Jump to content

Brasilian junakeula työn alla - muuttumisleikki hippibussiksi hahmottuu


Recommended Posts

Posted (edited)

Tervehdys foorumille. Kirjauduin tänne, kun toin Brasilian junakeulan juuri maahan. Alustaa ruvetaan hitsailemaan lähiviikkoina ja sitten katsastelemaan.

 

Itse tutkittua vikalistaa on ja tarkoitus olisi hoitaa viat kuntoon ennen katsastusta:

- poikittaispalkit yms. pohjassa uusiksi suurimmilta osin

- jarrut käytävä läpi

- pyörien laakereissa väljää ainakin yhdessä

- tuulilasille ei puhallusta, mutta tarkoitus asentaa sähköpuhallin täyttämään lain vaatimukset

- renkaat uusittava

- lataus ei toimi, en ole ehtinyt tutkia, onko laturi vai säädin sökö

 

Kone käy ja kukkuu hyvin, ei savuta ja käynnistyy hyvin. Laatikko toimii ainakin pihalla siirrellessä.

Sisusta on jo uusittu ja peltityöt tehty edellisen omistajan toimesta. Turvavyöt siihen on asennettu jokaiselle matkustajalle jo nyt.

Ohjauslukkokin taitaa olla, mielestäni hitsari sanoi todenneensa asian.

 

Ostettu siis ns. "helppona projekrtina". Saas nähdä kuinka käy.

 

Näiden maahantuontikatsastuksilla usein hirvitellään, mutta onko kellään ihan ensikäden tietoa, millaisa ongelmia näissä on tullut eteen katsastuksessa.

Autoon otettu käyttöön Brasiliassa 1974 ja on Brasilian papereilla nyt.

 

Onko foorumilla henkilöitä, jotka ovat rekisteröineet Suomessa Brasilian paperisen junakeulan?

 

Kysymyksiä varmaan tulee, joten siksi avasin tähän projektiosioon uuden aiheen tästä yksilöstä.

 

Olisiko hyviä vinkkejä Suomesta saada sopuhintaan :

- latausrele

- pyörien laakereita

- jarruruosia

 

Maailmaltahan noita saa nykyään kätevästi, mutta aina pitää selvitää myös kotimainen saatavuus.

 

Tiedän ettei Brassi ole arvoltaan ja arvostukseltaan 50/60 luvun saksalaisen veroinen, mutta tämä ei olekaan tuotu maahan bisnesmielessä, vaan omaksi iloksi ja hyväksi fiilikseksi.

Se kuitenkin täyttää junakeulan tuntomerkit riittävän hyvin ja jos junakeulaa haluaa, niin näinkin se käy.  

Fiiliksellä siis mennään ja ehostellaan, tervetuloa mukaan fiilistelemään 🙂

 

Vinkkejä saa antaa jo nyt etukäteen, ennen kuin ehdin edes kysyä 😉

 

 

Edited by Joe Cool
typo + lisäys
  • Like 9
Posted (edited)

Näissä tais olla keulan VW merkki prässättynä nokkapeltiin.

Vähän vaikeampi rasti pitkäkyntisille.

Edited by non-hippy
Posted

Brasseissahan on kaikkia omia erikoisuuksiaan eli osien hankkimisessa ei kannata niin hirveästi kiirehtiä ennen kun on vähän vertaillut sopiiko uusi ja vanha keskenää.

Posted
3 hours ago, Tanhis said:

Brasseissahan on kaikkia omia erikoisuuksiaan eli osien hankkimisessa ei kannata niin hirveästi kiirehtiä ennen kun on vähän vertaillut sopiiko uusi ja vanha keskenää.

Tällaisen käsityksen olen saanut. Nyt on tarkoitus tilata valmiiksi pokattuja pohjapalkkeja läjä. En tiedä miten paljon niitä joutuu sovittelemaan, mutta luultavasti kuitenkin helpommalle selviää, kuin uusia suorasta pellitä tekemällä. Onko näistä kokemusta?

Posted (edited)
4 hours ago, non-hippy said:

Näissä tais olla keulan VW merkki prässättynä nokkapeltiin.

Vähän vaikeampi rasti pitkäkyntisille.

Näin on 😉 Se vaan uppoaa maalin "alle" vähän turhan huomaamattomasti. Mietin, että sitä pitäisi jotenkin korostaa vaikka teippaamalla. 

Edited by Joe Cool
Posted (edited)
14 minutes ago, Joe Cool said:

Tällaisen käsityksen olen saanut. Nyt on tarkoitus tilata valmiiksi pokattuja pohjapalkkeja läjä. En tiedä miten paljon niitä joutuu sovittelemaan, mutta luultavasti kuitenkin helpommalle selviää, kuin uusia suorasta pellitä tekemällä. Onko näistä kokemusta?

 

Nyt kysytään asia näin, haluatko tehdä hyvän tai haluatko parsia kasaan.

 

Jos nyt ymmärsin oikein meinaat ostaa niitä tyyliin 100x40cm aaltopelti palasia mitä joku väittää sopivan pakun tavaratilan pohjapelleiksi. Nämä on ihan kuraa ja ei sovi yhteen pohjassa jo olevien muotojen kanssa ja on pirun ohutta. Tein itselleni pohjan ensin niistä ja sitten rälläköin pois ja tilasin oranssit pellit jotka oli mielestäni hinta/laatusuhteeltaan parhaat ja sen jälkeen ajattelin että teen priimaa, myin oranssit kaverille ja tilasin omaani vihreät joihin olin todella tyytyväinen.

 

Eli oranssit.

https://www.paruzzi.com/fi/splitscreenbus/puskurit-(t25-ja-kupla-75-alkaen)-kori-sisusta/korin-vahvikkeet/20897/

 

Vihreät

https://www.customandcommercial.com/vw-split_screen/splitscreen_klassic_fab_repair_panels/cargo_floors--and--cargo_floor_repairs_50-67/klassic_fab_complete_cargo_floor_rhd_55-67_11580/

 

 

Edited by Tanhis
  • Like 1
Posted
9 minutes ago, Tanhis said:

 

Jos nyt ymmärsin oikein meinaat ostaa niitä tyyliin 100x40cm aaltopelti palasia mitä joku väittää sopivan pakun tavaratilan pohjapelleiksi.

 

 

Itseasiassa ne on jo sinne vaihdettu, eli nyt pitäisi mennä näiden kimppuun, tässä esimerkkikuva tuolta linkkaamaltasi sivulta:
image.png.7ba4ded6ba395e6d54e18646ffa93cb0.png

 

Eli näiden yhteensopivuuksia nyt utelen kokeneemmilta.

Tietenkin nuo olisi pitänyt uusia ensin, eikä pohjapeltiä, mutta tällä tässä nyt on mentävä.

 

Posted (edited)

Se pohjapelti vaikuttaa ihan siistiltä ja asiallisesti kasatulta, ei mitään käsitystä millaisista osista se on tehty. Saksassa joku on tämän lykkinyt alkuun, mutta into loppui kaiketi kesken.

Edited by Joe Cool
Posted (edited)

Pannaan tähän kuvaa aluksi pohjasta, tuossa näkyy sinne vaihdettua peltiä.20181109_110436.thumb.jpg.de60a5e1798a787f2decbfca77fe547e.jpg

 

Täällä akun luona on sanomista, tuohon tulee uutta peltiä.

20181109_110630.jpg

 

Konetta on ainakin maalattu, en tiedä miten on käyty muuten läpi. Hyvin käy ainakin pihalla, vaikkei lataus toimikaan vielä.WhatsApp Image 2018-05-10 at 14.39.12 (1).jpeg

 

Sisusta on tehty ihan OK ja ikkunoita on se 15.WhatsApp Image 2018-05-10 at 14.39.13.jpeg

WhatsApp Image 2018-05-10 at 14.39.14 (2).jpeg

Edited by Joe Cool
  • Like 1
Posted

Valkonappinen Blaukkari radio on jo löytynyt reiän täytteeksi, ei toimiva, mutta näyttää hyvälle.

Tässä siis kuvia projektin tästä vaiheesta.

WhatsApp Image 2018-05-10 at 14.39.14 (1).jpeg

  • Like 1
Posted (edited)

Hyviä vinkkejä saa reilusti antaa, kaikki kuunnellaan 🙂 Eihän tämä  ole Pohjolan hienoin näyttelykoru, mutta ihastuttavan sympaattinen pieni bussi. Hymy irtoaa jo kun menee lähellekin, saati kun pääsee istahtamaan sisälle.

Edited by Joe Cool
  • Like 1
Posted

Miksi pitää korjata sellaista mikä ei ole rikki?

Itse laittaisin latauksen ja jarrut kuntoon. Veisin konttorille ja nauttisin autosta.

  • Like 2
Posted

Noi bensaletkut vaihtaisi pikaisesti etanolibensan kestäviin  ja klemmarit

varmistamaan päihin. Suodatin pois koneen päältä vaikka vaihdelaatikon viereen.

Näin siistin oloista laitetta olisi sääli polttaa poroksi ensimmäisellä reissulla.

  • Like 1
Posted
5 hours ago, x-pj said:

Miksi pitää korjata sellaista mikä ei ole rikki?

Itse laittaisin latauksen ja jarrut kuntoon. Veisin konttorille ja nauttisin autosta.

Nimenomaan, korjataan vaan se mikä on rikki. Kuvassa näkyy ehjä pohjapelti. Auto on siis kunnostettu jo korin osalta, runkoon ei ole kajottu. Pitkät runkoaisat ovat ehjät, toisen takapyörän takana taisi olla yksi ruostunut kohta. Minulla ei ole taitoa eikä paikkaa hitsata kunnolla, siksi auto on yhden tutun autopeltisepän pajalla. Hän kävi runkopalkit läpi räjäytyskuva kourassa ja merkkasi mädät palat. Ei kannata parsia mätiä runkopalkkeja paikka paikalta, vaan uusia ne kerralla, jolloin ei ole joka vuosi hitsaamista. 

Muuten ei turhaa työtä ruveta tekemään ja huhtikuussa olisi tarkoitus olla leimalla ja ajossa heti kun lumet sulavat.

Posted
2 hours ago, Kaaleppi said:

Hienohan tuo on 👍

Missä hinnoissa nuo liikkuu?

 

Hinnat ovat aivan älyttömällä haitarilla, parhaan katsauksen saa mobile.de. Hinnat vaihtelevat 5000 - 150000 noin karkeasti. Kalliimmat ovat toki vanhoja entisöityjä Saksan malleja, mutta kymppitonneja pyydetään hienoista Brasseistakin.

  • Like 1
Posted

Pientä päivitystä asian tiimoilta. Kuulin tarkemmin historiasta ja se sisusta sekä korin kunnostus olikin tehty jo Brasiliassa. Tänään päästiin sen peltisepän kanssa yht'aikaa katsomaan auton alle. Sinne oli kyllä vaihdettu joitain pohjapalkkeja samalla, mutta aika luokatonta hitsausta ja kaikki palkkien sisustat oli jätetty käsittelemättä ja kevyt pintaruoste näkyi reiistä. , Ne olivat myös ilmeisesti halvinta mahdollista äärettömän ohutta peltiä, joten tästä syystä seppä päätti irrtottaa ne ja vaihtaa uusiin parempiin ja hitsata ne kunnolla. Hän sanoi, ettei sitten tarvitse olla joka vuosi paikkailemassa, kun tekee kerralla kunnolla. 

 

Joten nyt kyllä kuitenkin korjataan jo korjattua jonkin verran.

Posted

Jos tuolle parannuslinjalle lähden niin kannattaa miettiä myös mitä ne tavaratilan pohjapellit maksaa verrattuna hitsarin käyttämään extra aikaan kun koettaa palkkeja sovitella ahtaassa tilassa. Varsinkin siinä tapauksessa jos itse tekisit mädänpoistotyöt.

Posted
12 hours ago, Joe Cool said:

Pientä päivitystä asian tiimoilta. Kuulin tarkemmin historiasta ja se sisusta sekä korin kunnostus olikin tehty jo Brasiliassa. Tänään päästiin sen peltisepän kanssa yht'aikaa katsomaan auton alle. Sinne oli kyllä vaihdettu joitain pohjapalkkeja samalla, mutta aika luokatonta hitsausta ja kaikki palkkien sisustat oli jätetty käsittelemättä ja kevyt pintaruoste näkyi reiistä. , Ne olivat myös ilmeisesti halvinta mahdollista äärettömän ohutta peltiä, joten tästä syystä seppä päätti irrtottaa ne ja vaihtaa uusiin parempiin ja hitsata ne kunnolla. Hän sanoi, ettei sitten tarvitse olla joka vuosi paikkailemassa, kun tekee kerralla kunnolla. 

 

Joten nyt kyllä kuitenkin korjataan jo korjattua jonkin verran.

Komppaan tässä kyllä Tanhista. Olen nähnyt noita Brasilian tuliaisia tuolla Belgiassa muutaman ja tarkkana saa olla. Uutta kunnollista peltiä vaan tilalle. 

Posted
6 hours ago, Tanhis said:

Jos tuolle parannuslinjalle lähden niin kannattaa miettiä myös mitä ne tavaratilan pohjapellit maksaa verrattuna hitsarin käyttämään extra aikaan kun koettaa palkkeja sovitella ahtaassa tilassa. Varsinkin siinä tapauksessa jos itse tekisit mädänpoistotyöt.

Mätää siellä ei oikeastaan ole juurikaan, enemmänkin huonosti roiskittua huonoa palkkia. Osa vahvikkeista myös puuttuu, noita tunkin korvakkeitakin puuttui ja oli vääntyneitä. Apuna tutkinnassa hänellä oli printatu räjäytyskuva pohjan osista.

 

Kuuntelen tässä tätä työn tekevää kaveria ja hänen ehdotuksiaan. Tosiaan eilen pääsimme yhdessä sinne auton alle ekaa kertaa. Jos hän on sitä mieltä, että pohjapelti pois, niin sitten se lähtee. En rupea jarruttelemaan enkä neuvomaan ammattimiestä.

 

Kyseessä on tuttu kaveri, jolla on oma paja ja autopeltisepän koulutus, tausta ja vehkeet. Nykyisin tekee enemmän ihan muuta, kuin noita peltihommia, mutta on minulle käyttöpakuja hitsaillut katsastuskuntoon ja sitä työn jälkeää katsoessani olen tullut hänen taidoistaan vakuuttuneeksi. Eikä työn motivaatio ole laskustustuntien kerääminen, vaan hyvää laatua tehokkaasti.

 

Joku muu olisi jättänyt brassikorjaukset paikoilleen ja fiksannut vain pari palaa ja katsastukseen. Toki kysyn hänen mielipidettään pohjapellin vaihdosta, se ei projektin budjettia kaada ja vaihdetaan jos hän on sillä kannalla. Kiitos vinkistä, niitä tänne juuri tulin kyselemäänkin.

  • Like 2
Posted (edited)

Tänään kävin tutkimassa latausta. Säädin oli rikki, sieltä puuttui yhdestä tolpasta pala ja oli tungettu muovia väliin. Samoin mittarista puuttui kokonaan latauksen merkkivalon lampun kanta. Muutkin lamput oli heitetty satunnasille paikoilleen.

Se säädin pitää ostaa - vinkkejä tarvitaan taas 🙂 

Ja se lampun kanta, koska herätevirta kulkee lampun kautta. Kaipa sen voisi korvata millä vaan virrat päälle käännettäessä aktivoituvalla 12V piuhalla, mutta olisihan se valo hyvä olla mittarissakin. Onkos tuollaisen hankkimiseen vinkkejä? Saaneeko niitä uusina jostain?

 

No niin, googlaamalla selvisi - onhan noita lampun kantoja monessakin paikassa, esim. aircooled.fi löytyy ja siellä oli myös sopuhintaan tällainen säädin:

 

image.png.eced4fb753a475bc63b6f086d2e3ff85.png

 

Miksi tuossa sanotaan, että tasavirta - onhan se 12V jo tasajännite siinä vaiheessa, kun se tulee laturista ulos. Eikös siellä laturissa se tasasuuntaus tehdä diodisillassa, eikä säätimessä? Vai olenko ihan hakoteillä? Vai ajettaneenko tuossa takaa sitä, että vaihtovirtalaturi pukkaa ampeereja enemän ulos, mitä tuo kestää? Tuskin se kyllä kovinkaan tehokas laturi on.

 

Edited by Joe Cool
Posted (edited)

Tuo säädin on sinulle väärä. Eli kuvasta päätellen sulla on vaihtovirtalaturi. Vaihtovirtalatureita pääsääntöisesti kahta mallia sisäisellä ja ulkoisella säätimellä. Jos sulla tulee laturin päältä kolme apicoa ulos niin silloin se on ulkoisella säätimellä ja jos vain yksi niin silloin sisäisellä.

 

Linkin tyyppinen säädin on kylläkin varmaan paras mitä tällähetkellä on markkinoilla.

Edited by Tanhis
Posted

tuo sun laturi on sisäisellä säätimellä, kun töpseli josta 3 lähtöä puuttuu. Taitaa kiukutella vaan sen puuttuvan merkkivalon takia.

Posted

Sisäisellä säätimellä olevan vaihtovirtalaturin saa lataamaan kun koneen käydessä tökkää siihen pienempään (latta)liittimeen 12 volttia suoraan, vaikka siitä laturin päällä olevasta isosta liittimestä.

Tämä kannattaa muistaa myös tien päällä jos latauksen merkkivalon polttimo hajoaa eikä ole uutta tilalle.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Posted (edited)

Siellä moottorin vieressä on / oli perinteinen ulkoinen säädin:

 

image.png.a39e3091e4ccd07606d383c9c55a184d.png

 

Laturin päältä lähtee 3 johtoa, yksi maadoitus, paksu virtajohto ja abikolla herätevirta (ei näy kuvassa)

image.png.cad4e34ff9d55cc467c605c6f1de98c2.png

 

Sen vanhan releen eka "tolppa" oli muovipalalla kärkien välissä kytketty pois pelista ja siinä oli selvä murtumakin alemman kärjen kohdalla. Toinen tolppa oli mukana ja akulle tuleva virransyöttö sen toisen tolpan jälkeen.

 

Herätevirtajohto oli kytketty sen laturilta tulevan navan alle. Siinä oli merkintä 61 (heräte) ja D+ (sisään) ja se tosiaan meni sinne laturin selkään abikoon.

 

Ei tietenkään ole mitään tietoa, onko tuo viritys ikinä toiminutkaan. 

 

Mutta jos näiden kuvien ja tiedon kanssa osaatte päätellä, että onko se säädin laturin sisällä, niin olen kovasti kiitollinen.

 

Äkkiähän sen laturin toiminnan katsoo, kun tökkää herätteen akun napaan ja vanhalle säätimelle tulevan piuhan suoraan akun +:aan.

 

Sitten mittaamaan, tuleeko liian korkea jännite, jos säädintä ei olekaan?

 

On tässä monenlaista vekotinta tullut vuosikymmenien aikana ihmeteltyä, mutta tässä sähköjen korjailijat ovat olleet jo aika eteviä 😉 

Eipä juuri ainuttakaan johtoa, joka ei olisi poikki ja jatketty vaan kiertämällä päät yhteen ja ehkä jopa hieman jo irronneella teipillä suojatu 😉 

 

 

 

Edited by Joe Cool
Posted

Ettei kuitenkin Brassilatureita ois ilman säädintä, vaikkei saksalaisista Boscheista tuttua kolminapaista liitintä (alin kuva) olekaan:

 

alternator-conversion-instructions.jpg 

 

883VW_Beetle_Parts_Alternator.jpg

Posted

Sisäisellä säätimellä on tuo laturi, joskin erilainen kuin saksalaisissa.

Onpa tipi onnistunut löytämään netistä melkoisen ohjeen kun vaihtovirtalaturia ja tasavirtalaturin säädintä sujuvasti naitetaan yhteen


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Haha 1
Posted

Tuo Tipin piirros on ilmeisesti ohje tasavirtalaturin poistamiseksi. Säädin on tarkoitus heittää mäkeen ja yhdistää johdot suoraan toisiinsa ohjeen mukaisesti.

Olisi aika paljon selvempi ohje jos tekijä olisi piirtänyt henkselit säätimen päälle tms.

  • Like 2
Posted

Oman alkuperäisen arvioni perustin näihin kuviin. Tämä vuodelta '71 thesamba-sivulta. Siinä laturi hyvin samanlainen, mitä autossa on.

Tässä versiossa on säädin ulkona. Kuvan säädin poikkeaa autossa kiinni olleesta siltä osin, että autosta löytyneessä 61 ja D+ oli meistetty (ja johdotettukin) samaan nastaan. Tuo arvuuttelemani uuusi elektronin säädin taas on kytkennöiltään 1:1 tämän kanssa.

 

Auto on valmistettu '74, mutta osat näyttävät tältä pitkälti. '73 eteenpän sähköpiirroksissa on nykyiaikaisen näköinen paksu ja lyhyt vaihtovirtalaturi.

 

En vänkää asiasta, mutta pitää tuoda kaikki näkökulmat esiin 😉

 

image.thumb.png.b230339f65f0469aa26361becd801f17.png

Posted

Tuossa sähkökuvassaa on tasavirtalaturi ja sille kuuluukiin tuollainen em. ulkoinen säädin. Sulla taas on autossasi vaihtovirtalaturi sisäisellä säätimella.

 

Tasavirtalaturi: http://www.aircooled.fi/tuote/5646/laturi-tasavirta-6v-45a-t12-tehdaskunnostettu-bosch

 

Vaihtovirtalaturi: http://www.aircooled.fi/tuote/286/laturi-vaihtovirta-12v-55a-bosch

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

  • Like 1
Posted
6 hours ago, Joe Cool said:

On tässä monenlaista vekotinta tullut vuosikymmenien aikana ihmeteltyä, mutta tässä sähköjen korjailijat ovat olleet jo aika eteviä 😉 

Eipä juuri ainuttakaan johtoa, joka ei olisi poikki ja jatketty vaan kiertämällä päät yhteen ja ehkä jopa hieman jo irronneella teipillä suojatu 😉 

Jos nyt hetkenkään epäilyttää nuo sähköjohdot ja niiden kunto, niin kannattaa kyllä repiä kaikki johdot pihalle ja tehdä uudet mallin mukaan

  • Like 2
Posted (edited)
1 hour ago, metake said:

Tuossa sähkökuvassaa on tasavirtalaturi ja sille kuuluukiin tuollainen em. ulkoinen säädin. Sulla taas on autossasi vaihtovirtalaturi sisäisellä säätimella.

 

Tasavirtalaturi: http://www.aircooled.fi/tuote/5646/laturi-tasavirta-6v-45a-t12-tehdaskunnostettu-bosch

 

Vaihtovirtalaturi: http://www.aircooled.fi/tuote/286/laturi-vaihtovirta-12v-55a-bosch

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Kiitos, nyt olet asian ytimessä! Se on tosiaan juuri tuo linkkaamasi aircooled-pajan vaihtovirtalaturi !!!

Nyt vaan kokeilemaan ja hyppylangalla heräte vaikka akulta.

 

Luultavasti Samba-Pepe on vaan vaihtanut joskus vaihtovirtalaturin orggiksen tilalle ja jättänyt säätimen ohittamatta, aivan kuten tuossa -tipi-:n kuvassa. Mahdollisesti niinkin yksinkertaisesta syystä, että piuha ei olisi riittänyt akulle asti muuten. Lähes kaikki muut piuhat on uskallettu katkaista ja solmia jatkoa, mutta tätä on onneksi kunnioitettu 😉

Noita samban kuvia selatessa tuli 60-lukuisissa tätäkin vastaan ja hämäännyin, kun oli vain 2 piuhaa ja tuossa 3. Tämä on kaiketi 6V-tasavirtalaturi. Ainakin akku näyttäisi siltä ja tuolloinhan ne Saksassa vielä käyttivät 6V jännitettä. Käsitin jostain, että viimeisissä saksalaisissa junakeuloissa oli jo 12V vehkeet.

image.png.faade3ff5193bead0ebdc34d886e8695.png

Edited by Joe Cool
Posted

Päivitys tilanteeseen. Bussi lataa hyvin 🙂 Panin laturilta tulevan piuhan akkuun ja tökkäsin herätevirtapiuhalla kerran ja 13,8 - 14,3V rupesi pukkaamaan. Eikä noussut siitä vaikka antoi kierroksia, joten kyllä siellä säädin on sisällä.

 

Nyt vaan merkkivaloa virittelemään.

 

Kiitos neuvoista.

  • Like 4
  • 1 month later...
Posted (edited)

Pientä päivitystä. Peltiseppä on heitellyt Autocraftin palkkeja paikoilleen ja fiksannut johonkin kolhaistun ja paklatun takakulman. Ja muita pieniä paikkamaalauksia. Hippibussiteippien alle pitää jäädä vain ehjää maalia.

 

Jarruihin tilasin kaikki sylinterit uusina Paruzzilta, vaikka ei niissä vuotoja ollutkaan. Ei uskalla luottaa sademetsässä varastoituun tiivistekumiin 😉 Taakse myös uudet kumiletkut. Edessä näyttivät ilmeisesti jopa uusituilta. 2-piirinen pääsylinteri asennetaan  1-piirisen tilalle. Jarrukengät olivat hyvässä kunnossa. Uudet 195/70-14 GT Radial renkaat vedetäään orggis 5,5-14" vanteille maanantaina.

 

Sähköjen kimppuun ehdin itse viikonloppuna. 

 

Teippimiehet iskevät kylkien kimppuun tiistaina, hippibussia siis pukkaa vikkelään tahtiin.

 

Juhlava tavoite on, että, että seuraavana viikonloppuna 6-7.4. otetaan tarrakilvet ja auto koeajoon. Ja jos kaikki pelaa, heti viikon alussa katsastukseen ja sitten veroilmoitus vetämään ja ennen pääsiäistä ajetaan jo niillä 3 kk tarrakilvillä. 

 

Nyt kun tavoiteaikataulu on julkaistu, on pakko pitää siitä kiinnikin...

Edited by Joe Cool
  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...