Jump to content

200~ HP. konepaketti?


Recommended Posts

Posted
AA 86 type 1 kampiakseli

 

Melko ohueksi menee T1:n lohko yläpuolelta tuolla kampuralla..

 

Tietysti makuasia mitä kutsuu T1 kampiakseliksi, mutta ei tuo normi T1:een oikein taida kadulle soveltua ilman erikois kikkailua lohkon kanssa?

  • Replies 327
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

Niin..no jos tekis 86x101,6 koneen, niin tietty siihen wasser, bad ass tai TF-1 lohkoa käyttäisi.

 

Mietin vain että onkohan kone 101,6 porauksella yhtä luotettava kuin 94 porauksella..vähäiset nuo rivat vain, mutta ehkäpä ne nikasil putkina vois toimia hyvin.

 

Aa_101_3_Normal.jpg

Posted

Kansista se lämpö pitää pois saada, kyllä nuo sylinterit jäähtyy ihan riittävästi. 4" moottorin kasaus vaan on vielä vähemmän bolt on kuin vaikka 84x94. Paitsi tietysti internetissä.

Posted
Ei taida siinä koneessa olla kyllä yhtään T1 osaa..

 

T1 sopivia

 

Nostajat, nokka, nokkarattaat, kampi, vauhtis, kiertokanget, laakerit osittain, öljypumppu, puhallin kotelo, pyttypellit nyt ainakin tuli äkkisiltään mieleen saatto olla muutakin.

Posted

Pussihousuilua? Heikennetty kolmospytyn jäähdytystä, että on edelleen tarve kolmosen viivästetylle kipinälle ;-)

 

Nii sepä ei taida haaveilemalla selvitä :)
Posted

Lohkosta pitänyt ottaa siivu että mahtuu pytty. Kätevästi päittäisvälys muuten hoidettu laippa-akselia käyttäen, ihan kuin oikeissa moottoreissakin.

 

cbbadass.jpg

  • 2 weeks later...
Posted

Kesä tulee joten montakos uutta ja tehokasta moottoria on kasautunut valmiiksi ja dynoiluihin valmiita? Itselläni ei oo kasautunu eikä taida enää muutenkaan ehtiä mutta voiha sitä virtuaalisneppailla.

Posted

Yritellään kovasti, mutta vituttaa nämä amerikkalaiset/kiinalaiset osat.

 

Vähän ahdasta tuolla kampikammiossa näyttää olevan.

 

Tällainen hieno öljynpaineventtiilin tulppa jota joutui viilaamaan millin pienemmäksi että sai kiristettyä. Mitähän suunnittelija on tässä ajatellut.

post-960-13888363107496_thumb.jpg

post-960-13888363107717_thumb.jpg

Posted
Yritellään kovasti, mutta vituttaa nämä amerikkalaiset/kiinalaiset osat.

 

Vähän ahdasta tuolla kampikammiossa näyttää olevan.

 

Tällainen hieno öljynpaineventtiilin tulppa jota joutui viilaamaan millin pienemmäksi että sai kiristettyä. Mitähän suunnittelija on tässä ajatellut.

 

 

Sama täällä. Varmaan kaikille jo selvää, ettei näissä puuhissa tarvita asentajaa vaan sovittajaa...

 

No, jotain on saatu aikaiseksi, se 200~hp taitaa jäädä kuitenkin vielä tulevaisuuteen :)

post-2318-13888363108013_thumb.jpg

post-2318-13888363108473_thumb.jpg

Posted

On se hienon näköinen kun on uusista osista rakenettu pannu...

 

Ei tällä omallakaan kyllä 200hp:tä irtoo, mutta pikku firityksiä on tehty sitten viime kesän...post-3034-13888363109665_thumb.jpg

Ja keväällä sen sitten taas näkee dynossa kuinka paljon on firitykset tehoa tiputtanut :)

Posted

Pantse, teetitkö mitään kanaville tai kokeiltiinko virtauspenkissä? Venttiilit varmaan kolmiuraiset ja normi vw tyyppiset venttiilinlukot? CB:n kansissahan on vakiona yksiuraiset venttiilit ja lukot, itselllä oli sellaiset ja ajoin n. 30tkm kansilla, ei ollut mitään ongelmia vaikka kuulinkin vähän ongelmia niistä. Tais olla jotain lapsentauteja tai sitten ihan yksittäistapauksista kyse.

Posted
Pantse, teetitkö mitään kanaville tai kokeiltiinko virtauspenkissä? Venttiilit varmaan kolmiuraiset ja normi vw tyyppiset venttiilinlukot? CB:n kansissahan on vakiona yksiuraiset venttiilit ja lukot, itselllä oli sellaiset ja ajoin n. 30tkm kansilla, ei ollut mitään ongelmia vaikka kuulinkin vähän ongelmia niistä. Tais olla jotain lapsentauteja tai sitten ihan yksittäistapauksista kyse.

 

Venttiilit on kolmiuraiset normilukoilla. Imuvenat on CB:n ja pakovenat Bugpackin. Koneistamon mukaan CB:n venttiilit oli lähtökohtaisesti selkeästi mittatarkemmat. Kanavat ja palotilat siistin itse cnc-terän jäljiltä, mutta virtausmittausta ei ole tehty. Tuplajousille piti noihin avartaa pesä, mikä oli mielestäni vähän huvittavaa, kun kuitenkin vauhtikansista kysymys. No, tulipahan juuri sopiva mitta nykyisille jousille. (Bugpack 4046)

Posted
Yritellään kovasti, mutta vituttaa nämä amerikkalaiset/kiinalaiset osat.

 

Vähän ahdasta tuolla kampikammiossa näyttää olevan.

 

Tällainen hieno öljynpaineventtiilin tulppa jota joutui viilaamaan millin pienemmäksi että sai kiristettyä. Mitähän suunnittelija on tässä ajatellut.

 

 

Sama täällä. Varmaan kaikille jo selvää, ettei näissä puuhissa tarvita asentajaa vaan sovittajaa...

 

No, jotain on saatu aikaiseksi, se 200~hp taitaa jäädä kuitenkin vielä tulevaisuuteen :)

 

 

Aika nuukasti vedit ektoplasmaa. Mihin nokkaan päädyit?

Posted

Aika nuukasti vedit ektoplasmaa. Mihin nokkaan päädyit?

 

Lisäsin ketsuppia kuvan ottamisen jälkeen. Nelikutonen tohon tuli, saa olla alavääntöä on kuiteskin katuauto. Muutenkin meillä on hyviä kokemuksia nelos sarjan nokista.

Posted

Aika nuukasti vedit ektoplasmaa. Mihin nokkaan päädyit?

 

Lisäsin ketsuppia kuvan ottamisen jälkeen. Nelikutonen tohon tuli, saa olla alavääntöä on kuiteskin katuauto. Muutenkin meillä on hyviä kokemuksia nelos sarjan nokista.

 

Mitäs muita nelos sarjasta on koklattu? Ja minkälaisissa pannuissa?

 

mut ektoplasma toteemus oli pantselle.

Posted

mut ektoplasma toteemus oli pantselle.

 

Kyllä sitä tuli ihan tukevasti laitettua, hankasin vain ylimääräiset rätillä pois muutaman päivän jälkeen :) Hyvän oloista ainetta!

 

Nokka on w125 ja keinut 1.25:1, ihan samoilla ajatuksella kuin JM:kin. JPM:n Raptor nokkaa olis ollut mukava kokeilla mutta se jäi nyt toiseen kertaan, kun oli jo Piepersin tool steel nostajat ja 1,25 kiikut hommattuna.

Posted

45 katu koneessa ja urtsissa.

92x78 ....... 94x78

 

46 jm , urtsi , urtsi ja tuo rakenteilla oleva mistä ei vielä kokemuksia.

85x69 94x69 94x78 ... 94x69

 

Miten toi raptori? Saako sitä jostain järjelliseen hintaan?

Posted

Ei taida saada Raptoreita muualta kuin Johannekselta itseltään ja ne myydään aina nokka+nostajat-pakettina ~550e. Nostajista en tiedä tarkemmin, että minkälaiset ovat.

 

Nokkaprofiilit noissa on lähtökohtaisesti VW:n venttiilikoneistolle suunnitellut.

Posted
Lisäsin ketsuppia kuvan ottamisen jälkeen. Nelikutonen tohon tuli, saa olla alavääntöä on kuiteskin katuauto. Muutenkin meillä on hyviä kokemuksia nelos sarjan nokista.

 

Pitää tyhmänä kysyä kenen valmistama nokka? Engle FK-46 vai Eagle 46?

 

Käyttääkö kukaan ees Eaglen nokkia nykyään?

Posted
Lisäsin ketsuppia kuvan ottamisen jälkeen. Nelikutonen tohon tuli, saa olla alavääntöä on kuiteskin katuauto. Muutenkin meillä on hyviä kokemuksia nelos sarjan nokista.

 

Pitää tyhmänä kysyä kenen valmistama nokka? Engle FK-46 vai Eagle 46?

 

Käyttääkö kukaan ees Eaglen nokkia nykyään?

 

Vastasit sit ite.

  • 2 weeks later...
Posted
Hauskaa luettavaa kun aloittaa tän viestijonon alusta jotta missä mentiin silloin joskus ja nyt?

just tyhjänpäivästä selitys on sultakin tullu tasaseen tahtiin, mutta ei minkäänlaista käyvää konetta.

Posted

Koskahan tuokin lista päivittyy? Meikäläinenkin olis ton listan mukaan amatöörimäisesti vielä 13sek puolella. =)

Guest kepajake
Posted

Mylly alkaa pikkuhiljaa valmistua. Ekat savut jo otettu. Uutta koneessa on tälle kesälle nuo 52 IDA:t ja Pauterin 1.5 keinut (vanhat oli 1.4). Lisääntyneen noston takia mäntiin tehtiin venttiilitaskut. Kansiakin täytyi pikkasen huoltaa. Nyt kun oli hyvin aikaa, niin kiinnitin erityistä huomiota imusarjojen, kanavien ja tiivisteiden kohdistukseen. Viikonloppuna koneelle ankaraa säätöä ja ensi viikolla sen saa varmaan jo autoon paikalleen.

http://www.youtube.com/watch?v=XK9od7o0EgM

Posted

Niinpä niin, jaapa jaa. Turhanjoutavaa kirjoitteluahan joidenki mielestä aina joltain tulee mutta ei näitä pakko oo lukee. Juuh joo Ovaalilla joskus 2000-2001 ajoin 11,88sek ja 2002 meni 11,73 sittemmin vähemmän onnistumisia eli 2005 meni 12,00 sekä tuossa syksyllä 2010 meni 12,04 onnistuneita rajoitettuja testilähtöjä eli eihän täs oo ku kirjoteltu vaan =) mutta ajelenhan omaksi iloksi aikakortteja silloin kun ehtii ja mahis.

 

http://www.4inbore.com/index.html

Posted
Hauskaa luettavaa kun aloittaa tän viestijonon alusta jotta missä mentiin silloin joskus ja nyt?

just tyhjänpäivästä selitys on sultakin tullu tasaseen tahtiin, mutta ei minkäänlaista käyvää konetta.

 

Tässähän olikin todella innovatiivinen vastaus, voiko tosta sanojen välistä tulkita että 200hp koneeseen kannatas laittaa viri kannet?

Mitäs koneita on plakkarissa? Varmaan on myös ajettu kovaa 400 metrillä? =)

Ei sillä en minäkään ole tehnyt mitään urotekoja kone rintamalla tai stripillä, mutta pidänkin siksi mölyt mahassa.

 

 

Juu ei taida Jarmolla olla koneista kokemusta... ;)

 

http://members.tripod.com/vw_cup/ajat.htm

No olipas melekosen paikkansapitävä lista, voisin tehdä samanalaisen:

Täs tieodossani olevat Suomen tohokkaimmat volkkarit... =)

 

 

Perus Maanantai vitutus joten... =)

 

-Puide-

 

Edit: muokattu...

Posted
No olipas melekosen paikkansapitävä lista, voisin tehdä samanalaisen:

...

 

Lista oli melekosen paikkansapitävä silloin kun sen itse tein joskus noin vuonna 1994. Tee itse parempi tälle päivälle!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...