Guest Kyläseppä Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 (edited) Mooron.. Projektia pukkaa, kaikenlaisten vanhojen vehkeiden kanssa on tullu paljonkin pelailtua mutta nyt lähtee eka junakeulan teko.. Laitetaas nyt muutama kuva lähtötilanteesta, mun mielestä erittäinkin helppo aihio ekaks projektiksi :) Matkahuolto toi tänään suurinpiirtein kaikki peltiosat mitä tähän ekaan projektiin tarvitaa, kuvat on hiukan sekaisin mut eiköhän niistä saa käsityksen missä tilanteessa tänään ollaan. Edited January 23, 2017 by Kyläseppä Quote Link to comment
Urbantoy Posted January 24, 2017 Share Posted January 24, 2017 (edited) Ei helvetti.. onko näissä mitää järkeä? Ei ole.. Onhan se kivaan askarelua, mutta silti.. yks oma vaiheessa, ei puutu ku akku kotelo ja lavan pohja, orkkis lava odottaa ja green akkukotelo paikalleena panoa. Jälkikäteen ajateluna ois ollut järkevävänpääjättää väliin ja ostaa jenkestä jonkun näköinen vehje ilman hitsaustarvetta. Doppelien hinnat on mennyt ihan tappiin nyt että enää ei pystyis viiti ostaa. Sen takia 67 doppelen oottaa kuhan tallin menetyksen jälkeen tulee inspis.. Edited January 24, 2017 by Urbantoy Quote Link to comment
JaniM Posted January 24, 2017 Share Posted January 24, 2017 Olipa kannustavaa. Voishan sitä tietty ryypätä nuo rahat ja vapaa-ajan vaikka. Joillekki rötväily harrastus. Mutta on tuossa savottaa. Aikaa saa varata kyllä ja motivaatiota. Mut jos ei ole aikataulua, niin silloin oivallinen terapiakohde. Tee sellainen kuin itse haluat. Ajaminen yliarvostettua ;) 2 Quote Link to comment
jori Posted January 24, 2017 Share Posted January 24, 2017 Hah only in finland on tuollainen mahdollista, siis "tsemppaus" projektiin ja sitten toisaalta myös tuo työn määrä:) Toivottavasti tuollaiset kommentit vaan pistää enemmän virtaa hanskoihin. Ja loppujen lopuksi oikeasti, ei tuo ihan pahimmasta päästä kunnoltaan ole mitä noista kuvista tiirailee. Tarvitseeko edes lantion korkeudelta ylöspäin hitsata mitään? Kattohan näyttää jämäkältä ja keula myös. Meinaatko hitsata takaisin umpipakuksi? Quote Link to comment
-tipi- Posted January 24, 2017 Share Posted January 24, 2017 Feikki-Sonderiks ja $300k taskuun ;) Tsemii projektiin! Umpparointi ois miehen teko. Quote Link to comment
ozone Posted January 24, 2017 Share Posted January 24, 2017 Itellä myös -66 junispaku työn alla. Mielestäni tuo sinun näyttää pahemmalta kuin todellisuudessa on, omaankin on pitänyt melkein kaikki vastaavat pellit vaihtaa/korjata, ja se on sentään ollut ihan ajokuntoinen vehje. Ei se nyt ihan noin rapea ollut, mutta molemmat sivuhelmat, takakulmat menneet vaihtoon, lisäksi etulattiaa ja etuhelmaa on korjailtu. Kyljen ikkunointia on hyvällä menestyksellä korjattu nykyaikaisella koriliimalla eräässä toisessa juniksessa. Quote Link to comment
pihlis Posted January 24, 2017 Share Posted January 24, 2017 Onnea ja menestystä! Lappu kerrallaan kiinni ja kyl se siitä muovautuu kuosiinsa. Ja niinkuin tuossa ylhäällä jo mainittiin, tee just mieleises. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted January 24, 2017 Share Posted January 24, 2017 Onnea projektiin. Ainakin tallipuitteet ja grilli näyttää olevan kunnossa niin ei ainakaan siitä jää kiinni että tarvis selällään taivasalla hitsejä turata. Ei muuta kuin peltiä kiinni ja jatka toki projektikertomusta kun edistystä tapahtuu. Quote Link to comment
Guest Kyläseppä Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Ehtoota ja kiitoksia vaan neuvoista ja palautteesta :) Varmaa tietoa ei auton tyylisuunnasta vielä oo mut camper on tällä hetkellä mielessä.. Koko projektin aloitin korigrillin tekemisellä ja nyt jo huomaa että ilman sitä ei tästä kyllä tulis yhtään mitään. Mukavasti taas pääsi eteenpäin, toinen runkopalkki tuli hitsattua valmiiksi ja uus välipalkki kantattua ja pikkusen soviteltuakin.. Kyllä se kesällä ajossa on, vuodesta ei oo vaan varmuutta... Quote Link to comment
eekoo Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 henkkoht olsin puhamtanu ensin niin tulis kaikki happamat heti näkyviin. Onnea ja voimia (-: Quote Link to comment
Guest Kyläseppä Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Itseasiassa, oon päivätöikseni maalari hiekkapuhallus- ja maalausfirmassa joten se onkin nyt ekaks tulossa. Lähden sunnuntaina kolmeks viikoks aurinkoon ni puhallan kotteron lomilta palattuani. Nyt oli vaan kovat poltteet päästä nakertamaan jo jotain.. ;) Quote Link to comment
NO H2O Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Viime talvena kun hitsailin kasaan yhtä kuplaa jätettiin se tarkoituksella puhaltamatta alkuvaiheessa. Nyt kun suurimmat peltihommat alkavat olemaan tehty on sen puhaltamisen vuoro, sitten paikataan viimeiset reiät kunhan katsotaan mihin niitä vielä tulee. 1 Quote Link to comment
Guest Kyläseppä Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Kyllä mä aattelin puhaltaa siitä pohjan ja yleensäkin noi hitsattavat paikat nyt seuraavaksi ja hitsauksen jälkeen puhallus lähes koko tölkkiin jonka jälkeen kuorrutan sen epoksipohjalla. Quote Link to comment
Kujis Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 (edited) >Viime talvena kun hitsailin kasaan yhtä kuplaa jätettiin se tarkoituksella puhaltamatta alkuvaiheessa. Nyt kun suurimmat peltihommat alkavat olemaan tehty on sen puhaltamisen vuoro, sitten paikataan viimeiset reiät kunhan katsotaan mihin niitä vielä tulee. -Tämä on hyvä tapa varsinkin noin rapeassa autossa, näkee vielä muotoja, ym helpompi hahmottaa mikä pelti ollu missä ja miten... puhalluksen jälkeen 1/2 nelion reikiä...mitähän tässä oli. Omassa oli samanlaiset ikkunat tehty (varmaan joku "laki" homma) . Ei ole enää koska umppari alunperin niin mitä siitä muuta tekemään. (oma mielipide). Edited January 26, 2017 by Kujis Quote Link to comment
Guest Kyläseppä Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Mun mielestä tää (Wiiman tekemä) bussi on kuitenkin omalla tavallaan osa suomalaista historiaa ni siks oon päätyny siihen että tää tulee pysymään bussina.. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 Mites näissä '64-'67 Juniksissa erottaa onko Wiiman tekemä vai ite puhkottu? Meinaan ettei varmaan monikaan suomipoika oo tarvinnu kuuskytluvulla koripajaa muutaman vuoden vanhan umpparinsa puhkomiseen. Quote Link to comment
Guest Kyläseppä Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 En mä muuten tiedä mutta paperit erottaa ;) Quote Link to comment
-tipi- Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 Mitäs Wiiman otteessa lukee? Quote Link to comment
JaniM Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 Wiima kombi tais itellä olla. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 Mites näissä '64-'67 Juniksissa erottaa onko Wiiman tekemä vai ite puhkottu? Meinaan ettei varmaan monikaan suomipoika oo tarvinnu kuuskytluvulla koripajaa muutaman vuoden vanhan umpparinsa puhkomiseen. Suorat vs wiiman kaarevat lasit???? Quote Link to comment
Guest Kyläseppä Posted February 16, 2017 Share Posted February 16, 2017 Terveisiä Aurinkolammikolta, kaikkien suomalaisten hiekkalaatikolta. Oli pakko laittaa pari kuvaa paikallisesta Pull & Bear liikkeestä, kohtuullisen makea "kenkäteline". Huomenna kotiin ja pari päivää elpymiseen, maanantaina toden teolla Wiiman kimppuun. Quote Link to comment
Jorrma Posted February 16, 2017 Share Posted February 16, 2017 Mikä ihmeen härveli toi on? Quote Link to comment
-tipi- Posted February 17, 2017 Share Posted February 17, 2017 No se on kenkä- ja vaateteline, tehty lasikuidusta, löytyy Pull&Beareista ympäri Epsanjan. Quote Link to comment
multanen Posted February 17, 2017 Share Posted February 17, 2017 No se on kenkä- ja vaateteline, tehty lasikuidusta, löytyy Pull&Beareista ympäri Epsanjan. Tuota koppaa pitäs sovittaa kirpun alustalle. Hyvä varttimaililla kun ei keuli niin helposti. Quote Link to comment
Jorrma Posted February 17, 2017 Share Posted February 17, 2017 Sitä just vaan ettei mikään toimiva peli onnex oo, karseen näköne. Quote Link to comment
Guest Kyläseppä Posted February 20, 2017 Share Posted February 20, 2017 Ehtoota vaan.. Lomat tuli lusittua, onneks pääsi taas töihin huilaamaan ;) Kivasti tänään taas pääsi Wiiman kanssa eteenpäin, rälläkkä lauloi, kobolttiterä valitti ja Kemppi rätisi ku yritettiin saada sinkittyä peltiä ja saksalaista laaturautaa yhteen... Quote Link to comment
Guest Kyläseppä Posted February 22, 2017 Share Posted February 22, 2017 Iltaa taas kerran. Hurjasti on taas päässyt eteenpäin, tuntuu niin pirun siistiltä ku on päässyt laittaa uutta palikkaa paikalleen ja näkee että tulee jotai valmista. Alkaa oikeasti tuntumaan siltä että se saattaa joskus vielä jopa valmistus ;-) Osa noista peltiosista on kyllä ihan luokattoman huonoja, joutuu välillä takomaan niitä vaikka kuinka paljon että saa ne edes jotenkin säädylliseen muotoon.. Tässä taas muutama kuva projektin edistymisestä.. Quote Link to comment
Toopoo Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 Hyvin näyttää edistyvän. Itekkin huomannu että pelleissä tosiaan valtavia laatueroja. Autocraftin ja Alan schofieldin peltiosat ollu hyviä ainakin itellä. Ei muutaku intoa projektiin Quote Link to comment
Guest Kyläseppä Posted March 1, 2017 Share Posted March 1, 2017 Koita nyt sit tämmösistä tehdä jotain, eihän se oo ku 15mm päin vittua. PRKL että nousee taas savu korvista!!! Quote Link to comment
jori Posted March 1, 2017 Share Posted March 1, 2017 Hämääkö kuva vai onko tosiaan tuo ulkopeltikin reilusti matalempi?? Quote Link to comment
Guest Kyläseppä Posted March 1, 2017 Share Posted March 1, 2017 Kuva hämää, toi sisäpuoli on hitsattu päin peetä ulkopintaan nähden.. Lähti Vaasaan äkästä s.postia... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 1, 2017 Share Posted March 1, 2017 Klokkerin pellit oli samanlaisia jo 20v sitten, kannattanee ostaa jotakin muuta... Quote Link to comment
jarkki86 Posted March 1, 2017 Share Posted March 1, 2017 Sama homma itsellä kuplan takahelmassa, toinen reuna kävi, toisessa laidassa kantit n. 15mm pielessä, ei saa istumaan oikeastaan mitenkään ilman mittavia muokkauksia ja se taas syö hieman ajatusta siitä miksi alunalkaen uusia peltiosia hommasin. laitoin myyjäliikkeeseen postia saamatta mitään vastausta. Quote Link to comment
Guest Kyläseppä Posted March 1, 2017 Share Posted March 1, 2017 Näin se varmasti on, pitää seuraavaan projektiin sijottaa parempiin peltiosiin.. Pihalla seisoo odottamassa -59 Kleinbussi, se onkin sitten paljon suuritöisempi ja tarina erikseen :D Mistä peltiosat kannattaa tilata? Moottori on nyt koneistuksessa ja ajattelin tilata siihen Vaasasta Mahlen 1600cc sarjan, on muistaakseni n.320€. Kokemuksia? Paikallaan tässä oli 1500cc sylinterit joten kannet kai käy suoraan ilman sorvausta..? Se nyt taas harmittaa ku hommien eteneminen pysähtyi tuohon etukaareen, taas pitää alkaa rääpimään jotain toista nurkkaa. Ei saa tehtyä etupäätä, ei etulattiaa jne. ennen ku on kaari myös mukana sovituksessa. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 2, 2017 Share Posted March 2, 2017 (edited) Mulla on ne vähäiset mitä on tarvinnut vaihtaa vihreitä eteläamerikan tuotteita. Tein lainatulla NOS doglegillä sovittelun ja ympäristöt valmiiks ennenkuin laiva saapui satamaan. Tän jälkeen tyrkkäsin Gersonin jalan paikalleen plug-n-play. Hinnakkaitahan ne on jos koko auton tekee mutta itellä ainakin auton ostointoon vaikuttaa paljon millä pelleillä se on harsittu kasaan. Wolfsburg westin reprot myös hyviä. Hekin toki myyvät IGP/klokker kuraa, kuvasta näkee kenen tekele on... Edited March 2, 2017 by Toheltaja Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.