Jump to content

Kastenwagen Wiima -66


Guest Kyläseppä

Recommended Posts

Guest Kyläseppä

Mooron..

 

Projektia pukkaa, kaikenlaisten vanhojen vehkeiden kanssa on tullu paljonkin pelailtua mutta nyt lähtee eka junakeulan teko..

 

Laitetaas nyt muutama kuva lähtötilanteesta, mun mielestä erittäinkin helppo aihio ekaks projektiksi :)

 

Matkahuolto toi tänään suurinpiirtein kaikki peltiosat mitä tähän ekaan projektiin tarvitaa, kuvat on hiukan sekaisin mut eiköhän niistä saa käsityksen missä tilanteessa tänään ollaan.

 

 

 

post-3584-0-66870500-1485213416_thumb.jpg

post-3584-0-83727100-1485213537_thumb.jpg

post-3584-0-67572100-1485213592_thumb.jpg

post-3584-0-54173100-1485213815_thumb.jpg

post-3584-0-26258300-1485213986_thumb.jpg

post-3584-0-63380300-1485213988_thumb.jpg

post-3584-0-03825400-1485213991_thumb.jpg

post-3584-0-29319800-1485213993_thumb.jpg

post-3584-0-70817900-1485213995_thumb.jpg

post-3584-0-22063000-1485213998_thumb.jpg

post-3584-0-97455200-1485214000_thumb.jpg

post-3584-0-18432100-1485214003_thumb.jpg

post-3584-0-26104600-1485214005_thumb.jpg

post-3584-0-42023500-1485214007_thumb.jpg

post-3584-0-07623500-1485214041_thumb.jpg

post-3584-0-94295500-1485214043_thumb.jpg

post-3584-0-88470100-1485214046_thumb.jpg

post-3584-0-46512500-1485214049_thumb.jpg

Edited by Kyläseppä
Link to comment

Ei helvetti.. onko näissä mitää järkeä? Ei ole.. Onhan se kivaan askarelua, mutta silti.. yks oma vaiheessa, ei puutu ku akku kotelo ja lavan pohja, orkkis lava odottaa ja green akkukotelo paikalleena panoa.

Jälkikäteen ajateluna ois ollut järkevävänpääjättää väliin ja ostaa jenkestä jonkun näköinen vehje ilman hitsaustarvetta. Doppelien hinnat on mennyt ihan tappiin nyt että enää ei pystyis viiti ostaa.

Sen takia 67 doppelen oottaa kuhan tallin menetyksen jälkeen tulee inspis.. 

Edited by Urbantoy
Link to comment

Olipa kannustavaa. Voishan sitä tietty ryypätä nuo rahat ja vapaa-ajan vaikka. Joillekki rötväily harrastus. Mutta on tuossa savottaa. Aikaa saa varata kyllä ja motivaatiota. Mut jos ei ole aikataulua, niin silloin oivallinen terapiakohde. Tee sellainen kuin itse haluat. Ajaminen yliarvostettua ;)

  • Like 2
Link to comment

Hah only in finland on tuollainen mahdollista, siis "tsemppaus" projektiin ja sitten toisaalta myös tuo työn määrä:) Toivottavasti tuollaiset kommentit vaan pistää enemmän virtaa hanskoihin.

 

Ja loppujen lopuksi oikeasti, ei tuo ihan pahimmasta päästä kunnoltaan ole mitä noista kuvista tiirailee. Tarvitseeko edes lantion korkeudelta ylöspäin hitsata mitään? Kattohan näyttää jämäkältä ja keula myös. Meinaatko hitsata takaisin umpipakuksi?

Link to comment

Itellä myös -66 junispaku työn alla. Mielestäni tuo sinun näyttää pahemmalta kuin todellisuudessa on, omaankin on pitänyt melkein kaikki vastaavat pellit vaihtaa/korjata, ja se on sentään ollut ihan ajokuntoinen vehje. Ei se nyt ihan noin rapea ollut, mutta molemmat sivuhelmat, takakulmat menneet vaihtoon, lisäksi etulattiaa ja etuhelmaa on korjailtu. Kyljen ikkunointia on hyvällä menestyksellä korjattu nykyaikaisella koriliimalla eräässä toisessa juniksessa.

Link to comment
Guest Kyläseppä

Ehtoota ja kiitoksia vaan neuvoista ja palautteesta :)

 

Varmaa tietoa ei auton tyylisuunnasta vielä oo mut camper on tällä hetkellä mielessä..

 

Koko projektin aloitin korigrillin tekemisellä ja nyt jo huomaa että ilman sitä ei tästä kyllä tulis yhtään mitään.

 

Mukavasti taas pääsi eteenpäin, toinen runkopalkki tuli hitsattua valmiiksi ja uus välipalkki kantattua ja pikkusen soviteltuakin..

Kyllä se kesällä ajossa on, vuodesta ei oo vaan varmuutta...

post-3584-0-55054900-1485377276_thumb.jpg

post-3584-0-16418100-1485377304_thumb.jpg

post-3584-0-81669300-1485377444_thumb.jpg

post-3584-0-72707800-1485377461_thumb.jpg

post-3584-0-21777100-1485377495_thumb.jpg

post-3584-0-51841000-1485377518_thumb.jpg

post-3584-0-28979300-1485377531_thumb.jpg

Link to comment
Guest Kyläseppä

Itseasiassa, oon päivätöikseni maalari hiekkapuhallus- ja maalausfirmassa joten se onkin nyt ekaks tulossa.

 

Lähden sunnuntaina kolmeks viikoks aurinkoon ni puhallan kotteron lomilta palattuani. Nyt oli vaan kovat poltteet päästä nakertamaan jo jotain.. ;)

Link to comment

Viime talvena kun hitsailin kasaan yhtä kuplaa jätettiin se tarkoituksella puhaltamatta alkuvaiheessa.

 

Nyt kun suurimmat peltihommat alkavat olemaan tehty on sen puhaltamisen vuoro, sitten paikataan viimeiset reiät kunhan katsotaan mihin niitä vielä tulee. 

  • Like 1
Link to comment
Guest Kyläseppä

Kyllä mä aattelin puhaltaa siitä pohjan ja yleensäkin noi hitsattavat paikat nyt seuraavaksi ja hitsauksen jälkeen puhallus lähes koko tölkkiin jonka jälkeen kuorrutan sen epoksipohjalla.

Link to comment

>Viime talvena kun hitsailin kasaan yhtä kuplaa jätettiin se tarkoituksella puhaltamatta alkuvaiheessa.


 


Nyt kun suurimmat peltihommat alkavat olemaan tehty on sen puhaltamisen vuoro, sitten paikataan viimeiset reiät kunhan katsotaan mihin niitä vielä tulee. 


 


-Tämä on hyvä tapa varsinkin noin rapeassa autossa, näkee vielä muotoja, ym helpompi hahmottaa mikä pelti ollu missä ja miten... puhalluksen jälkeen 1/2 nelion reikiä...mitähän tässä oli.


 


Omassa oli samanlaiset ikkunat tehty (varmaan joku "laki" homma) . Ei ole enää koska umppari alunperin niin mitä siitä muuta tekemään. (oma mielipide).


Edited by Kujis
Link to comment
Guest Kyläseppä

Mun mielestä tää (Wiiman tekemä) bussi on kuitenkin omalla tavallaan osa suomalaista historiaa ni siks oon päätyny siihen että tää tulee pysymään bussina..

Link to comment

Mites näissä '64-'67 Juniksissa erottaa onko Wiiman tekemä vai ite puhkottu? Meinaan ettei varmaan monikaan suomipoika oo tarvinnu kuuskytluvulla koripajaa muutaman vuoden vanhan umpparinsa puhkomiseen.

Suorat vs wiiman kaarevat lasit????

Link to comment
  • 3 weeks later...
Guest Kyläseppä

Terveisiä Aurinkolammikolta, kaikkien suomalaisten hiekkalaatikolta.

 

Oli pakko laittaa pari kuvaa paikallisesta Pull & Bear liikkeestä, kohtuullisen makea "kenkäteline".

 

Huomenna kotiin ja pari päivää elpymiseen, maanantaina toden teolla Wiiman kimppuun.

post-3584-0-74397600-1487265384_thumb.jpg

post-3584-0-00454400-1487265466_thumb.jpg

post-3584-0-09778400-1487265568_thumb.jpg

post-3584-0-55794700-1487265659_thumb.jpg

Link to comment
Guest Kyläseppä

Ehtoota vaan..

 

Lomat tuli lusittua, onneks pääsi taas töihin huilaamaan ;)

 

Kivasti tänään taas pääsi Wiiman kanssa eteenpäin, rälläkkä lauloi, kobolttiterä valitti ja Kemppi rätisi ku yritettiin saada sinkittyä peltiä ja saksalaista laaturautaa yhteen...

post-3584-0-28427400-1487623741_thumb.jpg

post-3584-0-48555600-1487623762_thumb.jpg

post-3584-0-51394000-1487623787_thumb.jpg

post-3584-0-76721300-1487623812_thumb.jpg

Link to comment
Guest Kyläseppä

Iltaa taas kerran.

 

Hurjasti on taas päässyt eteenpäin, tuntuu niin pirun siistiltä ku on päässyt laittaa uutta palikkaa paikalleen ja näkee että tulee jotai valmista.

Alkaa oikeasti tuntumaan siltä että se saattaa joskus vielä jopa valmistus ;-)

 

Osa noista peltiosista on kyllä ihan luokattoman huonoja, joutuu välillä takomaan niitä vaikka kuinka paljon että saa ne edes jotenkin säädylliseen muotoon..

 

Tässä taas muutama kuva projektin edistymisestä..

post-3584-0-09714400-1487792510_thumb.jpg

post-3584-0-87747800-1487792538_thumb.jpg

post-3584-0-05935600-1487792616_thumb.jpg

post-3584-0-41036700-1487792652_thumb.jpg

post-3584-0-25826400-1487792671_thumb.jpg

post-3584-0-01679300-1487792687_thumb.jpg

post-3584-0-73939300-1487792711_thumb.jpg

post-3584-0-08719300-1487792722_thumb.jpg

Link to comment

Sama homma itsellä kuplan takahelmassa, toinen reuna kävi, toisessa laidassa kantit n. 15mm pielessä, ei saa istumaan oikeastaan mitenkään ilman mittavia muokkauksia ja se taas syö hieman ajatusta siitä miksi alunalkaen uusia peltiosia hommasin. laitoin myyjäliikkeeseen postia saamatta mitään vastausta.

Link to comment
Guest Kyläseppä

Näin se varmasti on, pitää seuraavaan projektiin sijottaa parempiin peltiosiin..

Pihalla seisoo odottamassa -59 Kleinbussi, se onkin sitten paljon suuritöisempi ja tarina erikseen :D

 

Mistä peltiosat kannattaa tilata?

 

Moottori on nyt koneistuksessa ja ajattelin tilata siihen Vaasasta Mahlen 1600cc sarjan, on muistaakseni n.320€.

Kokemuksia?

 

Paikallaan tässä oli 1500cc sylinterit joten kannet kai käy suoraan ilman sorvausta..?

 

Se nyt taas harmittaa ku hommien eteneminen pysähtyi tuohon etukaareen, taas pitää alkaa rääpimään jotain toista nurkkaa. Ei saa tehtyä etupäätä, ei etulattiaa jne. ennen ku on kaari myös mukana sovituksessa.

Link to comment
Guest Toheltaja

Mulla on ne vähäiset mitä on tarvinnut vaihtaa vihreitä eteläamerikan tuotteita. Tein lainatulla NOS doglegillä sovittelun ja ympäristöt valmiiks ennenkuin laiva saapui satamaan. Tän jälkeen tyrkkäsin Gersonin jalan paikalleen plug-n-play. Hinnakkaitahan ne on jos koko auton tekee mutta itellä ainakin auton ostointoon vaikuttaa paljon millä pelleillä se on harsittu kasaan. Wolfsburg westin reprot myös hyviä. Hekin toki myyvät IGP/klokker kuraa, kuvasta näkee kenen tekele on...

Edited by Toheltaja
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...