metake Posted July 4, 2019 Posted July 4, 2019 Fumagallia sais peltisenä 4x15 ET33 ja 6x15 ET3... Eikä pyöris Suomessa ihan joka toisen auton alla.Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Quote
Art_Zi Posted July 4, 2019 Author Posted July 4, 2019 Kattelin noitaki. Kokeillaan nuo peltisprintit eka ko tällä hetkellä miellyttää omaa silmää eniten. 1 Quote
Art_Zi Posted July 5, 2019 Author Posted July 5, 2019 Viien viikon loma alako. Kävin siis kaupassa hakkee tarvikkeita ja aloin palautteleen alkuperäistä maalia lokareihin. Työläs mutta ihan ok aine. Antaa vaikuttaa jonni aikaa ja lastala raapii pois. Ja varovainen saa olla ettei lähe alkuperäinenki maali. Pakkelia vaa hierottu noihin jonnin verran, joten saa nähä. Quote
Art_Zi Posted July 23, 2019 Author Posted July 23, 2019 Taas pykälää mieleisempi ko sai uuet valssit alle. 6 Quote
Art_Zi Posted July 24, 2019 Author Posted July 24, 2019 (edited) Puottelin keulaa vielä sentin alemmas. Koeajolla alko keulasta kuulumaan narinaa ja vikinää. Rasvailin etuakselin ja olat ja vilkasin samalla raijetangon päitä. Sisemmät kesti näköjään 2 kk..... 🤣🤣🤣 Nuo oli ne jotka tuli kavennettujen tankojen mukana...B-laatua näköjään... Ulommat oli ok, kun vaihdoin ne sillo talvella jo parempilaatusiin, ku flippipalojen kans pitää olla uudemmat päät.. Edit. Ja kuva otettu irrotusvaiheessa, eli on olleet kiinni muttereilla 😎 Edited July 24, 2019 by Art_Zi Quote
Jani Posted July 25, 2019 Posted July 25, 2019 onko kahdessa kuukaudessa kumisuojatkin hapertuneet noin pahasti ? Voi vain ihmetellä kuinka huonoa laatua tänä päivänä myydään. Quote
Urbantoy Posted July 25, 2019 Posted July 25, 2019 16 minutes ago, Jani said: onko kahdessa kuukaudessa kumisuojatkin hapertuneet noin pahasti ? Voi vain ihmetellä kuinka huonoa laatua tänä päivänä myydään. Eihän tuo ole edes huonoa laatua vaan suoranaista paskaa.. Alusta keskusteluosiosta löytyy vetarisuojakumikeskustelua jossa myös kaks kuukautta ja aamen havaittu.. Quote
Art_Zi Posted July 25, 2019 Author Posted July 25, 2019 Ekat metrit noilla ajelttiin huhtikuun lopussa ja kuva on eiliseltä. Eli vajaa 3kk ja oisko 2000km. Näkihän noista jo päälleppäin että aika heikon näköset kumet ko vertas a-laatusiin, mutta en siihen hätään alkanu tilaan parempia. Noi tuli siis kavennettujen raijetankojen mukana. Eli jos joku tilaa kavennetut raijetangot ni kannattaa samaan pakettiin ottaa a-laatuset päät mukaan. Quote
Art_Zi Posted July 27, 2019 Author Posted July 27, 2019 (edited) Eilen tuli uudet raidetangonpäät ja limebugin paketti. Ilta kului siis tallissa. Tavarantoimittaja sano että hällä ei ole ku yhtä päätä saatavilla ja pitäs olla ok laatua. Erehdyttävästi kuiten muistuttaa sitä paskaa, joka kesti 2kk. Nähtäväksi jää... Limebugilta tuli napoleonin suoja, alpertit ja 2" puottavat säätölatat puslineen. Tänä kesänä ei ole ykskään tavaratilaus menny putkeen... Limebugiltakin tuli väärät puslat. (Kuvassa punaiset) Ruuvailin napoleoninsuojan paikalleen ja sit säätölattojen kimppuun. Edited July 27, 2019 by Art_Zi Quote
Art_Zi Posted July 27, 2019 Author Posted July 27, 2019 Lattojen asennuksessa menikin sit 5 tuntia. Eihän ne istuneet huonostikkaan... Kaveri meinas että ovaalissa on erilainen tuo latan paikka ku paksutolpassa...liekkö limebug sit tekee samoista leikkeistä ovaaliin ja paksutolppaan... Nooh vähän hiomista ja sain ne istumaan. Kuvassa perä matalimmillaan ja silloin koukun alle jää 4 cm. Rekkula lähti Limebugille noista puslista ja latoista, katotaan mitä vastaavat. Quote
Art_Zi Posted July 27, 2019 Author Posted July 27, 2019 Poika päikkäreillä, ni isi käväs tallisa asentaan alpertit. Torstaina värkättiin Höpön tallisa auraustenmittauslaite. Tänään pitäs iltasella alkaa katteleen auraukset kuntoon. 3 Quote
Art_Zi Posted July 31, 2019 Author Posted July 31, 2019 (edited) Pitihän ne takalatat vielä kerran tehä ko toinen vääntösauva oli mielestäni väsyny. Astemitalla katoin molemmat samaan ni silti oli heittoa 3 cm (ero mitattu maasta kylkilistoihin). Sama homma oli normilattojen kans ja niissä pelasin booreilla tasan. En vaan muistanu ku aloin säätölattoja asentaan. Vaihoin vääntösauvat puolelta toiselle ja laitoin taas astemitan kans samaan ni nyt tuli hyvä. Nyt alkaa stance olemaan niin mieleinen, kuin sen näillä palikoilla saa. Jos alemmas haluaa, niin kapiampaa akselia pitäs laittaa, mutta en taida alkaa... nyt on korkeus/ajomukavuus suhteessa hyvä. Edited July 31, 2019 by Art_Zi Quote
non-hippy Posted July 31, 2019 Posted July 31, 2019 30 minutes ago, Art_Zi said: Vaihoin vääntösauvat puolelta toiselle ja laitoin taas astemitan kans samaan ni nyt tuli hyvä. Eikös toi sauvojen kiertosuunnan muuttaminen ole vähän no-no? Voipi olla materiaalin kestävyyden kannalta riskaabelia. Quote
Art_Zi Posted July 31, 2019 Author Posted July 31, 2019 22 minutes ago, non-hippy said: Eikös toi sauvojen kiertosuunnan muuttaminen ole vähän no-no? Voipi olla materiaalin kestävyyden kannalta riskaabelia. Palstalta löysin kuvan, jonka mukaan ei ole no-no (viimeinen lause vasemmalla alhaalla)....toki mielipiteitä on yhtä monta ku harrastajaakin. Quote
sponge Posted July 31, 2019 Posted July 31, 2019 1 hour ago, Art_Zi said: Nyt alkaa stance olemaan niin mieleinen, kuin sen näillä palikoilla saa Riittääkö noissa 2" droppilatoissa varat tosta paljonki alemmas? Korkeus ja auraus säädöissä kummassakin. Ite oon pohtinu 4" droppilattoja limebugilta viisysiin. Quote
Art_Zi Posted July 31, 2019 Author Posted July 31, 2019 (edited) Alaspäin saa alemmas. Laitoin 10 asteen kulmassa eli aika suoraan latat paikallee ja nyt säätö ehkä 1/2" ylimmästä säädöstä alaspäin. Aurauksia en oo mitannu vaan vedin suosiolla niin taakse latoissa ku saa...pitää mittoa joku kerta, mut ei silmällä katottuna harita ainakaan... Itekki mietin pitkään 2" vai 4" puottavat mut tarkotus saaha ajokorkeus ja leima ilman lattajumppaa eli pelkän säädön avulla. Jos ybertonttiin haluaa ni 4" latat vois olla jees. Itelle nää passaa paremmin, kun koukkuki syö tontitusmahollisuuksia. Edited July 31, 2019 by Art_Zi Quote
sponge Posted July 31, 2019 Posted July 31, 2019 33 minutes ago, Art_Zi said: Jos ybertonttiin haluaa ni 4" latat vois olla jees. Itelle nää passaa paremmin, kun koukkuki syö tontitusmahollisuuksia. Sit taitaa olla paras tilaa ne 4" latat. https://www.instagram.com/p/B0VGeFPBvfh/?igshid=13sdat8y3bf7a koukkukin houkuttelis, jos vaikka ens kesäks sais combicampin. Kuinkahan riskaabelia ois hitsailla palkki puskurinrautojen väliin, ei menis hyvä madallus pilalle..? 1 Quote
Art_Zi Posted July 31, 2019 Author Posted July 31, 2019 Kyllä combicamppia ja pientä peräkärryä kiskoo rautojen väliin tehdyllä koukullaki. Ite laitoin orkkiskoukun ku sellanen tuli vastaan. 1 Quote
portu Posted July 31, 2019 Posted July 31, 2019 38 minutes ago, sponge said: Sit taitaa olla paras tilaa ne 4" latat. https://www.instagram.com/p/B0VGeFPBvfh/?igshid=13sdat8y3bf7a koukkukin houkuttelis, jos vaikka ens kesäks sais combicampin. Kuinkahan riskaabelia ois hitsailla palkki puskurinrautojen väliin, ei menis hyvä madallus pilalle..? Kantsii huomioida vetokoukun korkeus, jos tosi matalan tekee. Jos koukku matalalla niin vaunu tulee helposti huonoon kulmaan. 2 Quote
-tipi- Posted August 1, 2019 Posted August 1, 2019 20 hours ago, Art_Zi said: Palstalta löysin kuvan, jonka mukaan ei ole no-no (viimeinen lause vasemmalla alhaalla)....toki mielipiteitä on yhtä monta ku harrastajaakin. Toisaalta saman manuskan päivitetyssä versiossa tehtaankin mielipide on muuttunut, mutta aikapa sen näyttää realisoituuko riskin otto näiden jousien kohdalla: Quote
Art_Zi Posted August 1, 2019 Author Posted August 1, 2019 En mielestäni löytäny ovaalin sauvoista L ja R kirjainta....jostain olin lukevinani että niitä misaä on kirjaimet ei saisi vaihtaa.. Quote
Art_Zi Posted August 19, 2019 Author Posted August 19, 2019 KKP:ssä tuli käytyä ja jälleen kerran todettua, että onhan tuo 1200 kone meleko mopo, vaikka mottona onkin Slow is a lifestyle. Toki autossa oli 2 aikuista + yks muksu ja Kemin Karavaanarin pikku Heinemanni perässä, mutta ei se kauhiasti naurata ko ylämäkkeen vauhti vaan hiipuu ja hiipuu. Mielessä siis muhii edes vähän pirtiämpi kone. Ei mitään viriviriä ku ei tuola uskalla satasta päästellä ja tuon 30 pict 1:n säätämisen helppous/yksinkertaisuus/varmatoimisuus viehättää. Eli piisaako tuo 30 pict 1:n 1500/1600 koneeseen? Ja meneekö 12v vauhtipyörä 180 kytkimellä tuohon crashboksiin tai paksun laatikkoon ilman kairausta? Alempi kuva taitaa olla (c)Basterd Quote
metake Posted August 19, 2019 Posted August 19, 2019 Eli piisaako tuo 30 pict 1:n 1500/1600 koneeseen? Ja meneekö 12v vauhtipyörä 180 kytkimellä tuohon crashboksiin tai paksun laatikkoon ilman kairausta?Vastaus ekaan: Piisaa hyvin, mulla on 1600:ssa ja toimii ihanasti.Ja tokaan: ei mene, pitää kairata, ei oo paha homma.Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Quote
Art_Zi Posted August 23, 2019 Author Posted August 23, 2019 Jees, 1600 kone on nyt hommattuna ja talven aikana käydään se läpi ja ens kesäks laitellaan paikalleen, ni josko ens kesänä ylämäetki menis kivuttomammin. Tälle kesäle vielä Skellen reissu eessä ja sit pitäs vielä leima käydä hakemassa, ni saa sit ottaa keväällä suoraan ajoon. Quote
Art_Zi Posted September 13, 2019 Author Posted September 13, 2019 (edited) Elokuussa tuli käytyä päiväkeikka Raumalla ja mukaan tarttu heinemanni ja 1600 koneaihio. Moottori tarkotus panna palasiks ja saaha luotettava vakio 1600. Jos sais talven aikana vaihdettua tuon konneen ni sais ajella ylämäkkeenki sitä 80 km/h. Skellen reissulla vähän öp-valoki vilkutteli, joten ihan hyvä päivitellä tuota moottoria tässä talven aikana. Viime vkl tuli nostettua keula ja perä ylös. Leima tuli haettua alkuviikosta. Oli kyllä makia ajella ku oli vähän maavaraaki. Nyt on seisonnassa ja nyt vähän taukoa värkkäämisestä. Bussikuumekki nousee.....valitettavasti.... Edited September 13, 2019 by Art_Zi 4 Quote
Urbantoy Posted September 13, 2019 Posted September 13, 2019 Hyvä lähtee Skelleen tuolla korkeudella Quote
Art_Zi Posted September 14, 2019 Author Posted September 14, 2019 18 hours ago, Urbantoy said: Hyvä lähtee Skelleen tuolla korkeudella Pöh. Tonttiin tonttiin. Just hain uuen akseliaihion jos tekis 4" kavennetun jossain kohtaa 🤣🤣 1 Quote
Urbantoy Posted September 14, 2019 Posted September 14, 2019 (edited) 4 minutes ago, Art_Zi said: Pöh. Tonttiin tonttiin. Just hain uuen akseliaihion jos tekis 4" kavennetun jossain kohtaa 🤣🤣 Kyllä tontissakin pääsee Skelleen, vähän ehkä kipunoi pohja noin 25-50 kilsaa Haparanda (ku en muista ihan tarkkaa kohtaa missä kohtaa on Kittilän Karmaan ottanut siipeen, tänä vuonna yks kuhmu päähän ku junis vähän hyppäs, eikä itelläk'ään perse penkissä pysynyt, mutta miten väistä ku koko kaistan levyinen paukama, eikä ollut edes ainut.. aina ku sen näki että ei vittu taas hypätään) ku niin "tasanen" raitti painella menemään Edited September 14, 2019 by Urbantoy Quote
Art_Zi Posted September 15, 2019 Author Posted September 15, 2019 (edited) Eilen hain varalootan ja etuakseliaihion ihan vaan jemmaan. Urbantoy meinas että 4" akseli väkerrettää tänä talavena kuulema urakkahommina. Kattoa nyt laittaako sitä sit paikallee ens kesäks vai ajeleeko tolla 2" vielä.. Loovan pesasin tännää. Irrotella vielä vetarit ja laittaa naftaliiniin ootteleen. Edited September 15, 2019 by Art_Zi Quote
Art_Zi Posted February 21, 2020 Author Posted February 21, 2020 Tämä lähti eilen uudelle omistajalle. Jatkossa isketään tarinaa eri autosta ja eri topikissa, jos/kun jaksaa 🙂 1 Quote
Tuomo Lehmikangas Posted February 21, 2020 Posted February 21, 2020 11 hours ago, Art_Zi said: Tämä lähti eilen uudelle omistajalle. Jatkossa isketään tarinaa eri autosta ja eri topikissa, jos/kun jaksaa 🙂 Profiilikuvan sentään jo päivitit. 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.