Art_Zi Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Nopeasti kun etin ei sattunu sopivaa topikkia silmään. Eli harkinnassa on nuo Empin 8-spoket. Mikä on sopivin rengaskoko noihin 5.5 15" ? Meneekö 165/80? Quote
DWL_Puavo Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 165/50 ja heti tontittuu melkein 6cm! Kestää kanttailuakin paremmin ja on pehmee ajaa kun kivireki. Puavo @ dwl Quote
Racing Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 185/65x15 joka nurkkaan tai 165/80x15 Nämä jos auto on orggistyylinen. Quote
Guest Raggare Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 no jos ois orkkis ni tuskin spokeja, ja ku ei ne oo mangelsit ni ei kyl 185 kans ;) laita 145/80 ja keulaa tonttii, perään sit sevivani kumit :^) Quote
Guest veewee Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 laita 145/80 ja keulaa tonttii, perään sit sevivani kumit :^) Löytyykö yhtään parempaa keinoa huonontaa jo valmiiksi huonoja ajo-ominaisuuksia tai saada auto näyttämään maitokärryiltä kun on polkupyörän renkaat alla :) Quote
-MITO- Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Paranee kummasti ajo ominaisuudet Raggaren mainitsemalla kokoonpanolla. Quote
Racing Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Paranee kummasti ajo ominaisuudet Raggaren mainitsemalla kokoonpanolla. Ja näyttää tyhmältä rättärinrenkailla. Germanlookkia sanon minä! tai vaikka ähtärilookkia! Varmaan hirmuhyvät kaarreominaisuudet himokapeilla renkailla.. Quote
Guest Raggare Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 145 lienee kohtuu lähellä alkuperäistä kokoa Quote
Racing Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 145 lienee kohtuu lähellä alkuperäistä kokoa ja alkuperäistä 25-50hv suunniteltua tehoa. Mutta sitten tosimiehet jokka laittaa ykkösen tuohon teholukeman eteen käyttää leveempiä;-) Quote
-MITO- Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Kyllä ne kurviin on taipunut mitä tarvinnut. -66 -67 -71 kuplissa koittanut edessä 145-195 kokojen kumeja ja sillä välillä olevia ja 145 kyllä paras ollut omasta mielestä. Matalista 145 ja 165 kumeista ei oo kokemuksia edessä. Quote
Art_Zi Posted January 7, 2007 Author Posted January 7, 2007 ok....kiitosta...eli 165/80:lla alotellaan... Quote
Guest ritariässä Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 itse en osais edes kuvitella laittavani vakioista kapeampia kumia alle oli möhkökeula tai linttakaulainen kupla. Quote
UltraVW Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 No sotketaan tännekin,mites 145/65 onko kellään niistä kokemuksia. Ei vielä liian ohut mutta ei vakiokaan? Quote
Sami P. Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Varmaan hirmuhyvät kaarreominaisuudet himokapeilla renkailla.. Kokemusta asiasta? Kyllä kupla on jo 165/80 järkäle-etukumilla kaamee ajettava! Takanahan menee melkein mikä vaan kunhan on profiililtaan korkee. Quote
Guest veewee Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Kuinka monessa urho tms. volkkarissa on 145/80 tai vastaavat renkaat edessä? Stripillä kapeat etunakit ymmärrän, mutta vaikea ymmärtää että kapeassa ja korkeassa renkaassa olisi paremmat ajo-ominaisuudet kuin leveämmässä ja matalammassa renkaassa. Ei kyllä mene jakeluun, että miksi takarenkaan pitäisi olla korkea??? Tehohyöty siitä on mutta se tuskin vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin. Tietty jos auto on tontitettu pulkaksi niin ehkä silloin maitokärryrengas on mukavampi, mutta ajo-ominaisuuksia on yhtä paljon kuin mäkiautoissa. Quote
hanski. Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 kesällä tulee testattua mutka-ajoa....kadulla siis.... edessä 235/45/17....ja takana 255/35/17.... Quote
-MITO- Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Melkonen rengastus :) Pistähän sit kuvia ja kommenttia. Quote
Racing Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Varmaan hirmuhyvät kaarreominaisuudet himokapeilla renkailla.. Kokemusta asiasta? Kyllä kupla on jo 165/80 järkäle-etukumilla kaamee ajettava! Takanahan menee melkein mikä vaan kunhan on profiililtaan korkee. Ei mulla kokemusta ole,eikä yhtäkään kuplaa koskaan ollut,ikinä en ole edes sellaisessa istunut,mutta mielummin ajan vaikka 165x80 järkälekummeillakin jos autossa on vakioalusta kun sitikan renkailla. kyllä se 185/65 R 15 on toistaiseksi paras "yleismallin" rengas kuplaan ollut 5,5 leveelle vanteelle,myönnetään että hakee hieman urissa joskus,mutta ei kyllä muuta moitittavaa. 185/65 toimii vakioalustalla ja madalletulla. Quote
Sakke Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Tääki menee taas näköjään tälle linjalle.Ok, meillä oli urhossa aikonaan eessä 155\SR\15 ja takana 275\70\15 ja oli aivan paska ajaa.Oikeestaan kuplalla on muutenki paska ajaa, mutta väliäkö sillä se ei oo uus auto. Ja korkeet kumit on aika vidun rumat mun mielestä. Splittiin tulossa 165\50\15 ja 195\50\15. Quote
Guest zemial Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 ostakaas joku tuollaiset ainoaa oikeaa rengaskokoa (185-65-15) olevat kumit, uudet nokian nre:t, uusilla kromivanteilla (5x205).. pääsette kokeilemaan miltä tuntuu ajaa ainoalla oikealla rengaskoolla kuplalla. kyseisen paketin ruuvasin auton alle kerran, mutta sitten myin auton pois ja vanteet ovat konesuojalla käsiteltyinä tallissa siitä asti seisoneet odottamassa uutta kuplaa. Virheettömät, ei edes painoilla ole näihin tehty orkosia kulmiin. tuolla vanhoja kuvia kys. paketista http://www.cc.jyu.fi/~hejusavo/kev%e4t%2005/ voin väsätä joskus keväällä myynti-ilmonki jos jaksan.. tai sitten e :) Quote
Guest Mika Raussi Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 16" vanteet on kiva olla. Miul on alla 205/50 R16 kumit joka nurkassa ja noi on mukavat ajaa. Ruuremmissa urissa pikkusen hakee, mut ei niitäkään uria oo kun keväällä. Sivuttain on riittävän ryhdikäs mut joustaa kuitenkin sopivan mukavasti. Ympärysmittakin sattuu alkuperäsiin välityksiin kun nenä päähän ja noi täyttää pyörän aukot. Niin gummit on Nokian NRHi:t Quote
Guest Infiniz Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 5.60 x 15, se lukee rekisteriotteessa, käyttöohjekirjassa ja on myös auton alla. Quote
-tipi- Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Meneekö 165/85? Mitkäs maasturin kumit noi tollaset on? Täyskorkea 165/80 on jo ylikokorengas. Se on makuasia, sano koira kun muniaan nuoli. Tään lisäks renkaat on aina jonkinlainen kompromissi johon vaikuttaa, auton madallusaste/alustanjäykkyys/ulkonäkö/ajo-ominaisuudet/ajomukavuus/autonkäyttötarkoitus. Itellä ollu eessä ainakin 185/65, 145/65, 145/80, 155/80, 165/80, 5.60-15 ja 6.00/15. Miellyttävin kokonaisuus noista on ollu 145/80:llä. Toiseksi vaihtoehdoksi nykyiseen kuplaan tulee 165/50, mutta tehoja ei oo 130, vaan about sata vähemmän. Kolmas on sitten 145/65, varalla. Kuinka moni kusipää ajaa kadulla kuin urtsissa, kuplillaan? Silleen että renkaat alkaa sulamaan että saa paremman pidon? 80-110km/h mutkiin? 1 Quote
metake Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Kokemusta asiasta? Kyllä kupla on jo 165/80 järkäle-etukumilla kaamee ajettava! Takanahan menee melkein mikä vaan kunhan on profiililtaan korkee. Eipäs piä yleistää. Itellä 185/65-15 ja ei ainakaan kapeempia, missään nimessä. Katos kaikki ei ajele noilla suoralasisilla ;) Quote
Sami P. Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Tipi kanssa hyvinkin samoilla linjoilla! Rauhassa mennään wanhuksilla, kuitenkin muun liikenteen mukana pysyen. Ei kuplalla just kaarrekanttailut kiinnosta. Iso takakumi antaa mainiosti lisää välityssuhdetta ja samalla mukavuutta eikä pikkukoneenkaan veto moisesta näy kärsivän. Tätäkin voi ihan ite kokeilla jos ei usko. Metake: aijoo en tullu edes ajatelleeks :D Kyöstin vastauksesta en kyllä erottanu onko tullu kapeempia ikinä kokeiltua pitkänlinjan(?) kuplailusta huolimatta. Quote
Racing Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Kokemusta asiasta? Kyllä kupla on jo 165/80 järkäle-etukumilla kaamee ajettava! Takanahan menee melkein mikä vaan kunhan on profiililtaan korkee. Eipäs piä yleistää. Itellä 185/65-15 ja ei ainakaan kapeempia, missään nimessä. Katos kaikki ei ajele noilla suoralasisilla ;) Juu ei kaikilla suoralasisia enää ole,taitaa olla kaikki kuplat 65-> jo vähän kaarevalla tuulilasilla D: Quote
Racing Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 Kyöstin vastauksesta en kyllä erottanu onko tullu kapeempia ikinä kokeiltua Onhan niitä joskus ollut,mutta ulkonäkökysymys juttukin pitkältä,leveempi parempi. Kuten jo ennemmin kirjoitin niin leveämpi on uraherkempi joten se on miinuspuoli ja auto levottomampi ajaa. Toisekseen 5.5 vanteella näyttää 145-155 kummi rumalta. Jos jostain saisi 165/70 tai 175/70 sellaiset voisi laittaa eteen ehkä kun seuraavan kerran kummit joutuu ostaan. Nämähän on makuasioita toki ja jokainen tykkää mistä tykkää. Quote
-MITO- Posted January 28, 2007 Posted January 28, 2007 Sopiihan se 18" tuumanenki kuplan alle, tommoset Hanskillekki ni mahtuu jarrut ;) Quote
hanski. Posted January 28, 2007 Posted January 28, 2007 juu eivät noi lopulliset ole....heh.... Quote
Hebster52 Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 Jatkan samaa aihetta. Mistä löytyis kapein ja matalaprofiilisin 16 tuuman renkaita joilla uskaltais ajaa myös maantiellä... Löytyyhän noita "space savereita" mutta noilla on vissiin nopeus rajoitus tuolla 80km/h:n paikkeilla.. :D Quote
Hebster52 Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 Miltähän se näyttäis kuplan keulassa? :) Ja onko edes luvallista? Quote
mikan Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 175/50-16. http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbest ... 09&dsco=36 t. Mika Quote
Hebster52 Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 Hmm... Mikähän on minimi leveys vanteelle noille renkaille..? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.