Jump to content

pinkki hinkki


Guest konna

Recommended Posts

2 hours ago, Roope said:

Triggeri ei vaikuta ihan ohjeen mukaiselta toki varmaan toiminee mutta voi aiheuttaa ongelmia tuo tasajakoisuus joidenkin moottoriohjauksien kanssa.

 

https://www.elfadistrelec.fi/Web/Downloads/eg/t1/cnSerieGT1.pdf

juu ei, piirsin sen kyllä aluks niin että se oli ihan täysin speksin mukainen, mutta tero sano että tee 50:50 hampaat, toimii kuulema ihan hyvin, saattaapi olla että teen kuitenki kokonaa speksin mukaisen, saa tuostakin tehtyä sen vielä. tossa on suunnillee speksin mukainen hammastus, suluissa oleva lukema on triggeripyörän halkasia koska se luonnollisesti riippuu noista hampaiden mitoista ja lukumäärästä. 

hammas.jpeg

vähän pöljää kyl ajaa näitä tolla jyrsimellä ku joutuu nii pienellä tapilla tekee noi hampaat, jos sais jostai laaseroitsemista edullisesti niin olis järkevin vaihtoehto.

Edited by konna
Link to comment
3 hours ago, konna said:

pyyhkäsin tuon akselin 1200 paperilla sorvissa puhtaaksi, mites näitten kanssa on yleensä tehty, vaihtoon vai ruosteet pois ja nippuun? 

 

Jos päivität akselit pulttikiinnitteisiksi, niin kannattaa tarkistaa ovatko kiikkujen posket suoria. Helpoittaa päittäisvälyksen shimmausta kummasti, kun tietää ettei kiikkujen posket vaikeuta tulkkausta.

Link to comment

Sen mitä mä olen triggereitä teettänyt, niin hampaiden väli on ollut isompi kuin hammas. Viimeksi oli 24-1, mutta tuli sync-virheitä ja nappasin yhden hampaan pois. Tosin sitten huomasin, että HAL olikin säädetty turhan isolle ilmavälille. Laitoin ilmavälin milliksi ja virheet loppui siihen. TT-Speedin anturit, eli kampura, nokka, imuilma ja moottorin lämpö. Teron antureihin löytyy säätöarvot, jotka naputellaan TunerStudioon.

 

t. Mika

Link to comment
3 hours ago, Ketsa said:

 

Jos päivität akselit pulttikiinnitteisiksi, niin kannattaa tarkistaa ovatko kiikkujen posket suoria. Helpoittaa päittäisvälyksen shimmausta kummasti, kun tietää ettei kiikkujen posket vaikeuta tulkkausta.

ainakin oli epätasaisesti kuluneet noi kiikkujen kyljet, kiilottunu yhdestä kohdasta ja ruosteessa toisesta, kuten tuossa kuvassa

Link to comment

ei muuten sopinu mitkään mutterit mitkä oli koneessa siihen case saverin ympärille, oisko se joku M12 hienokierre 1.25 nousu tms, pitänee käydä mutterikaupassa ostoksilla.

Link to comment
28 minutes ago, -tipi- said:

Mitäs muttereita casesaverin ympärille tarvitaan?

se jäi siihen pinnapultin ympärille kun purin konetta, pitäis saada irti se siitä jos päivitän vähemmän ruosteiset pinnapultit

Link to comment
7 hours ago, konna said:

ei muuten sopinu mitkään mutterit mitkä oli koneessa siihen case saverin ympärille, oisko se joku M12 hienokierre 1.25 nousu tms, pitänee käydä mutterikaupassa ostoksilla.

 

Kaippa noitakin sitten on eri kierteillä. Mun irto case saverit täsmää kampikammion isoihin pinnoihin.

0565FA20-6F20-46CD-9E90-5043A722C10A.jpeg

Link to comment

joo tänään tutkailin noita tossa just, ne on about 13mm ulkohalkasialtaa ja messinkiset noi case-saverit, ehkä noi pinnapultit menee sit takas tonne lohkoon liiman kera 🙂 en o moisiin kyllä ikinä törmänny.

case_saver.PNG

Link to comment
  • 2 months later...
Guest konna

noniin!

arvoitettu työnantajani päätti sitten tuotannolisiin ja taloudellisiin syihin vedoten järjestää mulle ja kolleegoilleni vähän kesälomaa tässä. Mennykkin tässä aika vähän tuon homman kanssa ihmetellessä, mutta näyttäis että kohta kerkee syventyä sitten kuplaan paremmin.

 

Onkos näissä mk1 golf etupää, eli jos ostan siihen sopivat iskarit niin meneekö heittämällä sisään ?

 

maxxecu julkas nyt tuon mini ecunsa mikä oli tarkoitus tähän projektiin laittaa, https://ttspeed.fi/maxxecu-mini

 

 

Link to comment
  • 4 weeks later...
Guest konna

leima tuli vanhalla koneella. tossa näyttäis olevan solex 31 pict-4 kaasari tällähetkellä, mikäköhän siihen kävis heittämällä vaihtokaasariksi paikalle? on sen verran väljää joka vivustossa tossa vanhassa että vois heittää siihen uuden tilalle kyllä, voi rouva ajella ny vappuajot sitten kaasuttimella :)

Link to comment
Guest konna

ny on kaasari vaihdettu, edelleen kiihdytyksissä alle 2500 rpm epäröi pahasti ja meinaa hyytyä. tsekkasin että virranjakaja vaihtaa ajoitusta kun letkusta imasee, eli se kalvo on ainakin kunnossa. Testailin eri ajoituksilla myös, ei auttanut tilanteeseen. Tuntuu että kun kone on viileä eli ryyppy on päällä niin toimii paremmin, mikä vaikuttaisi siltä ehkä että ei tule alakierroksilla tarpeeksi bensaa koneeseen? 

Link to comment

Ja kaasari minkä vaihdoit oli millainen? Ja tulpat oli varmaan myös ehjät ja ehjiksi todettu esim. strobo lampulla.

 

Ruikkaako kiihdytyspumppu kaasarin kurkkuun kaasua vääntäessä?

Edited by Tanhis
Link to comment
Guest konna

http://aircooled.fi/tuote/6001/kaasutin-3031-pict2-t12kg-12001600cc-classic

 

tuo on kaasari, ajotuksen tsekkasin strobolla.

 

tulpat, tulpanjohdot, puola, konkka ja virranjakajan kansi on vaihdettu uusiin.

 

Tuntuu siltä että vaikka tuo alipaineletku on tulpattuna virranjakajaan niin kierokset vaikuttavat ajoituskohtaan aika paljon. ajoitusta on vaikea saada osumaan kohdalleen kun tyhjäkäyntikierokset muuttuu siinä samalla kun virranjakajaa kääntelee joka taas heiluttaa ajoituskohtaa. 

 

Tsekkaan tänään kiihdytyspumpun toiminnan, otaksun kuitenkin että pitäis olla kunnossa koska kaasari on ihan uusi. Kone on 1.3l joten tietty se voi olla että kaasaria pitäis jotenkin säätää.

Link to comment
Guest konna

saattaapi olla että toi kiihytysrikastuksen vivusto ottaa tohon laturiin kiinni, näyttää ainakin olevan tosi likeellä. 

 

koitanpa veistää siihen laipan väliin että saa kaasaria vähän korotettua.

 

kiihytysrikastin.png

Link to comment
Guest konna

Vaihdoin nyt virranjakajan semmoiseen kärjettömään malliin, nyt autolla pystyy jo ajaa, haisee aika rikkaalle että pitäis kaasariakin koittaa säätää vielä.

 

muutenkin tankkauksen jälkeen haisee sisälle bensa senverran että hommasin vähän uusia letkuja bensapuolelle.

Link to comment
Guest konna
15 hours ago, Tanhis said:

Katoitko yhtään millaiset suuttimet oli sisällä. Niin ja ettei kaasari sattumoisin pääsisi tulvimaan.

 

en kattonu, ei riitä kompetenssi näihin kaasareihin ollenkaan 🙂 täynnä mustaa magiaa mun kirjoissa vieläkin.

 

käväsin pyörähtämässä kaupassa autolla, n 15-20mins, sen jälkeen oli tosi nihkeetä saada auto uudestaan käyntiin, jännä homma. kylmänä lähtee samantien sekä myös lämpimänä heti kun käynnistää uudestaan.

 

Pitäis tänään vähän vaihdella noita tankin huohotuksen letkuja, haisee niin turkasesti bensalle hyttiin.

 

14 hours ago, Lasse said:

Mää tuun joku päivä ajan kanssa ihmettelemään. Johan nyt on perkele jos ei yhtä sohleksia saada toimimaan.

 

Eikun terve tuloa vaan, kaikki apu otetaan ilolla vastaan. 

Link to comment
Guest konna

toisesta imusarjasta löytyi pieni vuoto, siitä kumiholkista mikä tulee sen valuosan ja kaasarilta tulevan väliin. imusarjan holkki? eli starttispraytä kun ruiskutteli niin kone otti kieroksia. taas parani ajettavuus, kohta uskaltaa jo antaa vaimolla ja siirtyä kasaamaan ruiskuversiota.

🙂

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest konna

tsekkailin eilen vähän seoksia kun haisee niin pirun rikkaalta vieläki.

seos_ennen.thumb.jpg.1dc889576a43375ed47bed14f332054a.jpg

kyl se ehkä vähä rikkaalla oliki, säädin sinne ykkösen pintaan, en tiä mitä näissä on týhjiksellä ruukattu pitää

seos_jalkeen.thumb.jpg.5d570a9b03bb6f145bc66f7582afec5c.jpg

 

noh, menis 1986 päästörajoihin, jos tarvis mitata 😄

Link to comment

Bussivolkkarin ('61) ohjekirja käski säätää seoksen niin että CO on 1,5%. (Muistista, pitää vielä varmistaa josko aikoo oikeasti käyttää.).

 

Mutta sitä perua minulla on siis joku 60-lukuinen CO-mittari jossa ainakin joku pärisee sisällä kun kytkee sähköt. En ole vielä ns. tositoimissa koittanut.

Link to comment
Guest konna

noniin, ny se sit lopetti starttaamasta 😄

 

oiskohan startin solenoidi menny, ei edes naksahda. koitin vähän tarjota suoraan akusta virtaa solenoidille, muta ei mitään. virtaa se kyllä imee

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest konna

Starttihommat selvis, abikoliittimet startin päässä oli vaa nii hapettuneet ettei startille asti menny jännitteet. ne putsasin, ni rupes startti pyörii. Nyt ei tuu sitten bensaa kaasarille, nappasin pumpun irti niin se jousi sieltä sisältä tuli palasina lattialle, noh se onki laturin lisäks ainoa asia mitä enno vielä vaihtanu. Pitäisköhä ny tilata laturiki sit samalla 😄

 

ruiskukonerintamalla seuraavaa: 

kannen venaohjurin reijät oli 12.10 muissa ja 12.30 kahdessa reijässä. 

12.31 tai 12.51 ylikokoja ei näyttäny olevan aircooledissa hyllyssä, ja sivun mukaan 29pv ois toimitusaika 😕  Ei huvittais ostaa uusia kansia. 

Toinen mahdollisuus olis irroittaa toi paikallaan oleva kone ja kattoa oisko siitä osaluovuttajaksi sitten. Mielellään pitäisin kyllä 2 kokonaista konetta että vois sitten rapsutella sen toisen hiljakseen kuntoon odottelemaan porsimista.

 

piirustelin myös versio 2:sta suuttimien asennuksesta, hitsattavia holkkeja ja mutkia käyttäen, pitäis tallilla tsekata miten mahtuis konehuoneeseen.  

 

kuplan_imutv2.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...