeråssissa. Joku kaveri osasi myös nimetä kyseisen kylän ruotsin turbo towniksi. No paikalle saapuessamme vastassa oli variantin myyjän isä kun myyjä ei vielä ollut päässyt töistä. Ja isäukon tunnistin aika pian kaveriksi jonka kanssa oli viime kesänä jutellut jonkunverran hänen kutoskoneiseta fastystään. Tallilla nähtiin myös myyjän isäukon junisprojekti jota hän uhkaili ruotsin tai jopa koko scandinavian nopeimmaksi junikseksi valmistumisen jälkeen kenties jopa ensi kesänä. Ja tallilla kuulluista suunnitelmista ja 8 litraisia lentokoiden boxeri koneita katsellessa kävi hyvin nopeasti selväksi mistä kyseinen turbo town nimitys on saanut nimensä. Sitten itse varianttiin kyseinen auto oli hyvinkin ryhdikkään oloinen ja hyvässä maalissa lukuunottamatta vasenta etulokaria missä maali oli reagoinut pokkauksen kohdalla ja vaatinee uuden maalin pintaansa. Jotenkin vain tuntui että lokarien sovittamien koriin oli jäänyt jonkun verran puolitiehen samoin kuin sisustakin puuttuvineen kattoverhoiluineen, erivärisineen etu ja takapenkkeineen ja osittain kiinnitetyn lattiamattosarjan kanssa joka kuului auton hintaan. Koeajolla paljastui myös ennalta mainittu rikkinäinen startti ja yllätyksenä pumppauksen kanssa toimivat jarrut. Yllätyksenä kumminkin tuli hyvä ajettavuus vaikkakin käytännössä samalla alustalla on muutamia tuhansia kilsoja tullut t34 ghialla ajettua. No ei siinä sitten muu auttanut kuin vaihtaa rahoja ja papereita ja lastata auto trailerille ja pienellä kiireellä lähteä ajelemaan tukholmaa kohti. Laivan lähtöön oli tässä vaiheessa tunti 55 min ja navigaattori näytti matka ajaksi terminaaliin jotain 1h5min no noin puoli tuntia matkattuamme osuimme ruuhkaan jossa saimme palamaan puolisentuntia kun joku oli rullannut touraninsa suoralla tiellä ympäri. Tässä vaiheessa sitten alkoi jo vähän stressamaan laivaan ehtiminen ja vähän matkavauhtikin nousi satamaan saapuminen näytti menevät aika tiukille mutta kumminkin mahdolliselta. Vähän sydämmen tykytystä tuotti myös vauhdin nostosta johtunut trailerin heiluminen yhdessä vaiheessa jolta taisi pelastaa vain tuuri ja uudemman passatin ESP joka ottaa huomioon myös perässä olevan kärryn. Ensikerralla otetaan huomioon myös takamoottorisen auton painojakauma trailerin päällä. Satamaan saavuttuamme ja muutaman korttelin extraa tietöiden vuoksi sujetun liittymän takia kierrettyämme pääsimme terminaalin portille jossa varausnumeron sijaan kysyttiin oletteko te Timo ja Kari ehdimme laivaan viimeisenä henkilöautona muutaman rekan jälkeen. Ja kun laivaan auto parkkiin saatiin näyttikin takana jo tältä. Eli ehkä hieman liian hilkulle meni laivaan pääsy onnettomuuden takia eli aina ainakin extra tunti satamaan ehtimiseen kun ruuhkille ei juuri mitään voi. No muutaman hetken hengähdettyä ihailtiinkin jo autoa mitä tuli haettua. Auton omaan talvisäilöön saatua tuli huomattua että kuinka lähellä oli nurin meno ollut kun katsottiin auton trailerin pedille jättämiä jälkiä vaikka auto oli kunnolla liinoilla kiinni ja kireällä. Eli puolet renkaan kuvion leveudestä auto oli seilannut tralerin päällä eli jospa ei lastattaisi enää pienessä kiireessä autoa trailerille tulevaisuudessa. No auto talliin ja unille. Seuraavana päivänä tulin sitten selvittelemään huonoja jarruja ja kaksi kertaa jarrut ilman jäykkää poljinta ilmattuani päätin tarkistaa taka rumpujen säädöt joista sitten vika löytyikin eli kengät olivat niin irti rummusta että yksi polkaisu ei riittänyt kengän pintaan saamiseksi eli jarrut rupesivat toimimaan erittäin hyvin säädön jälkeen. Samoin rikkinäinen staritti paljastui pienen roplaamisen jälkeen huonon 6V akun syyksi johon parannus löytyikin nopeasti viereisessä ruudussa talviunta viettävästä ghiasta optiman 6V redtopin avustuksella. No onneksi Raumalla on hyvä optima kauppias ja uusi 6V redtop saapuu tammikuussa 136€ hintaan. Muutaman kympin enempi jos olisi maksanut niin sen olisi saanut jo ensiviikolla mutta mikäs kiire tässä nyt sen kanssa on. Tallissa tuli myös tarkemmin tarkasteltua mitä tuli ostettua ja nokkapellin alta löytyi ryhdikkään näköinen BN2 lämppäri. Sisustassa oli hyvät mustat etupenkit ja hyvä valkoinen takapenkki joka vaihtuu mustaan kanssaharrastajan kaatiskuormasta pelastettuun yksilöön kunhan saan sen pölystä putsattua. Ovipahvit ja kahvat eivät olleet mitään show laatuisia mutta kumminkin käyttökelposi sellaisenaan, Kattoverhoilu pitäisi myös asentaa kunhan kelit vähän lämpenee samassa kuvassa näkyy myös twingon kattoverhoilu luukun ympärillä. Jarruja fixatessa tuli eteen myös pieni mätävika jonka takia ei nyt kauheasti tarvitse yöunia menettää. Tältä se sitten näytti pienen jarrujen testaus lenkin aikana katto tietty auki niinkuin suomen suvessa kuuluukin olla. Ja pakkohan perään oli koettaa myös ensikesänä perässä kulkevaa heinemannin kärryäkin. 16 Quote Link to comment
Anpu Posted November 29, 2014 Share Posted November 29, 2014 Onnittelut, on se AIKA makee. 1 Quote Link to comment
Arska Posted November 30, 2014 Share Posted November 30, 2014 Näyttävä menopeli. Miltei vihreänä katsellen;-) Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted November 30, 2014 Share Posted November 30, 2014 Tässä on kyllä mielestäni ulkokuoressa kaikki kohdallaan. Pikku askartelulla kaikin puolin näyttävä laitos. Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted November 30, 2014 Share Posted November 30, 2014 Onnittelut Variantin ostosta! Hyvältä näyttää ja saat sitä lisätilaa, jota varmastikin tarvitset käydessäsi VW tapahtumissa perheesi kanssa. Ja erityiset onnittelut Fastbackin myynnistä. Katsoin myynti-ilmoitusta pariin kertaan, ja ihmettelin, että kuka uskaltaa tämän ruiskutusmoottorin ja automaattivaihteiston ostaa. Fastback varmastikin oli hyvässä kunnossa, mutta jos noihin laitteisiin tulee jotain vikaa, niin siinä on moni pitkän linjan harrastajakin ihmeissään... Leppoisaa Variant projektia! Quote Link to comment
Guest Type123 Posted November 30, 2014 Share Posted November 30, 2014 Asiallinen ostos. Tuohon rahaan vastaavan laitteen rakentaminen on mahdotonta. Pikku fiksausta ja kesällä kovaa ajoa ;) Quote Link to comment
Tanhis Posted November 30, 2014 Author Share Posted November 30, 2014 Onnittelut Variantin ostosta! Hyvältä näyttää ja saat sitä lisätilaa, jota varmastikin tarvitset käydessäsi VW tapahtumissa perheesi kanssa. Ja erityiset onnittelut Fastbackin myynnistä. Katsoin myynti-ilmoitusta pariin kertaan, ja ihmettelin, että kuka uskaltaa tämän ruiskutusmoottorin ja automaattivaihteiston ostaa. Fastback varmastikin oli hyvässä kunnossa, mutta jos noihin laitteisiin tulee jotain vikaa, niin siinä on moni pitkän linjan harrastajakin ihmeissään... Leppoisaa Variant projektia! Ei ne ruiskoneet niin erikoisia ole jos perushuollot osaa tehdä ja vaikeimpia ne on silloin kun niihin on sekotettu vääriä ja sopimattomia osia yhteen kuten omassakin oli tehty. Ja tosiaan vaikeaa tuohon rahaan olisi ollut jarruja konetta alustaa aurinkokattoa saada puhumattakaan maalista tai hyvästä kopasta. Quote Link to comment
Jaku82 Posted November 30, 2014 Share Posted November 30, 2014 On todella makia! Kelpais! 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted November 30, 2014 Author Share Posted November 30, 2014 (edited) Tänään löysin vahingossa harvinaisen kellokytkimen eberin käyttövipua koettaessani mutta en saanut kuvattua taustapuolta oikean sähkökaavion selvittämiseksi. Eli kytkimen varsi tulee melkein 5cm ulos ja kytkin rupeaa tikittämään kun siittä päästää irti. Ei kellään eber tietäjällä olisi noita sähkökaaviota jossain tallessa fvwa arkistoista jo vähän selailin vanhoja ohjeita ja kyseiselle kytkimelle olevaa kaaviota en mielestäni löytänyt mutta en kyllä mitään kauhean tarkkaan etsinykkään. Edited December 1, 2014 by Tanhis Quote Link to comment
metake Posted November 30, 2014 Share Posted November 30, 2014 Tänään löysin vahingossa harvinaisen kellokytkimen eberin käyttövipua koettaessani mutta en saanut kuvattua taustapuolta oikean sähkökaavion selvittämiseksi. Tuossa: http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/Thing_Eberspacher_BN4_Current_Flow_Diagram.pdf Ei se ihan kauhean harvinainen ole, 181:ssä tuo taitaa olla miltei jokaisessa. Quote Link to comment
previa Posted December 1, 2014 Share Posted December 1, 2014 Todella hieno peli! Onnittelut löydöstä ja hankinnasta. Olen tuollaisesta kanssa haaveillut, josko joskus sellaisen saisi kuplan tilalle taikka kaveriksi. Quote Link to comment
Tanhis Posted December 1, 2014 Author Share Posted December 1, 2014 (edited) Tuossa: http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/Thing_Eberspacher_BN4_Current_Flow_Diagram.pdf Ei se ihan kauhean harvinainen ole, 181:ssä tuo taitaa olla miltei jokaisessa. Viistetty kiinnityskohta type3 asennuksiin. Ja onko BN4 sama sähköiltään kuin bn2 Edited December 1, 2014 by Tanhis Quote Link to comment
Janne Välilä Posted December 1, 2014 Share Posted December 1, 2014 Komia! Saatiin samaan kylään eniten reikiä & vähiten reikiä omaavat farkut. Tarvii käydä omasta kurkkaas toi eberi juttu. Eberi siinäkin on & joku "ylimääräinen" samanmuotoinen katkaisija kuin sunkin kuvassa, musta tosin. Tuu härnään tontille Varrella ni josko toi umpikylkikin sais jotain puhdetta joskus osakseen... 1 Quote Link to comment
Lasse Posted December 1, 2014 Share Posted December 1, 2014 Semmonen vinkki, että ens kerralla auto kiinni trailerille jousittamattomasta massasta. Lakkaa toi seilaaminen. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted December 1, 2014 Author Share Posted December 1, 2014 (edited) Niin tai auto trailerille perä edellä ettei ole takapainoinen. Ei vaan ollut aikaa ruveta matalaa autoa uudelleen trailerille keplottelemaan kun muuten oltaisiin missattu laiva. Myös se olisi saattanut vaikuttaa seilaamiseen ettei olisi ollut piirun vajaa satanen lasissa. Edited December 1, 2014 by Tanhis Quote Link to comment
Tanhis Posted December 1, 2014 Author Share Posted December 1, 2014 Komia! Saatiin samaan kylään eniten reikiä & vähiten reikiä omaavat farkut. Tarvii käydä omasta kurkkaas toi eberi juttu. Eberi siinäkin on & joku "ylimääräinen" samanmuotoinen katkaisija kuin sunkin kuvassa, musta tosin. Tuu härnään tontille Varrella ni josko toi umpikylkikin sais jotain puhdetta joskus osakseen... Ainiin sullakin oli se umppari olin kokonaan unohtanut. Katotaan nyt ajeluita kunhan saisi noi tullin laputkin ekaksi postiin. Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted December 1, 2014 Share Posted December 1, 2014 Onnittelut Variantin ostosta! Hyvältä näyttää ja saat sitä lisätilaa, jota varmastikin tarvitset käydessäsi VW tapahtumissa perheesi kanssa. Ja erityiset onnittelut Fastbackin myynnistä. Katsoin myynti-ilmoitusta pariin kertaan, ja ihmettelin, että kuka uskaltaa tämän ruiskutusmoottorin ja automaattivaihteiston ostaa. Fastback varmastikin oli hyvässä kunnossa, mutta jos noihin laitteisiin tulee jotain vikaa, niin siinä on moni pitkän linjan harrastajakin ihmeissään... Leppoisaa Variant projektia! Toi automaatti fastback kun tuli saatettua takaisin käyttökuntoon aikoinaan niin ruiskuboxi oli viallinen. Bensapumpun ohjaus ei pelannut. Mistään en ite siihen aikaan tietoa saanut sen sielunelämästä vaan sinne heitettiin arvalla vaan toinen boxi. Minulla se toimi silläkin eikä siinä mitään ihmeellistä ollu. Ilmeisesti seuraava omistaja sitten sulatti koneen ( varmaankin johtuen väärästä boxista) Automaattilaatikon korjautin silloin Mäntsälässä sika Simolla. Se automaattilaatikko on huolenaiheista pienin. Siihen kun käy vw audi konsernista osat. Mulla taitaa olla vielä korjaussarjan boxi jäljellä.( täytys varmaa ottaa numero ylös). Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted December 1, 2014 Share Posted December 1, 2014 Mihinpäin ruisku fastback lähti?(vois vaan yrittää kaupitella noita omia ylimääräisiä ruiskuosia pois vaikka varalle) Hyvännäköinen aihio kyllä tuo variantti. Onko toi koko haitarikatto otettu twingosta? Toi on varmaan ihan alkupään 66 malleja,koska vielä 6v. Toi mun 1600tl 66 on alunperin 12v. Kun sinäkin näitä volkkareita harrastelet, niin et sattuis tietää mistä sais edes jonkinlaisen peltisen typ3 etulokasuojan vasen puoli? Toi uusi 1968 fastyprojekti huutaa etuloksua. Takaset ja oikean etusen löysin mutta vasenta en. Auton omasta kun ei ole kun kaariosajäljellä Quote Link to comment
-ST- Posted December 1, 2014 Share Posted December 1, 2014 (edited) Toi on varmaan ihan alkupään 66 malleja,koska vielä 6v.Taitaa olla vuosien saatossa ovet vaihtua, kun lukkopesä on kahvassa. Ei kyllä riko kokonaisuutta. Hieno auto! Edited December 1, 2014 by -ST- Quote Link to comment
Tanhis Posted December 1, 2014 Author Share Posted December 1, 2014 Mihinpäin ruisku fastback lähti?(vois vaan yrittää kaupitella noita omia ylimääräisiä ruiskuosia pois vaikka varalle) Hyvännäköinen aihio kyllä tuo variantti. Onko toi koko haitarikatto otettu twingosta? Toi on varmaan ihan alkupään 66 malleja,koska vielä 6v. Toi mun 1600tl 66 on alunperin 12v. Kun sinäkin näitä volkkareita harrastelet, niin et sattuis tietää mistä sais edes jonkinlaisen peltisen typ3 etulokasuojan vasen puoli? Toi uusi 1968 fastyprojekti huutaa etuloksua. Takaset ja oikean etusen löysin mutta vasenta en. Auton omasta kun ei ole kun kaariosajäljellä Johonkin siihen hämeenlinna lahti seudulle se meni. Ja joskus kun juteltiin niin sulla ei siihen autoon sopivia osia olisi ollut kuin suuttimet. Josen nyt ihan väärin muista ja mulla on myös se sun boxi ollut odottamassa pakettiautomaatin tietoja jonkun ajan. Ja mitä vanhaan fastyn boxiin tulee niin toimihan se mutta täyskaasu rikastus puuttui no onneksi pytty/kansirempan jälkeen sillä ei paljoa keretty ajamaan. Ja variantti tosiaan on -66 malliskuun auto jos en väärin muista ja ovet oli tiedossa ettei täsmää vuosimalliin mutta tuo twingon rättikatto saattaa hämätä pussihousuja enemmän. Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted December 1, 2014 Share Posted December 1, 2014 Juu. Pikkasen löytynyt lisää ruiskuheebeleitä lisää ku kaivellu varastoja ton uuden projektin myötä.Eipä oo tullu tota pakettiautomaattia kokeiltua. Huhtinen sale porvoo on toi mun lähin tollanen palvelu. Maksatko kulut Quote Link to comment
Tanhis Posted December 1, 2014 Author Share Posted December 1, 2014 Kato niistä ruiskukamoista ovatko B sarjan osia jos ei niin turhia siihen fastyyn. Enköhän voisi kulut maksaa. Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted December 1, 2014 Share Posted December 1, 2014 OK. Virranjakaja löyty ainaki. Se on varmaan aika harvinainen. Täytyy tsekkaa noi numerot. Quote Link to comment
Tanhis Posted December 1, 2014 Author Share Posted December 1, 2014 Jos sulla sopiva automaatin jakaja niin sille uudella omistajalla voisi olla käyttöä. Quote Link to comment
NO H2O Posted December 2, 2014 Share Posted December 2, 2014 Kiva nähdä että näitä valuu Suomeenkin päin :-) Miten muuten tuo twingon aurinkokatto istuu tuohon? 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted December 2, 2014 Author Share Posted December 2, 2014 En tiedä kuinkapaljon jouduttu sovittelemaan mutta ihan bolt on asennukselta näyttää. Ainuastaan kattoverhoilulle täytyy rakentaa joku kehys että saa siistin tehtyä. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 2, 2014 Share Posted December 2, 2014 Voinen paljastaa että Kolkki variaattoriin toi räbä on melko bolt-on. Senkun mallaa reikää kattoon ja antaa laikkaa. :) On kyllä hieno perheauto siinä. Tommoista itelläkin ollu välillä harkinnassa... :) Quote Link to comment
Tanhis Posted December 2, 2014 Author Share Posted December 2, 2014 Nyt pitää sanoa että kävi klassisesti eli pikku ruostereikää ruvettiin paikkaamaan ja meni karvan vajaa viisituntia aikaa. Eli pikkureikä mikä näkyi vääntösauvan puslien kotelossa olikin oikein reilu mätäreikä. Eli tollasen pikkupalan jouduin uusimaan ja vähän olisi ollut tekemistä laatan takanakin mutta en sitä nyt lähtenyt irroittamaan kun tuokin korjaus ajaa asiansa tällähetkellä. Varmaankin menee koko takakelkka vaihtoon sitten kun sen aika tulee. Vastapuolellekkin tein vain toimivan korjauksen ilman suurempia hifistelyitä kun ajattelin vaihtaa koko apurungon tai mikälie kelkka onkaan Ja joku kyseli tuosta rättikaton sopivuudesta niin pirun hyvin istuu mutta kattoverhoilua varten pitää kehittää joku lippa tai jotain kun alkuperäinen on noilla tarroilla kiinni mitä kuvassakin näkyy. Quote Link to comment
JaniM Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 Nuo mutterit matalakantasiksi ja alumiiniin senkkaukset/upotukset, niin sais varmaan siistin reunuksen. Quote Link to comment
Neanterdaali Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 Nyt vielä tarkemmin kuvia katsoin niin siellähän taitaa Tanhiksen tallissa olla myös valkoinen Karmann! Tuollaisella katraalla olisi jo vaikea päättää millä lähteä liikenteeseen kesäisenä iltana! Komeita autoja. Quote Link to comment
Tanhis Posted December 3, 2014 Author Share Posted December 3, 2014 Saattaa olla että 300 neliön hallissa on muitakin kuin omia autoja. 1 Quote Link to comment
Neanterdaali Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 (edited) Hyvät tilat! Joskus kun noita omia tavaroita siirtelee paikasta a paikkaan b niin käy mielessä ettei lisätila olisi pahitteeksi. Säästyy myös autot kolhuilta kun ei kaikki ole päällekkäin ja kaatumassa niskaan. Edited December 3, 2014 by Neanterdaali Quote Link to comment
Tanhis Posted December 3, 2014 Author Share Posted December 3, 2014 Ensikesän suunnitelmiin kuuluu yhden auton lämpimän kopin rakentaminen tuonne peltihalliin. Sitten alkaa olemaan vasta tilat kohdillaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted December 8, 2014 Author Share Posted December 8, 2014 Huomenna olisi tarkoitus mennä vetelemään lisävaloille sähköjä ja ihmettelemään miksi vastaavista huudetaan yli tuhatta dollaria ebayssä. Ja rele ongelmakin ratkesi yhdellä piiloon tulevalla nykyreleellä ja vanhalla kaksoisreleellä. Toiseen kelaan voisi hommata vaikka fanfaarihornin. Takaa meinasin vetää akulta täysin uuden piuhan lisävaloille ja 12V muuntimelle että saa navin tai kännylaturin kiinni. Quote Link to comment
metake Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 12V muuntimelle että saa navin tai kännylaturin kiinni.Navi ja kännylaturi toimii loistavasti 6 voltilla, eli turhaa työtä ja rahan haaskausta moinen muunnin. Tai ainakin mulla on toiminut jo kaksi kesää ;) Quote Link to comment
Tanhis Posted December 8, 2014 Author Share Posted December 8, 2014 Myös retkipatjan puhallin on ollut tärkee varuste reissussa vaikkakin kait sekin toimis vähän hitaammin 6v töpselistä. Quote Link to comment
Tanhis Posted December 9, 2014 Author Share Posted December 9, 2014 (edited) Voisiko joku kolkki tietäjä kertoa että millaiset etupenkit '66 mallivuoden autossa kuuluisi olla. Eli ilman selkänojan lukitusta, sivukahvalla tai sitten sellaisella vaijerilukituksella. Tai kenties jopa jokin muu mysteerivaihtoehto. Edited December 9, 2014 by Tanhis Quote Link to comment
-ST- Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 Mulla on ainakin vaijerilukituksella. Penkkien verhoilumalli ja vivustot näyttäisi olevan samanlaiset, kun minun kolkissa. Onko istuinosan alla selkänojan lukituksen avausvaijeri? Quote Link to comment
Tanhis Posted December 10, 2014 Author Share Posted December 10, 2014 Mulla on valkoiset ovipahvit ja valkoinen takapenkki ja mustat etupenkit. Eli etupenkit eivät kuulu autoon mutta ovat vaijeriavattavat. Siksi kysyn mitkä mahtaisivat olla oikeat. Onko sinun auto 66 kun näyttäisi olevan pigalle. Quote Link to comment
Tanhis Posted December 10, 2014 Author Share Posted December 10, 2014 Mihis kohtaa ovea se vaijeriavaus pitäisi tulla ja eikös se mene jonkunsortin putkessa penkin alla se vaijeri. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.