lasse haukkavuori Posted October 11, 2015 Posted October 11, 2015 Tekeekö tollasella mitään vw ilmajäähyssä. Omassa typ 3 tuntuu ettei meinaa nyt kone rokata remontin jälkeen. Tupla solexit pdsit 32 aiheuttaa pään vaivaa. Tuntuu että käy pirun rikkaalla ja ykkös pytyn puoli paukuttaa tai papattaa ihmeellisesti. Quote
JaniM Posted October 12, 2015 Posted October 12, 2015 Kyllä kapeakaistaset hieman mennyttä aikaa alkaa oleen. Laajakaistat kuitenkin nykyaikaa ja tarkempia. Mites synkkaus kaasareilla? Venttiilit kunnossa ja säädetty? Eikä imuvuotoja missään, pakarissa myöskään. Quote
Tanhis Posted October 12, 2015 Posted October 12, 2015 Niinkuin varmaan jo tiesitkin niin kolkkikaasarit on vittumaisia säätää jos läppäakselit on väljät. Huononeeko käynti jos väännät tyhjäkäyntiseos ruuvin pohjaan. Ja oletko tarkastanut että ryypyt lähtee oikeasti pois päältä. Quote
lasse haukkavuori Posted October 12, 2015 Author Posted October 12, 2015 Ryypyt pois päältä kokonaan. Kannet jälkituotantoa kokonaan uudet ja koneistamon kautta. Venttiilin säädöt tarkistettu ok. Kaasareihin vaihdettu aikaisempien taulukoiden mukaiset suuttimet. Numeroiden perusteella automaatin kaasarit - lieneekö mitään väliä. Kaikki sytkä osat vaihdettu paitsi jakaja. Jakajan alipainesäätö toimii. Jos kierrän kaasareiden tyhjäkäyntiseosruuvit kiinnitän käynti huononee radikaalisti. Lämmönvaihtimien ja kansien väliin ei ainakaan ilmesty nokea joten siellä ei varmaan vuotoa. Äänenvaimennin sen verta hitsattu että jostain kohtaa nokeentuu eli vuotaa. Minkälainen synkkausmittari noille kolkin kaasarille käy kun on ne ilmanputsarin kierteet. Letkulla ja korvalla kuulostellut mutta ei missään noissa kolmessa muussa kolkissa ole vastaavaa vaikeutta ollut. Täytyy varmaa repii variantista kaasarit ja kokeilla niillä. Tyhjäkäyntiä käy ihan ok mutta kun antaa varovasti kaasua niin kuulostaa hyvälle mutta kun runttaa nopeasti paikallaan tai kiihdyttää runsaasti ajossa niin alkaa papattaa oudosti. Ihan kun kipinä katoaisi välillä ja paukuttaa putkessa . En tiedä- kait se on Kiinasta 40idf tilattava Quote
pahanapuhallin Posted October 12, 2015 Posted October 12, 2015 Mulla oli notsis samaa vikaa ja korjaantui sillä kun vaihroin jakajan. Quote
Tanhis Posted October 13, 2015 Posted October 13, 2015 (edited) Toi kuullostaisi kyllä minunkin korvaan enempi jakajavialta. Ja synkkamittarina käytän itse tälläistä. http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=1110& Sille mulla on sitten sinkityt putkenpätkät adaptereina. Ja tuollaista samaa ihme papatusta tuli mulla myös huonoista tulpista eli sytytti sillontällöin mutta tyhjäkäynnillä oli ok. Edited October 13, 2015 by Tanhis Quote
-tipi- Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 Mikäs se olis tämän päivän kustannustehokkain seosmittariratkaisu kaasarien säätöävarten Timmy!:n? Anturikierre on hitsattu pakariin. Erillinen mittari vai kotoa löytyvä vanha android tabi? Quote
DWL_Puavo Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 Lambda-jatkokysymys - miulla doppelissa kapeakaistalambda toimii (ja näyttää järkeviä/loogisia lukemia) ainoastaan suht kylmänä. Kuumalla moottorilla se näyttää lukemia ainoastaan tyhjäkäynnillä, heti urkua avatessa tai kierrosten noustessa se mykistyy. Voiko lambda olla siis liian kuuma / pitäskö se siirtää kauemmaksi putkistossa. Miulla tuo anturi on perus-käärmeenpesän kollektorissa. Enkä väitä että olisin ostanut halvimman 4-johtimisen anturin, en suinkaan :D Quote
KimmoH Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 Mikäs se olis tämän päivän kustannustehokkain seosmittariratkaisu kaasarien säätöävarten Timmy!:n? Anturikierre on hitsattu pakariin. Erillinen mittari vai kotoa löytyvä vanha android tabi? Tää on aika edullinen http://dasbussi.blogspot.fi/2016/06/lambadaa.html (Googlaamalla labdasimpple.pdf nimellä saattaisi kytkentäkaavio vielä löytyä verkosta) toinen on yleismittari ;) 1 Quote
-tipi- Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 Harraste-aika on kyllä sen verran arvokasta, että nopeesti on tuommonen 5€ tee-se-itsemittari kalliimpi kuin uusi laakakaistamittari. Kiinteeksi vois tuommosen DYI virityksen joskus tehdäkin. Teko-ohjeet löytyy Dropboxista kyllä. Quote
Guest Tuomo Posted April 29, 2017 Posted April 29, 2017 Näyttääkö tuollanen fmi 1.4 mittari tarkat luvut myös alakierroksilla? Alle 2000 kierrokset saa vihreille ledeille nousemaan vasta kun rajoittaa ilman saantia imutorvista mut sillon kyllä moottori rupeaa örveltämään jo kunnolla. 2000 ylöspäin ledit palaa vihreillä. Quote
Tutkija Posted April 29, 2017 Posted April 29, 2017 (edited) Näyttää jos ei pakoputkisto ole liian avara ja vedä takaisinpäin hapekasta ilmaa putkenpäästä lambdalle. Silloin voi vähän ahistaa pakoputkenpäätä et saa näyttämään tyhjäkäynnillä. Edited April 29, 2017 by Tutkija Quote
Guest Tuomo Posted April 29, 2017 Posted April 29, 2017 35mm käärmeenpesä eikä kollektorin jälkeenkään ole kummanen mehupilli vaimentimena mut pitääpä testata. Imuvuotokin kävi mielessä. Quote
Anpu Posted April 29, 2017 Posted April 29, 2017 Pitää olla vähintäänkin metri putkea anturin jälkeen että näyttää oikein osakaasulla. Quote
Guest Tuomo Posted April 29, 2017 Posted April 29, 2017 Seokset rupesi löytymään. Empin hitsaussauma tuhnusi vuotaa. Hämärä hommat kannattaa..päivän valossa oisi liekki jääny näkemättä. Quote
-tipi- Posted May 19, 2017 Posted May 19, 2017 Minkäslaisia arvoja raadilla on laajakaistalla tullut, ja mitkä on parhaat? Mulla 1835cc tupladelsseillä, kieppuu pääosin 12-13,5 välillä. Joskus vilahtelee 11,8-14,5. Eli suhteellisen turvallisesti rikkaan puolella, ei taida kannattaa alkaa jumppaamaan suuttimilla laihemmalle? Quote
JaniM Posted May 19, 2017 Posted May 19, 2017 Täys höökä päällä 12.7 luokkaa optimi ja sit pintakaasulla laihemmalle 14 luokkaa. Noi nyt sellasia suosituksia tai mihin ite pyrin säätää ruiskulla. Kaasarit tosiaan hieman kompromissi, mutta vaikuttaa hyvältä tuo alue. Quote
x-pj Posted May 19, 2017 Posted May 19, 2017 Jos kevyestä kuplasta kyse, niin pintakaasulla sais mennä vielä laihemmaksi, 15 -16 oilis mielestäni sopiva. Kolkki tai bussi ei varmaan jaksa mennä pykimättä noin laihalla. Quote
JaniM Posted May 20, 2017 Posted May 20, 2017 Ennakkoa olisi kans hyvä olla silloin lisää jos laihalla kruisaa. 1 Quote
Paussi11 Posted April 19, 2019 Posted April 19, 2019 (edited) Aiheeseen liittyen, säätelin kaasareita tänään FMI 1.4 paikallaan. Oireet olivat, tasakaasulla pientä nykimistä hiljasemmassa vauhdissa. Kaasareina kunnostetut Dellorto 34 FRD:t. Tuon nykimisen sain pois kun vaihdoin tyhjäkäynti suuttimet 45 -> 55. Ja mittarikin rupesi näyttämään vihreää myös tasakaasulla. Tyhjäkäynti seoksen säätöruuvit olivat 2,5 auki. 55 suuttimilla ei jaksanut käydä tyhjäkäyntiä, mittari painui rikkaalle kuten oletettavaa. Säädin ruuvit 1,5 kierrosta auki ja rupes käymään nätisti. Se miksi kirjoitan tänne, niin ihmettelen että noilla tyhjäkäynti säädöillä Kupla käy mielestäni hyvin tyhjäkäyntiä eikä sammahtele risteyksiin. MUTTA lambda mittari näyttää että seos on tyhjäkäynnillä selvästi laihalla, eli 2kpl punaista lediä palaa. Kun hipaseekin kaasuun niin seokset pongahtaa heti vihreälle alueelle. Eli tuntuu toimivan mutta tuo tyhjäkäynti, mittarin antama tulos ihmetyttää. Että onko normaalia? 1,5 kierroksen kohta tuntuu toimivan parhaiten, jos avaan esim. 2 kierroksen kohdalle niin tyhjäkäynti huononee. Mittarin tulos tuntui tuossa 2 kierroksen kohtaa vähän nousevan. Latasin kuvan, tuossa mennään 70kmh. Samoin kovassa kiihdytyksessä ei nouse tuon ylemmäs. Sama moottoritiellä. 👍 Edited April 19, 2019 by Paussi11 Quote
x-pj Posted April 19, 2019 Posted April 19, 2019 Todennäköisesti seokset on kunnossa tyhjäkäynnillä vaikka mittari näyttää laihaa. Tyhjäkäynnillä pakokaasun virtaus on hidas ja voi hyvinkin olla, että ottaa "raitista" ilmaa pakoputken päästä. Riippuu paljon siitä minkälainen putki ja missä kohtaa anturi on kiinni. Quote
Paussi11 Posted April 19, 2019 Posted April 19, 2019 6 minutes ago, x-pj said: Todennäköisesti seokset on kunnossa tyhjäkäynnillä vaikka mittari näyttää laihaa. Tyhjäkäynnillä pakokaasun virtaus on hidas ja voi hyvinkin olla, että ottaa "raitista" ilmaa pakoputken päästä. Riippuu paljon siitä minkälainen putki ja missä kohtaa anturi on kiinni. Noniin hyvä homma 👍 Vintage speedin pönttö on paikallaan. Lambda paikka molemmissa päissä. Kuvan mukainen pakoputki. Quote
wp Posted April 19, 2019 Posted April 19, 2019 (edited) Jos johto yltää niin käytä anturia molemmissa päissä, mikäli kumpikin puoli näyttää samaa niin ollaan alueella, osakuormalla kestäisi ehkä laihentaakin. 50-52 voisi riittää tyhjäkäyntisuuttimeksi, näkyy positiivisesti polttoaineen kulutuksessa. Millainen virranjakaja? Edited April 19, 2019 by wp typo Quote
Paussi11 Posted April 19, 2019 Posted April 19, 2019 (edited) 1 hour ago, wp said: Jos johto yltää niin käytä anturia molemmissa päissä, mikäli kumpikin puoli näyttää samaa niin ollaan alueella, osakuormalla kestäisi ehkä laihentaakin. 50-52 voisi riittää tyhjäkäyntisuuttimeksi, näkyy positiivisesti polttoaineen kulutuksessa. Millainen virranjakaja? Vois kokeilla toisellekin puolelle. Johto on pitkä ja väliaikaisesti paikallaan niin että saadaan säädöt kohdalleen. Ei tuo mittari oo ulkonäöllisesti kauheen kiva 😄 No mikä ettei jos kestää laihentaa. Kulutus on nyt seurannassa, tankkasin tankin täyteen. Saa nähdä mitä vie. Jakaja on ihan pränikkä, se kärjetön 123 jakaja. Kone on 87 sylinteriputkilla, W100 nokka ja sit nuo 34 nurkkakaasarit. Edited April 19, 2019 by Paussi11 Quote
Paussi11 Posted April 19, 2019 Posted April 19, 2019 Moposportissa on näköjään 50 suutinta hyllyssä, haen huomenna ja testailen. Quote
wp Posted April 19, 2019 Posted April 19, 2019 En muista mistä omani hankin, olisiko ollut IKH:n valikoimista. Ehdoton työkalu kaasuttimien kanssa painiessa http://www.aircooled.fi/tuote/5116/suutinkalvainsarja Tulkki/porasarja tuohon vielä lisäksi niin saa myös välikoot kairattua. 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.