mikan Posted March 2 Share Posted March 2 Kuinka paljon meteli lisääntyy, kun vaihdetaan vaihteiston kiinnityksistä kumit uretaaniin? Entä kun vaihdetaan uretaanista rauta rautaa vasten kiinnityksiin? Mulla olis takakannake ja keskikannake raudasta ja mietin kestääkö pää ajaa sen jälkeen vaikkapa työmatkoja (noin 10 km). Quote Link to comment
arvuuttaja Posted March 2 Share Posted March 2 Todennäköisesti Ei. Varsinkin jos ohjaamossa vain vähän ääntä eristävää materiaalia ja mikäli loovassa vielä suora hampaiset rattaat.. Quote Link to comment
tolvana Posted March 2 Share Posted March 2 Kirpulla kestää,koppiautolla kuulokkeiden kera tai sit on joko kuuro taikka omaa jonkunlaisen fetissin ääntä kohtaan. Quote Link to comment
mikan Posted March 2 Author Share Posted March 2 Kuuro en ole, eikä mulla tuollaista fetissiäkään ole. Ajatus oli, että sais kerralla perän pomppimisen kuriin, kun loota olis tukevasti kiinni ja aisat tuettu iskarien yläpäihin. Kallis loota quaifen lukolla, niin ei huvittaisi sitä rikkoa. Nyt joku kysyy sitten tietenkin, että pitääkö työmatkalla piirtää katuun mustia viivoja? 😆 Quote Link to comment
mikko k Posted March 2 Share Posted March 2 Onhan se nyt mukava piirrellä viivoja! 😁 Rautaa vaan ja radiokuulokkeet päähän. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted March 2 Share Posted March 2 2 hours ago, mikan said: Kuuro en ole, eikä mulla tuollaista fetissiäkään ole. Ajatus oli, että sais kerralla perän pomppimisen kuriin, kun loota olis tukevasti kiinni ja aisat tuettu iskarien yläpäihin. Kallis loota quaifen lukolla, niin ei huvittaisi sitä rikkoa. Nyt joku kysyy sitten tietenkin, että pitääkö työmatkalla piirtää katuun mustia viivoja? 😆 Tai sitten sun perän pomppiminen on jostain muusta kuin vaihteiston tukemisesta kiinni. Esim kytkinvaijeri iskarit tms. Quote Link to comment
mikan Posted March 2 Author Share Posted March 2 Moottorin takatuki rauhoitti kyllä perän liikettä. Nyt kun Tanhis mainitsit iskarit, niin en äkkiseltään muista milloin ne on vaihdettu ja mitkä siellä on. Pitää tarkistaa. Joskus piti laittaa bussin pohjaanlyöntikumit, mutta en muista sitäkään, että mikä idea siinä oli? Joku täällä palstalla varmaan niistä kirjoitti... Uuden ahtimen kanssa haaveillaan +250 tehoista. 😇 Quote Link to comment
Tutkija Posted March 2 Share Posted March 2 Lisäät vaan kumituentoja laatikolle,paras vaihtoehto. Myös panta kiertämään laatikko kytkinkopan kohdalta mihin paksu kumi raudan ja laatikon väliin. Quote Link to comment
x-pj Posted March 2 Share Posted March 2 Mulla oli gene berg -tyylinen keskikannake, jossa katuajossa oli kumityynyt välissä. Mielestäni siitä ei tullut lisämelua. Kannattaa myös tarkistaa jousilattojen puslat. Jos siellä on väljää sekin aiheutaa pomppimista. Iskareiksi punaiset konit. Kaasuiskareita ei ainakaan kannata laittaa. Quote Link to comment
hanski. Posted March 2 Share Posted March 2 mulla oli -73 kuplassa laatikon edessä ja takana rauta vasten rautaa + vaihdelaatikko-kone saumasta raudat tuliseinään kiinni + vaihdelaatikossa oli suora hampaiset rattaat. ei pomppinut kun valoista otti täyskaasulähtöjä, hauskuuskerroin oli loistava, mutta meteli ja tärinä todella rasittava, enää en näin piukkaan köyttäisi kiinni, vaikka toimikin hyvin. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted March 2 Share Posted March 2 Mulla oli uretaanit kuplassa, ei mitään kattoverhoilua tai äänieristeitä. Ei siellä yli 90 vauhdissa voinut keskustella. Quote Link to comment
mikko k Posted March 2 Share Posted March 2 10 hours ago, mikan said: aisat tuettu iskarien yläpäihin. Tämä! Aisatkin notkuu ja sitte koko loota/kone paketti hyppii. Quote Link to comment
x-pj Posted March 3 Share Posted March 3 9 hours ago, mikko k said: Tämä! Aisatkin notkuu ja sitte koko loota/kone paketti hyppii. Eikä pelkästään notku, vaan aisat vääntyy niin, että lopulta loota/kone paketti on pysyvästi kallellaan. Quote Link to comment
mikko k Posted March 3 Share Posted March 3 18 minutes ago, x-pj said: Eikä pelkästään notku, vaan aisat vääntyy niin, että lopulta loota/kone paketti on pysyvästi kallellaan. Kyllä juuri näin. Ainakin yhden sellaisen möhkön oon purkanut. Quote Link to comment
-AP- Posted March 3 Share Posted March 3 Vanhasta huterasta muistista heitettynä - RPB GT:ssä oli uretaanit. Muutenkin kovaäänisessä autossa melu ei ehkä lisääntynyt, mutta värinä ratissa lisääntyi niin, että sormet puutui jollain kierrosluvulla maantiellä. Myöhemmin oli Bugpackin pehmustetut raudat kytkinkopan ja itse lootan ympärillä - aika hyvä. Olisi vaan vielä vaatinut vaihteiston aisojen tuennan tai vahvistamisen, jotta pomppimisesta olisi päässyt eroon. MAC Kuplassa oli pakun stopparikumit, mutta oli siinä jousisauvatkin lähes joustamattomat ym. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.