metake Posted March 10, 2011 Posted March 10, 2011 AA 86 type 1 kampiakseli Melko ohueksi menee T1:n lohko yläpuolelta tuolla kampuralla.. Tietysti makuasia mitä kutsuu T1 kampiakseliksi, mutta ei tuo normi T1:een oikein taida kadulle soveltua ilman erikois kikkailua lohkon kanssa? Quote
-Alex- Posted March 10, 2011 Posted March 10, 2011 Niin..no jos tekis 86x101,6 koneen, niin tietty siihen wasser, bad ass tai TF-1 lohkoa käyttäisi. Mietin vain että onkohan kone 101,6 porauksella yhtä luotettava kuin 94 porauksella..vähäiset nuo rivat vain, mutta ehkäpä ne nikasil putkina vois toimia hyvin. Quote
-Alex- Posted March 10, 2011 Posted March 10, 2011 jaiks! sylinteripellit ei mahtuneet ilman tuota modifikaatiota? Quote
Marko Posted March 10, 2011 Posted March 10, 2011 Ei tuolla ole sylinteripeltien kanssa mitään tekemistä. Quote
Guest Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 Kansista se lämpö pitää pois saada, kyllä nuo sylinterit jäähtyy ihan riittävästi. 4" moottorin kasaus vaan on vielä vähemmän bolt on kuin vaikka 84x94. Paitsi tietysti internetissä. Quote
Marko Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 Ei taida siinä koneessa olla kyllä yhtään T1 osaa.. T1 sopivia Nostajat, nokka, nokkarattaat, kampi, vauhtis, kiertokanget, laakerit osittain, öljypumppu, puhallin kotelo, pyttypellit nyt ainakin tuli äkkisiltään mieleen saatto olla muutakin. Quote
Ketsa Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 Pussihousuilua? Heikennetty kolmospytyn jäähdytystä, että on edelleen tarve kolmosen viivästetylle kipinälle ;-) Nii sepä ei taida haaveilemalla selvitä :) Quote
-Alex- Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 Lohkosta pitänyt ottaa siivu että mahtuu pytty. Kätevästi päittäisvälys muuten hoidettu laippa-akselia käyttäen, ihan kuin oikeissa moottoreissakin. Quote
Jarmo Lummi Posted March 23, 2011 Posted March 23, 2011 Kesä tulee joten montakos uutta ja tehokasta moottoria on kasautunut valmiiksi ja dynoiluihin valmiita? Itselläni ei oo kasautunu eikä taida enää muutenkaan ehtiä mutta voiha sitä virtuaalisneppailla. Quote
JM Posted March 26, 2011 Posted March 26, 2011 Yritellään kovasti, mutta vituttaa nämä amerikkalaiset/kiinalaiset osat. Vähän ahdasta tuolla kampikammiossa näyttää olevan. Tällainen hieno öljynpaineventtiilin tulppa jota joutui viilaamaan millin pienemmäksi että sai kiristettyä. Mitähän suunnittelija on tässä ajatellut. Quote
pantse1 Posted March 26, 2011 Posted March 26, 2011 Yritellään kovasti, mutta vituttaa nämä amerikkalaiset/kiinalaiset osat. Vähän ahdasta tuolla kampikammiossa näyttää olevan. Tällainen hieno öljynpaineventtiilin tulppa jota joutui viilaamaan millin pienemmäksi että sai kiristettyä. Mitähän suunnittelija on tässä ajatellut. Sama täällä. Varmaan kaikille jo selvää, ettei näissä puuhissa tarvita asentajaa vaan sovittajaa... No, jotain on saatu aikaiseksi, se 200~hp taitaa jäädä kuitenkin vielä tulevaisuuteen :) Quote
Guest pep Posted March 26, 2011 Posted March 26, 2011 On se hienon näköinen kun on uusista osista rakenettu pannu... Ei tällä omallakaan kyllä 200hp:tä irtoo, mutta pikku firityksiä on tehty sitten viime kesän... Ja keväällä sen sitten taas näkee dynossa kuinka paljon on firitykset tehoa tiputtanut :) Quote
pantse1 Posted March 26, 2011 Posted March 26, 2011 Hyvältä näyttää pantse! Mitkä kannet? Kiitoksia, CB:n wedgeportithan ne. Tulivat "bare" kansina, joten vähän askaretta ollut noissa. Quote
-Alex- Posted March 27, 2011 Posted March 27, 2011 Pantse, teetitkö mitään kanaville tai kokeiltiinko virtauspenkissä? Venttiilit varmaan kolmiuraiset ja normi vw tyyppiset venttiilinlukot? CB:n kansissahan on vakiona yksiuraiset venttiilit ja lukot, itselllä oli sellaiset ja ajoin n. 30tkm kansilla, ei ollut mitään ongelmia vaikka kuulinkin vähän ongelmia niistä. Tais olla jotain lapsentauteja tai sitten ihan yksittäistapauksista kyse. Quote
pantse1 Posted March 27, 2011 Posted March 27, 2011 Pantse, teetitkö mitään kanaville tai kokeiltiinko virtauspenkissä? Venttiilit varmaan kolmiuraiset ja normi vw tyyppiset venttiilinlukot? CB:n kansissahan on vakiona yksiuraiset venttiilit ja lukot, itselllä oli sellaiset ja ajoin n. 30tkm kansilla, ei ollut mitään ongelmia vaikka kuulinkin vähän ongelmia niistä. Tais olla jotain lapsentauteja tai sitten ihan yksittäistapauksista kyse. Venttiilit on kolmiuraiset normilukoilla. Imuvenat on CB:n ja pakovenat Bugpackin. Koneistamon mukaan CB:n venttiilit oli lähtökohtaisesti selkeästi mittatarkemmat. Kanavat ja palotilat siistin itse cnc-terän jäljiltä, mutta virtausmittausta ei ole tehty. Tuplajousille piti noihin avartaa pesä, mikä oli mielestäni vähän huvittavaa, kun kuitenkin vauhtikansista kysymys. No, tulipahan juuri sopiva mitta nykyisille jousille. (Bugpack 4046) Quote
DOODAH Posted March 28, 2011 Posted March 28, 2011 Yritellään kovasti, mutta vituttaa nämä amerikkalaiset/kiinalaiset osat. Vähän ahdasta tuolla kampikammiossa näyttää olevan. Tällainen hieno öljynpaineventtiilin tulppa jota joutui viilaamaan millin pienemmäksi että sai kiristettyä. Mitähän suunnittelija on tässä ajatellut. Sama täällä. Varmaan kaikille jo selvää, ettei näissä puuhissa tarvita asentajaa vaan sovittajaa... No, jotain on saatu aikaiseksi, se 200~hp taitaa jäädä kuitenkin vielä tulevaisuuteen :) Aika nuukasti vedit ektoplasmaa. Mihin nokkaan päädyit? Quote
JM Posted March 28, 2011 Posted March 28, 2011 Aika nuukasti vedit ektoplasmaa. Mihin nokkaan päädyit? Lisäsin ketsuppia kuvan ottamisen jälkeen. Nelikutonen tohon tuli, saa olla alavääntöä on kuiteskin katuauto. Muutenkin meillä on hyviä kokemuksia nelos sarjan nokista. Quote
DOODAH Posted March 28, 2011 Posted March 28, 2011 Aika nuukasti vedit ektoplasmaa. Mihin nokkaan päädyit? Lisäsin ketsuppia kuvan ottamisen jälkeen. Nelikutonen tohon tuli, saa olla alavääntöä on kuiteskin katuauto. Muutenkin meillä on hyviä kokemuksia nelos sarjan nokista. Mitäs muita nelos sarjasta on koklattu? Ja minkälaisissa pannuissa? mut ektoplasma toteemus oli pantselle. Quote
pantse1 Posted March 28, 2011 Posted March 28, 2011 mut ektoplasma toteemus oli pantselle. Kyllä sitä tuli ihan tukevasti laitettua, hankasin vain ylimääräiset rätillä pois muutaman päivän jälkeen :) Hyvän oloista ainetta! Nokka on w125 ja keinut 1.25:1, ihan samoilla ajatuksella kuin JM:kin. JPM:n Raptor nokkaa olis ollut mukava kokeilla mutta se jäi nyt toiseen kertaan, kun oli jo Piepersin tool steel nostajat ja 1,25 kiikut hommattuna. Quote
JM Posted March 28, 2011 Posted March 28, 2011 45 katu koneessa ja urtsissa. 92x78 ....... 94x78 46 jm , urtsi , urtsi ja tuo rakenteilla oleva mistä ei vielä kokemuksia. 85x69 94x69 94x78 ... 94x69 Miten toi raptori? Saako sitä jostain järjelliseen hintaan? Quote
pantse1 Posted March 28, 2011 Posted March 28, 2011 Ei taida saada Raptoreita muualta kuin Johannekselta itseltään ja ne myydään aina nokka+nostajat-pakettina ~550e. Nostajista en tiedä tarkemmin, että minkälaiset ovat. Nokkaprofiilit noissa on lähtökohtaisesti VW:n venttiilikoneistolle suunnitellut. Quote
mite^ Posted March 29, 2011 Posted March 29, 2011 Lisäsin ketsuppia kuvan ottamisen jälkeen. Nelikutonen tohon tuli, saa olla alavääntöä on kuiteskin katuauto. Muutenkin meillä on hyviä kokemuksia nelos sarjan nokista. Pitää tyhmänä kysyä kenen valmistama nokka? Engle FK-46 vai Eagle 46? Käyttääkö kukaan ees Eaglen nokkia nykyään? Quote
JM Posted March 29, 2011 Posted March 29, 2011 Lisäsin ketsuppia kuvan ottamisen jälkeen. Nelikutonen tohon tuli, saa olla alavääntöä on kuiteskin katuauto. Muutenkin meillä on hyviä kokemuksia nelos sarjan nokista. Pitää tyhmänä kysyä kenen valmistama nokka? Engle FK-46 vai Eagle 46? Käyttääkö kukaan ees Eaglen nokkia nykyään? Vastasit sit ite. Quote
Jarmo Lummi Posted April 7, 2011 Posted April 7, 2011 Hauskaa luettavaa kun aloittaa tän viestijonon alusta jotta missä mentiin silloin joskus ja nyt? Quote
-Alex- Posted April 7, 2011 Posted April 7, 2011 Osia tilailtu pantselle ja itelle kimppatilauksena ameriikasta tulevan kesän tai seuraavan kesän kokeiluihin... ;) Quote
vw. Posted April 7, 2011 Posted April 7, 2011 Hauskaa luettavaa kun aloittaa tän viestijonon alusta jotta missä mentiin silloin joskus ja nyt? just tyhjänpäivästä selitys on sultakin tullu tasaseen tahtiin, mutta ei minkäänlaista käyvää konetta. Quote
-Alex- Posted April 7, 2011 Posted April 7, 2011 Ohhoh.. :D No mutta kyllähän jamppa multa osti visekot :) Quote
metake Posted April 7, 2011 Posted April 7, 2011 Juu ei taida Jarmolla olla koneista kokemusta... ;) http://members.tripod.com/vw_cup/ajat.htm Quote
mikan Posted April 7, 2011 Posted April 7, 2011 Juu ei taida Jarmolla olla koneista kokemusta... ;) http://members.tripod.com/vw_cup/ajat.htm Rytö 11,7s. t. Mika Quote
HSuomi Posted April 7, 2011 Posted April 7, 2011 Koskahan tuokin lista päivittyy? Meikäläinenkin olis ton listan mukaan amatöörimäisesti vielä 13sek puolella. =) Quote
Guest kepajake Posted April 8, 2011 Posted April 8, 2011 Mylly alkaa pikkuhiljaa valmistua. Ekat savut jo otettu. Uutta koneessa on tälle kesälle nuo 52 IDA:t ja Pauterin 1.5 keinut (vanhat oli 1.4). Lisääntyneen noston takia mäntiin tehtiin venttiilitaskut. Kansiakin täytyi pikkasen huoltaa. Nyt kun oli hyvin aikaa, niin kiinnitin erityistä huomiota imusarjojen, kanavien ja tiivisteiden kohdistukseen. Viikonloppuna koneelle ankaraa säätöä ja ensi viikolla sen saa varmaan jo autoon paikalleen. http://www.youtube.com/watch?v=XK9od7o0EgM Quote
Jarmo Lummi Posted April 11, 2011 Posted April 11, 2011 Niinpä niin, jaapa jaa. Turhanjoutavaa kirjoitteluahan joidenki mielestä aina joltain tulee mutta ei näitä pakko oo lukee. Juuh joo Ovaalilla joskus 2000-2001 ajoin 11,88sek ja 2002 meni 11,73 sittemmin vähemmän onnistumisia eli 2005 meni 12,00 sekä tuossa syksyllä 2010 meni 12,04 onnistuneita rajoitettuja testilähtöjä eli eihän täs oo ku kirjoteltu vaan =) mutta ajelenhan omaksi iloksi aikakortteja silloin kun ehtii ja mahis. http://www.4inbore.com/index.html Quote
-Puide- Posted April 11, 2011 Posted April 11, 2011 Hauskaa luettavaa kun aloittaa tän viestijonon alusta jotta missä mentiin silloin joskus ja nyt? just tyhjänpäivästä selitys on sultakin tullu tasaseen tahtiin, mutta ei minkäänlaista käyvää konetta. Tässähän olikin todella innovatiivinen vastaus, voiko tosta sanojen välistä tulkita että 200hp koneeseen kannatas laittaa viri kannet? Mitäs koneita on plakkarissa? Varmaan on myös ajettu kovaa 400 metrillä? =) Ei sillä en minäkään ole tehnyt mitään urotekoja kone rintamalla tai stripillä, mutta pidänkin siksi mölyt mahassa. Juu ei taida Jarmolla olla koneista kokemusta... ;) http://members.tripod.com/vw_cup/ajat.htm No olipas melekosen paikkansapitävä lista, voisin tehdä samanalaisen: Täs tieodossani olevat Suomen tohokkaimmat volkkarit... =) Perus Maanantai vitutus joten... =) -Puide- Edit: muokattu... Quote
Jarmo Lummi Posted April 12, 2011 Posted April 12, 2011 Lainaus toiselta foorumilta koneenrakentelusta http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,451.30.html Quote
-AP- Posted April 12, 2011 Posted April 12, 2011 No olipas melekosen paikkansapitävä lista, voisin tehdä samanalaisen:... Lista oli melekosen paikkansapitävä silloin kun sen itse tein joskus noin vuonna 1994. Tee itse parempi tälle päivälle! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.