Jump to content

Pohjalevyn lyhennys?


Recommended Posts

miten olette muutos katsastaneet oman lyhennetyn volkkarinne?

 

eli olisi 1303, pohjalevy joka pitäisi lyhentää, ilmeisesti kuin ennenvanhaan kirppujen pohjalevyille piti tehdä, onko kyseinen pilkkominen nykyään mahdollista, lupa pitää ilmeisesti ainakin anoa, mutta pystyykö tehtaan käskytysten monisteella hoitamaan kys. luvan?

 

pitää huomenna käydä konttoorilla kyselemässä,

mutta laitetaan tännekkin kysely, jos jollain olisi tuorehkoa tietoa asiasta.

 

kyseleepi- timppa

Link to comment
Guest Forsbacka

Asetukset ja säädökset sanoo, että akseliväliä saa muuttaa vain mallisarjan puitteissa. Siinä saattaa olla ensimmäinen asetus johon voi kompastua.

En jaksa niitä lakikohtia kaivaa, mutta täältäkin ne muistaakseni löytyy, kun joristiin rodin tapauksessa akselin siirtämisestä eteenpäin. Nii ja se akselin siirto, ainakin konttorilta kysyttäessä, kompastui juuri tähän. En jaksanut AKE:a vaivata.

Se on sitten eri juttu kuinka tarkasti lakia lukevat konttorilla. Tuntuu, että hajontaa on aika paljon, mutta mistäpä sen sitten taas etukäteen tietää millä jalalla arvon insinööri on juuri sinä päivänä sattunut nousemaan.

Poikkeusluvalla tietysti saattaa onnistua mikä vaan.

Link to comment
Guest Toni I

Pelkän muutoskatsatuksen piirissä ei akselivälin lyhennys onnistu, mutta poikkeusluvalla onnistuu. Kuten mallisarjan ulkopuolinen korinvaihtokaan ei onnistu pelkällä muutoskatsastuksella vaan vaatii poikkeusluvan.

Tarkennukseksi vielä että itsekantavalla korilla oleva korinvaihtohan käytönnössä kielletty. Pohjalevyllä ja rungolla oleva EI ole kielletty.

Näin kertoi AKEN!!!! lupakäsittelijä toissa keväänä. Vai onko säännöt muuttuneet siitä?

2000-luvulla on tehty pohjalevyn lyhennyksiä mm. sporttiauton tuoma 356. Rungonlyhennyksi mm. useampia malibu-cobria/rodeja, jne....

Link to comment
Pelkän muutoskatsatuksen piirissä ei akselivälin lyhennys onnistu, mutta poikkeusluvalla onnistuu. Kuten mallisarjan ulkopuolinen korinvaihtokaan ei onnistu pelkällä muutoskatsastuksella vaan vaatii poikkeusluvan.

Tarkennukseksi vielä että itsekantavalla korilla oleva korinvaihtohan käytönnössä kielletty. Pohjalevyllä ja rungolla oleva EI ole kielletty.

Näin kertoi AKEN!!!! lupakäsittelijä toissa keväänä. Vai onko säännöt muuttuneet siitä?

2000-luvulla on tehty pohjalevyn lyhennyksiä mm. sporttiauton tuoma 356. Rungonlyhennyksi mm. useampia malibu-cobria/rodeja, jne....

 

niinpä..niinpä...

 

tarkoitus olisi värkätä samanlaista yksilöä kun tossa olis aikaisemmin nettiautossa, se punainen avo possu, mutta itsellä olis vain 912 umpikori... joskus aloitettu muutostyöt, haettu luvatkin ja kaikki mutta vuonna -89 vaan.. täytyy käydä kyselemässä tänään lisää,

Link to comment
  • 1 year later...

Kaikenlaisia hakusanoja yritin käyttää mutta en löytänyt. Eli onko topicia josta löytyis ne valmistajan/maahantuojan viralliset ohjeet pohjalevyn lyhennykselle? Tai jos jollain on ne tallessa, niin voisko nakata mulle yv:llä tai meilillä tai laittaa linkkiä.

 

t. Mika

Link to comment
Kaikenlaisia hakusanoja yritin käyttää mutta en löytänyt. Eli onko topicia josta löytyis ne valmistajan/maahantuojan viralliset ohjeet pohjalevyn lyhennykselle? Tai jos jollain on ne tallessa, niin voisko nakata mulle yv:llä tai meilillä tai laittaa linkkiä.

 

t. Mika

 

Aikanaan muistaakseni Tekniikan Maailma julkaisi artikkelin jossa rakennettiin kirppu, niin tuossa artikkelissa oli piirros miten kuplan pohjalevy kuuluu "oikeaoppisesti" lyhentää. Se meni vielä jotenkin niin, että sitä ei saanut katkaista suoraan, vaan keskitunneli erikohdasta kuin lattiapuoliskot.

Link to comment

Joo, siinä on yks huono kuva ylhäältäpäin ja ilman mittoja.

 

t. Mika

 

EDIT: Hienoa, yks kuva löytyikin kotikoneelta. Yhtään en muista kuka sen on piirtänyt, mutta joku palstalaisista varmaan. Kuitenkin se valmistajan virallinen ohje olis vielä hakusessa.

post-159-13888360665672_thumb.gif

Link to comment
Guest Toheltaja

Kannattaa muistaa sitte kattoo noi bensalinjat / vaijeriputkitukset samalla vaivalla kun pohja on osissa. Eli toisinsanoen uusia molemmat siinä ennen hitsausta... Kuinkas monta sporttiauton tuomaa 356 korista tiedätte liikenteessä?! mie en o nähny kyllä yhtään. Pari keskeneräistä rojektia on kyllä nähty...

 

nim. pihassa 2004 luvat saanu lyhennetyt pohja.

Link to comment

Mulla kans kimppatallilla kaveri jolla tuoreet kirppuluvat, siis lyhennys ja korinvaihto. Olisko 2005 ? Ei valmistu piankaan, ei edes aloitettu, paperit ja kanta-auto ok. Siis sen verran aikaa että piti vielä kanta-autokin katsastaa. Ei myytävänä, älkää kyselkö.

 

Pekka

Link to comment
Kuinkas monta sporttiauton tuomaa 356 korista tiedätte liikenteessä?! mie en o nähny kyllä yhtään. Pari keskeneräistä rojektia on kyllä nähty...

 

Eikös Jalkanen saanut omansa kilvitettyä jo joitakin vuosia sitten? Muista en minäkään tiedä. 90-luvulla kiersi huhu jostain kilvissä olevasta kuitukoppaisesta umpi 356.....

Link to comment
Guest Toheltaja

Mulla liene ainut 02S pohjalle tehty lyhennetty, vai onkos muita näkyny. Vituttaa enemmän ku kovasti, meinaan tuon saaminen inhimilliseen korkeuteen on työn ja tuskan takana kun on täysin kaaritettukin. Pitää hieman koittaa puukkosahaa ja laminointia vielä, jos sais 70mm etupäätä alemmas runkoon nähden...

 

Mut huono vaihtaa heiluriinkaan enää. Tosimies vetäis kyllä kilvityksen jälkeen puukkosahalla etupään vaihtaen ;)

Link to comment
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...