Jump to content

Kattokaas mikä on myynnissä....


Guest juujoo

Recommended Posts

Posted (edited)

Eikös tuo ole lisäksi 1 DIN kokoinen eli vaatii Kuplan radioaukon rälläköintiä, jotta sopii paikoilleen.

 

Löytyy näköjään myös "nuppien alle -kiinnitys".

Edited by tijula
Posted

Juu ovat kyllä hinnan keksineet soittimelle. Tohon rahaan remppaa jo muutan orkkiksen.

Posted
5 hours ago, -tipi- said:

No ei kyllä ihan olla ytimessä hinnan suhteen.

 

800! .... Aitoja aikakauden Frankfurtteja saa  (tai siis sai ennen koronaa) toimimattomina satasella tai reilulla ja korjaus saman verran päälle.  Omani oli vain hiukan epäkunnossa niin 80e otti Pulttikanava korjaamisesta.

 

Kiinavehkeeksi hinnassa on kovin paljon ilmaa.

  • 4 weeks later...
Posted

Mitenhän tuo jenkkimalli eroaa euromalleista (muuten ku puskurikävyt ja mahdollisesti jotku äärivalot)  Suomessa jonkin verran LE malleja on tullut nähtyä, sekä 411 että 412 korisena

Posted (edited)
21 minutes ago, ovaaliheppu said:

Mitenhän tuo jenkkimalli eroaa euromalleista (muuten ku puskurikävyt ja mahdollisesti jotku äärivalot)  Suomessa jonkin verran LE malleja on tullut nähtyä, sekä 411 että 412 korisena

Pitää vähän muistella, mutta isoin ero lienee se, että 4-oviset ja farkkukoriset, eli Variantit olivat käytännössä aina automaatilla ja vinyylipenkeillä -kuten tuokin yksilö. Vain 2-ovisia malleja myytiin manuaalilaatikolla Jenkeissä. Takavalot myös punaisilla vilkuilla ja tosiaan etuvilkuissa heijastimet/äärivalot sivulla. Perusmallia, eli ilman ällää, ei taidettu Jenkeissä myydä ollenkaan ja autoissa olikin takaluukussa vain merkintä 411 tai 412, eli ei E- tai L-kirjainta tai niiden yhdistelmää. Vuosimalliin 1974 D-jet muuttui L-jetiksi Jenkeissä, mutta Euroopassa nuo viimeiset 412-mallit myytiin kaasareilla varustettuna.

Edited by Lahti411
  • Like 2
Posted
4 hours ago, ovaaliheppu said:

https://www.tori.fi/34384424

 

Siittä vimosen päälle kone ja pienimmillä mahdollisilla kansilla/venttiilikoolla mitä vaan pulttijakoon käy 🤦‍♂️

 

Kuin juoksisi cooperia suu ja vasen sierain teipattuna...

Tuohon kun olisi laittanut 1600 1-reikäkannet, niin olisi soiva paketti. 

Posted (edited)
3 minutes ago, mikko k said:

Kuka laittaa näitä yksreikäkansia yhtään mihinkään.. 😳 Roskiskamaa..

ihan soivat kapistukset 36 heppaisessa koneessa, ei noi pikkureikäset sen kummempiin riitä. Paljonhan 1500/1600 1-reikäsiä käytetään 1600-1776cc vääntökoneissa.   Kuka mistäkin tykkää

 

Mulla toimi hienosti tollanen sonderissa aikanaan, ja siinä oli jopa 36mm tuplaweberi keskellä pätkitty 1600 1-reikäkansiin

Edited by ovaaliheppu
Posted

1 reikäset 1600 kannet piisaa komeesti alle 100hp moottoritehohin tekemättä kannelle juurikaan mitään. Eli aika monelle harrastelijalle kyllä piisaa nekin,plussana parempi alavääntö kuin kaksireikäisessä.

Posted
4 hours ago, Tutkija said:

1 reikäset 1600 kannet piisaa komeesti alle 100hp moottoritehohin tekemättä kannelle juurikaan mitään. Eli aika monelle harrastelijalle kyllä piisaa nekin,plussana parempi alavääntö kuin kaksireikäisessä.

 

Onko tähän antaa jotain lukuja, että paljonko enemmän on alavääntö 1-reikäisillä kansilla vs. 2-reikäiset kannet? Miksi alavääntöä on enemmän, jos siis moottorit muuten on samanlaiset?

Posted
51 minutes ago, mikan said:

 

Onko tähän antaa jotain lukuja, että paljonko enemmän on alavääntö 1-reikäisillä kansilla vs. 2-reikäiset kannet? Miksi alavääntöä on enemmän, jos siis moottorit muuten on samanlaiset?

En tiedä, pienemmässä "putkessa" suurempi virtausnopeus pienillä kierroksilla, isoilla kierroksilla ei ilma riitä?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...