jake1986 Posted January 23, 2015 Posted January 23, 2015 Onko mitään helppoa tapaa madaltaa hieman pallokeulan etupäätä kun se on liian ylhäällä ja perä taas liian alhaalla? En kuitenkaan ajatellut alkaa sitä madaltamaan monia senttejä mutta pikkasen sitä vois tiputtaa jos siihen on helppo konsti? Tässä kuva mistä näkee kuinka alhaalla perä on ja keula taas ylhäällä. Kuva otettu vappuna 2014. Tosta näkee millä tavalla keula on ylhäällä. 1 Quote
Tanhis Posted January 23, 2015 Posted January 23, 2015 (edited) Ei ole helppoa (halpaa) tapaa helpompi on korjata takapäätä ylöspäin. Tai no tietty voit napata muutaman jousilatan pois mutta järki siittä on kaukana. 60mm sais helpolla http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=643619757306&rub1=Front%20Axle&rub2=Spindles&artnr=26541a&pn=0&sort=0&all= Edited January 23, 2015 by Tanhis Quote
NordBling Posted January 24, 2015 Posted January 24, 2015 Avikset on ollu se halvempi mutta työläämpi tapa. AC:lta saa niitä, mutta akseli pitää irrottaa ja purkaa. Parin illan homma kaikenkaikkiaan. Quote
vwagen Posted January 24, 2015 Posted January 24, 2015 Ainakin tuosta kuvakulmasta näyttää ihan normaalilta,mutta jos haluaa tasata niin takapäätä hiukan ylöspäin. Noin hienoa autoa ei kannata madalluksella pilata. 1 Quote
GT78 Posted January 24, 2015 Posted January 24, 2015 Varovasti ny Jake pussihousut kuulee pian ovikello soi :) Quote
multanen Posted January 24, 2015 Posted January 24, 2015 Meillä roikkui kanssa perä alhaalla eli olettaisin että etupää on lähempänä alkuperäiskorkeutta ja takajouset väsyvät. Tuonne tein "hienon" laskurin jolla voi laskea perän korotuksen vaikka parin millin tarkkuudella: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/18256-pallon-alkuper%C3%A4inen-korkeus/ 1 Quote
jake1986 Posted January 25, 2015 Author Posted January 25, 2015 Jaa no pitää vissiin antaa sitten olla, noi ns. droppiolat maksaa aikalailla ja muutenkin ei oikein vissiin mitenkään kovin helpolla tota saa alemmas sillai sopivasti. =) Mun mielestä toi etupää on silti liian ylhäällä kun oon muiden autoja katsellut niin ne ovat alempana (sillai sopivasti) jos vertaa tota mun autoa. 1 Quote
Jaku82 Posted January 25, 2015 Posted January 25, 2015 Aika hinnakkaille näyttää dropit.. Khyllähä nää aika maastureille vakiona näyttää. Kyllä junistakin houkuttais laskee mutta TAAS säästöliekille.. Heh Quote
Tanhis Posted January 25, 2015 Posted January 25, 2015 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/20095-säätöakseli-palloon-ym/ Tuon helpommalla ja halvemmalla madalluksesta on todella vaikea päästä. 1 Quote
GT78 Posted January 25, 2015 Posted January 25, 2015 Dropit on about tsiljoona kertaa parempi vaihtoehto ihan vaikka mukavuuden ja ajo-omituisuuksien kannalta. Avikset tapissa meno on ku rantapalloo ohjaisit vastatuulee kolme promille kännissä. No nää kokemukset kuplasta mutta kuvittelisin että ei parane korkeella istuessa tolla tuulenvastuksella. Kavennettu aksila sitte vaa alle ettei pullota kumit alta. Tilataa kimpas akselit ja olat saat rahdit puolee hintaan Jake :) Quote
boxer Posted January 26, 2015 Posted January 26, 2015 Saiskos aviksilla sen 2 senttiä alaspäin mitä Jakke kaipailee? Ilman että kivekset töyssyssä kuittasi nielussa? Plus normaali rengastus? Sen allekirjotan toki että kuplasta tuttu säätöakseli (kaikki alas) tyyppinen madallus yhdistettynä 145/65r15 kumeihin oli toisinaan hyvin epämiellyttävä yhdistelmä, ei siinä etteikö olisi suoraan voinut ajaa, mutta muuten vaan.... Quote
Tanhis Posted January 26, 2015 Posted January 26, 2015 Riippuu myös miten avikset on hitsattu mutta myös mieto madallus onnistuu aviksilla harva hampaisilla tarkemmin. 1 Quote
-tipi- Posted January 26, 2015 Posted January 26, 2015 Eikös tuo ihan normaali ole, kuten vwagen sanoi. 1 Quote
Jorrma Posted January 26, 2015 Posted January 26, 2015 Jos joku säilyis vakiokorkeudella näistä niin jäis jälkipolvillekin ihmeteltävää ja eix toi keula laskeudu kun hyttiin käy penkeistä riippuen pari kolme ruumista? 1 Quote
-Alex- Posted January 26, 2015 Posted January 26, 2015 Kannatan kans droppeja, ellei tyydy avis paloihin jolloin kannattaa pysyä 20-30mm madalluksessa jos haluaa hyvää kyytiä. Quote
jake1986 Posted January 26, 2015 Author Posted January 26, 2015 Joo tiedän että noi droppiolat on varmaan ainoa oikea tapa madaltaa noita pakuja ja muitakin volkkareita jo ajomukavuudenkin kannalta mutta taidan varmaan odotella että niiden hinnat hieman laskee, kuitenkin aika hintavat ovat. =) Tietysti jos siihen hommais toisen akselin mutta siinäkin on oma vaivansa alkaa sitä vaihtamaan kuten myös tietysti dropeissakin mutta huomattavasti helpompi kuitenkin. =) Jos mä hommaan jotain painavaa vaiks betonisäkkejä sinne eteen ni johan alkais madaltuu, ja helppo konsti! =D Quote
-Alex- Posted January 26, 2015 Posted January 26, 2015 Paljoko maksaa akselin teko karkeasti? Jos laittais 20-30mm nostavat laserleikatut päädyt ja sitten 20-30mm madalluksen avis paloilla? Työtä enemmän kuin droppiolkien kanssa, mutta hinta varmaan pienempi, jos itse saa tehtyä tai teetettyä tutulla. Quote
PZQ Posted January 26, 2015 Posted January 26, 2015 Jos on kamalan kallista,, niin tee-se-itse http://www.themetalsurgeon.com/2013/04/volkswagen-van-building-2-5-inch-dropped-spindles/ -Pete- Quote
Kape77 Posted January 26, 2015 Posted January 26, 2015 Avikset on ollu se halvempi mutta työläämpi tapa. AC:lta saa niitä, mutta akseli pitää irrottaa ja purkaa. Parin illan homma kaikenkaikkiaan. Mä en irrottanu, teinkö väärin? Quote
tobbe` Posted January 26, 2015 Posted January 26, 2015 Avikset vaan tilaukseen, kun se madalluskärpänen puree kuitenkin jossain vaiheessa niin säädettävästä akselista on helpompi jatko jalostaa. Myös tuo akselin nosto on yksi vaihtoehto, joskin aika työläs jos ei ole hirveästi noita metallihommia tehnyt. Dropit pelkästään ovat aika "hakuammuntaa" kun madaltavat aina vähän autosta riippuen.. Quote
Tanhis Posted January 26, 2015 Posted January 26, 2015 Mä en irrottanu, teinkö väärin?Fiksut irrottaa :) Quote
NordBling Posted January 27, 2015 Posted January 27, 2015 Seuraavaan ehkäpä asentaisin säädön puolivälissä normaalikorkeuteen ja sitte kaveriksi dropit. Saisivat kyllä olla juu edullisempia. Quote
NordBling Posted January 27, 2015 Posted January 27, 2015 (edited) This just in: http://aircooled.fi/tuote/4277/droppiolat-pallonivel-levy-t2-6879 Edited January 27, 2015 by NordBling Quote
Kape77 Posted January 27, 2015 Posted January 27, 2015 Fiksut irrottaa :) Piti vaan kommentoida sillä, kun kaikissa ohjeissa sun muissa sanotaan, että se on pakko ottaa irti. Ei ole. Itse pääsin mielestäni vähemmällä vaivalla, kun lätkin ne avikset kiinni siellä auton alla. Quote
Sekajuna Posted January 29, 2015 Posted January 29, 2015 Jos on kamalan kallista,, niin tee-se-itse http://www.themetalsurgeon.com/2013/04/volkswagen-van-building-2-5-inch-dropped-spindles/ -Pete- Ai että. Inssi tykkäis konttorilla. Quote
Kaitsu Posted January 30, 2015 Posted January 30, 2015 Myös tuo akselin nosto on yksi vaihtoehto, joskin aika työläs jos ei ole hirveästi noita metallihommia tehnyt. Kuinka paljon työtä tämä vaihtoehto vaatii? Pitääkö ottaa muutakin huomioon, kuin nostaa kiinnityspisteet lähemmäs ohjaamon lattiaa? Akselin kulma suhteessa runkoon tms..? Kun nyt pitää kuitenkin tehdä isot peltityöt niin samallahan tuonkin tekisi. Aviksilla sitten tarvittaessa nokka ylemmäs(?). Quote
PZQ Posted January 30, 2015 Posted January 30, 2015 Kuinka paljon työtä tämä vaihtoehto vaatii? Pitääkö ottaa muutakin huomioon, kuin nostaa kiinnityspisteet lähemmäs ohjaamon lattiaa? Akselin kulma suhteessa runkoon tms..? Kun nyt pitää kuitenkin tehdä isot peltityöt niin samallahan tuonkin tekisi. Aviksilla sitten tarvittaessa nokka ylemmäs(?). Tuossa siisti toteutus http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/5016-pikkutompan-talli/ -Pete- Quote
tobbe` Posted February 1, 2015 Posted February 1, 2015 Kuinka paljon työtä tämä vaihtoehto vaatii? Pitääkö ottaa muutakin huomioon, kuin nostaa kiinnityspisteet lähemmäs ohjaamon lattiaa? Akselin kulma suhteessa runkoon tms..? Kun nyt pitää kuitenkin tehdä isot peltityöt niin samallahan tuonkin tekisi. Aviksilla sitten tarvittaessa nokka ylemmäs(?). Akseliin uudet iskaritolpat joissa akseliputket tulevat ylemmäs, tämä vaatii akselin purkamisen kokonaan. Runkoon on tehtävä kolot, että ylempi akseliputki mahtuu paikalleeen, kiinnityskohdat ei muutu eli akseli tulee kiinni ihan kuin ennenkin. Quote
Kaitsu Posted February 1, 2015 Posted February 1, 2015 Saako palloon noita nostavia iskarintolppia jostain hyllystä? Quote
Hebster52 Posted February 1, 2015 Posted February 1, 2015 Akseliin uudet iskaritolpat joissa akseliputket tulevat ylemmäs, tämä vaatii akselin purkamisen kokonaan. Runkoon on tehtävä kolot, että ylempi akseliputki mahtuu paikalleeen, kiinnityskohdat ei muutu eli akseli tulee kiinni ihan kuin ennenkin. Voi joutua muokkaamaan vaihdekepin akseliakin kun alaputki tulee sille korkeudelle missä toi kulkee. Quote
jori Posted February 2, 2015 Posted February 2, 2015 Itse en ole niinkään perehtynyt pallokeulaan mut eikös niissä ole pääjarrusylinteri/tehostaja akselissa? Eli sen siirto. Juniksessa meni vaihdetanko ja käsijärryvaijereiden suojaputket uusiksi ja ohjauksen pitkittäistangolle piti tehdä tilaa. Joutuukohan pallokeulassa tekee pitkittäis runkopalkkeihin loveukset raidetangoille kun akselia nostattaessa tankojen sisä kiinnitys piste on korkeammalla ja pitkittäispalkit saattaa tulla tielle. Tietty madalluksen määrä vaikuttaa tähän... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.