Jump to content

Kuplan vaihteiston kiinnitys vs. melu


Recommended Posts

Posted

Kuinka paljon meteli lisääntyy, kun vaihdetaan vaihteiston kiinnityksistä kumit uretaaniin? Entä kun vaihdetaan uretaanista rauta rautaa vasten  kiinnityksiin? Mulla olis takakannake ja keskikannake raudasta ja mietin kestääkö pää ajaa sen jälkeen vaikkapa työmatkoja (noin 10 km).

Posted

Kirpulla kestää,koppiautolla kuulokkeiden kera tai sit on joko kuuro taikka omaa jonkunlaisen fetissin ääntä kohtaan.

Posted

Kuuro en ole, eikä mulla tuollaista fetissiäkään ole. Ajatus oli, että sais kerralla perän pomppimisen kuriin, kun loota olis tukevasti kiinni ja aisat tuettu iskarien yläpäihin. Kallis loota quaifen lukolla, niin ei huvittaisi sitä rikkoa. Nyt joku kysyy sitten tietenkin, että pitääkö työmatkalla piirtää katuun mustia viivoja? 😆

Posted
2 hours ago, mikan said:

Kuuro en ole, eikä mulla tuollaista fetissiäkään ole. Ajatus oli, että sais kerralla perän pomppimisen kuriin, kun loota olis tukevasti kiinni ja aisat tuettu iskarien yläpäihin. Kallis loota quaifen lukolla, niin ei huvittaisi sitä rikkoa. Nyt joku kysyy sitten tietenkin, että pitääkö työmatkalla piirtää katuun mustia viivoja? 😆

Tai sitten sun perän pomppiminen on jostain muusta kuin vaihteiston tukemisesta kiinni. Esim kytkinvaijeri iskarit tms.

Posted

Moottorin takatuki rauhoitti kyllä perän liikettä. Nyt kun Tanhis mainitsit iskarit, niin en äkkiseltään muista milloin ne on vaihdettu ja mitkä siellä on. Pitää tarkistaa. Joskus piti laittaa bussin pohjaanlyöntikumit, mutta en muista sitäkään, että mikä idea siinä oli? Joku täällä palstalla varmaan niistä kirjoitti... 

Uuden ahtimen kanssa haaveillaan +250 tehoista. 😇

Posted

Lisäät vaan kumituentoja laatikolle,paras vaihtoehto. Myös panta kiertämään laatikko kytkinkopan kohdalta mihin paksu kumi raudan ja laatikon väliin.

Posted

Mulla oli gene berg -tyylinen keskikannake, jossa katuajossa oli kumityynyt välissä. Mielestäni siitä ei tullut lisämelua. Kannattaa myös tarkistaa jousilattojen puslat. Jos siellä on väljää sekin aiheutaa pomppimista. Iskareiksi punaiset konit. Kaasuiskareita ei ainakaan kannata laittaa.

Posted

mulla oli -73 kuplassa laatikon edessä ja takana rauta vasten rautaa + vaihdelaatikko-kone saumasta raudat tuliseinään kiinni + vaihdelaatikossa oli suora hampaiset rattaat.

 

ei pomppinut kun valoista otti täyskaasulähtöjä, hauskuuskerroin oli loistava, mutta meteli ja tärinä todella rasittava, enää en näin piukkaan köyttäisi kiinni, vaikka toimikin hyvin.

Posted
9 hours ago, mikko k said:

Tämä! Aisatkin notkuu ja sitte koko loota/kone paketti hyppii.

Eikä pelkästään notku, vaan aisat vääntyy niin, että lopulta loota/kone paketti on pysyvästi kallellaan.

Posted
18 minutes ago, x-pj said:

Eikä pelkästään notku, vaan aisat vääntyy niin, että lopulta loota/kone paketti on pysyvästi kallellaan.

Kyllä juuri näin. Ainakin yhden sellaisen möhkön oon purkanut.

Posted

Vanhasta huterasta muistista heitettynä - RPB GT:ssä oli uretaanit. Muutenkin kovaäänisessä autossa melu ei ehkä lisääntynyt, mutta värinä ratissa lisääntyi niin, että sormet puutui jollain kierrosluvulla maantiellä.  Myöhemmin oli Bugpackin pehmustetut raudat kytkinkopan ja itse lootan ympärillä - aika hyvä. Olisi vaan vielä vaatinut vaihteiston aisojen tuennan tai vahvistamisen, jotta pomppimisesta olisi päässyt eroon. MAC Kuplassa oli pakun stopparikumit, mutta oli siinä jousisauvatkin lähes joustamattomat ym.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...