Timppa Posted June 6, 2007 Posted June 6, 2007 miten olette muutos katsastaneet oman lyhennetyn volkkarinne? eli olisi 1303, pohjalevy joka pitäisi lyhentää, ilmeisesti kuin ennenvanhaan kirppujen pohjalevyille piti tehdä, onko kyseinen pilkkominen nykyään mahdollista, lupa pitää ilmeisesti ainakin anoa, mutta pystyykö tehtaan käskytysten monisteella hoitamaan kys. luvan? pitää huomenna käydä konttoorilla kyselemässä, mutta laitetaan tännekkin kysely, jos jollain olisi tuorehkoa tietoa asiasta. kyseleepi- timppa Quote
hanski. Posted June 6, 2007 Posted June 6, 2007 itse kun tuota konttorilta kyselin viime kesänä, vastaus oli että ei saa tehdä!!!! piste!!!! mutta kerro kun tiedät mikä on nykypäivän sääntö.... Quote
Art_Zi Posted June 6, 2007 Posted June 6, 2007 ite kuulin vasta että sais taas tehdä, mutta tiä sit oliko huhua vaan. Quote
Timppa Posted June 6, 2007 Author Posted June 6, 2007 ainakin 2000-luvulla onnistuneesti tehty, sen verran tietoa ainakin.. Quote
Guest Forsbacka Posted June 6, 2007 Posted June 6, 2007 Asetukset ja säädökset sanoo, että akseliväliä saa muuttaa vain mallisarjan puitteissa. Siinä saattaa olla ensimmäinen asetus johon voi kompastua. En jaksa niitä lakikohtia kaivaa, mutta täältäkin ne muistaakseni löytyy, kun joristiin rodin tapauksessa akselin siirtämisestä eteenpäin. Nii ja se akselin siirto, ainakin konttorilta kysyttäessä, kompastui juuri tähän. En jaksanut AKE:a vaivata. Se on sitten eri juttu kuinka tarkasti lakia lukevat konttorilla. Tuntuu, että hajontaa on aika paljon, mutta mistäpä sen sitten taas etukäteen tietää millä jalalla arvon insinööri on juuri sinä päivänä sattunut nousemaan. Poikkeusluvalla tietysti saattaa onnistua mikä vaan. Quote
hanski. Posted June 6, 2007 Posted June 6, 2007 ja konttoreiden tiedoissa/ mielipiteissä voi tuosta asiasta olla montaa eri versiota.... Quote
Guest Toni I Posted June 7, 2007 Posted June 7, 2007 Pelkän muutoskatsatuksen piirissä ei akselivälin lyhennys onnistu, mutta poikkeusluvalla onnistuu. Kuten mallisarjan ulkopuolinen korinvaihtokaan ei onnistu pelkällä muutoskatsastuksella vaan vaatii poikkeusluvan. Tarkennukseksi vielä että itsekantavalla korilla oleva korinvaihtohan käytönnössä kielletty. Pohjalevyllä ja rungolla oleva EI ole kielletty. Näin kertoi AKEN!!!! lupakäsittelijä toissa keväänä. Vai onko säännöt muuttuneet siitä? 2000-luvulla on tehty pohjalevyn lyhennyksiä mm. sporttiauton tuoma 356. Rungonlyhennyksi mm. useampia malibu-cobria/rodeja, jne.... Quote
-AP- Posted June 7, 2007 Posted June 7, 2007 itsekantavalla korilla oleva korinvaihtohan käytönnössä kielletty. ... Ei kiellettyä, mutta autoverohan siinä pompsahtaa maksuun uudelleen. Käytännössä siis kyllä ... Quote
Timppa Posted June 7, 2007 Author Posted June 7, 2007 Pelkän muutoskatsatuksen piirissä ei akselivälin lyhennys onnistu, mutta poikkeusluvalla onnistuu. Kuten mallisarjan ulkopuolinen korinvaihtokaan ei onnistu pelkällä muutoskatsastuksella vaan vaatii poikkeusluvan. Tarkennukseksi vielä että itsekantavalla korilla oleva korinvaihtohan käytönnössä kielletty. Pohjalevyllä ja rungolla oleva EI ole kielletty. Näin kertoi AKEN!!!! lupakäsittelijä toissa keväänä. Vai onko säännöt muuttuneet siitä? 2000-luvulla on tehty pohjalevyn lyhennyksiä mm. sporttiauton tuoma 356. Rungonlyhennyksi mm. useampia malibu-cobria/rodeja, jne.... niinpä..niinpä... tarkoitus olisi värkätä samanlaista yksilöä kun tossa olis aikaisemmin nettiautossa, se punainen avo possu, mutta itsellä olis vain 912 umpikori... joskus aloitettu muutostyöt, haettu luvatkin ja kaikki mutta vuonna -89 vaan.. täytyy käydä kyselemässä tänään lisää, Quote
mikan Posted January 19, 2009 Posted January 19, 2009 Kaikenlaisia hakusanoja yritin käyttää mutta en löytänyt. Eli onko topicia josta löytyis ne valmistajan/maahantuojan viralliset ohjeet pohjalevyn lyhennykselle? Tai jos jollain on ne tallessa, niin voisko nakata mulle yv:llä tai meilillä tai laittaa linkkiä. t. Mika Quote
metake Posted January 19, 2009 Posted January 19, 2009 Kaikenlaisia hakusanoja yritin käyttää mutta en löytänyt. Eli onko topicia josta löytyis ne valmistajan/maahantuojan viralliset ohjeet pohjalevyn lyhennykselle? Tai jos jollain on ne tallessa, niin voisko nakata mulle yv:llä tai meilillä tai laittaa linkkiä. t. Mika Aikanaan muistaakseni Tekniikan Maailma julkaisi artikkelin jossa rakennettiin kirppu, niin tuossa artikkelissa oli piirros miten kuplan pohjalevy kuuluu "oikeaoppisesti" lyhentää. Se meni vielä jotenkin niin, että sitä ei saanut katkaista suoraan, vaan keskitunneli erikohdasta kuin lattiapuoliskot. Quote
mikan Posted January 19, 2009 Posted January 19, 2009 Joo, siinä on yks huono kuva ylhäältäpäin ja ilman mittoja. t. Mika EDIT: Hienoa, yks kuva löytyikin kotikoneelta. Yhtään en muista kuka sen on piirtänyt, mutta joku palstalaisista varmaan. Kuitenkin se valmistajan virallinen ohje olis vielä hakusessa. Quote
Fileas Posted January 19, 2009 Posted January 19, 2009 Kirppujuttuja http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3742.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3743.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3744.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3745.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3754.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3755.jpg <- tuossa lyhennys kuva http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3756.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3757.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2528.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2527.jpg http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/3765.jpg Quote
Guest Toheltaja Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Kannattaa muistaa sitte kattoo noi bensalinjat / vaijeriputkitukset samalla vaivalla kun pohja on osissa. Eli toisinsanoen uusia molemmat siinä ennen hitsausta... Kuinkas monta sporttiauton tuomaa 356 korista tiedätte liikenteessä?! mie en o nähny kyllä yhtään. Pari keskeneräistä rojektia on kyllä nähty... nim. pihassa 2004 luvat saanu lyhennetyt pohja. Quote
spege Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Mulla kans kimppatallilla kaveri jolla tuoreet kirppuluvat, siis lyhennys ja korinvaihto. Olisko 2005 ? Ei valmistu piankaan, ei edes aloitettu, paperit ja kanta-auto ok. Siis sen verran aikaa että piti vielä kanta-autokin katsastaa. Ei myytävänä, älkää kyselkö. Pekka Quote
Guest Toheltaja Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Mulla kans kanta-autokatsastettu, mutta sillä ei väliä enää. Helpompi tosin osoittaa osien aitous ku on sinettiä niin perkeleesti... Quote
Guest Toni I Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Kuinkas monta sporttiauton tuomaa 356 korista tiedätte liikenteessä?! mie en o nähny kyllä yhtään. Pari keskeneräistä rojektia on kyllä nähty... Eikös Jalkanen saanut omansa kilvitettyä jo joitakin vuosia sitten? Muista en minäkään tiedä. 90-luvulla kiersi huhu jostain kilvissä olevasta kuitukoppaisesta umpi 356..... Quote
-tipi- Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Onks tää Jalkasen? Kuvattu 2005 Himokzella. Quote
-Alex- Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Umpinainen olis vielä makeempi...tässä tosin aito "hot roddattu" Quote
Guest Toheltaja Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 vanhempi koppa paremman näkönen ;) Quote
Hebster52 Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Tässä vähän mallia Ruotsista miten tuommosien speedsterin saa siistin näköisen: Nonno's speedster. Woffe's speedster. Quote
Hebster52 Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Umpinainen olis vielä makeempi...tässä tosin aito "hot roddattu" Tyylikäs pakosarja... :) Quote
Guest Toheltaja Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Mulla liene ainut 02S pohjalle tehty lyhennetty, vai onkos muita näkyny. Vituttaa enemmän ku kovasti, meinaan tuon saaminen inhimilliseen korkeuteen on työn ja tuskan takana kun on täysin kaaritettukin. Pitää hieman koittaa puukkosahaa ja laminointia vielä, jos sais 70mm etupäätä alemmas runkoon nähden... Mut huono vaihtaa heiluriinkaan enää. Tosimies vetäis kyllä kilvityksen jälkeen puukkosahalla etupään vaihtaen ;) Quote
mikan Posted January 21, 2009 Posted January 21, 2009 Tehtaan pohjalevyn lyhennys ohjeet!! Danke! t. Mika Quote
Hebster52 Posted January 21, 2009 Posted January 21, 2009 Löytyi vahingossa kun etsin jotain pallokeula teknisiä juttuja tuolta... :) Quote
Guest Mika Raussi Posted January 24, 2009 Posted January 24, 2009 Tehtaan pohjalevyn lyhennys ohjeet!! Danke! t. Mika Nyt vaan sit harjottelemaan kaasuhitsausta ;) Quote
Guest Toheltaja Posted January 24, 2009 Posted January 24, 2009 On muuten liki kaikki noista vanhoista tehtään korjausohjeista semmosia, että kuvissa Uli Lederhosen vetää goglet naamalla pilli kourassa... Quote
mikan Posted January 24, 2009 Posted January 24, 2009 Kaasuhitsauksen harjoittelusta onkin vierähtänyt "muutama" vuosi. :-) Joskus koulussa hitsattiin ja juotettiin. t. Mika Quote
Guest Toheltaja Posted January 24, 2009 Posted January 24, 2009 me vaan hitsattiin ja juotiin... Quote
metake Posted January 24, 2009 Posted January 24, 2009 Miks toi pitäis kaasulla hitsata, ei ummarra? Quote
Hebster52 Posted January 24, 2009 Posted January 24, 2009 Että sais oikeata "vintage" saumaa... :D Quote
metake Posted January 24, 2009 Posted January 24, 2009 Että sais oikeata "vintage" saumaa... :D Jaa, no jos niittais sen, olisko vielä enempi vintage? Quote
mikan Posted January 24, 2009 Posted January 24, 2009 Mun kirppu on tehty 75-76, joten siinä saattaa hyvin olla tehtaan ohjeen mukaista vintagesaumaa. :-) t. Mika Quote
Timppa Posted November 17, 2011 Author Posted November 17, 2011 onkos tietoo minkälaisia teknisiä todistuksia pitää toimittaa, että saa esimerkiksi "eura porssen" vielä kilpiin? ps. jos jollain hommaan käypää pohjalevyä nurkissa niin kelpaisi! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.