Jump to content

-61 junis remonttiin


Recommended Posts

11 hours ago, Kharon said:

Auto olisi valmis ja pitäisi saada se maalarilta tallille uittamatta sitä suolassa matkalla. Kuivaa pakkaskeliä tässä odotellaan, katsotaan tuleeko ennen kevättä.

Rullallinen pakkausmuovia päälle niin eiköhän se siittä. Toisaaltaan melkein fiksumpaa antaa likaantua ja pestä loppukohteessa kunnolla.

Link to comment

Muovitus on vaikea tehdä niin että se olisi vesi/suolatiivis ja näillä näkymin mennään ilman mitään ja pestään kun päästään perille, ennen kuin siirretään sisään.

 

Toki ongelmia on siinäkin, näin talvella tahtoo vetoautosta irrota kaikenlaista kovaa, katsotaan että josko keksitään keulaan jotain. Muu osahan on sitten suolavettä, se lähtee pesemällä.

 

Tänään taas +2 astetta ja vettä sataa, ei oikein houkuttele.

 

On 2/23/2022 at 7:50 AM, PZQ said:

Jos kunnostus alkanut 2002 niin ehdottomasti kannattaa odottaa vaikka vuosi parempia kelejä.

 

No kun ei voi, maalari haluaa auton pois nurkista, se vie kamalasti tilaa. Peltisepän hallilla taas on jo seuraava projekti menossa, ei mahdu sinnekään.

 

Kunnostusta on tehty monessa erässä, tämä viimeisin kierros alkoi syksyllä kun pantiin auto osiksi.

Edited by Kharon
Link to comment
  • 3 weeks later...

Junis saatu kyytiin ja rahdattua tallille, koko päivä meni mutta onpa nosturilla.

 

P3193165.thumb.JPG.aa19291388650dd150b1e09d9f56eaf3.JPG

 

Maalausteline kun nostettiin pyörille niin tulikin ropleemi, koko paketti oli 5cm liian korkea mahtumaan ovesta sisään. Opsan.

 

No, korihan ei paina paljoa joten ovensuulle, vaneria telineen alle ja vetämällä sisään, hyvin kulki ja saatiin se nosturille.

Sitten vain kori ylös, teline osiksi ja irti autosta, helppoa kuin heinänteko.

 

P3193166.thumb.JPG.246649c29c5f48170d7bb8aaece07503.JPG

 

Maalaustelineen kiinnityspisteet ovat tietenkin ilman maalia, pitää putsata ja paikkamaalata. Sinänsä ei iso juttu, tuo kohta jää suojakilven alle joka tapauksessa.

P3193168.thumb.JPG.4dadee0234088f3b81b5a07466c1fa90.JPG

 

 

 

Tämän näköisellä alustalla pitää jo miettiä että mihin ajaa ja milloin.

 

P3193170.thumb.JPG.35ed3386f6baadbe38070db9c02a7fad.JPG

 

Enää tarvitsee laittaa kaikki vanhat ja uudet osat takaisin kiinni ja homma on valmis. Helppo juttu.

  • Like 16
Link to comment
  • 5 weeks later...

Tällekin tehty jotain, liimailtiin vähän vaimennusmateriaalia peltiin  ja havaittiin että Motonetin 2mm vaimennusmatto ei kyllä tee mitään ja STP:tä ei enää saa, venäjävalmiste kun oli.

 

Josko on hyvää materiaalia tiedossa niin saapi mainostaa, sellaista tässä nyt haetaan. Mieluusti ei sellaista joka maksaa käden ja jalan mutta jos on pakko niin sitten sellaista, huonosta ei tule kuin kiukkuiseksi.

 

Hannulla on omassaan 3mm (tms. ainakin jotain)  STP:tä ja sen ovipelti sanoo *TÖMP* kun lyö siihen kädellä, tällä materiaalilla tässä autossa se sanoo *BOING*. Muuten samanlainen ovi. Sama ongelma katossa ja kyljessä tietty. Ei nyt vakuuta, tarvitaan Jotain Muuta(TM).

 

P4163189.thumb.JPG.b23c242f4f80524e28e9fbc303255061.JPG

 

P4163190.thumb.JPG.7b78dbc9015cabf4a2fc4074b829e844.JPG

  • Like 1
Link to comment
15 hours ago, Kharon said:

Tällekin tehty jotain, liimailtiin vähän vaimennusmateriaalia peltiin  ja havaittiin että Motonetin 2mm vaimennusmatto ei kyllä tee mitään ja STP:tä ei enää saa, venäjävalmiste kun oli.

 

 

 

En nyt tiedä kuinka luotettavia tai arvoiltaan kaikille sopivia toimittaja mutta täältä näyttäisi STP mattoa vielä saavan. https://www.tuontitukku.fi/b/stp/820/ https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/stp-black-gold-vaimennusmatto-12kpl-aanieristematto

motonet ilmeisesti poistanut kokonaan valikoimistaan saldosta riippumatta.

 

Tietty jos haluaa boikotoida venäjällä valmistettujen tuotteiden käyttöä niin se on erijuttu se.

Edited by Tanhis
  • Like 1
Link to comment

Muutama auto tullut äänieristettyä "viimesen päälle", jonkinlainen käsitys hommasta on.

 

Esim tuo CTK on erittäin laadukasta mattoa ja liimapinta todella hyvä.

Tuota kattopeltiin ja pysyy varmasti kiinni.

https://www.powerset.fi/tuote/ctk-premium-2-2/

 

Ei varmasti huonompaa kuin STP GOLD matto.

 

Mitä hintaa ajattelee, tämän tason projektin tekemisessä laadukas mattohinta ei enää vaikuta loppu laskussa yhtään.

 

Tuolta löytyy hyvin kerrottuna eri matoista ja käyttökohteista, tuon lukee ajatuksella, niin saa autosta todella hiljaisen jos niin haluaa..

 

https://autonvaimennus.fi/

 

 

Edited by hanski.
  • Like 1
Link to comment
9 hours ago, hanski. said:

Mitä hintaa ajattelee, tämän tason projektin tekemisessä laadukas mattohinta ei enää vaikuta loppu laskussa yhtään.

 

Tuo CTL näemmä suunnilleen 30e/neliö, katsotaan miten paljon pannaan, mutta jos ottaa 10 neliötä niin sillä vaimentaa jo kovin paljon ... jos kohta ei ole tullut koskaan laskettua että paljonkos meillä olikaan pinta-alaa .... katto, takaosan seinät, luukut ja etuseinä. Lattia jää paljaaksi, siihen tulee vain puuritilä.

 

Vaan kiitos linkistä, pitää lukea.

 

11 hours ago, Tanhis said:

 

Kiitos, olisi taas pitänyt muistaa tarkistaa Kärkkäinen.

 

Kiitämme raatia linkeistä, eiköhän noista löydy joku joka toimii. :)

Edited by Kharon
Link to comment
  • 1 year later...

Viime viikonloppuna ol aikaa ja energiaa tehdä tällekin jotain, edettiin siis tyhjästä hylsystä kuvien osoittamaan kuntoon, ei paha. Isoimmat osat olivat johtosarja. jarruputket ja etuakselisto. Jarruputkien läpivientikumeissa meni pieni ikuisuus, kauheata nysväystä.

 

PA304150.thumb.JPG.bc23046b73215fbd6973d02935b6c903.JPG

 

PA314152.thumb.JPG.03c9546fd48c33af199f52b0a7f92141.JPG

 

PA294146.thumb.JPG.b69df68f4c1ae6ee45d15f13f6d05a28.JPG

 

PA314154.thumb.JPG.2814e67754321f19abe96f91fd0fcbdb.JPG

 

PA294143.thumb.JPG.2ba289eae6758ad99ed5b84c2e198f63.JPG

 

Vaihdelaatikon asennus paikalleen jäi tekemättä kun vaihteensiirtotangon uudet sulkapallot olivat hukassa. Uudet osat eivät auta kun niitä ei löydy mistään. Höh.

 

Tappioiksi tähän mennessä yks takavalon ennestään halki ollut lasi, joka asentaessa  mureni lopullisesti. Vaan paikalliselta harrastajalta saatiin sopuhinnalla ihan ehjä lasinen lasi tilalle, hyvin kävi.

  • Like 9
Link to comment
21 hours ago, Kharon said:

Viime viikonloppuna ol aikaa ja energiaa tehdä tällekin jotain, edettiin siis tyhjästä hylsystä kuvien osoittamaan kuntoon, ei paha. Isoimmat osat olivat johtosarja. jarruputket ja etuakselisto. Jarruputkien läpivientikumeissa meni pieni ikuisuus, kauheata nysväystä.

 

PA304150.thumb.JPG.bc23046b73215fbd6973d02935b6c903.JPG

 

PA314152.thumb.JPG.03c9546fd48c33af199f52b0a7f92141.JPG

 

PA294146.thumb.JPG.b69df68f4c1ae6ee45d15f13f6d05a28.JPG

 

PA314154.thumb.JPG.2814e67754321f19abe96f91fd0fcbdb.JPG

 

PA294143.thumb.JPG.2ba289eae6758ad99ed5b84c2e198f63.JPG

 

Vaihdelaatikon asennus paikalleen jäi tekemättä kun vaihteensiirtotangon uudet sulkapallot olivat hukassa. Uudet osat eivät auta kun niitä ei löydy mistään. Höh.

 

Tappioiksi tähän mennessä yks takavalon ennestään halki ollut lasi, joka asentaessa  mureni lopullisesti. Vaan paikalliselta harrastajalta saatiin sopuhinnalla ihan ehjä lasinen lasi tilalle, hyvin kävi.

ja hienolle perä näyttikin kun talavalot paikallaan. Kuvaa sainkin tuossa jo. Pitää joskus poiketa tallille kattomaan kun ootte sielä hommissa.

Link to comment
9 hours ago, Jaku82 said:

Vuodelta 2017 wappuajelulta kuvaa samasta autosta. Vähän sumee kun ajon aikana kuvasin 😁

 

 

Katos, kiitoksia. Meilläkin jokunen kuva on mutta harvoinpa sitä omaa autoa tulee kuvattua. Hannun -66 siinä edellä, letkassa ajeltiin.

Edited by Kharon
  • Like 1
Link to comment
On 11/2/2023 at 5:09 PM, nikke911 said:

Tästä tulee hieno!!💪

 

Kunhan saadaan kasaan. 🙂 Alustava tavoite on että -24  Suur-Saimaan ympäriajoihin ehtisi (kesäkuun lopulla), mutta saa nähdä.

  • Like 1
Link to comment
  • 3 months later...

Saatiin taas jotain aikaiseksi mutta edistystä ei oikein syntynyt, laatikko ja taka-akseli on mallattu paikalleen, mutta vaihteensiirtoakseli 4mm vinossa siitä mitä pitäisi. Kun vaihteiston kannakkeita ei ole tarvinnut juuri hitsata ja loputkin osat ovat vakiopalikoita, niin ei oikein jää kuin luokaton etupään kumipusla. Sitä piti jo vähän säätää että se ylipäänsä kävi vaihteiston kannakkeen reikiin, joten luotto on nollilla.

 

P2184166.JPG.680bd8605af4d264663f4a336a101e46.JPG

 

 

P2184159.thumb.JPG.8e1c2f6f8b8b8cdf1e8526a152f2c48d.JPG

 

Etupäähän saatu ohjausiskari ja vaijereita ja vähän sähköjä paikalleen, mutta eteneminen pysähtyi täälläkin kun havaittiin että pyöränlaakerien pölytiivisteet ovat unohtuneet, pitää tilata. Ohjausvaihteeseen sain uudet tiivisteet, mutta pitää käyttää koneistamon kautta kun stefan kohta ulostuloakselissa on vähän roisin näköinen, ei varmastikaan pidä uudellakaan stefalla tuollaisenaan.

 

P2184160.thumb.JPG.0ec87f951e33086e724962102e02ecf3.JPG

 

Bensahanasta oli pidempi putki poikki ja sehän oli helppo elvyttää askartelukaupasta saadulla 4mm putkella, johon M5-jenga meni vaivatta. Hanarunkoon sama poralla ja tapilla ja varmistus lukitteella, taas toimii. Lyhyelläkin putkella on funktio: Se jää reilu sentin tankin pohjan yläpuolelle, jolloin kaikki roska tankin pohjalta ei joudu pensaletkuun. Pidemmän ja lyhyemmän erotus on sitten varatankkia ja kuskin jaloissa on vipu jolla saa vaihdettua varatankille.

 

P2194168.thumb.JPG.8f21be07b3fa6640f1eb324cba0fc8b7.JPG

 

Näillä näkymin muokataan etukannaketta  sen verran että vaihteensiirtolinja saadaan kohdalleen, ei ole iso juttu.

  • Like 5
Link to comment
  • 3 weeks later...

Eipä pensahanakaan ihan noin helposti onnistunut: Nyt kun oli molemmat putket paikallaan, niin bensa valui putkesta toiseen (ja bensalinjaan) ihan hanan asennosta riippumatta. Puretaan ja havaitaan että tiiviste on ihan muruina ja tehdään uusi. Nyt tuntuisi toimivan, mutta olipa show saada tuo takaisin kasaan, kasassa pitävä jousi on kokolailla jämäkkä ja tuota ei pääse puristamaan oikein mitenkään hankalan muodon takia.

 

Vaan ohjausvaihteesta tuli uusien tiivisteiden ja stefan myötä tiivis, askartelu palkittiin. Koneistutin samalla etupyörän laakereiden väliholkit nätille pinnalle ja hommasin ihan tavalliset stefat, pysyy rasvat sisällä. Alkuperäinenhän on ihan vain rasvatiiviste, se ei niin välitä holkin pinnanlaadusta, kunhan ei ihan reikää ole ja holkit olivat vähän sen näköisiäkin että ikää on, sellaisenaan ei stefa olisi pitänyt ainakaan öljyä, vaseliinia ehkä, mutta eipä maksanut paljoa, joten samalla koneistamokierroksella meni.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...