Jump to content

Bensapumppu ei pumppaa kunnolla?


Recommended Posts

Voihan se olla toki sekin, jos on jotain kökköä mennyt. Oliko niin että bensansuodatin on aina täynnä bensaa koska nyt siellä on noin kolmasosa joka voisi kieliä että, putki tukossa jostain tankin ja suodattimen välillä.

Edited by UltraVW
Link to comment

Suodattimissa on eroja. Nordkappin-reissulla minulla ei Kupla (vakio 1300) kulkenut kuin 90 km/h tasaisella, ylämäissä ei sitäkään. Jos yritin lujempaa, auto alkoi hirveän nykimisen. Onneksi ajoin keulilla, niin en jäänyt porukasta jälkeen :D

Reissun jälkeen osoittautui, että syynä oli uusi suodatin, jonka olin juuri vaihtanut ennen reissua. Kotiin päästyäni vaihdoin taas uuden, ja pystyin taas ajamaan kaasu pohjassa 130 km/h mittarin mukaan.

Eli suosittelen kokeilemaan toisella suodattimella tai kokonaan ilman.

Link to comment

Omat kokemukset: Tankissa töhkää sihdissä/lähtöputken päällä, letku taipunut liian tiukalle mutkalle, suodatin tukossa, letku turvonnut umpeen/palkeenkieli sisällä, pumppu viallinen/rikki, letkut väärinpäin pumpussa, liian vähän bensaa tankissa, auton perä liian ylhäällä, kaasarin koho tai neula jumissa, letku tekee liian korkean lenkin vaihteiston vieressä ja viimeisenä korvausilman puute tankkiin. Valitse noista :-)

  • Like 2
Link to comment

Voiko johtua että on kuulat jumissa, kaasari on 34pci!

Jos kuula tukkii kanavan niin tottakai voi johtua siittä. Oma veikkaus on että jos ei ole kunnolla neutralisoitu kaasaria soodaamisen jälkeen niin on kanavakin tukossa. Tämä on kohtuu helppo testata niin että otat kaasarin ja kiihdytyspumpun kannen ja kalvon irti ja puhallat kiihdytyspumpun pesään niin silloin pitäisi ilma tulla ulos kiihdytys pumpun suuttimesta kaasarin kurkkuun. Kun taas imemällä pitäisi imeä ilmaa kohokammion pohjalta.

Link to comment

Tuo kaasutin ei ole tuttu, mutta yleensä kiihdytyspumpussa on kaksi kuulaa. Toinen kohokammion ja pumpun välissä. Se avautuu imusta ja sulkeutuu paineesta. Toinen pumpun ja ruiskuputken välissä. Se avautuu paineesta ja sulkeutuu imusta. Molempien pitää toimia, jotta pumppaus onnistuu. Ravistelemalla ja kuuntelemalla yleensä selviää onko kuulat jumissa. Kuulat voi myös puuttua.

Link to comment

Tuo kaasutin ei ole tuttu, mutta yleensä kiihdytyspumpussa on kaksi kuulaa. Toinen kohokammion ja pumpun välissä. Se avautuu imusta ja sulkeutuu paineesta. Toinen pumpun ja ruiskuputken välissä. Se avautuu paineesta ja sulkeutuu imusta. Molempien pitää toimia, jotta pumppaus onnistuu. Ravistelemalla ja kuuntelemalla yleensä selviää onko kuulat jumissa. Kuulat voi myös puuttua.

34PCIBMWSp.jpg

 

Eikös about kaikissa ole samanmoiset kuulaventtiilit tämän ikäisissä vehkeissä.

Link to comment

Kiitos kuvasta, jos joku on jumissa on se tuo ylempi kuula koska pumppu on otettu toimivasta kaasarista ja se kyllä kilisi siellä, kuvasta päätellen tuota ylempää kuulaa pääsee ehkä jollain ronkkimaan kun irroittaa pumpun?

Jos ymmärsin oikein kuulien sijainnin?

 

 

post-163-0-46531800-1477476747_thumb.jpg

Edited by UltraVW
Link to comment

Noissa holkeissa on joskus myös kierteet mistä sen saa kiskottua ulos ettei tarvitse pihdeillä pilata. Ja tuo ylempi kuula on selkeä mutta alemmasta en ole varma kun muistaakseni vw kaasareissa ei ole tuota alhaalla olevaa suutinta tms ollenkaan.

Link to comment

Varmaankin kiihdytyspumpussa vika? Tosin sekin on nos kaasarista otettu eli pitäisi toimia? Kaasari soodapesty ja huoltosarja asennettu mutta ei ruiki bensaa!

Otitko nos kaasarista kalvon vai pelkän kannen. Jos otit kalvon niin vika voi olla siinä kalvossakin.

Link to comment

Tänään sain kasarista (30 pict 1) kuulat toimimaan kun ruikin wd 40 reikiin, tuo kohokammion ja pumpun välinen oli haastavampi.

Rautalangalla tökin ja paineilmaa välillä ja edelleen irroitusöljyä niin johan alkoi toimimaan. Se huolestutti että kun käyttää paineilmaa, lentääkö kuulat , ei lentäneet..nyt kaasari kunnossa.. Kiitos edellä olleiden ohjeiden!

  • Like 1
Link to comment

Tänään sain kasarista (30 pict 1) kuulat toimimaan kun ruikin wd 40 reikiin, tuo kohokammion ja pumpun välinen oli haastavampi.

Rautalangalla tökin ja paineilmaa välillä ja edelleen irroitusöljyä niin johan alkoi toimimaan. Se huolestutti että kun käyttää paineilmaa, lentääkö kuulat , ei lentäneet..nyt kaasari kunnossa.. Kiitos edellä olleiden ohjeiden!

Ok, hyvä tietää että sait toimimaan,täytyy huomenna kokeilla vastaavaa kikkaa

Link to comment

No tästäpä pääsimme sitten starttaamaan eikä edes luvannut! Jakajana uusi 034 järjetön ja kaikki piuhat yms uusia.. Noh piuhat yms voi olla pielessä kun en niitä kerennyt kuin laittaa nopsaan kun pitikin jo lähteä tallilta. Lisää ongelmallisia kysymyksi siis tulossa,heh. Kiitos vinkeistä tähän mennessä.

Link to comment
  • 2 years later...

Mulla type 3 sama ongelma - pumppu ei jostaain syystä ime - jäänyt toimivana tauolle ko härveli....tankissa bensaa, linjassa uusi suodatin, linja ei tukossa (puhalsin läpi), bensaa tulee suodattimelle....voiko moinen suodatin vaikuttaa ettei pumppu ime?? Ts. konehan ei käy jos ei tule bensaa  - toinen tarvittavahan on sähkö - sitäkään ei kyllä tule mitä ihmettelen...kärsille asti tulee muttei tulppaan saakka....uudet palkatkin sisällä...pitää pähkäillä..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...