mikan Posted March 2, 2022 Posted March 2, 2022 Kuinka paljon meteli lisääntyy, kun vaihdetaan vaihteiston kiinnityksistä kumit uretaaniin? Entä kun vaihdetaan uretaanista rauta rautaa vasten kiinnityksiin? Mulla olis takakannake ja keskikannake raudasta ja mietin kestääkö pää ajaa sen jälkeen vaikkapa työmatkoja (noin 10 km). Quote
arvuuttaja Posted March 2, 2022 Posted March 2, 2022 Todennäköisesti Ei. Varsinkin jos ohjaamossa vain vähän ääntä eristävää materiaalia ja mikäli loovassa vielä suora hampaiset rattaat.. Quote
tolvana Posted March 2, 2022 Posted March 2, 2022 Kirpulla kestää,koppiautolla kuulokkeiden kera tai sit on joko kuuro taikka omaa jonkunlaisen fetissin ääntä kohtaan. Quote
mikan Posted March 2, 2022 Author Posted March 2, 2022 Kuuro en ole, eikä mulla tuollaista fetissiäkään ole. Ajatus oli, että sais kerralla perän pomppimisen kuriin, kun loota olis tukevasti kiinni ja aisat tuettu iskarien yläpäihin. Kallis loota quaifen lukolla, niin ei huvittaisi sitä rikkoa. Nyt joku kysyy sitten tietenkin, että pitääkö työmatkalla piirtää katuun mustia viivoja? 😆 Quote
mikko k Posted March 2, 2022 Posted March 2, 2022 Onhan se nyt mukava piirrellä viivoja! 😁 Rautaa vaan ja radiokuulokkeet päähän. 1 Quote
Tanhis Posted March 2, 2022 Posted March 2, 2022 2 hours ago, mikan said: Kuuro en ole, eikä mulla tuollaista fetissiäkään ole. Ajatus oli, että sais kerralla perän pomppimisen kuriin, kun loota olis tukevasti kiinni ja aisat tuettu iskarien yläpäihin. Kallis loota quaifen lukolla, niin ei huvittaisi sitä rikkoa. Nyt joku kysyy sitten tietenkin, että pitääkö työmatkalla piirtää katuun mustia viivoja? 😆 Tai sitten sun perän pomppiminen on jostain muusta kuin vaihteiston tukemisesta kiinni. Esim kytkinvaijeri iskarit tms. Quote
mikan Posted March 2, 2022 Author Posted March 2, 2022 Moottorin takatuki rauhoitti kyllä perän liikettä. Nyt kun Tanhis mainitsit iskarit, niin en äkkiseltään muista milloin ne on vaihdettu ja mitkä siellä on. Pitää tarkistaa. Joskus piti laittaa bussin pohjaanlyöntikumit, mutta en muista sitäkään, että mikä idea siinä oli? Joku täällä palstalla varmaan niistä kirjoitti... Uuden ahtimen kanssa haaveillaan +250 tehoista. 😇 Quote
Tutkija Posted March 2, 2022 Posted March 2, 2022 Lisäät vaan kumituentoja laatikolle,paras vaihtoehto. Myös panta kiertämään laatikko kytkinkopan kohdalta mihin paksu kumi raudan ja laatikon väliin. Quote
x-pj Posted March 2, 2022 Posted March 2, 2022 Mulla oli gene berg -tyylinen keskikannake, jossa katuajossa oli kumityynyt välissä. Mielestäni siitä ei tullut lisämelua. Kannattaa myös tarkistaa jousilattojen puslat. Jos siellä on väljää sekin aiheutaa pomppimista. Iskareiksi punaiset konit. Kaasuiskareita ei ainakaan kannata laittaa. Quote
hanski. Posted March 2, 2022 Posted March 2, 2022 mulla oli -73 kuplassa laatikon edessä ja takana rauta vasten rautaa + vaihdelaatikko-kone saumasta raudat tuliseinään kiinni + vaihdelaatikossa oli suora hampaiset rattaat. ei pomppinut kun valoista otti täyskaasulähtöjä, hauskuuskerroin oli loistava, mutta meteli ja tärinä todella rasittava, enää en näin piukkaan köyttäisi kiinni, vaikka toimikin hyvin. Quote
Tuomo Lehmikangas Posted March 2, 2022 Posted March 2, 2022 Mulla oli uretaanit kuplassa, ei mitään kattoverhoilua tai äänieristeitä. Ei siellä yli 90 vauhdissa voinut keskustella. Quote
mikko k Posted March 2, 2022 Posted March 2, 2022 10 hours ago, mikan said: aisat tuettu iskarien yläpäihin. Tämä! Aisatkin notkuu ja sitte koko loota/kone paketti hyppii. Quote
x-pj Posted March 3, 2022 Posted March 3, 2022 9 hours ago, mikko k said: Tämä! Aisatkin notkuu ja sitte koko loota/kone paketti hyppii. Eikä pelkästään notku, vaan aisat vääntyy niin, että lopulta loota/kone paketti on pysyvästi kallellaan. Quote
mikko k Posted March 3, 2022 Posted March 3, 2022 18 minutes ago, x-pj said: Eikä pelkästään notku, vaan aisat vääntyy niin, että lopulta loota/kone paketti on pysyvästi kallellaan. Kyllä juuri näin. Ainakin yhden sellaisen möhkön oon purkanut. Quote
-AP- Posted March 3, 2022 Posted March 3, 2022 Vanhasta huterasta muistista heitettynä - RPB GT:ssä oli uretaanit. Muutenkin kovaäänisessä autossa melu ei ehkä lisääntynyt, mutta värinä ratissa lisääntyi niin, että sormet puutui jollain kierrosluvulla maantiellä. Myöhemmin oli Bugpackin pehmustetut raudat kytkinkopan ja itse lootan ympärillä - aika hyvä. Olisi vaan vielä vaatinut vaihteiston aisojen tuennan tai vahvistamisen, jotta pomppimisesta olisi päässyt eroon. MAC Kuplassa oli pakun stopparikumit, mutta oli siinä jousisauvatkin lähes joustamattomat ym. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.