Jump to content

Uutta pulttijakoa 4x130 rumpuihin?


Mäki

Recommended Posts

Kannattaa sitten hiukan suoda ajatusta sillekkin, että jos orkkisreiän kohdalla on valussa vahvike...

 

Tämä. Itse juuri kunnostin eturummut ja tein niihin samalla 4x100 jaon sorvauksen ja maalauksen lisäksi. Aloin juuri miettimään että pitäisikö vielä tehdä 5x108 jako kun sellaisia vanteita löytyy hyllystä mutta taitaa tulla aika reikäjuusto ja reikiä ei saisi osumaan vahvikkeisiin.

 

IMG_0184_zpsbx8vfckd.jpg

Link to comment

Yks mahdollisuus on tehdä koneistettu tai laserleikattu ohjurilevy, koneistettu parempi, voi kiinnittää sen originaaleihin reikiin tai/ja keskittää sen napaan jos mahdollista. Sitten vain poraamaan uudet reiät kotona.

 

Toinen mahdollisuus on koneistamon kautta, jos tuntee hyviä tuttuja koneistajia :)

Link to comment
  • 5 weeks later...
Guest micco

On olemassa valmiita jigejä joilla mahdollista tehdä 4x100 , 4x108 ja joku muukin oli samassa. Pultataan jigi kiinni alkuperäisiin reikiin ja jigin mukana olevalla tuurnalla merkki oikeisiin kohtiin ja poraa reijät. Käy ostamassa motonetista etuveto escortin pidemmät pinnapultit. Ne ovat ns. Lyötävää mallia, pysyvät ilman mitään sopivan kireässä reijässä, tai sitten hitsaa kiinni. Useammat ko jaon muutokset noille em jaoille tehnyt ja toimii hyvin.

Link to comment

Vähän ot mut kyseiset tuotteet oli linkitetty ja jos jotakuta helpottaa tieto näistä. Vasen laita CSP:n 5x4,75 sebron levy, keskellä Empi 4x130 setistä levy ja oikea CSP:n 5x205 bussin straight axle settiin levy eli kaikki menee kuplan lootaan vuosimalli erot hoidetaan 3mm shimmillä laakeripesään. Sebron levyllä ET on -12mm verrattuna Empiin jota tässä haettiikin saa kivasti rengas sisäänpäin, mutta oletuksena oli että bussin setin jarrusatulalla hoidettaisi sovitus, mut ei, sebron ja bussin levyn discin paikka 22mm "korkeamalla" wut. Laitoin Csp:lle kyselyä asiasta, joten jää nähtäväksi miten tässä käy.

Edit: levythän seisoo saman korkuisten hylsyjen päällä

 

20150404_093933.jpg?img=smaller

Edited by Anpu
Link to comment
  • 1 year later...

Oliko orggis etulevyissä sama vahvistus pultinreikien kohdissa?

 

 

Tämä. Itse juuri kunnostin eturummut ja tein niihin samalla 4x100 jaon sorvauksen ja maalauksen lisäksi. Aloin juuri miettimään että pitäisikö vielä tehdä 5x108 jako kun sellaisia vanteita löytyy hyllystä mutta taitaa tulla aika reikäjuusto ja reikiä ei saisi osumaan vahvikkeisiin.

 

IMG_0184_zpsbx8vfckd.jpg

Link to comment

Orkkiksissa joo ja noissa sokeissa rummuissa ja levyissä on paksumatsku koko alueella = helvetisti lisää jousittamatonta massaa = ei hyvä.

 

No jos on alanmies remmissä niin sehän jyrsii turhat matskut veks ja sitten tuo sokeakin vaihtoehto on hyvä.

  • Like 1
Link to comment

Lassen kannattaa siirtyä pulttikiinnityksestä mutterikiinnitykseen. Saat vähennettyä jousittamatonta painoa kun voit sorvauttaa taustat paljon ohuemiksi. Kyllä sitä jousittamatonta painoa samoin kuin itse auton painoa pystyy pudottamaan aika paljon mikäli oikein haluaa.

Link to comment
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Löytyskö kellään laittaa tähän jatkoksi MakkePekalle kuvaa aiheesta MotturiWagen-Affe-Taru-Etunapa?

Eli kun se etunapa hajosi juurikin näiden lisäreikien kohdalta. Saatas MP kaartamaan kalliisiin mutta ah, nin paljon turvallisimpiin osiin..... =)

Edited by P_Valtonen
  • Like 2
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...