x-pj Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Kyllä tuo vaikuttaa selvältä tapaukselta. Quote Link to comment
Guest Turkanen Posted August 3, 2015 Share Posted August 3, 2015 Kysytäämpäs täällä kun luulen että aika aloittelijamainen ongelma on. Eli kyseessä -69 Typ3 Notsi, äänimerkki ei toimi. Itse torvi on kyllä kunnossa, eli kun antaa virtaa ja maata niin kyllä älähtää. Myöskin kun johdot paikoillaan, ottaa pistokkeen irti ja sieltä maajohdon yhdistää runkoon niin johan ääntää. Eli johdotkin oikein. Ongelma silloin on rattiakselin maadoituksessa. Systeemihän on ilmeisesti juurikin sama kuin samanikäisessä kuplassa. Eli maan ottaa keulasta rattiakselin kiinnityksestä, se on tarkistettu ja uusittu. Tööttiä kun painaa niin keskiö koskettaa kuparikehää ja maadoittaa siitä eteenpäin. Syvemmällä taas on kupariholkki, josta lähtee maajohto, senkin olen irroittanut ja puhdistanut. Eli vika on jossain tässä kuparien välissä, vinkkejä? Mitä kautta maadoitus kulkee ratista holkille? Kuuluuko holkin ja akselin välissä olla jotain, kuten olen jossain videossa nähnyt? Ratti ei kyllä ole yhtään väljä, joten ei sinne pahemmin taitaisi mitään mahtua. Tässä täytyy olla taas jokin yksinkertainen vika jossain, niinkuin monesti aiemminkin... Quote Link to comment
Tanhis Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Eikös tööttikehälle asti tule yhtenäinen johto rättiniveleltä asti. Quote Link to comment
Guest Turkanen Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Tuleehan sieltä. Eli kun tööttiä painaa, niin miten kehä maadoittaa itse ratissa olevan kehän. Miten siitä eteenpäin? Quote Link to comment
metake Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Rattiakseli/putki maadoittuu juurikin sitä akselia pitkin tulevan johdon avulla simpukan kautta. Äänitorven maa johto kytketään rattiputkeen. Quote Link to comment
Guest ranex Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 vaihdelaatikon etummainen kannake oireileenäin on lepotilassa ja alla sitten kun konetta on nostettu takapäästä, tämän liikesarjanhan tuo paketti tekee lähtiessään ite kannake näyttää ehjältä, mutta tuo soikio reikä ja sen sisässä oleva osan ovat toisiinsa nähden väljiä. mitä kaikkee ostan, että saan tuon väljyyden pois? Quote Link to comment
metake Posted August 4, 2015 Share Posted August 4, 2015 Etummainen kannake kumi on särki, eipä siihen muuta konstia ole kuin uusi kannatin kumi. Melko paha vaihdettava jos ei ota moottoria pois ja irrota takajousilattoja vetoakselin suojaputkista, ja tietysti vaihteiston takakannatinta runkoaisoista. Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 Hei. Tarvis säätää kärkiväli Boschin 009-jakajasta. Olikohan se 0,4 vai? Quote Link to comment
Tanhis Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Tä Säädetäänkö 009 eri kärkiväli kuin normijakajille? Quote Link to comment
hpa Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 009 jakajallakin pitää käyttää hyvälaatuisia katkojan kärkiä ja säätää kosketuskulma 50+-2 astetta.Kärkiväliksi voi aluksi laittaa .4 mm.Puolan ja kondensaattorin on myös oltava hyvälaatuisia ja arvoiltaan oikeita. Quote Link to comment
Soukka Posted August 8, 2015 Share Posted August 8, 2015 (edited) Te jotka olette lisäöljypohjan asentaneet niin miten laitoitte vakiosihdin? Teittekö siitä reiästä jotenkin isomman vai siitä öljypumpun imuputken jatkosta ohkasemman? Ilmankaan ei varmaan kannata olla vaikka on fullflow kamat. Onko mitään hyötyä laittaa loiskelevy? Malli on sellainen mikä vaan asetetaan paikalleen heilumaan. Tätä mallia http://www.aircooled.fi/tuote/347/oljypohjan-loiskelevy-scat Laitetaan tähän nyt että en asentanut kun nokka osui levyyn vaikka taitteli vähän kulmista jos joku muu vaikka tekisi tällä tiedolla jotain. Edited August 8, 2015 by Soukka Quote Link to comment
Guest Bonzer Posted August 8, 2015 Share Posted August 8, 2015 Itsellä ei ole ko. sihtiä koneessa. Öljy pickup on jatkettu ottamaan öljy lisäpohjasta. Ja on fullflow laitteet. Quote Link to comment
PZQ Posted August 8, 2015 Share Posted August 8, 2015 Tuollainen vaihteiston kannakesarja kulkeutui käsiini. Onko kokemuksia? Heitänkö vesilintua vai pulttaanko autoon kiinni ? Tarvitseeko laatikko pudottaa alas etukannakkeen vaihtoa varten ? Koska vielä ei taida olla vesilinnun metsästys aika... Niin paljonko nämä maksaisi? Ajoneuvoni olisi oikein ahne näille.. -Pete- Quote Link to comment
J.Ussi Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 Onko Facet sähköinen bensapumppu terve, kun sen käyntiääni on semmoinen ristuksen voimakas nap nap nap nap.... Mulla ei ole aiempaa kokemusta noista. Toimivuutta testasin kytkemällä suoraan akuun ja pumppaamalla bensaa kannusta kannuun. Tavara liikkui hienosti, mutta ääni oli aika härski. Quote Link to comment
metake Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 Onko Facet sähköinen bensapumppu terve, kun sen käyntiääni on semmoinen ristuksen voimakas nap nap nap nap.... On Muista pitää samanlainen varalla mukana ettei tule kävelyreissua... Ai mistäkö tiedän? Quote Link to comment
J.Ussi Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 Jaa.... siis heitänkö tälläkin vesilintua ? :D Mikä pumppu olisi varmempi ? Quote Link to comment
metake Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 2 kpl facet kopioita jätti tielle, nyt on paikallaan ikivanha aito facet ja ainakin toistaiseksi se on toiminut. Nämä siis niitä neliskanttisia malleja. Quote Link to comment
tolvana Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 http://aircooled.fi/tuote/79/polttoainepumppu-sahkoinen-rotary-024-bar-cb Näitä ei paljon oo haukuttu... Quote Link to comment
toroidi Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 Mulla on joku tän tyylinen made in usa facet: http://www.moposport.fi/polttoainepumppu-facet-solid-state-90l-h-0-15b Onkos nämäkin ihan tuubaa, vai pitääkö ostaa varapumppu? Ainakin pitää ärsyttävää ääntä. Miten ne hajoaa? Loppuuko naputus? Quote Link to comment
J.Ussi Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Samanlainen on mulla kuin toroidillakin. Quote Link to comment
J.Ussi Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 (edited) Nyt olisi sitten jenkakello probleemia Jarrupolkimen kun painaa pohjaan, kierroslukumittarista häviää virrat. Polkimen kun nostaa ylös, tulee virrat takaisin. Vedin mittaria asentaessa uudet johdot edestä taakse asti. Voikohan mittari ottaa häiriötä takajarruvaloille menevästä johdosta. Kaikki johdot kun menevät samaa reittiä. Vai onko nyt jotakin muuta yhteyttä jarruvalo katkaisijoihin. Mittari ollut vasta vähän aikaa kiinni. Tehnyt alusta asti tuota. Kyseessä halpa bilteman 4" vaihtovalollinen mittari. Vinkkejä vianetsintään otetaan vastaan. Edited August 12, 2015 by J.Ussi Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Se rundarin signaalijohto, joka menee puolalle ei saisi ottaa muihin piuhoihin kiinni => ottaa häiriötä varsinkin jos ohut eriste. Näin oli omassa... Quote Link to comment
J.Ussi Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Vedin paksummalla eristeellä olevan johdon samasta paikkaa kuin aiempi eli kosketuksissahan se on kaikkien muiden johtojen kanssa. Mittari toimii nyt kuitenkin ihan vakaasti, tuntuu vaan näyttävän liian pieniä kierroksia tyhjäkäynniltä (600rpm) lähtien. Näin se on kyllä tehnyt koko ajan. Olisko kiinan laatua mittarissa, vai voiko esim puolalla olla vaikutusta asiaan ? Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Veikkaisin että noissa bilteman ja vastaavien halpis-mittareiden joukossa on reilusti maanantai-kappaleita ;) itelläkin halpis-mittari mallia "helevetin vanha", mutta näyttää samaa kuin lainassa ollut VDO. Quote Link to comment
sleepercooler Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 (edited) Kaasari 6v, solex 30 pict -1, vakio suuttimilla,paitsi neulaventtiili on 1,7. Miten paljon "uskaltaa" isontaa suuttimia, toimiakseen nykybenzalla, Edited August 12, 2015 by sleepercooler Quote Link to comment
hpa Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Kokeile seuraavaksi suurempia kokoja ja 98 bensaa. Quote Link to comment
sleepercooler Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 98 + lisäainetta käytetty venoille, täytyy käydä keiteleeltä, hakee suuttimia Quote Link to comment
J.Ussi Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Mikä on näiden välikappaleiden funktio kaasuttimen ja imusarjan välissä ? Ovat muovia. Lontoon kielellä löysin ebaystä alumiinisiä nimellä "mounting flange", mutta mistään en selitystä miksi tuollaista tulisi käyttää. Tiivistehän tuossa olisi syytä olla molemmin puolin. Kun purin niin ei ollut kuin toisella puolella. Nyt kun toinen on rikki niin hankkiako uusi, laittaa risa, vai olla ilman. Quote Link to comment
Meto Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Lämmöneristeenä toimii,eihän tuo haittaa mitään vaikka on tuosta kohdasta poikki.. Quote Link to comment
-Alex- Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 (edited) Olisko alunperin värinänvaimennusta tai lämmöneristystä varten. Yleensä pystykaasareissa vain tiiviste imusarjan ja kaasareiden välissä. Vaakakaasareissa lähinnä tuppaa olemaan noita värinänvaimennuskumeja välissä. Edited August 20, 2015 by -Alex- Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Lämmöneristeitä ovat. Auttavat merkittävästi ainakin nurkkatuplissa jossa tuppaa olemaan kuumaksi ajetun ja sen jälkeen tovin seisoneen koneen käynnistys/käyntiongelmia ennenkun kohokammioon tulee lisää kylmää bensaa. Tuo halkeama ei tosiaan haittaa, mutta hyötyä em. bakeliiteista/muoveista kyllä on selkeästi. Tässä aiempaa keskustelua: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/19911-tuplien-tyhj%C3%A4k%C3%A4ynti-kateissa-l%C3%A4mpim%C3%A4n%C3%A4-startatessa/?hl=l%C3%A4mpim%C3%A4n Puavo Quote Link to comment
J.Ussi Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Ok, kiitoksia. Laitan sitten noilla takaisin nippuun, ja tiivisteet molemmin puolin. Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 No nyt on alokasmainen ongelma: Akku alkaa olemaan tiensä päässä ja uutta huomenna hakemaan. Mulla olis Ford S-maxin ehjä akku (80ah/740A)jemmassa, mutta onko se liian iso gubbeliin? Kysyn koska jos leipä pitäisi tähän taloon sähkötöillä tuoda, niin oltais kuoltu nälkään ajat sitten ;) Quote Link to comment
multanen Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 No nyt on alokasmainen ongelma: Akku alkaa olemaan tiensä päässä ja uutta huomenna hakemaan. Mulla olis Ford S-maxin ehjä akku (80ah/740A)jemmassa, mutta onko se liian iso gubbeliin? Kysyn koska jos leipä pitäisi tähän taloon sähkötöillä tuoda, niin oltais kuoltu nälkään ajat sitten ;) Saattaa olla liian pitkä eikä mahdu alkuperäiselle paikalle. Myös kiinnitys kannattaa tarkistaa. Sähkö-elektroonisessa mielessä ei ole liian iso. Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 Saattaa olla liian pitkä eikä mahdu alkuperäiselle paikalle. Myös kiinnitys kannattaa tarkistaa. Sähkö-elektroonisessa mielessä ei ole liian iso. Kiinnitys yms. ei ongelma... halusin vaan varmistaa ettei hajota mitään esim. starttia tai laturia.Kiitos nopeasta vastauksesta Quote Link to comment
Anpu Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 Todennäköisesti liian korkea, oikosulkevat takapenkin jouset lämmittää kivasti takapenkkiläistä. Quote Link to comment
multanen Posted August 25, 2015 Share Posted August 25, 2015 Todennäköisesti liian korkea, oikosulkevat takapenkin jouset lämmittää kivasti takapenkkiläistä. Mie kyllä Googlasin ennen omaa vastaustani että molemmat akut olis 175mm korkeita. Hyvä pointti silti, tulipalot on aina vähän ikäviä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.