Jump to content

Lokarittomat Rodit Suomessa historiaan..!


Recommended Posts

Kyllä niitä silti vielä onneksi rakentaa saa.

 

Tottakai saa mutta mitä huvia siinä on kun ei saa laillisesti rekisteriin?

Ainakin mä oon niin outo tapaus, että tykkään mieluummin rakentaa harrasteautoa, kuin ajaa sillä. Ajokilometrit harrasteautoille on mulla aina jäänyt hyvin pieniksi. Jos mä joskus ehdin tai alan rakentamaan rodia, niin rakennan sen ilman kompromisseja oman mielen mukaiseksi ja jos ei kelpaa katsastuksessa, niin ne muutamat päivät voin ajaa huoltoajoa tarroilla. Mut tämä on vaan mun kanta ja mielipide rodirakentamisesta.

Link to comment

eli etulokareita ei takavetoisessa autossa tarvita?

Puoli voittoa... :)

 

Taakse vois kyhata sellaiset mustat, huomaamattomat huggerit jotka seuraavat pyoraa jousituksen mukana, eivatka ole kiinni korissa.

Kunnolal kun toteuttaa niin ei kai ne rumat olis

 

Jan

Link to comment

Mä en nyt suoraan sanoen ymmärrä tota itkemistä noista lokasuojista.Kuinkahan monta ihmistä tälläkin palstalla on,joita tuo asia koskee?Mitä?

Tuntuu vähän siltä et tästä on tehty isompi asia kuin mitä se onkaan.

 

"Mä en voi pistää lokareita mun autoon ku sit se ei oo oikee rodi enkä mä saa arvostusta ja muut pilkkaa".

 

Kuka käskee laittamaan ne loksut jostain Bauhausin peräkärrystä?

Käyttäkää nyt hyvät ihmiset mielikuvitusta,jos sitä vaan löytyy.Maailma on täynnä siedettävän näköisiä ratkaisuja mistä voi ottaa mallia.

LUULETTEKO TOSIAAN ETTÄ KAIKKI 30-LUVUN FORDIT OVAT ILMAN LOKASUOJIA???

 

Vai onko homma tosiaan niin että luonto ei anna periksi asentaa moisia "turhuuksia"koska sitten ei enää olla "cool"...

Link to comment
Mä en nyt suoraan sanoen ymmärrä tota itkemistä noista lokasuojista.Kuinkahan monta ihmistä tälläkin palstalla on,joita tuo asia koskee?Mitä?

Tuntuu vähän siltä et tästä on tehty isompi asia kuin mitä se onkaan.

 

"Mä en voi pistää lokareita mun autoon ku sit se ei oo oikee rodi enkä mä saa arvostusta ja muut pilkkaa".

 

Kuka käskee laittamaan ne loksut jostain Bauhausin peräkärrystä?

Käyttäkää nyt hyvät ihmiset mielikuvitusta,jos sitä vaan löytyy.Maailma on täynnä siedettävän näköisiä ratkaisuja mistä voi ottaa mallia.

LUULETTEKO TOSIAAN ETTÄ KAIKKI 30-LUVUN FORDIT OVAT ILMAN LOKASUOJIA???

 

Vai onko homma tosiaan niin että luonto ei anna periksi asentaa

moisia "turhuuksia"koska sitten ei enää olla "cool"...

 

 

Mä olen kyllä aika samoilla linjoilla kun sinä Farmer...

Link to comment

No minun tekele tuli tehtyä vain ja ainoastaan siksi, kun lähes joka forumilla kinasteltiin siitä, meneekö läpi vai ei.

Ajattelin vaan koittaa, ja mitään tarkoitusta ei ollut alunperinkään ajella moisella pidempään....

 

Olla "cool" jääköön muille. Lupaan edelleen että nyt ja jatkossakin rakentelen juuri sellaisia autoja kun minua huvittaa, ja mieleen juolahtaa.

Link to comment

Tottahan tuo on. Sehän vain vaatii vielä lisää luovuutta, taiteilijan silmää ja taitoa jotta saa ne kumminkin "coolin näköisiksi" jos sitä lausuntaa haluaa käyttää..

 

Lisäksi ei ole olemassa yhtäkään 20-30-luvun Fordia jota on saatu lokarittomana. Ei edes ne jotka tuotiin Suomeen ns. "Chassis with Cowl" Pickupeiksi ja Kuorma autoiksi olleet ilman etulokareita.....

Link to comment

http://coolbrit.net/caterham-100005.jpg

 

tosta etulokareiden mallia.. loksut seuraa pyoraa, seka kaantyessa etta jousituksen jouston mukana. Tossa on viela ruman isot etuloksut, ne voi tehda viela litteammaksi ja vieda aivan lahelle kumia. Tukiraudat kannattaa tehda saadettavaksi, jos haluaa eri korkuisia kumeja laittaa joskus.

 

Takapaahankin varmasti mahdollista toteuttaa.

 

Jan

Link to comment

Seposta on tehty syyllinen tähän asiaan, varsinkin tuolla bensa-asemien kahviloissa. Onneksi olkoon!

 

Kyllä se todellinen syyllinen on se virkamies ketä asia jostain syystä kaihertaa.

Tuolla overdriven ketjussa oli kommentteja että antakaa jo olla.

Se on hyvä ehdotus. Asia pitäis vaieta kuoliaaksi. Panna leiman ajaksi

jotkut lainkirjaimen täyttävät spedelokarit ja himas irti.

Link to comment

Yhtä hyvin se olisi voinut olla joku lokariton jenkkirodiprojekti kuin tämä sepon kuplakin, josta se lumipallo ilmeisesti lähti pyörimään. Katsastusmieshän siinä spedeili, kun otti hyväksyntänsä takasin. Noh, oli miten oli mutta näin on. Yhtä harrastajaa tästä ei voi kukaan täyspäinen syyttää, ei edes essolla.

Link to comment

kyllähän näin on että lumipallo lähti pyörimään ja meteli nousi siitä, kun tätä hirveetä volksrodipommia reposteltiin ja luukutettiin joka foorumilla. Rodikansa kiittää ja kumartaa.

Link to comment
Seppoa tästä ei kyllä voi syyttää! Se on minun mielipiteeni asiasta, Miten ois hebster52: Käys katsastamassa KidRod :)

 

Pitäis kyllä kävästä Pietarsaaren konttorilla...!! :D Mun pitää vaan ekaks tilata AKE:lta siihen kantakortti... ;)

Link to comment
Onneksi kohta saadaa painoon ja moottorin kokoo perustuva käyttömaksu. Putoo peltiarkin hinta Rauta Soinilla kun saadaan amerikan romut kiertoon...

Päinvastoin. Sittenhän kannattaa ajaa isolla autolla / -moottorilla ja kaiken lisäksi paljon! Silloinhan kustannukset ajokilometriä kohden ovat pienemmät, mitä enemmän ajaa. Toisin kävisi, jos lisättäis vero polttoaineen hintaan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...