Meto Posted June 5, 2016 Author Share Posted June 5, 2016 (edited) Vaihtovirtalaturi paikallaan ja nyt lataa jo tyhjäkäynnillä komeasti :) Tuli vaan lisäominaisuus samalla kun ei sammu avaimesta... Pitänee laittaa diodi merkkivalon piuhaan,ollut muillakin ruiskun asentajilla samaa vikaa.. Moottori sammuu siis vasta kun merkkivalon johdon irroittaa laturista :) Edited June 5, 2016 by Meto Quote Link to comment
kari kittilä Posted June 6, 2016 Share Posted June 6, 2016 Vaihtovirtalaturi paikallaan ja nyt lataa jo tyhjäkäynnillä komeasti :) Tuli vaan lisäominaisuus samalla kun ei sammu avaimesta... Pitänee laittaa diodi merkkivalon piuhaan,ollut muillakin ruiskun asentajilla samaa vikaa.. Moottori sammuu siis vasta kun merkkivalon johdon irroittaa laturista :) Joo, pitää laittaa diodi merkkivalon johtoon, mulla oli sama homma. 1 Quote Link to comment
Meto Posted June 18, 2016 Author Share Posted June 18, 2016 Auto seisoo,lomareissut hidastaa harrastuksia ;) Hioin tuon takahelman peltipuhtaaksi kitit halkeili ja oli aika monta kerrosta maalia. Nyt pohjamaalit pinnassa. Maalaan myös tuon ritilämoottoripellin auton väriseksi ja muutan rek.kilven alkuperäiseen paikkaan.. 2 Quote Link to comment
sleepercooler Posted June 18, 2016 Share Posted June 18, 2016 Onko vikurat pellit, kun kittiä vedelty, aika hyvältä nuo näytää hiomisen jälkeen??? Quote Link to comment
Meto Posted June 18, 2016 Author Share Posted June 18, 2016 Hitsattu umpeen alkuperäiset pakoputkenreiät niin on kittiä laitettu. Nyt tuli huomattavasti vähempi kittiä.. Jospa se nyt pysyisi..pakosarja myös lämmittää tuon takahelman melko kuumaksi. Ruostetta ei ollut lainkaan Quote Link to comment
Meto Posted June 18, 2016 Author Share Posted June 18, 2016 Auto on maalattu joskus 2000 luvun alussa ja ollut amisprojekti jollakin..amislaatua mutta ei ole ruostetta vieläkään missään :) Quote Link to comment
sleepercooler Posted June 18, 2016 Share Posted June 18, 2016 kappas, enpä huomanutkaa putkenreikien hitsausta, no ehkä tullut nautittua muutama olut liikaa... ainahan sitä joutuu "hiemnan" kirtsaa levittää pintaa..... jotta tulee suoraa Quote Link to comment
sleepercooler Posted June 18, 2016 Share Posted June 18, 2016 Auto on maalattu joskus 2000 luvun alussa ja ollut amisprojekti jollakin..amislaatua mutta ei ole ruostetta vieläkään missään :) Eli pohjat tehty erittäin hyvin...hyvä niin, Quote Link to comment
Meto Posted June 18, 2016 Author Share Posted June 18, 2016 Juu ei oo juuri hitsikonetta tarvinnu näyttää :) maalatahan tuo pitäis jos oikein hienon haluais.. Kittihalkemia muutamia löytyy ja koloja ym.. Quote Link to comment
Meto Posted June 19, 2016 Author Share Posted June 19, 2016 Luukku ja helma sai uudet maalit. Ei mitään ammattilaistasoa mutta onpahan saman väriset pellit nyt.. 1 Quote Link to comment
Meto Posted June 20, 2016 Author Share Posted June 20, 2016 Eipä sävy ihan kohdannut,takalokareissa hieman eri sävy ..koko auto pitäs varmaan maalata prkle.. :( Tai sitten maalata vielä takaloksut. Näyttää että on eri puolilla autoa hieman eri sävyjä. Irrallaan varmaan maalattu nuo lokasuojat aikanaan Quote Link to comment
Pasi Posted June 20, 2016 Share Posted June 20, 2016 (edited) Minä olen myös maalauttanut takaluukun ja helman erikseen, ensin sävyeron kyllä huomasi heti mutta ajan kans tasoittui. Onko tulossa puskureita jossain vaiheessa paikoilleen? edit. nyt kun tarkemmin katsoin, niin tuollahan onkin puskurirautojen reiät ummessa, ainakin takana. Edited June 20, 2016 by Pasi Quote Link to comment
Meto Posted June 20, 2016 Author Share Posted June 20, 2016 Juu ei puskureita oo tulossa. Oli siinä toinen puskurinreikä auki mutta laitoin senkin umpeen nyt Quote Link to comment
Soukka Posted June 20, 2016 Share Posted June 20, 2016 Myllytyksellä voisi saada eroa häivytettyä kun tekisi luukun ja takahelman rajojen mukaan. Quote Link to comment
Meto Posted June 20, 2016 Author Share Posted June 20, 2016 Juu pitää myllyttää,sitten saa kelvata Quote Link to comment
Meto Posted June 22, 2016 Author Share Posted June 22, 2016 Ruiskun hiensäätöjä tehty ja nyt toimii jo niin hyvin ettei keksi mitä vielä säätäis :) toimii pintakaasulla ja täyskaasulla. Pitänee viedä vielä penkkiin säädettäväksi niin saa täyskaasualueet/tehot kohdalleen. Pakoputki pitäs vielä päivittää 2,5 tuumaiseksi..saattaa tuo 2 tuumanen ehkä ahdistaa kun niin jyrkkä mutka heti kollektorin jälkeen 1 Quote Link to comment
TeeKoo Posted June 22, 2016 Share Posted June 22, 2016 Tosi hyvin toimi! Kiitokset vielä koeajosta. 1 Quote Link to comment
Meto Posted July 3, 2016 Author Share Posted July 3, 2016 (edited) Pakoputkiston rakennusosia,päivitetään 2 tuumainen 2,5 tuumaiseksi Edited July 3, 2016 by Meto Quote Link to comment
Meto Posted July 6, 2016 Author Share Posted July 6, 2016 (edited) Siitä se lähtee.. Ja tuommoinen tuli.Loppumutka vielä laittamatta kuvassa Edited July 15, 2016 by Meto Quote Link to comment
Meto Posted July 15, 2016 Author Share Posted July 15, 2016 (edited) Uuden pakoputken testaus, hieman rikkaalla vielä käy täyskaasulla.. https://youtu.be/RhccId6wvdg Edited July 15, 2016 by Meto 5 Quote Link to comment
Meto Posted July 15, 2016 Author Share Posted July 15, 2016 Juu nyt tuntuu että kierrosrajoitin (7000)tuli vastaan jo liian nopeasti :) 1 Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 30, 2016 Share Posted August 30, 2016 Minkä kokoiset ne sun takavanteet ovat? Quote Link to comment
HSuomi Posted August 30, 2016 Share Posted August 30, 2016 Pistä stingeri ni tulee vielä lisää iloa :) Quote Link to comment
Meto Posted August 30, 2016 Author Share Posted August 30, 2016 Juu ois mahtavat sävelet :) Quote Link to comment
Meto Posted August 30, 2016 Author Share Posted August 30, 2016 Penkissä pitäs vielä ruisku hienosäätää..varttimailiakaan ei ole ehtinyt testaamaan tälle kesälle. Ajettu noin 2000 km tänä kesänä Quote Link to comment
Meto Posted September 30, 2016 Author Share Posted September 30, 2016 (edited) Varttimailia pääsi loppukesästä kokeileen, ajat ei parantuneet. Perän pompotus lähdössä oli nyt ongelmana.. Penkissä käytiin säätämässä osakaasu/täyskaasualueet.. Lambda pimeni sopivasti kun alettiin tehoja mittaamaan. Tehot ei parantuneet ruisku vs kaasarit. Loppupäätelmä on että kannet ei virtaa enempää =tehoja ei saa enempää. Paremmat kannet hommattava.. Edited September 30, 2016 by Meto Quote Link to comment
mikko k Posted September 30, 2016 Share Posted September 30, 2016 Perän pompotus lähdössä oli nyt ongelmana.. Laatikko kiinteesti raudalla kiinni ja kumit huitsin kuuseen. Sekä jäykähköt iskarit taakse. Quote Link to comment
Meto Posted September 30, 2016 Author Share Posted September 30, 2016 Juu pitää talven aikana taas jotain värkätä Quote Link to comment
Tanhis Posted September 30, 2016 Share Posted September 30, 2016 Ja kaapelin suojaputkessa on mutka? Quote Link to comment
Anpu Posted September 30, 2016 Share Posted September 30, 2016 Takakannake tai henkselit Quote Link to comment
Meto Posted September 30, 2016 Author Share Posted September 30, 2016 (edited) Ei siinä kaapelin mutkat auta jos takarenkaat ilmassa pomppii. Traction bar vois olla ihan jees.. Käfer tuet löytyy ja vaihteiston keskikannatin on myös.. Edited September 30, 2016 by Meto Quote Link to comment
Anpu Posted September 30, 2016 Share Posted September 30, 2016 Kenen käfer cub bar sulla on? Quote Link to comment
x-pj Posted September 30, 2016 Share Posted September 30, 2016 Jos ei halua vaihteiston kumityynyistä luopua, vois kokeilla traction baaria. Takajousituksen puslat saattaa myös joustaa. Iskareiksi punaiset konit ja säätö melkein täysille. Jos jousitus pohjaa, se pitää esijännittää. Silloin pitää olla ulosjouston rajoitus, mutta se olisi muutenkin hyvä olla. Toinen vaihtoehto on jäykemmät jousisauvat. Quote Link to comment
Meto Posted September 30, 2016 Author Share Posted September 30, 2016 Noniin nyt tulee hyvää infoa..takaiskarit ainakin on liian löysät/takajousitus Quote Link to comment
Meto Posted October 24, 2016 Author Share Posted October 24, 2016 (edited) Otin moottorin irti talvihuoltoa ja tarkistuksia varten. Ensimmäinen vika löytyi 4.sylinterin pako ohjurista joka on liikkunut venttiilin matkassa. Ei ollut särkenyt mitään onneksi. Ihmettelin samalla että kampiakselin pyöritys tuntuu tosi raskaalta. Männät ja sylinterit pois,ne oli ok kunnossa. Irroitin vauhtipyörän vieläkin pyöri jäykästi . Näyttäs että joku runkolaakeri ahdistaa. Kummallista koska autolla vielä eilen ajettu ja öljynpaineet ym. olleet normaalit. Huomenna puretaan lisää.. Edited October 24, 2016 by Meto 1 Quote Link to comment
tolvana Posted October 25, 2016 Share Posted October 25, 2016 Isot pojat kertoo et vinohampainen jakopää ja jäykkä kytkin tyssää päittäislaakerin melko pikasestikkin. Mulla meni jumiin asti vastikään yks kone joka oli kasattu ohjevälyksillä,siis vakiokoneen ohjeilla. Mun mosa jumitti irti autosta ollessaan.. 15 satasta laitoin nyt kun niputin ton uusiksi. Quote Link to comment
Meto Posted October 25, 2016 Author Share Posted October 25, 2016 (edited) Mulla on suorahampainen jakopää..tänään ei ehdi purkamaan. Työt haittaa harrastuksia Edited October 25, 2016 by Meto Quote Link to comment
Meto Posted October 25, 2016 Author Share Posted October 25, 2016 Onhan tuo kaksi kesää jo kestänyt. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.