Jump to content

-57 Ovaali


Recommended Posts

Posted

Fumagallia sais peltisenä 4x15 ET33 ja 6x15 ET3... Eikä pyöris Suomessa ihan joka toisen auton alla.


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Posted

Viien viikon loma alako.

 

Kävin siis kaupassa hakkee tarvikkeita ja aloin palautteleen alkuperäistä maalia lokareihin.

 

IMG-20190705-WA0007.thumb.jpeg.a4796f68eb93fcda9d34896a02ff8d26.jpeg

 

IMG-20190705-WA0017.thumb.jpeg.6a7465d3cd40cdc92e51b02dc4900274.jpeg

 

Työläs mutta ihan ok aine. Antaa vaikuttaa jonni aikaa ja lastala raapii pois. Ja varovainen saa olla ettei lähe alkuperäinenki maali.

 

Pakkelia vaa hierottu noihin jonnin verran, joten saa nähä.

  • 3 weeks later...
Posted (edited)

Puottelin keulaa vielä sentin alemmas.

 

Koeajolla alko keulasta kuulumaan narinaa ja vikinää.

 

Rasvailin etuakselin ja olat ja vilkasin samalla raijetangon päitä. Sisemmät kesti näköjään 2 kk..... 🤣🤣🤣

Nuo oli ne jotka tuli kavennettujen tankojen mukana...B-laatua näköjään...

 

Ulommat oli ok, kun vaihdoin ne sillo talvella jo parempilaatusiin, ku flippipalojen kans pitää olla uudemmat päät..

 

Edit. Ja kuva otettu irrotusvaiheessa, eli on olleet kiinni muttereilla 😎

 

IMG-20190724-WA0018.thumb.jpeg.30d2b93417764a6354c775e1696aa741.jpeg

Edited by Art_Zi
Posted

onko kahdessa kuukaudessa kumisuojatkin hapertuneet noin pahasti ? Voi vain ihmetellä kuinka huonoa laatua tänä päivänä myydään.

Posted
16 minutes ago, Jani said:

onko kahdessa kuukaudessa kumisuojatkin hapertuneet noin pahasti ? Voi vain ihmetellä kuinka huonoa laatua tänä päivänä myydään.

Eihän tuo ole edes huonoa laatua vaan suoranaista paskaa.. Alusta keskusteluosiosta löytyy vetarisuojakumikeskustelua jossa myös kaks kuukautta ja aamen havaittu..

Posted

Ekat metrit noilla ajelttiin huhtikuun lopussa ja kuva on eiliseltä. Eli vajaa 3kk ja oisko 2000km.

 

Näkihän noista jo päälleppäin että aika heikon näköset kumet ko vertas a-laatusiin, mutta en siihen hätään alkanu tilaan parempia.

Noi tuli siis kavennettujen raijetankojen mukana. Eli jos joku tilaa kavennetut raijetangot ni kannattaa samaan pakettiin ottaa a-laatuset päät mukaan.

Posted (edited)

Eilen tuli uudet raidetangonpäät ja limebugin paketti. Ilta kului siis tallissa.

 

IMG-20190726-WA0007.thumb.jpeg.5342cf75300778873e9bd2a73db1ba96.jpeg

 

Tavarantoimittaja sano että hällä ei ole ku yhtä päätä saatavilla ja pitäs olla ok laatua. Erehdyttävästi kuiten muistuttaa sitä paskaa, joka kesti 2kk. Nähtäväksi jää...

 

IMG-20190725-WA0006.thumb.jpeg.837617ad95178b00698a5d8389c20fb7.jpeg

 

Limebugilta tuli napoleonin suoja, alpertit ja 2" puottavat säätölatat puslineen.

 

Tänä kesänä ei ole ykskään tavaratilaus menny putkeen...

 

Limebugiltakin tuli väärät puslat. (Kuvassa punaiset)

20190726_162738.thumb.jpg.e8fd2ada194c8751ffa77c8ca15825c7.jpg

 

Ruuvailin napoleoninsuojan paikalleen ja sit säätölattojen kimppuun.

 

IMG-20190726-WA0009.thumb.jpeg.fbebc038477ef032282822b658c448af.jpeg

 

Edited by Art_Zi
Posted

Lattojen asennuksessa menikin sit 5 tuntia.

 

Eihän ne istuneet huonostikkaan...

 

IMG-20190726-WA0011.thumb.jpeg.430b56d332d3a5bc5ca0793762fdc379.jpeg

 

Kaveri meinas että ovaalissa on erilainen tuo latan paikka ku paksutolpassa...liekkö limebug sit tekee samoista leikkeistä ovaaliin ja paksutolppaan...

 

Nooh vähän hiomista ja sain ne istumaan.

 

20190726_162754.thumb.jpg.ef57d215dcb93b6944a7ca5f140b7b8b.jpg

 

Kuvassa perä matalimmillaan ja silloin koukun alle jää 4 cm.

 

IMG-20190726-WA0026.thumb.jpeg.7d963db0da4f65cc8797093811e1b66c.jpeg

 

Rekkula lähti Limebugille noista puslista ja latoista, katotaan mitä vastaavat.

Posted

Poika päikkäreillä, ni isi käväs tallisa asentaan alpertit.

 

IMG-20190727-WA0016.thumb.jpeg.b0ee58d856e311347bb35a5721597c9d.jpeg

 

Torstaina värkättiin Höpön tallisa auraustenmittauslaite.

 

IMG-20190725-WA0011.thumb.jpg.e403946af63ef3c260c55eb1e08622bc.jpg

 

IMG-20190725-WA0014.thumb.jpeg.59cf32603c79b4d77ce8795ede76198a.jpeg

 

Tänään pitäs iltasella alkaa katteleen auraukset kuntoon.

 

 

  • Like 3
Posted (edited)

Pitihän ne takalatat vielä kerran tehä ko toinen vääntösauva oli mielestäni väsyny. Astemitalla katoin molemmat samaan ni silti oli heittoa 3 cm (ero mitattu maasta kylkilistoihin). Sama homma oli normilattojen kans ja niissä pelasin booreilla tasan. En vaan muistanu ku aloin säätölattoja asentaan.

 

Vaihoin vääntösauvat puolelta toiselle ja laitoin taas astemitan kans samaan ni nyt tuli hyvä.

 

Nyt alkaa stance olemaan niin mieleinen, kuin sen näillä palikoilla saa.

 

Jos alemmas haluaa, niin kapiampaa akselia pitäs laittaa, mutta en taida alkaa... nyt on korkeus/ajomukavuus suhteessa hyvä.

 

IMG-20190731-WA0007.thumb.jpeg.a9718a51ed20b99fb223a0b537eb5ed5.jpeg

Edited by Art_Zi
Posted
30 minutes ago, Art_Zi said:

 

 

Vaihoin vääntösauvat puolelta toiselle ja laitoin taas astemitan kans samaan ni nyt tuli hyvä.

 

 

 

 

Eikös toi sauvojen kiertosuunnan muuttaminen ole vähän no-no?

Voipi olla materiaalin kestävyyden kannalta riskaabelia.

Posted

 

22 minutes ago, non-hippy said:

Eikös toi sauvojen kiertosuunnan muuttaminen ole vähän no-no?

Voipi olla materiaalin kestävyyden kannalta riskaabelia.

 

Palstalta löysin kuvan, jonka mukaan ei ole no-no (viimeinen lause vasemmalla alhaalla)....toki mielipiteitä on yhtä monta ku harrastajaakin. 

 

post-102-13888369994531.thumb.png.c06b6ad6ea22dc218d7951549d9e7b8b.png

Posted
1 hour ago, Art_Zi said:

Nyt alkaa stance olemaan niin mieleinen, kuin sen näillä palikoilla saa

Riittääkö noissa 2" droppilatoissa varat tosta paljonki alemmas? Korkeus ja auraus säädöissä kummassakin.

Ite oon pohtinu 4" droppilattoja limebugilta viisysiin.

Posted (edited)

Alaspäin saa alemmas. Laitoin 10 asteen kulmassa eli aika suoraan latat paikallee ja nyt säätö ehkä 1/2" ylimmästä säädöstä alaspäin. Aurauksia en oo mitannu vaan vedin suosiolla niin taakse latoissa ku saa...pitää mittoa joku kerta, mut ei silmällä katottuna harita ainakaan...

 

Itekki mietin pitkään 2" vai 4" puottavat mut tarkotus saaha ajokorkeus ja leima ilman lattajumppaa eli pelkän säädön avulla.

 

Jos ybertonttiin haluaa ni 4" latat vois olla jees. Itelle nää passaa paremmin, kun koukkuki syö tontitusmahollisuuksia.

Edited by Art_Zi
Posted
33 minutes ago, Art_Zi said:

Jos ybertonttiin haluaa ni 4" latat vois olla jees. Itelle nää passaa paremmin, kun koukkuki syö tontitusmahollisuuksia.

Sit taitaa olla paras tilaa ne 4" latat. https://www.instagram.com/p/B0VGeFPBvfh/?igshid=13sdat8y3bf7a

koukkukin houkuttelis, jos vaikka ens kesäks sais combicampin. Kuinkahan riskaabelia ois hitsailla palkki puskurinrautojen väliin, ei menis hyvä madallus pilalle..?

  • Like 1
Posted
38 minutes ago, sponge said:

Sit taitaa olla paras tilaa ne 4" latat. https://www.instagram.com/p/B0VGeFPBvfh/?igshid=13sdat8y3bf7a

koukkukin houkuttelis, jos vaikka ens kesäks sais combicampin. Kuinkahan riskaabelia ois hitsailla palkki puskurinrautojen väliin, ei menis hyvä madallus pilalle..?

Kantsii huomioida vetokoukun korkeus, jos tosi matalan tekee. Jos koukku matalalla niin vaunu tulee helposti huonoon kulmaan. 

  • Like 2
Posted
20 hours ago, Art_Zi said:

Palstalta löysin kuvan, jonka mukaan ei ole no-no (viimeinen lause vasemmalla alhaalla)....toki mielipiteitä on yhtä monta ku harrastajaakin.

 

Toisaalta saman manuskan päivitetyssä versiossa tehtaankin mielipide on muuttunut, mutta aikapa sen näyttää realisoituuko riskin otto näiden jousien kohdalla:

 

image.png.ed8098c5193e9bf011e69023e2b8c1fa.png

  • 3 weeks later...
Posted

KKP:ssä tuli käytyä ja jälleen kerran todettua, että onhan tuo 1200 kone meleko mopo, vaikka mottona onkin Slow is a lifestyle.

 

IMG-20190818-WA0015.thumb.jpeg.ce2edfe8f4b1bc937c61c8a030bc6193.jpeg

 

Toki autossa oli 2 aikuista + yks muksu ja Kemin Karavaanarin pikku Heinemanni perässä, mutta ei se kauhiasti naurata ko ylämäkkeen vauhti vaan hiipuu ja hiipuu.

 

Mielessä siis muhii edes vähän pirtiämpi kone. Ei mitään viriviriä ku ei tuola uskalla satasta päästellä ja tuon 30 pict 1:n säätämisen helppous/yksinkertaisuus/varmatoimisuus  viehättää.

 

Eli piisaako tuo 30 pict 1:n 1500/1600 koneeseen?

Ja meneekö 12v vauhtipyörä 180 kytkimellä tuohon crashboksiin tai paksun laatikkoon ilman kairausta? 

 

Alempi kuva taitaa olla (c)Basterd

IMG-20190818-WA0009.thumb.jpeg.de4856ce69074f4154068a8e87b38728.jpeg

 

IMG-20190817-WA0025.thumb.jpg.91f427d83a165972a148590ea256175c.jpg

Posted

Eli piisaako tuo 30 pict 1:n 1500/1600 koneeseen?
Ja meneekö 12v vauhtipyörä 180 kytkimellä tuohon crashboksiin tai paksun laatikkoon ilman kairausta?


Vastaus ekaan: Piisaa hyvin, mulla on 1600:ssa ja toimii ihanasti.

Ja tokaan: ei mene, pitää kairata, ei oo paha homma.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 1
Posted

Jees, 1600 kone on nyt hommattuna ja talven aikana käydään se läpi ja ens kesäks laitellaan paikalleen, ni josko ens kesänä ylämäetki menis kivuttomammin.

 

Tälle kesäle vielä Skellen reissu eessä ja sit pitäs vielä leima käydä hakemassa, ni saa sit ottaa keväällä suoraan ajoon.

  • 3 weeks later...
Posted (edited)

Elokuussa tuli käytyä päiväkeikka Raumalla ja mukaan tarttu heinemanni ja 1600 koneaihio. Moottori tarkotus panna palasiks ja saaha luotettava vakio 1600. Jos sais talven aikana vaihdettua tuon konneen ni sais ajella ylämäkkeenki sitä 80 km/h.

 

20190824_140510.thumb.jpg.21775ca4bd69bfe2f200fba3eb0c6220.jpgIMG-20190826-WA0031.thumb.jpeg.714a6ab1ac7d95a22cdec0061ceda442.jpeg

 

Skellen reissulla vähän öp-valoki vilkutteli, joten ihan hyvä päivitellä tuota moottoria tässä talven aikana.

 

Viime vkl tuli nostettua keula ja perä ylös. Leima tuli haettua alkuviikosta. Oli kyllä makia ajella ku oli vähän maavaraaki.

 

20190910_082644.thumb.jpg.999babd86b355fa6cd135768713f702a.jpg

20190910_090041.thumb.jpg.f5c11945799dd561bdcf4b7b86682be0.jpg

 

Nyt on seisonnassa ja nyt vähän taukoa värkkäämisestä. Bussikuumekki nousee.....valitettavasti....

 

Edited by Art_Zi
  • Like 4
Posted
18 hours ago, Urbantoy said:

Hyvä lähtee Skelleen tuolla korkeudella

Pöh. Tonttiin tonttiin.

Just hain uuen akseliaihion jos tekis 4" kavennetun jossain kohtaa 🤣🤣

  • Like 1
Posted (edited)
4 minutes ago, Art_Zi said:

Pöh. Tonttiin tonttiin.

Just hain uuen akseliaihion jos tekis 4" kavennetun jossain kohtaa 🤣🤣

Kyllä tontissakin pääsee Skelleen, vähän ehkä kipunoi pohja noin 25-50 kilsaa Haparanda (ku en muista ihan tarkkaa kohtaa missä kohtaa on Kittilän Karmaan ottanut siipeen, tänä vuonna yks kuhmu päähän ku junis vähän hyppäs, eikä itelläk'ään perse penkissä pysynyt, mutta miten väistä ku koko kaistan levyinen paukama, eikä ollut edes ainut.. aina ku sen näki että ei vittu taas hypätään) ku niin "tasanen" raitti painella menemään

Edited by Urbantoy
Posted (edited)

Eilen hain varalootan ja etuakseliaihion ihan vaan jemmaan.

IMG-20190914-WA0006.thumb.jpeg.073fc49860d2737758519ea531b0e574.jpeg

IMG-20190914-WA0004.thumb.jpeg.d88dd0b4080d7f10feb6da6ea6bae1c7.jpeg

 

Urbantoy meinas että 4" akseli väkerrettää tänä talavena kuulema urakkahommina. Kattoa nyt laittaako sitä sit paikallee ens kesäks vai ajeleeko tolla 2" vielä..

 

Loovan pesasin tännää. Irrotella vielä vetarit ja laittaa naftaliiniin ootteleen.

IMG-20190915-WA0001.thumb.jpeg.66bdc25be986af64bf8e9084d5f5f4c4.jpeg

IMG-20190915-WA0005.thumb.jpeg.834e1ef7009393750bf353f1f1f98157.jpeg

Edited by Art_Zi
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...