Jump to content

-61 junis remonttiin


Recommended Posts

Posted
11 hours ago, Kharon said:

Auto olisi valmis ja pitäisi saada se maalarilta tallille uittamatta sitä suolassa matkalla. Kuivaa pakkaskeliä tässä odotellaan, katsotaan tuleeko ennen kevättä.

Rullallinen pakkausmuovia päälle niin eiköhän se siittä. Toisaaltaan melkein fiksumpaa antaa likaantua ja pestä loppukohteessa kunnolla.

Posted
19 hours ago, mikan said:

Ainakin tällä leveysasteella on ensi yönä -10, mutta sitten lauhtuu.

 

Ihan vielä ei lauhtunut, kun aamulla täällä on -17. Hyrrr...

Posted (edited)

Muovitus on vaikea tehdä niin että se olisi vesi/suolatiivis ja näillä näkymin mennään ilman mitään ja pestään kun päästään perille, ennen kuin siirretään sisään.

 

Toki ongelmia on siinäkin, näin talvella tahtoo vetoautosta irrota kaikenlaista kovaa, katsotaan että josko keksitään keulaan jotain. Muu osahan on sitten suolavettä, se lähtee pesemällä.

 

Tänään taas +2 astetta ja vettä sataa, ei oikein houkuttele.

 

On 2/23/2022 at 7:50 AM, PZQ said:

Jos kunnostus alkanut 2002 niin ehdottomasti kannattaa odottaa vaikka vuosi parempia kelejä.

 

No kun ei voi, maalari haluaa auton pois nurkista, se vie kamalasti tilaa. Peltisepän hallilla taas on jo seuraava projekti menossa, ei mahdu sinnekään.

 

Kunnostusta on tehty monessa erässä, tämä viimeisin kierros alkoi syksyllä kun pantiin auto osiksi.

Edited by Kharon
  • 3 weeks later...
Posted

Hoo! Lauantaiksi on nyt sovittu kuljetus. Saapa nähdä mitä tulee ja miltä auto näyttää auringonpaisteessa (sellaista on luvattu, siksi kuljetuskin).

Posted

Junis saatu kyytiin ja rahdattua tallille, koko päivä meni mutta onpa nosturilla.

 

P3193165.thumb.JPG.aa19291388650dd150b1e09d9f56eaf3.JPG

 

Maalausteline kun nostettiin pyörille niin tulikin ropleemi, koko paketti oli 5cm liian korkea mahtumaan ovesta sisään. Opsan.

 

No, korihan ei paina paljoa joten ovensuulle, vaneria telineen alle ja vetämällä sisään, hyvin kulki ja saatiin se nosturille.

Sitten vain kori ylös, teline osiksi ja irti autosta, helppoa kuin heinänteko.

 

P3193166.thumb.JPG.246649c29c5f48170d7bb8aaece07503.JPG

 

Maalaustelineen kiinnityspisteet ovat tietenkin ilman maalia, pitää putsata ja paikkamaalata. Sinänsä ei iso juttu, tuo kohta jää suojakilven alle joka tapauksessa.

P3193168.thumb.JPG.4dadee0234088f3b81b5a07466c1fa90.JPG

 

 

 

Tämän näköisellä alustalla pitää jo miettiä että mihin ajaa ja milloin.

 

P3193170.thumb.JPG.35ed3386f6baadbe38070db9c02a7fad.JPG

 

Enää tarvitsee laittaa kaikki vanhat ja uudet osat takaisin kiinni ja homma on valmis. Helppo juttu.

  • Like 16
  • 5 weeks later...
Posted

Tällekin tehty jotain, liimailtiin vähän vaimennusmateriaalia peltiin  ja havaittiin että Motonetin 2mm vaimennusmatto ei kyllä tee mitään ja STP:tä ei enää saa, venäjävalmiste kun oli.

 

Josko on hyvää materiaalia tiedossa niin saapi mainostaa, sellaista tässä nyt haetaan. Mieluusti ei sellaista joka maksaa käden ja jalan mutta jos on pakko niin sitten sellaista, huonosta ei tule kuin kiukkuiseksi.

 

Hannulla on omassaan 3mm (tms. ainakin jotain)  STP:tä ja sen ovipelti sanoo *TÖMP* kun lyö siihen kädellä, tällä materiaalilla tässä autossa se sanoo *BOING*. Muuten samanlainen ovi. Sama ongelma katossa ja kyljessä tietty. Ei nyt vakuuta, tarvitaan Jotain Muuta(TM).

 

P4163189.thumb.JPG.b23c242f4f80524e28e9fbc303255061.JPG

 

P4163190.thumb.JPG.7b78dbc9015cabf4a2fc4074b829e844.JPG

  • Like 1
Posted (edited)
15 hours ago, Kharon said:

Tällekin tehty jotain, liimailtiin vähän vaimennusmateriaalia peltiin  ja havaittiin että Motonetin 2mm vaimennusmatto ei kyllä tee mitään ja STP:tä ei enää saa, venäjävalmiste kun oli.

 

 

 

En nyt tiedä kuinka luotettavia tai arvoiltaan kaikille sopivia toimittaja mutta täältä näyttäisi STP mattoa vielä saavan. https://www.tuontitukku.fi/b/stp/820/ https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/stp-black-gold-vaimennusmatto-12kpl-aanieristematto

motonet ilmeisesti poistanut kokonaan valikoimistaan saldosta riippumatta.

 

Tietty jos haluaa boikotoida venäjällä valmistettujen tuotteiden käyttöä niin se on erijuttu se.

Edited by Tanhis
  • Like 1
Posted (edited)

Muutama auto tullut äänieristettyä "viimesen päälle", jonkinlainen käsitys hommasta on.

 

Esim tuo CTK on erittäin laadukasta mattoa ja liimapinta todella hyvä.

Tuota kattopeltiin ja pysyy varmasti kiinni.

https://www.powerset.fi/tuote/ctk-premium-2-2/

 

Ei varmasti huonompaa kuin STP GOLD matto.

 

Mitä hintaa ajattelee, tämän tason projektin tekemisessä laadukas mattohinta ei enää vaikuta loppu laskussa yhtään.

 

Tuolta löytyy hyvin kerrottuna eri matoista ja käyttökohteista, tuon lukee ajatuksella, niin saa autosta todella hiljaisen jos niin haluaa..

 

https://autonvaimennus.fi/

 

 

Edited by hanski.
  • Like 1
Posted (edited)
9 hours ago, hanski. said:

Mitä hintaa ajattelee, tämän tason projektin tekemisessä laadukas mattohinta ei enää vaikuta loppu laskussa yhtään.

 

Tuo CTL näemmä suunnilleen 30e/neliö, katsotaan miten paljon pannaan, mutta jos ottaa 10 neliötä niin sillä vaimentaa jo kovin paljon ... jos kohta ei ole tullut koskaan laskettua että paljonkos meillä olikaan pinta-alaa .... katto, takaosan seinät, luukut ja etuseinä. Lattia jää paljaaksi, siihen tulee vain puuritilä.

 

Vaan kiitos linkistä, pitää lukea.

 

11 hours ago, Tanhis said:

 

Kiitos, olisi taas pitänyt muistaa tarkistaa Kärkkäinen.

 

Kiitämme raatia linkeistä, eiköhän noista löydy joku joka toimii. :)

Edited by Kharon
Posted

CTK:hon päädyttiin ja tilattiin tuhti setti. Katsotaan mitä saadaan.

 

Siinä yhteydessä havaittiin että sehän on tehty Ukrainassa, kelpasi hyvin.

  • Like 3
  • 1 year later...
Posted

Viime viikonloppuna ol aikaa ja energiaa tehdä tällekin jotain, edettiin siis tyhjästä hylsystä kuvien osoittamaan kuntoon, ei paha. Isoimmat osat olivat johtosarja. jarruputket ja etuakselisto. Jarruputkien läpivientikumeissa meni pieni ikuisuus, kauheata nysväystä.

 

PA304150.thumb.JPG.bc23046b73215fbd6973d02935b6c903.JPG

 

PA314152.thumb.JPG.03c9546fd48c33af199f52b0a7f92141.JPG

 

PA294146.thumb.JPG.b69df68f4c1ae6ee45d15f13f6d05a28.JPG

 

PA314154.thumb.JPG.2814e67754321f19abe96f91fd0fcbdb.JPG

 

PA294143.thumb.JPG.2ba289eae6758ad99ed5b84c2e198f63.JPG

 

Vaihdelaatikon asennus paikalleen jäi tekemättä kun vaihteensiirtotangon uudet sulkapallot olivat hukassa. Uudet osat eivät auta kun niitä ei löydy mistään. Höh.

 

Tappioiksi tähän mennessä yks takavalon ennestään halki ollut lasi, joka asentaessa  mureni lopullisesti. Vaan paikalliselta harrastajalta saatiin sopuhinnalla ihan ehjä lasinen lasi tilalle, hyvin kävi.

  • Like 9
Posted
21 hours ago, Kharon said:

Viime viikonloppuna ol aikaa ja energiaa tehdä tällekin jotain, edettiin siis tyhjästä hylsystä kuvien osoittamaan kuntoon, ei paha. Isoimmat osat olivat johtosarja. jarruputket ja etuakselisto. Jarruputkien läpivientikumeissa meni pieni ikuisuus, kauheata nysväystä.

 

PA304150.thumb.JPG.bc23046b73215fbd6973d02935b6c903.JPG

 

PA314152.thumb.JPG.03c9546fd48c33af199f52b0a7f92141.JPG

 

PA294146.thumb.JPG.b69df68f4c1ae6ee45d15f13f6d05a28.JPG

 

PA314154.thumb.JPG.2814e67754321f19abe96f91fd0fcbdb.JPG

 

PA294143.thumb.JPG.2ba289eae6758ad99ed5b84c2e198f63.JPG

 

Vaihdelaatikon asennus paikalleen jäi tekemättä kun vaihteensiirtotangon uudet sulkapallot olivat hukassa. Uudet osat eivät auta kun niitä ei löydy mistään. Höh.

 

Tappioiksi tähän mennessä yks takavalon ennestään halki ollut lasi, joka asentaessa  mureni lopullisesti. Vaan paikalliselta harrastajalta saatiin sopuhinnalla ihan ehjä lasinen lasi tilalle, hyvin kävi.

ja hienolle perä näyttikin kun talavalot paikallaan. Kuvaa sainkin tuossa jo. Pitää joskus poiketa tallille kattomaan kun ootte sielä hommissa.

Posted (edited)
9 hours ago, Jaku82 said:

Vuodelta 2017 wappuajelulta kuvaa samasta autosta. Vähän sumee kun ajon aikana kuvasin 😁

 

 

Katos, kiitoksia. Meilläkin jokunen kuva on mutta harvoinpa sitä omaa autoa tulee kuvattua. Hannun -66 siinä edellä, letkassa ajeltiin.

Edited by Kharon
  • Like 1
Posted
On 11/2/2023 at 5:09 PM, nikke911 said:

Tästä tulee hieno!!💪

 

Kunhan saadaan kasaan. 🙂 Alustava tavoite on että -24  Suur-Saimaan ympäriajoihin ehtisi (kesäkuun lopulla), mutta saa nähdä.

  • Like 1
  • 3 months later...
Posted

Saatiin taas jotain aikaiseksi mutta edistystä ei oikein syntynyt, laatikko ja taka-akseli on mallattu paikalleen, mutta vaihteensiirtoakseli 4mm vinossa siitä mitä pitäisi. Kun vaihteiston kannakkeita ei ole tarvinnut juuri hitsata ja loputkin osat ovat vakiopalikoita, niin ei oikein jää kuin luokaton etupään kumipusla. Sitä piti jo vähän säätää että se ylipäänsä kävi vaihteiston kannakkeen reikiin, joten luotto on nollilla.

 

P2184166.JPG.680bd8605af4d264663f4a336a101e46.JPG

 

 

P2184159.thumb.JPG.8e1c2f6f8b8b8cdf1e8526a152f2c48d.JPG

 

Etupäähän saatu ohjausiskari ja vaijereita ja vähän sähköjä paikalleen, mutta eteneminen pysähtyi täälläkin kun havaittiin että pyöränlaakerien pölytiivisteet ovat unohtuneet, pitää tilata. Ohjausvaihteeseen sain uudet tiivisteet, mutta pitää käyttää koneistamon kautta kun stefan kohta ulostuloakselissa on vähän roisin näköinen, ei varmastikaan pidä uudellakaan stefalla tuollaisenaan.

 

P2184160.thumb.JPG.0ec87f951e33086e724962102e02ecf3.JPG

 

Bensahanasta oli pidempi putki poikki ja sehän oli helppo elvyttää askartelukaupasta saadulla 4mm putkella, johon M5-jenga meni vaivatta. Hanarunkoon sama poralla ja tapilla ja varmistus lukitteella, taas toimii. Lyhyelläkin putkella on funktio: Se jää reilu sentin tankin pohjan yläpuolelle, jolloin kaikki roska tankin pohjalta ei joudu pensaletkuun. Pidemmän ja lyhyemmän erotus on sitten varatankkia ja kuskin jaloissa on vipu jolla saa vaihdettua varatankille.

 

P2194168.thumb.JPG.8f21be07b3fa6640f1eb324cba0fc8b7.JPG

 

Näillä näkymin muokataan etukannaketta  sen verran että vaihteensiirtolinja saadaan kohdalleen, ei ole iso juttu.

  • Like 5
  • 3 weeks later...
Posted

Eipä pensahanakaan ihan noin helposti onnistunut: Nyt kun oli molemmat putket paikallaan, niin bensa valui putkesta toiseen (ja bensalinjaan) ihan hanan asennosta riippumatta. Puretaan ja havaitaan että tiiviste on ihan muruina ja tehdään uusi. Nyt tuntuisi toimivan, mutta olipa show saada tuo takaisin kasaan, kasassa pitävä jousi on kokolailla jämäkkä ja tuota ei pääse puristamaan oikein mitenkään hankalan muodon takia.

 

Vaan ohjausvaihteesta tuli uusien tiivisteiden ja stefan myötä tiivis, askartelu palkittiin. Koneistutin samalla etupyörän laakereiden väliholkit nätille pinnalle ja hommasin ihan tavalliset stefat, pysyy rasvat sisällä. Alkuperäinenhän on ihan vain rasvatiiviste, se ei niin välitä holkin pinnanlaadusta, kunhan ei ihan reikää ole ja holkit olivat vähän sen näköisiäkin että ikää on, sellaisenaan ei stefa olisi pitänyt ainakaan öljyä, vaseliinia ehkä, mutta eipä maksanut paljoa, joten samalla koneistamokierroksella meni.

  • 10 months later...
Posted (edited)

Kesätauko vähän venähti uuden vuoden puolelle, mutta taas on puuhasteltu kaikkea. Saatiin jarrut kasaan ja rummut paikalleen, vaihdelaatikko lopullisesti kiinni ja sähköjohtoja vähän sinne tänne. Samalla tietty löytyi nippu osia joita ei ole eli pitää tilata ja toinen nippu osia joita on tuplat. Hohhoi. 

 

Onneksi seinän takana on -66 junis (ei minun) johon nuo tuplat voi dumpata heti kun jaksaa.

 

Hupasasti 2 äijää kasaa autoa 2 päivää ja olevinaan paljo mitään näkyvää ei tapahdu, mutta osalaatikot lattialla tyhjenevät. Kuvissa ei näy paljon mitään uutta, mutta pannaan muutama malliksi.

IMG_1954.JPG

IMG_1953.JPG

Edited by Kharon
  • Like 8
  • 1 month later...
Posted (edited)

Käytiinpä edistämässä tätäkin vähän ja saatiin kaikkea pientä aikaiseksi, vähän sähköjä ja sellaista. Sähköjen kanssa meni pari päivää ihan vaivatta ja muutama hassu johto löysi paikkansa kun kytkentäkaavio ja auto ovat eri mieltä siitä että millaisia johtoja siellä oikein on. Aiheuttaa paljon pään raapimista.

 

Olevinaan on oikea '61 juniksen kaavio thesambasta, mutta vähän epäillään että siellä on muka-euroversio vain tarjolla ja/tai tehdas on muuttanut niitä, niin että eipä täsmää. Minähän olen siis käytännössä toinen omistaja tälle autolle ja usko siihen että isoisävainaa olisi rukannut johtosarjaa (ja viitsinyt etsiä oikeilla värikoodeilla olevia johtoja), on aika pyöreä nolla: Johdot ovat tuolla tavalla tehtaalta asti.

 

Sama ongelma oli ison karmannin kanssa: Mikään tarjolla oleva kytkentäkaavio ei vastannut sitä mitä autossa oikeasti oli eikä nekään näyttäneet itse tehdyiltä virivireiltä kun tehtaan väreihin sopivat värikoodatut johdot oli joka paikassa.

 

Pannaan pari kuvaa kuitenkin, kabiini ekaksi: Sulakerasiaan on tällätty nippu johtoja oikeisiin paikkoihin ja sitten on lisäksi kasa ylimääräisiä. Hiphei. Eikä ainakaan auttanut  että  alkuperäisissä johdoissa on mustia johtoja sekä violetilla että punaisella lisukkeella ja tämähän ei edes värikuvakytkentäkaaviosta oikein erotu ellei tiedä. Tehdas on onneksi hahmottanut ongelman ja punaiset ovat paksulla poikkiraidalla kun taas violetissa on ohut vinoraita, tuo erottuu jopa johdoista vielä.

 

Kytkentäkaaviossa on kolmenapainen vilkkurele, meillä on vain kaksi napaa ... kaikkea tämmöistä pientä pähkinää.

 

.IMG_4565.thumb.JPG.469401b0831f49221f1b1d5c1372194b.JPG

 

Lamput ja vilkut löysivät paikkansa. Vähemmän yllättäen molemmissa vilkuissa katkennut ruuvi sisällä, piti ryhtyä korjaustoimiin. Uudet ruuvit samalla ostoslistaan. Takavaloista unohtui ottaa kuva, höh.

 

Keulamerkki piti samalla laittaa paikalleen, vaan se on jossain hukassa. Se maalattiin muiden valkoisten osien kanssa erikseen ja koko setti on jossain(tm).

 

IMG_4566.thumb.JPG.540be72637a2937ef91716b3c90b1662.JPG

 

Iskaritkin saatiin paikalleen, pienellä säädöllä. Etuiskarin alapäästä ensin vanhan iskarin holkki pois eikä halunnut sovinnolla lähteä, piti lopulta laikata paloiksi. Takaiskarin yläpultit ovat edelleen jossain jemma-nimisessä paikassa, ei löydy mistään, joten tilataan uudet. Ne ovat 12.8-lujuusluokan pultit joten ihan mikä vaan ei tähän käy ja ne myydään pulttikaupassakin kappalehinnalla, aivan sama sitten tilata juuri sopivat VW-kaupasta kun niitä saa, hintaero muun kaman mukana tilattuna +-0.

 

Viimeksi hukassa ollut etujarruletkun kiinnikekin löytyi (ihan väärästä paikasta, lienee tavallista?), mutta takajarruletkujen kiinnikkeitä ei löytynyt ... tämä on tätä kun projekti venyy ja tavaroita on monessa paikassa.  

 

Noitakin saa, huimat kympin kappale että ostetaan josko ei sitä ennen tule vastaan. Tarve alkaa olla, sillä jarrujen saaminen kuntoon on enää noista kiinni, kaikki muut osat on paikallaan ja säädettykin. Paitsi käsijarrukahvan akseli eikä edes muistettu että onko ostettu uutta  vai ei. Vanha oli joka tapauksessa irroitusvaiheessa murjottu niin epäkuntoon että sitä ei laiteta.

 

IMG_4564.thumb.JPG.117942955f62925ce3c50cae82748016.JPGIMG_4567.thumb.JPG.6c7640d6036f84a757115d71035bd38e.JPG

 

Pohjaanlyöntikumit on, mutta niitähän ei saa paikalleen auto nosturilla, joten pitää odotella että saadaan auto pyörilleen. Etuakseliin pannuista uusista rasvanipoista osa vuoti kierteestä, piti tiivistää lukitteella (vanha ja tosi lyhyt kierre, ei ihme) ja pari vuoti muuten vain (aitoa kiinahuttua), vaihdoin uudemman uuden tilalle, katsotaan miten käy.

 

Etenee hissuksiin ja sisälle ei ole vielä tehty mitään. Helpottaa kyllä keväällä kun saadaan tallista muut autot ulos ja päästään levittämään tämän osia lattian täydeltä, näin talvella on aika ahdasta ja osia etsitään laatikoista.

Edited by Kharon
Rasvanipat unohtu
  • Like 4
Posted

Vilkkureleet taitaa olla käytännössä samat, kaksinapaisessa maa on rungossa kun 3-napaisessa oma liitin. Hienoa että alla näkyy alkuperäiset akselit ja muukin vaikuttaa orggikselta.

Posted (edited)
On 3/30/2025 at 8:39 PM, Virtanen said:

Vilkkureleet taitaa olla käytännössä samat, kaksinapaisessa maa on rungossa kun 3-napaisessa oma liitin. Hienoa että alla näkyy alkuperäiset akselit ja muukin vaikuttaa orggikselta.

 

Haa, noniin. Tuossa tosiaan on aika tiukka kontakti koriin, pitää vain muistaa putsata maali korin puolelta että maakontakti syntyy. Munaus, joka on tehty jo aiemmin toisessa autossa: Kun maalaa sellaisenkin kohdan missä ei aiemmin ollut maalia (kojelaudan takaseinä) niin yllättäen maakontaktit tahtovat hävitä ja sitten mittaristo ei tee mitään. Hetki meni ihmetellessä kun 6V tulee, mutta mitään ei mene ja pöydällä toimii hienosti. En ruvennut ehjää maalia raaputtamaan, joten tein  erilliset maajohdot, maapiste oli jo ennestään.

 

Kaikki mitä voi käyttää uudelleen, on käytetty uudelleen, pultteja ja muttereita myöden. Osasta oli kierre ruostunut pois tai hukkunut johonkin, sellaisia oli pakko uusia. Loput on enemmän tai vähemmän kunnostettu: Hapotettu tai hiottu ruosteita pois ja pyöritelty jengatapilla/pakalla kierre takaisin mittoihin. Pientä nysväystä, mutta helpottaa kasausta kovasti. Uusittaviakin on vähän katsottu varaosaluettelosta että tulee samannäköisiä tilalle.

 

Toisaalla on sitten purkillinen pultteja ja muttereita jotka olevinaan eivät kuulu mihinkään, mutta tämähän on ihan vaiheessa vielä, ehkä noille löytyy paikka. Taktinen virhe kun ihan kaikkea ei ole pussitettu ja merkattu että mistä se on. Suurin osa sentään on, muuten olisi ihan hukassa.

 

Kaikki saranoiden kiinnitysruuvit oli  uusittava, kun se ristipää ei oikein ole yhteistyökykyinen kuin kerran, osa ei edes sitä kertaa. Yhtään ei sentään tarvinnut porata pois, lämmittämällä ja iskumeisselillä lähti, enemmän tai vähemmän murjottuna tosin. Pulttikaupasta löytyi alkuperäisen näköisiä ruuveja, noilla mennään.

Edited by Kharon
Posted

Jos orggiksia haluat nysvätä, mulla pitäs olla about 10 juniksen purkupultit miljoonalaatikoissa, akselistojen pultteja eniten, osa niistä taitaa olla jopa joskus hapossa käyneitä.

Posted

Arvostan tuota tasoa, että orggisruuvit kunnostetaan, liian paljon näkee kiinaruuveja asennettu muuten siistiin ulkoasuun. Helposti sitä tosiaan ylientisöi ja maalaa liikaa.

Posted
4 hours ago, ovaaliheppu said:

Jos orggiksia haluat nysvätä, mulla pitäs olla about 10 juniksen purkupultit miljoonalaatikoissa, akselistojen pultteja eniten, osa niistä taitaa olla jopa joskus hapossa käyneitä.

 

Akselistojen pultit oli tallessa ja saatu jo paikalleenkin, mutta ikinä ei tiedä mitä tulee vastaan, joten kiitos tarjouksesta ja kyselen jos/kun jotain uupuu.

Posted
1 hour ago, Virtanen said:

Arvostan tuota tasoa, että orggisruuvit kunnostetaan, liian paljon näkee kiinaruuveja asennettu muuten siistiin ulkoasuun. Helposti sitä tosiaan ylientisöi ja maalaa liikaa.

 

Karmanni ylientisöitiin aika vahvasti kun tehdas on jättänyt kaikki ei-näkyvät pinnat maalaamatta ja semmoinen on Suomen oloissa hiukan epäkäytännöllinen ratkaisu. Eivät ne tietty näy ellei revi verhoilua irti, mutta sen tietää että ei se näin alunperin ollut.

Posted
3 hours ago, Virtanen said:

Arvostan tuota tasoa, että orggisruuvit kunnostetaan, liian paljon näkee kiinaruuveja asennettu muuten siistiin ulkoasuun. Helposti sitä tosiaan ylientisöi ja maalaa liikaa.

Onko kokemuksia tässä maassa mestoista joka sähkösinkkaisi orkkis pultteja.

Posted (edited)

Aurajoki Oy tekee edelleen. Vähän jääny paskat kokemukset itelle noista sähkösinkityksistä jo 2000 alkupuolelta, mitä vaan laittoi sinkitykseen, aina joku nippeli hukkui matkalla, jotain jumaliste puolimetrisiäkin RHS putken pätkiä holkeilla sai tehdä ylimääräiset ja laittaa toisen kierroksen koska niitä ei koskaan löytyny :D.   Eli ite laittaisin jokaista tarvittavaa pulttia  2% ylimääräisiä just in case. Ajat toki muuttuneet, en tiedä mihin suuntaan

Edited by ovaaliheppu
Posted

Pinnoitus Helin Oy Kellokoski. Ei hukannut mitään, kohtuu hinta ainakin muutama vuosi sitten. Onnistui myös kiilto-, kelta- ja mustapasiivointi. Pienetkin erät olivat ok. Pultit, mutterit ja vastaavat pientavarat menevät muovikoriin työn ajaksi. Jälki oli hyvää

  • Like 3

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...