villemil Posted July 1 Author Share Posted July 1 Kuulemma liian korkea. Pitää varmaan vetää kupla lähemmäs maata sitten Suomessa :D 6 1 Quote Link to comment
villemil Posted July 7 Author Share Posted July 7 Belgian Rumesin VW tapahtumassakin käyty, noin 500 autoa oli paikalla joka oli huomattavasti enemmän mitä odotettiin. Suosittelen käymään! Top 20 palkintokin sieltä napsahti. 10 Quote Link to comment
villemil Posted July 16 Author Share Posted July 16 Ei oo kovin kummoisia nämä tarvikerummut. Nämä laitettiin ihan sen takia kun sattui olemaan hyllyssä ja hyvässä kunnossa. Nyt laitoin uudemman malliset laippamutterit, mutta pitää pikapuoliin töissä sorvata orkkis rummuista hyvät ja vaihtaa niihin. Tämän takia se sokka siellä on, lähti mutteri räikällä auki... Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted July 16 Share Posted July 16 Ohhoh… hyvä, että antoi ravistamalla merkkiä siitä, ettei kaikki kunnossa. Jos noin pehmeätä, niin yksi mahdollisuus olisi ollut spoorien häviäminen. Noh, reissun saitte joka tapauksessa tehtyä. Quote Link to comment
villemil Posted July 16 Author Share Posted July 16 38 minutes ago, Etelän Hetelmä said: Ohhoh… hyvä, että antoi ravistamalla merkkiä siitä, ettei kaikki kunnossa. Jos noin pehmeätä, niin yksi mahdollisuus olisi ollut spoorien häviäminen. Noh, reissun saitte joka tapauksessa tehtyä. Joo läheltä käytti. Vielä viikko sitten kun oltiin vielä Saksassa ja täällä Kotkassa tullut sen jälkeen kilometrejä vain noin 40. Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted July 16 Share Posted July 16 Pehmeitä ne on, kaverille laitettiin kuuskutoseen joskus 15 vuotta sitten ja se vääns käsin ne pyöränpultin jengat ulos sieltä onnettomalla avaimella, eikä oo mikään ruhonrakentaja. Ei siinä auttanu ku kaivaa uudempia pultteja ja vetää M14 jengat tilalle. Ei tullu vanhasta vakiorummusta samoilla voimilla kun koitti Quote Link to comment
Kurre Posted July 17 Share Posted July 17 Aloitteleva harrastaja sai vastaavan vian aikaan jättämällä keskimutterin liian löysälle. Ei tiennyt, että 360 Nm on kiristysmomentti. Kyseessä oli -56 mallinen kupla ja alkuperäiset rummut. Vuosi oli silloin 1985. Ai mistäkö tiedän? Quote Link to comment
metake Posted July 17 Share Posted July 17 https://www.csp-shop.com/en/wheels-brakes/brake-drum-rear-501-615-113d-11426a.htmlMulla on juniksessa takana CSP:n rummut ja voin suositella lämpimästi. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla 1 Quote Link to comment
Urbantoy Posted July 17 Share Posted July 17 6 hours ago, metake said: https://www.csp-shop.com/en/wheels-brakes/brake-drum-rear-501-615-113d-11426a.html Mulla on juniksessa takana CSP:n rummut ja voin suositella lämpimästi. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Sama homma, mulla samat EarlyBayssä.. Sebrot rokkaa.. Saksalaista laatua Quote Link to comment
villemil Posted July 17 Author Share Posted July 17 Taidan töissä sorvailla orkkis rummut hyväksi kun niitä pari paria löytyy... Sebrot on kalliit, ei köyhällä ole varaa sijoittaa yli 200€ jarrurumpuihin :D Quote Link to comment
metake Posted July 18 Share Posted July 18 Taidan töissä sorvailla orkkis rummut hyväksi kun niitä pari paria löytyy... Sebrot on kalliit, ei köyhällä ole varaa sijoittaa yli 200€ jarrurumpuihin :DMuistat vaan sovittaa jarrukengät sorvattuihin rumpuihin niin alkuperäinen on aina alkuperäinen.Jossain vaiheessa harrastusta yleensä oppii sen, että paskalaatuiset osat on se kaikkein kallein vaihtoehto, vaikka hankintahinta houkuttaa niin loppupeleissä se laadukkaan osan ostaminen on se edullisin vaihtoehto Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla 1 Quote Link to comment
Urbantoy Posted July 18 Share Posted July 18 44 minutes ago, metake said: Muistat vaan sovittaa jarrukengät sorvattuihin rumpuihin niin alkuperäinen on aina alkuperäinen. Jossain vaiheessa harrastusta yleensä oppii sen, että paskalaatuiset osat on se kaikkein kallein vaihtoehto, vaikka hankintahinta houkuttaa niin loppupeleissä se laadukkaan osan ostaminen on se edullisin vaihtoehto Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Halpa tulee yleensä tuplahinnan viemään ja ajan, ekana sillä paskalla uudella osalla teet homman "kuntoon" sitten kohta älyät ostaa laatuosan ja tee homman uusiksi.. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 22 Share Posted July 22 On 7/18/2024 at 7:56 AM, metake said: Muistat vaan sovittaa jarrukengät sorvattuihin rumpuihin niin alkuperäinen on aina alkuperäinen. Jossain vaiheessa harrastusta yleensä oppii sen, että paskalaatuiset osat on se kaikkein kallein vaihtoehto, vaikka hankintahinta houkuttaa niin loppupeleissä se laadukkaan osan ostaminen on se edullisin vaihtoehto Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Mites olet näitä sovitellut kun työkalut homma tekemiseen kadonnut aika hyvin peruskorjaamoilta. Quote Link to comment
metake Posted July 22 Share Posted July 22 Mites olet näitä sovitellut kun työkalut homma tekemiseen kadonnut aika hyvin peruskorjaamoilta.Otat sen sorvatun jarrurummun, alasimen ja vasaran. Vasaralla taot sitä jarrukengän jäykisteosaa, eli se mihin jouset kiinnittyy. Sitä kun takoo niin se venähtää ja jarrukengän säde kasvaa. Ja tietysti välillä sovittaa rumpuun ettei mene liian isoksi. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla 1 Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted July 22 Share Posted July 22 3 hours ago, Tanhis said: Mites olet näitä sovitellut kun työkalut homma tekemiseen kadonnut aika hyvin peruskorjaamoilta. Hentosesti ketuttaa kun aikanaan piti paikallisen ammattikoulun remontin alta hakee jarrukengän säteenhionta ja Miran kansityökamppeet talteen, mutta oli sitten reipas talkkari nakannut ne trukilla edellisenä päivänä romulavalle joka tyhjätty aamulla, tais tulla rekka vastaan ku ajoin paikalle. Olis venttiilihiomakonekin ollu samassa kasassa. Toi säteen hionta onnistuu myös nauhahiomakoneella ja pienellä lastulevyjigin askartelulla 1 Quote Link to comment
Kurre Posted July 22 Share Posted July 22 Jarrukenkiä saa myös pinnoitettua paksummalla kitkamateriaalilla, jollloin ne sopii sorvattuun rumpuun tasaisesti. Ei kaupallista yhteistyötä: https://www.kitkaliimaus.fi/kevyemmat-kulkuneuvot 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted July 22 Share Posted July 22 24 minutes ago, Kurre said: Jarrukenkiä saa myös pinnoitettua paksummalla kitkamateriaalilla, jollloin ne sopii sorvattuun rumpuun tasaisesti. Ei kaupallista yhteistyötä: https://www.kitkaliimaus.fi/kevyemmat-kulkuneuvot Mulla jo niitattu nos hihnat kiinni niin sorvi lähinnä hakusessa tai sitten pitää tosiaan tehdä jigi hiomiseen. Tuo Metaken menetelmä ei välttämättä toimi orkkis runkojen kassa. Tai vääntyy ne varmaan kun tarpeeksi hakkaa mutta en nyt ottaisi riskiä näiden kanssa. Quote Link to comment
villemil Posted July 22 Author Share Posted July 22 1 minute ago, Tanhis said: Mulla jo niitattu nos hihnat kiinni niin sorvi lähinnä hakusessa tai sitten pitää tosiaan tehdä jigi hiomiseen. Tuo Metaken menetelmä ei välttämättä toimi orkkis runkojen kassa. Tai vääntyy ne varmaan kun tarpeeksi hakkaa mutta en nyt ottaisi riskiä näiden kanssa. Kunhan saan tehtyä omat rummut niin voipi olla että voisin tehdä sullekkin. Olen koneistajana töissä ja kaikkia vermeitä täällä työmaalla voi käyttää omiinkin hommiin :D Quote Link to comment
Tanhis Posted July 22 Share Posted July 22 15 minutes ago, villemil said: Kunhan saan tehtyä omat rummut niin voipi olla että voisin tehdä sullekkin. Olen koneistajana töissä ja kaikkia vermeitä täällä työmaalla voi käyttää omiinkin hommiin :D Kiitos tarjouksesta, pidän mielessä. Koetan nyt ensin etsiä jos jollain paikallisella löytyisi soveltuva työkalu. Quote Link to comment
villemil Posted August 5 Author Share Posted August 5 Ei löytynyt lompakolle sopivaa laadukasta kavennettua etuakselia, joten tehdään itse. Tässä 3D mallinnettu 3" kavennettu akseli, iskaritolppien ja rungon kiinnikkeiden osat tilattu laserleikkeenä, kohta sorvaillaan akseliputkille laakeripesät. Tulee laakerit sekä ulko-, että sisäpäihin niinkuin Cageron akseleissakin. Osia on kolmen akselin verran, yksi itselle, yksi isälleni ja yksi vaikka juurikin sinulle. Eli voin tehdä juuri sen levyisen akselin kun haluat. 1 Quote Link to comment
villemil Posted August 8 Author Share Posted August 8 Osat saapui laserleikkuusta, näinköhän sitä pääsisi jo viikonloppuna heftailemaan akselia kasaan. Toisen kuvan levyistä taivutellaan särmärissä akselin kiinnikkeet. 6 Quote Link to comment
villemil Posted August 9 Author Share Posted August 9 (edited) Taivutukset onnistui hyvin ja akseli heftissä, tuli aika pirun suora. Yläputken toinen reuna on 0.1mm vinossa suhteessa alempaan. Mielenkiinnosta mittasin vakion, 0.3mm oli heitto. Aika hyvin onnistui siis. Edited August 9 by villemil 5 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.