Jump to content

meton pystärirojekti/tekniikan parantelua,ruiskua ym


Recommended Posts

Posted (edited)

Vaihtovirtalaturi paikallaan ja nyt lataa jo tyhjäkäynnillä komeasti :) Tuli vaan lisäominaisuus samalla kun ei sammu avaimesta...

Pitänee laittaa diodi merkkivalon piuhaan,ollut muillakin ruiskun asentajilla samaa vikaa..

Moottori sammuu siis vasta kun merkkivalon johdon irroittaa laturista :)

Edited by Meto
Posted

Vaihtovirtalaturi paikallaan ja nyt lataa jo tyhjäkäynnillä komeasti :) Tuli vaan lisäominaisuus samalla kun ei sammu avaimesta...

Pitänee laittaa diodi merkkivalon piuhaan,ollut muillakin ruiskun asentajilla samaa vikaa..

Moottori sammuu siis vasta kun merkkivalon johdon irroittaa laturista :)

Joo, pitää laittaa diodi merkkivalon johtoon, mulla oli sama homma.

  • Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

Auto seisoo,lomareissut hidastaa harrastuksia ;)

Hioin tuon takahelman peltipuhtaaksi kitit halkeili ja oli aika monta kerrosta maalia. Nyt pohjamaalit pinnassa. Maalaan myös tuon ritilämoottoripellin auton väriseksi ja muutan rek.kilven alkuperäiseen paikkaan..

post-2666-0-52629900-1466279041_thumb.jpgpost-2666-0-72333600-1466279078_thumb.jpg

  • Like 2
Posted

Hitsattu umpeen alkuperäiset pakoputkenreiät niin on kittiä laitettu. Nyt tuli huomattavasti vähempi kittiä.. Jospa se nyt pysyisi..pakosarja myös lämmittää tuon takahelman melko kuumaksi.

Ruostetta ei ollut lainkaan

Posted

Auto on maalattu joskus 2000 luvun alussa ja ollut amisprojekti jollakin..amislaatua mutta ei ole ruostetta vieläkään missään :)

Posted

Auto on maalattu joskus 2000 luvun alussa ja ollut amisprojekti jollakin..amislaatua mutta ei ole ruostetta vieläkään missään :)

Eli pohjat tehty erittäin hyvin...hyvä niin, 

Posted

Juu ei oo juuri hitsikonetta tarvinnu näyttää :) maalatahan tuo pitäis jos oikein hienon haluais.. Kittihalkemia muutamia löytyy ja koloja ym..

Posted

Eipä sävy ihan kohdannut,takalokareissa hieman eri sävy ..koko auto pitäs varmaan maalata prkle.. :(

Tai sitten maalata vielä takaloksut. Näyttää että on eri puolilla autoa hieman eri sävyjä. Irrallaan varmaan maalattu nuo lokasuojat aikanaan

Posted (edited)

Minä olen myös maalauttanut takaluukun ja helman erikseen, ensin sävyeron kyllä huomasi heti mutta ajan kans tasoittui.

 

Onko tulossa puskureita jossain vaiheessa paikoilleen?

 

edit. nyt kun tarkemmin katsoin, niin tuollahan onkin puskurirautojen reiät ummessa, ainakin takana.

Edited by Pasi
Posted

Ruiskun hiensäätöjä tehty ja nyt toimii jo niin hyvin ettei keksi mitä vielä säätäis :) toimii pintakaasulla ja täyskaasulla. Pitänee viedä vielä penkkiin säädettäväksi niin saa täyskaasualueet/tehot kohdalleen.

Pakoputki pitäs vielä päivittää 2,5 tuumaiseksi..saattaa tuo 2 tuumanen ehkä ahdistaa kun niin jyrkkä mutka heti kollektorin jälkeen

  • Like 1
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Siitä se lähtee..

post-2666-0-46040700-1467836375_thumb.jpg

Ja tuommoinen tuli.Loppumutka vielä laittamatta kuvassa

post-2666-0-71458800-1468591926_thumb.jpg

Edited by Meto
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Posted

Penkissä pitäs vielä ruisku hienosäätää..varttimailiakaan ei ole ehtinyt testaamaan tälle kesälle.

Ajettu noin 2000 km tänä kesänä

  • 5 weeks later...
Posted (edited)

Varttimailia pääsi loppukesästä kokeileen, ajat ei parantuneet. Perän pompotus lähdössä oli nyt ongelmana..

Penkissä käytiin säätämässä osakaasu/täyskaasualueet.. Lambda pimeni sopivasti kun alettiin tehoja mittaamaan.

Tehot ei parantuneet ruisku vs kaasarit.

Loppupäätelmä on että kannet ei virtaa enempää =tehoja ei saa enempää.

Paremmat kannet hommattava..post-2666-0-00809400-1475245858_thumb.jpg

Edited by Meto
Posted (edited)

Ei siinä kaapelin mutkat auta jos takarenkaat ilmassa pomppii.

Traction bar vois olla ihan jees..

Käfer tuet löytyy ja vaihteiston keskikannatin on myös..

Edited by Meto
Posted

Jos ei halua vaihteiston kumityynyistä luopua, vois kokeilla traction baaria. Takajousituksen puslat saattaa myös joustaa. Iskareiksi punaiset konit ja säätö melkein täysille. Jos jousitus pohjaa, se pitää esijännittää. Silloin pitää olla ulosjouston rajoitus, mutta se olisi muutenkin hyvä olla. Toinen vaihtoehto on jäykemmät jousisauvat.

  • 4 weeks later...
Posted (edited)

Otin moottorin irti talvihuoltoa ja tarkistuksia varten. Ensimmäinen vika löytyi 4.sylinterin pako ohjurista joka on liikkunut venttiilin matkassa. Ei ollut särkenyt mitään onneksi.post-2666-0-91756100-1477338184_thumb.jpgpost-2666-0-82562500-1477338226_thumb.jpg

 

Ihmettelin samalla että kampiakselin pyöritys tuntuu tosi raskaalta. Männät ja sylinterit pois,ne oli ok kunnossa.

Irroitin vauhtipyörän vieläkin pyöri jäykästi . Näyttäs että joku runkolaakeri ahdistaa. Kummallista koska autolla vielä eilen ajettu ja öljynpaineet ym. olleet normaalit.

Huomenna puretaan lisää..

 

 

post-2666-0-72209800-1477338601_thumb.jpg

Edited by Meto
  • Like 1
Posted

Isot pojat kertoo et vinohampainen jakopää ja jäykkä kytkin tyssää päittäislaakerin melko pikasestikkin. Mulla meni jumiin asti vastikään yks kone joka oli kasattu ohjevälyksillä,siis vakiokoneen ohjeilla. Mun mosa jumitti irti autosta ollessaan.. 15 satasta laitoin nyt kun niputin ton uusiksi.

Posted (edited)

Mulla on suorahampainen jakopää..tänään ei ehdi purkamaan. Työt haittaa harrastuksia

Edited by Meto

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...