Jump to content

Hotcars


Recommended Posts

Guest ritariässä

ehkä toi hot sana saa hackerit innostumaan, joten vois olla paikallaan nimen muutos coldcars.net. sopis ainaskin hyvin ilmajäähyvolkkarin osasia myyvän firman nimeksi,heh

Link to comment
  • 1 month later...

... Ja tuli muuten yllättävän nopeasti! Tilasin pikkusälää muutama viikko sitten keskiviikko iltana klo 23.30 maissa ja pakettikortti kolahti jo perjantaina luukusta. Sen minkä hinnassa maksaa ylimääräistä, saa ainakin toimitusnopeutena takaisin ^_^

Link to comment
Sen minkä hinnassa maksaa ylimääräistä, saa ainakin toimitusnopeutena takaisin ^_^

 

Tästä on kyllä monella toisenkinlaisia kokemuksia. Sekä vajaita toimituksia, kun se varsinainen tilattava osa on siellä surullisen kuuluisassa 'kontissa', jolloin parin euron 'kylkiäis'-osille tullut 4-500% toimituskulut hintaansa nähden.

Link to comment
Guest Damien

Minäkin tilasin sieltä joskus 7-8 vuotta sitten jotain nöyhtää.

Ei ole tulleet vieläkään, eikä ole edes soittaneet. Joskus sentään soittivat että ei ole nyt varastossa.

 

No älähän vielä, heti perään tilasin pari viikkoa sitten kokeeksi taas pikku kikkaretta. Ja katos vaan, tuli parin päivän sisällä paketti postiin.

Positiivista kehitystä on jossakin tapahtunut, tai sitten se kontti on viimein saapunut perille.

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Eipä ole henkilökohtaista kokemusta, mutta asiakkailtani olen kuullut hauskoja juttuja.

HC:lla täytyy olla erikoiset tavarantoimittajat jos vastaanottaja ei tiedä ennakolta mitä "kontti" sisältää.

 

Laittaako lähettäjä "kontin" täyteen tavaraa ja ilmoittaa sitten että maksakaa lasku sen mukaan mitä tavaraa löydätte kontin sisältä ?

 

Sehän on samanlaista kuin miljardien "lähialuetuki" Venäjälle, kun rahat on toimitettu niin sen jälkeen kaikki valvonta unohtuu.

 

Suomessa kyllä peritään takaisin esim. opintotukeja, mutta kuinka paljon on peritty takaisin väärinkäytettyjä "lähialuetukeja" ? = ei yhtään.

Link to comment

Nyt kun alkaa mennä ohi aiheen, niin olis kiva saada yksi niistä konteista joita USA lähetti Irakiin ja joita ei kait ole vieläkään löydetty. Niissähän oli tonneittain dollareita, siis tuhansia kiloja seteleinä!

 

t. Mika

Link to comment
Nyt kun alkaa mennä ohi aiheen, niin olis kiva saada yksi niistä konteista joita USA lähetti Irakiin ja joita ei kait ole vieläkään löydetty. Niissähän oli tonneittain dollareita, siis tuhansia kiloja seteleinä!

 

t. Mika

 

Ei ne kyllä ikinä löydä niitä ku ei ne niit pommejakaan löytäny...

Link to comment
Guest ritariässä

mitä nyt oon sivusta kuullut matsia tuntevilta tahoita on hänen ns toimituslupaukset tilauksessa olevilla tavaroilla olleet aina aivan samat. jos sanoo et tavara tulossa viikon kahden päästä, tarkoittaa se yleensä vähintään kuukautta kahta jne... hyllyssä olevien tavaroiden toimitus on tietty ollut aina nopeeta

Link to comment

No, kertokaapa nyt sitten, itse ulkomailta tilaavat ja omaa pikku maahantuontipisnestä pyörittävät asiantuntijat, että minkä ihmeen takia varmaan yli 15 vuotta alalla toiminut yrittäjä, jolla mukamas on riistohinnat ja mukamas aina yhtä surkeat toimitusajat ei ole vieläkään onnistunut rakentamaan varastostaan sellaista, että toimitusajat tyydyttäisivät ns "vaativan rakentelijan" tarpeet?

 

Minäpä kerron. Koska bisnes on loppupeleissä kuitenkin niin pientä ja katteet entistä kiristyvillä markkinoilla niin surkeat, ettei se ole mahdollista.

 

Kyllä tässä kovasti pelottaa pyörittää pientäkään VW-osakauppaa, kun edes isot ja mahtavat eivät saa hommaa pelaamaan niin, että wanhat harrastelijat olisivat tyytyväisiä, eivätkä haukkuisi firmaa pitkin palstoja aina kun on mahdollisuus... niin ja etenkään silloin, kun jollakin uudella harrastajalla on jotain positiivista sanottavaa firmasta.

 

Sama asenne näyttää toistuvan myös Yhdistyksen osalta, eli haukutaan silloin kun sitä ei tarvita. Kokonaisuuden kannalta olisi varmaan parempi, että kaikkea harrastukseen liittyvää tuetaan ja kannustetaan sen sijaan, että sitä haukutaan.

 

Sen kylläkin ymmärrän, että jos alalla toimivan yrittäjän haukkuminen parantaa omia asemia vaikkapa osabusineksessa, niin houkutus käyttää tätä korttia hyväkseen saattaa joillekin olla ylivoimainen.

 

Nimim. "Tomppa, jonka firmassa on moni homma perseellään, (mm. toimitusajat) mutta jossa pitkäjänteisellä kehittämisellä niitäkin pyritään lyhentämään."

Link to comment

Tompan kirjoituksesta tulee väkisin hieman sellainen kuva että vika on aina harrastajassa. Kyllä yritys ja yhdistys (en tarkoita tällä nyt horcarssia enkä fvwa:ta) pitää olla idealtaan sellaisia että ne pysyvät kasassa ilman jokaisen asiakkaan tai harrastajan erillistä palvomista. Jos asiakas/harrastaja ei saa sitä palvelua/tarjontaa mitä tarvitsee niin ihan luonnollista ettei tee mieli siihen suuntaan katsella. Ajat kuitenkin muuttuu ja äänikin vaihtuu usein kellossa puolin jos toisin jos siihen on aihetta.

Link to comment
ja tästäkään aiheesta ei olis sitten saanut kirjoittaa vai...

 

Joo, nyt ymmärsit ihan oikein... huoh.

 

Anteeksi, en muistanut, että tämä foorumi oli tarkoitettu yksinomaan Ritariässän yksinpuhelua varten ja että muiden kirjoittamat kommentit (etenkin silloin, kun ne eivät ole muiden toimintaa herjaavia tai haukkuvia) ovat ehdottomasti kiellettyjä. Poistakaa siis tunnukseni, en niitä enää tarvitse.

 

tulee väkisin hieman sellainen kuva että vika on aina harrastajassa

 

Juuri näin se on. Kiitos oikein ymmärtämisestä.. hohhoh. Jos sellainen harrastaja, joka ei tarvitse paikallisia osakauppiaita, eikä yhdistystä, tarkoituksellisesti kaivaa maata harrastusta edistävän toiminnan alta, niin se on kyllä melkoisen harmillista sellaisten harrastajien kannalta, jotka edellä mainittuja tarvisevat.

 

Tämäkin keskustelu taisi lähteä siitä, että joku oli hakkeroinut HC:n sivut (todella harmillista ja tuomittavaa). Lopuksi päädyttiin vinoilemaan ja haukkumaan osatoimittajaa, vaikkei se liittynyt aiheeseen mitenkään. Pääsipä nyt taas kerran vähän haukkumaan. Valtavan upeata meininkiä ja hatunnoston paikka...

 

Nimim. Harrastaja viimeiset 15 vuotta.

Link to comment
Guest beex64

Jatka Tomppa vaan harrastustasi eteenpäin. Äläkä välitä noista kommenteista.Tuntuu kyllä ilkeältä lukea noita kavereiden vuodatuksia ja alkuperäisen aiheen ohituksia. Itse olen kyllä sen oppinut ,että jos haluan viettää öitä netissä ja säästää biljoonia osahankinnoissa (säästöt kyllä hupenee rahtikuluihin) etsin osani itse. Jos haluan wanhan leipälaatikkoni ajoissa liikenteeseen tukeudun ammattimaisiin osakauppiaihin joita täällä pohjolassakin on reilusti. Nostan hattua teille jotka noilla minikatteilla autatte harrastajaa pulassa. Eihän tuo vitsi tinkivasaroista ole kaukana todellisuudesta. Mitäpä kunnon autokerjäläinen ei tekisi muutaman euron säästääkseen.Mutta silloin kun säästö hupenee rahteihin,kusetukseen ja kehnoihin osiin soitellaan tutut firmat läpi ja vaaditaan osa kotiovelle ja heti.Autetaan osaltamme tuota "päätöntä" bisnestä ja ostetaan osamme sieltä ,mistä sen hyvällä palvelulla saamme ja toivotaan että AC,KK HC ym. osapuodit imaisevat rauhanpiippua ja keskittyvät työhön jonka osaavat ja jättävät kilpailijansa rauhaan.Näin pienessä keisarikunnassa ei kannata vihoitella vaan pyrkiä pitämään oman tonttinsa puhtaana.

Link to comment

Hot Cars, Keiteleen Kone ja Neoretro ovat toimineet jo niin monta vuotta, että eiköhän niiden kaikkien toiminta ole ainakin jollakin tavoin harrastajia ja asiakkaita tyydyttävää. Muutoin olisi toiminta loppunut jo aikoja sitten.

 

t. Mika

Link to comment

Menee edelleen vähän OT..

 

Juuri näin se on. Kiitos oikein ymmärtämisestä..

Ymmärsin kyllä pointtisi, ja tottahan se on että keljua, jos harrastajat kuten minä jotka eivät tarvitse yhdistystä eivätkä ole olleet AC:n asiakkaita kaivavat kuoppaa muille. Mutta ei se ole todellinen tarkoitukseni.

 

Kun Aircooled aloitteli, olin oikeasti innoissani ajatuksesta että saadaan vihdoin lisää ameriikan vauhtiosille saatavuutta ja vähän tervettä hintakilpailua alalle. Tosin myöhemmin tuo sana terve ei ehkä sitten tuntunutkaan sopivalta asiayhteyteen kun lueskeli keskusteluja asiaankuuluvien osakauppiaiden kesken. Mutta nettikaupan ja idean puolesta suomessa on ihan selvä tilaus ac:n kaltaiselle yritykselle ja loppupeleissä volkkariharrastajia eniten kiinnostaa osien saatavuus ja hinta/laatu eikä yrittäjän asenne muita kohtaan.

 

Kuten beex sanoi ei kannata hirveen vakavasti ottaa negatiivista palautetta, pää siinä vaan hajoaa. Vähän taustojani valoittaen voin kertoa seuranneeni vierestä jo pienestä pitäen 80-luvulta yritystoimintaa ja vw-osakauppaa. Yrittäjät näkee aina joitain erityisen hankalia asiakkaita joita ei vaan kykene miellyttämään eikä kenenkään ole pakko ostaa jos ei kerran kiinnosta. Kuitenkin lähtökohtana pidetään että asiakas on aina oikeassa (ellei sitten ala oikeasti hyppimään silmille). Ymmärrän hieman vielä jos puolustautuu muiden yritttäjien kommenteilta mutta en oikeen tajua tota harrastajiin kohdistuvaa syyttämistä mitä on viime aikoina ollu ilmoilla (taannoinen vuodatuksesi persaukisista hankalista asiakkaista).

 

Mulla on tämmönen asennevamma joka keskittyy parin asian ympärille ja asiat ovat ylimielisyys ja kärjistäminen - sama juttu ku ton yhdistyksen kanssa, ei mulla mitään syviä kaunoja yhistystä kohtaan ole, mutta ne kommentit jotka tuli aihetta käsitellen.. koko viestiketjussa oli vain muutama yhdistyksen puolesta puhuva joka ei kärjistäny, patistanu tai syyllistäny samalla.

 

Sullakin jotenkin kommenteista paistaa pieni vihamielisyys tiettyä harrastajaryhmää kohtaan. Kaikki ei kuitenkaan jaksa niellä syyttäviä kommentteja siitä miten jotku harrastajat tekee itse yritystoiminnasta niin ylimaallisen vaikeeta. Toinen ääripää on sitten ne jotka nuoleskelee koittaen pitää sillä välit osakauppiaisiin. Ymmärtäisin ton asenteen yksityiseltä ihmiseltä mutta yrityksen edustajalta se on vaan mielestäni (huom vain mielipide) vähän turhan kärkevää ja poissulkevaa tulevia asiakkaita ajatellen. Edelleen korostan että oikeasti haluaisin nähdä Aircooledin jatkossakin alalla.

 

Tähän asti kaikki osat omaan projektiin on tullu HC:n kautta ja taitaa valtaosa tulla jatkossakin..

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Kun lukee näilläkin sivuilla kirjoitettuja "juttuja" niin kaikissa alkuperäinen aihe karkaa sivuun.

En usko että ne "kontti pihassa" jutut ovat valehdeltuja, mutta sen asian alkuperäisestä kertomuksesta voisi sen kyllä todeta.

 

Kontin vastaanottajan pitäisi kyllä tietää mitä kontti sisältää ???

 

Jos esim. Vantaan Myyrmannissa myydään kaalikeittoa 0.00 euron hintaan 10 purkkia / asiakas niin tuskinpa Utsjoen K-extrassa loppuu kaalikeiton myynti samana päivänä täydellisesti ?

 

Mutta mikäli kaalikeittoa myytäisiin vain esim. Postin ? kuljettamana ja Utsjoen kaupan hinta olisi samalle määrälle 40 euroa kallimpi kuin esim. Vantaalla myynnissä olevan tavaran niin silloin olisi edullisempi vaihtoehto ostaa se Postin kautta toimitettuna.

 

Mikäli käytettäisiin järjestelmää jossa jokainen hiemankin aloituskirjoituksesta poikkeava kirjoitus laitettaisiin uuden eri otsikon alle tulisi silloin Volkkaripalstasta vielä sotkuisempi.

 

Ps. opintotuille joita ei makseta takaisin peritään 15 % korko vaikka normaali viivästyskorko on 11 %. Lähialuetukeja ei peritä koskaan takaisin joten niiden takaisinperintä korko on 0 %.

Link to comment
Guest beex64

Voihan Hjalliksen kikkelit.

Pitääkö tähän mainioon ajanvietepuuhasteluun vielä sekoittaa logistiikka.

Tuo hernesoppateoria menee käytännössä niin että Tomppa myy soppaa suoraan hyllystä postin kautta toimitettuna kympillä. Vähän sinappia niin hyvät pierut on taattu. Matsilla sama keitto maksaa 12€ mutta se onkin sekoitettu Saksassa. Tulee ensi torstaina kunhan saadaan kontista. Pasi tuottaa sen viikossa Belgiasta 9 eurolla ja antaa kaupanpäälle hyvän reseptin jolla maku saadaan täyteliäämmäksi.Juhan puodista keitto löytyy heti kuudella eurolla mutta kellään ei ole täyttä varmuutta missä soppa on tehty ja kuinka lähellä "parasta ennen" päivämäärä on. Kaikki keitot vie nälän ja menekki on taattu.Entäs tiskin toinen puoli. Ensin Jussi haukkuu palstalla Tompan koska Tomppa myy Espoon parasta soppaa ja Jussin sopasta puuttuu herneitä. Tomppa puolustaa itseään ja kohta viestiketjun kuudessadas osallistuja haukkuu Paavo Lipposen hallituksen nuivasta suhtautumisesta Kemijärveläisten vammaispysäköintikokeiluun. Tuhannenkahdensadan viestin jälkeen ollaan jo varmoja siitä että lossiliikennettä syrjäseuduilla ei kannata tukea ja Merikukka jätti Vanhasen tehdääkseen tilaa suhteelle Ilmari Kiannon kanssa.Ja soppa käy kaupaksi ja paska haisee......

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

En ole kirjoituksessani "haukkunut" ketään, totesin vain että kontin vastaanottajan pitäisi tietää mitä kontti sisältää.

Link to comment
Guest beex64

Hyvä Kape!.

Kuulen jo valistuneen nykynuorisomme kiljuvan Myllypuron ostarilla yövaksille aamuyöllä:

Voi emättimen emätin kun emätintyttää tää emättimen kyttäys täällä emättimen ostarilla kun emätin ei saa edes potkii mummoja rauhassa emätin!!!. Tuskin räkänokat oppii Volkkari-palstalla huonoille tavoille paitsi virittelemään koneitaan ja hurjastelemaan niillä.

Link to comment

Kun kysytään, niin vastataan.

 

eivätkä ole olleet AC:n asiakkaita

 

Minun kirjoituksessani ei ollut kyse AC:n asiakkaista tässä(kään) toipicissa, vaan osakauppiaiden haukkumisesta yksityishenkilöiden tai yritysten toimesta. Ja Hot-Carsistahan tässä negatiiviseen sävyyn puhuttiin, niin yksityishenkilöinä, kuin muiden yritystenkin nimissä.

 

Kun soppaan vielä lisätään se, että HC:sta tarkoituksellisesti negatiiviseen sävyyn puhuvat henkilöt tuovat itse maahan tuotteita, joko vain itselleen tai jälleenmyytäväksi, niin kyllähän siinä alkaa itse kunkin agenda hämärtyä.

 

En vain yksinkertaisesti ymmärrä mitä hyötyä sellaisesta on harrastajakunnalle noin yleensä, kun osakauppiaat (kaikki) kuitenkin pyrkivät tekemään parhaansa näin pienen markkinan ja pääosin suhteellisen pieniä summia osiin sijoittavan asiakaskunnan eteen.

 

Ymmärrän tietysti, että jos jokin yritys toimii jotenkin epäasiallisesti asiakkaitaan kohtaan, niin siitä voi ja saakin puhua (myös AC:sta). Jokaisen yrityksen on syytä ainakin vilkaista peiliin, jos hommat eivät asiakkaan kanssa mene putkeen.

 

Epäasialliset kommentit kymmenen vuoden takaa sattuneista asioista ovat kuitenkin mielestäni vähintäänkin epäreiluja kyseisiä yrittäjiä kohtaan tällaisilla markkinoilla, joilla valtaosa harrastajakunnasta vielä ehtii tuona aikana vaihtua. Kyllä siinä on uusi harrastaja ihmeissään, kun heidän hyväksi havaittu toimittajansa yhtäkkiä onkin jonkun palstan mielipidevaikuttajan mielestä täysi susi.

 

Aircooled on profiloitunut tietyillä tavalla, (aivan kuten muutkin alalla toimivat yritykset) mikä tarkoittaa sitä, että keskitymme tiettyyn asiakaskuntaan. On harmillista jos se koetaan jollakin tapaa syrjivänä tai ylimielisenä asiana.

 

Kommenttini aikaisemmassa topicissa:

 

"Ei me nyt sentään niin helvetin idiootteja olla, että ruvettaisiin maksamaan siitä, että saadaan toimittaa kiittämättömille urpoille laatuosia. Jos hinnat ei miellytä tai perse ei kestä ostamista, niin sitten pitää miettiä muiden kauppiaiden tarjoamia vaihtoehtoja tai tilata mun puolesta vaikka sieltä missä pippuri kasvaa."

 

Hyvin yksinkertaista lukemista, jos ei pukeudu hameeseen (pahoittelut naisväelle yleistyksestä) ja nimen omaan halua ymmärtää väärin. Olen tullut siihen tulokseen, että aikaisempi yrityskommunikointi on ollut AC:n taholta liiankin kuivakkaa ja asiallista, Aircooled mielletään varmasti osaksi näiden asioiden takia aivan liian isoksi, mahtavaksi ja raharikkaaksi firmaksi.

 

Fakta = Ollaan minimaalisen pieni ja persaukinen firma.

 

Henkilökohtaisesti olen täysin kypsä harrastaja / yrittäjä -vastakkainasetteluun, koska kuitenkin olen mielestäni enemmän harrastaja ja volkkaristi, kuin yksityisyrittäjä.

 

Siksi onkin ehkä parempi, että AC ottaa enemmän harrastaja-lähtökohtaisen asenteen tiedottamiseen ja kirjoitteluun. Kun vetää hällä väliä linjaa niin asiakkailla on vähemmän suuret odotukset toimitusaikojen, maksuehtojen ja saatavuuksien suhteen. Kamat tulee kun tulee, jos tulee ja maksavat sen mitä maksavat.

 

Me teemme tätä harrastetoimintana, jolloin tyydymme mataliin katteisiin ja pyrimme järjestelemään osia maahan järkevään hintaan. Tästä syystä "yritystoimintamme" ei kestä tuotteiden myymistä tappiolla, eikä edes nollakatteella. Jos taskun pohjalla ei ole tarpeeksi valuuttaa, niin tuotetta ei voi ostaa. Me myymme tuotteen juuri niin matalaan hintaan, kuin se on taloudellisesti järkevää.

 

Tinkipuheet, könttähinnat ja kevät-ale jargonit ovat ehkä muita osakauppiaita varten, mutta meidän on pakko pitää kiinteät, selkeät ja helposti yhteen laskettavat hinnat, ihan oman järjestyksenpidonkin takia. AC:lla on valmiiksi tingityt hinnat, jotka muuttuvat vain ostohintojen tai markkinatilanteen selvän muutoksen takia.

 

Mitä tulee siihen, että jotkut harrastajat tahallaan tai tahtomattaan pyrkivät hankaloittamaan milloin minkäkin yrityksen toimintaa, niin se pitää täysin paikkansa. Kuten aiemmin tuli mainittua on itse kullakin siihen varmasti omat syynsä.

 

Se, että minä sanon sen ääneen yrittäjä-roolissa ei vain joidenkin mielestä sovi. Olkoon sitten sisäinen harrastajani äänessä, kun noin suorasukaisesti uskallan asioita sanoa. Kyllähän tällä palstalla on ennenkin yrittäjät vaihtaneet "harrastaja-lakin" päähänsä heti, kun se on tuntunut luontevammalta itse kussakin keskustelussa, varmasti minä mukaan lukien.

 

Nyt hittoon täältä konttorilta ja talliin purkamaan parinsadan kilon SCAT lähetystä! Hyvää harrasteviikonloppua kaikille!

Link to comment
Guest beex64

Eiköhän tullut selväksi.Hyvää viikonloppua Tompalle,älä katkaise selkääsi ja kiitos ymmärtämyksestä harrastajia kohtaan.Usko pois että maassamme löytyy arvostusta myös teille jotka kaiken kateellisuuden keskellä yrittävät jotain uutta. Pidetään Volkkarit tien päällä!.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...