Lasse Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 Onkohan mulla noissa romukasoissa parempia vippasia ja akseleita. Täytyy kaivella. Quote
Guest konna Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 (edited) 2 hours ago, Roope said: Triggeri ei vaikuta ihan ohjeen mukaiselta toki varmaan toiminee mutta voi aiheuttaa ongelmia tuo tasajakoisuus joidenkin moottoriohjauksien kanssa. https://www.elfadistrelec.fi/Web/Downloads/eg/t1/cnSerieGT1.pdf juu ei, piirsin sen kyllä aluks niin että se oli ihan täysin speksin mukainen, mutta tero sano että tee 50:50 hampaat, toimii kuulema ihan hyvin, saattaapi olla että teen kuitenki kokonaa speksin mukaisen, saa tuostakin tehtyä sen vielä. tossa on suunnillee speksin mukainen hammastus, suluissa oleva lukema on triggeripyörän halkasia koska se luonnollisesti riippuu noista hampaiden mitoista ja lukumäärästä. vähän pöljää kyl ajaa näitä tolla jyrsimellä ku joutuu nii pienellä tapilla tekee noi hampaat, jos sais jostai laaseroitsemista edullisesti niin olis järkevin vaihtoehto. Edited January 7, 2019 by konna Quote
Ketsa Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 3 hours ago, konna said: pyyhkäsin tuon akselin 1200 paperilla sorvissa puhtaaksi, mites näitten kanssa on yleensä tehty, vaihtoon vai ruosteet pois ja nippuun? Jos päivität akselit pulttikiinnitteisiksi, niin kannattaa tarkistaa ovatko kiikkujen posket suoria. Helpoittaa päittäisvälyksen shimmausta kummasti, kun tietää ettei kiikkujen posket vaikeuta tulkkausta. Quote
mikan Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 Sen mitä mä olen triggereitä teettänyt, niin hampaiden väli on ollut isompi kuin hammas. Viimeksi oli 24-1, mutta tuli sync-virheitä ja nappasin yhden hampaan pois. Tosin sitten huomasin, että HAL olikin säädetty turhan isolle ilmavälille. Laitoin ilmavälin milliksi ja virheet loppui siihen. TT-Speedin anturit, eli kampura, nokka, imuilma ja moottorin lämpö. Teron antureihin löytyy säätöarvot, jotka naputellaan TunerStudioon. t. Mika Quote
Guest konna Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 3 hours ago, Ketsa said: Jos päivität akselit pulttikiinnitteisiksi, niin kannattaa tarkistaa ovatko kiikkujen posket suoria. Helpoittaa päittäisvälyksen shimmausta kummasti, kun tietää ettei kiikkujen posket vaikeuta tulkkausta. ainakin oli epätasaisesti kuluneet noi kiikkujen kyljet, kiilottunu yhdestä kohdasta ja ruosteessa toisesta, kuten tuossa kuvassa Quote
Guest konna Posted January 8, 2019 Posted January 8, 2019 ei muuten sopinu mitkään mutterit mitkä oli koneessa siihen case saverin ympärille, oisko se joku M12 hienokierre 1.25 nousu tms, pitänee käydä mutterikaupassa ostoksilla. Quote
-tipi- Posted January 8, 2019 Posted January 8, 2019 Mitäs muttereita casesaverin ympärille tarvitaan? Quote
Guest konna Posted January 8, 2019 Posted January 8, 2019 28 minutes ago, -tipi- said: Mitäs muttereita casesaverin ympärille tarvitaan? se jäi siihen pinnapultin ympärille kun purin konetta, pitäis saada irti se siitä jos päivitän vähemmän ruosteiset pinnapultit Quote
-tipi- Posted January 8, 2019 Posted January 8, 2019 Jospa koitat laittaa sen kierreliiman kanssa takas takaslohkoon? Ja sit uusi yritys pinnan irrottamiseksi. Quote
Ketsa Posted January 8, 2019 Posted January 8, 2019 7 hours ago, konna said: ei muuten sopinu mitkään mutterit mitkä oli koneessa siihen case saverin ympärille, oisko se joku M12 hienokierre 1.25 nousu tms, pitänee käydä mutterikaupassa ostoksilla. Kaippa noitakin sitten on eri kierteillä. Mun irto case saverit täsmää kampikammion isoihin pinnoihin. Quote
Guest konna Posted January 8, 2019 Posted January 8, 2019 joo tänään tutkailin noita tossa just, ne on about 13mm ulkohalkasialtaa ja messinkiset noi case-saverit, ehkä noi pinnapultit menee sit takas tonne lohkoon liiman kera 🙂 en o moisiin kyllä ikinä törmänny. Quote
Ketsa Posted January 8, 2019 Posted January 8, 2019 Taisi näihin muuten olla ainakin aikoinaan jälkituotanto-osina tuumaisiakin saatavilla. Quote
-tipi- Posted January 9, 2019 Posted January 9, 2019 Luulis ettei toi voi kovin tiukkaan ruostua. Lämpöä vaan ja irrotuöljyssä liotusta. Tai sit vaan kierrät takas noine hyvineen. Quote
Guest konna Posted March 13, 2019 Posted March 13, 2019 noniin! arvoitettu työnantajani päätti sitten tuotannolisiin ja taloudellisiin syihin vedoten järjestää mulle ja kolleegoilleni vähän kesälomaa tässä. Mennykkin tässä aika vähän tuon homman kanssa ihmetellessä, mutta näyttäis että kohta kerkee syventyä sitten kuplaan paremmin. Onkos näissä mk1 golf etupää, eli jos ostan siihen sopivat iskarit niin meneekö heittämällä sisään ? maxxecu julkas nyt tuon mini ecunsa mikä oli tarkoitus tähän projektiin laittaa, https://ttspeed.fi/maxxecu-mini Quote
mikan Posted March 13, 2019 Posted March 13, 2019 https://ttspeed.fi/maxxecu-mini näyttää aikas hyvältä hintalaatusuhteelta. Speedy asuu noin kilometrin päässä ja on auttanut yhdessä turboprojektissa. Hyvä tyyppi! t. Mika Quote
metake Posted March 13, 2019 Posted March 13, 2019 Onkos näissä mk1 golf etupää, eli jos ostan siihen sopivat iskarit niin meneekö heittämällä sisään ?Ei, pituus on eri.Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Lasse Posted March 14, 2019 Posted March 14, 2019 Samalla tolppiin kannattaa laittaa kierreholkit tai ostaa säädettävät tolpat. Quote
Guest konna Posted March 14, 2019 Posted March 14, 2019 säädettäviä tolppia olo tarkoitus, esim bc. tarviiko niiden kanssa kikkailla jatkopaloilla? Quote
Lasse Posted March 14, 2019 Posted March 14, 2019 Rallyracesta saa sarjaa josta voi tehdä sopivan mittaset, semmosesta lähtisin väsään itte. Toisen on alumiiset holkit tolpan päälle. Quote
Guest konna Posted April 8, 2019 Posted April 8, 2019 leima tuli vanhalla koneella. tossa näyttäis olevan solex 31 pict-4 kaasari tällähetkellä, mikäköhän siihen kävis heittämällä vaihtokaasariksi paikalle? on sen verran väljää joka vivustossa tossa vanhassa että vois heittää siihen uuden tilalle kyllä, voi rouva ajella ny vappuajot sitten kaasuttimella :) Quote
Guest konna Posted April 12, 2019 Posted April 12, 2019 ny on kaasari vaihdettu, edelleen kiihdytyksissä alle 2500 rpm epäröi pahasti ja meinaa hyytyä. tsekkasin että virranjakaja vaihtaa ajoitusta kun letkusta imasee, eli se kalvo on ainakin kunnossa. Testailin eri ajoituksilla myös, ei auttanut tilanteeseen. Tuntuu että kun kone on viileä eli ryyppy on päällä niin toimii paremmin, mikä vaikuttaisi siltä ehkä että ei tule alakierroksilla tarpeeksi bensaa koneeseen? Quote
Tanhis Posted April 12, 2019 Posted April 12, 2019 (edited) Ja kaasari minkä vaihdoit oli millainen? Ja tulpat oli varmaan myös ehjät ja ehjiksi todettu esim. strobo lampulla. Ruikkaako kiihdytyspumppu kaasarin kurkkuun kaasua vääntäessä? Edited April 12, 2019 by Tanhis Quote
Guest konna Posted April 13, 2019 Posted April 13, 2019 http://aircooled.fi/tuote/6001/kaasutin-3031-pict2-t12kg-12001600cc-classic tuo on kaasari, ajotuksen tsekkasin strobolla. tulpat, tulpanjohdot, puola, konkka ja virranjakajan kansi on vaihdettu uusiin. Tuntuu siltä että vaikka tuo alipaineletku on tulpattuna virranjakajaan niin kierokset vaikuttavat ajoituskohtaan aika paljon. ajoitusta on vaikea saada osumaan kohdalleen kun tyhjäkäyntikierokset muuttuu siinä samalla kun virranjakajaa kääntelee joka taas heiluttaa ajoituskohtaa. Tsekkaan tänään kiihdytyspumpun toiminnan, otaksun kuitenkin että pitäis olla kunnossa koska kaasari on ihan uusi. Kone on 1.3l joten tietty se voi olla että kaasaria pitäis jotenkin säätää. Quote
Guest konna Posted April 13, 2019 Posted April 13, 2019 saattaapi olla että toi kiihytysrikastuksen vivusto ottaa tohon laturiin kiinni, näyttää ainakin olevan tosi likeellä. koitanpa veistää siihen laipan väliin että saa kaasaria vähän korotettua. Quote
Guest konna Posted April 13, 2019 Posted April 13, 2019 tulpat oli aika synkeen näköset kun vilkasin, yhdessä on kierrekki öljyssä Quote
Tanhis Posted April 13, 2019 Posted April 13, 2019 Tulpat vaihtoon. Uudetkin tulpat voi mennä hetkessä pimeeksi jos seokset persiillään. Quote
metake Posted April 13, 2019 Posted April 13, 2019 Tsekkaas ettei toi vipu pääse osuun laturiin: Quote
HSuomi Posted April 13, 2019 Posted April 13, 2019 Mulla oli sama joskus. Otin pörrän käteen ja ten laturiin kolon 🙂 Quote
Guest konna Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 Vaihdoin nyt virranjakajan semmoiseen kärjettömään malliin, nyt autolla pystyy jo ajaa, haisee aika rikkaalle että pitäis kaasariakin koittaa säätää vielä. muutenkin tankkauksen jälkeen haisee sisälle bensa senverran että hommasin vähän uusia letkuja bensapuolelle. Quote
Tanhis Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 (edited) Katoitko yhtään millaiset suuttimet oli sisällä. Niin ja ettei kaasari sattumoisin pääsisi tulvimaan. Edited April 17, 2019 by Tanhis Quote
Lasse Posted April 17, 2019 Posted April 17, 2019 Mää tuun joku päivä ajan kanssa ihmettelemään. Johan nyt on perkele jos ei yhtä sohleksia saada toimimaan. Quote
Guest konna Posted April 18, 2019 Posted April 18, 2019 15 hours ago, Tanhis said: Katoitko yhtään millaiset suuttimet oli sisällä. Niin ja ettei kaasari sattumoisin pääsisi tulvimaan. en kattonu, ei riitä kompetenssi näihin kaasareihin ollenkaan 🙂 täynnä mustaa magiaa mun kirjoissa vieläkin. käväsin pyörähtämässä kaupassa autolla, n 15-20mins, sen jälkeen oli tosi nihkeetä saada auto uudestaan käyntiin, jännä homma. kylmänä lähtee samantien sekä myös lämpimänä heti kun käynnistää uudestaan. Pitäis tänään vähän vaihdella noita tankin huohotuksen letkuja, haisee niin turkasesti bensalle hyttiin. 14 hours ago, Lasse said: Mää tuun joku päivä ajan kanssa ihmettelemään. Johan nyt on perkele jos ei yhtä sohleksia saada toimimaan. Eikun terve tuloa vaan, kaikki apu otetaan ilolla vastaan. Quote
Guest konna Posted April 18, 2019 Posted April 18, 2019 toisesta imusarjasta löytyi pieni vuoto, siitä kumiholkista mikä tulee sen valuosan ja kaasarilta tulevan väliin. imusarjan holkki? eli starttispraytä kun ruiskutteli niin kone otti kieroksia. taas parani ajettavuus, kohta uskaltaa jo antaa vaimolla ja siirtyä kasaamaan ruiskuversiota. 🙂 Quote
Guest konna Posted April 28, 2019 Posted April 28, 2019 tsekkailin eilen vähän seoksia kun haisee niin pirun rikkaalta vieläki. kyl se ehkä vähä rikkaalla oliki, säädin sinne ykkösen pintaan, en tiä mitä näissä on týhjiksellä ruukattu pitää noh, menis 1986 päästörajoihin, jos tarvis mitata 😄 Quote
Kharon Posted April 29, 2019 Posted April 29, 2019 Bussivolkkarin ('61) ohjekirja käski säätää seoksen niin että CO on 1,5%. (Muistista, pitää vielä varmistaa josko aikoo oikeasti käyttää.). Mutta sitä perua minulla on siis joku 60-lukuinen CO-mittari jossa ainakin joku pärisee sisällä kun kytkee sähköt. En ole vielä ns. tositoimissa koittanut. Quote
Guest konna Posted May 4, 2019 Posted May 4, 2019 noniin, ny se sit lopetti starttaamasta 😄 oiskohan startin solenoidi menny, ei edes naksahda. koitin vähän tarjota suoraan akusta virtaa solenoidille, muta ei mitään. virtaa se kyllä imee Quote
Guest konna Posted May 14, 2019 Posted May 14, 2019 Starttihommat selvis, abikoliittimet startin päässä oli vaa nii hapettuneet ettei startille asti menny jännitteet. ne putsasin, ni rupes startti pyörii. Nyt ei tuu sitten bensaa kaasarille, nappasin pumpun irti niin se jousi sieltä sisältä tuli palasina lattialle, noh se onki laturin lisäks ainoa asia mitä enno vielä vaihtanu. Pitäisköhä ny tilata laturiki sit samalla 😄 ruiskukonerintamalla seuraavaa: kannen venaohjurin reijät oli 12.10 muissa ja 12.30 kahdessa reijässä. 12.31 tai 12.51 ylikokoja ei näyttäny olevan aircooledissa hyllyssä, ja sivun mukaan 29pv ois toimitusaika 😕 Ei huvittais ostaa uusia kansia. Toinen mahdollisuus olis irroittaa toi paikallaan oleva kone ja kattoa oisko siitä osaluovuttajaksi sitten. Mielellään pitäisin kyllä 2 kokonaista konetta että vois sitten rapsutella sen toisen hiljakseen kuntoon odottelemaan porsimista. piirustelin myös versio 2:sta suuttimien asennuksesta, hitsattavia holkkeja ja mutkia käyttäen, pitäis tallilla tsekata miten mahtuis konehuoneeseen. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.