Guest fgronlun Posted April 26, 2010 Posted April 26, 2010 Käy ensimmäisenä lukemassa tämä jos ei ole entuudestaan tuttu: http://cal-look.no/lounge/index.php?topic=3257.0 Kansien osalta ainakin itse investoisin CB Performancen 044:iin niin jäisi se hitsaus pois sillä sitä tarvitaan todella paljon jotta kanavien mitat ja muodot saisi sellaisiksi kun tarvitsee. Mun mielestä nuo CB:n kannet on riittävän "originaalit" tähän tarkoitukseen + niissä on tarpeeksi materiaalia palotilan ympärillä. Sitä tarvitaan tarvitaan jotta kansi olisi riittävän tukeva korkeille sylinteripaineille. Aika paljon infoa löytyy suoraan tuosta linkin jutusta, yksi parhaita moottoriprojekteja volkkariin mitä olen nähnyt. Tuo on tullu aika lailla luettua läpi. Ja totta tuolta saa kaikki imusarjojen mitat ym.. Oli vähä suunnitelmissa että olis käyttäny moottorin pohjana juuri tuota konceptia vaan muokattuna turbo käyttöön.. Kansien teko olis kyllä parempi tehdä juuri 044 aihiosta. Luin vaan että näissä tavattu sitä ongelmaa että halkee palotilojoen välistä.. Onkohan kuinka yleisestä ongelmasta kyse? Ja vakio kannet halkee aina on vaan kysymys että missä vaiheessa.. Quote
wp Posted April 26, 2010 Posted April 26, 2010 Luin vaan että näissä tavattu sitä ongelmaa että halkee palotilojoen välistä.. Onkohan kuinka yleisestä ongelmasta kyse? Onko kenties linkkiä kuviin, halkeaa palotilojen välistä? Ylikuumeneminen kai yleisin syy halkeiluun, pitääpä illalla katsoa noita 044:ia tarkemmin, kaverin hyllyssä sattuu sellaiset olemaan. Quote
Guest fgronlun Posted April 26, 2010 Posted April 26, 2010 Luin vaan että näissä tavattu sitä ongelmaa että halkee palotilojoen välistä.. Onkohan kuinka yleisestä ongelmasta kyse? Onko kenties linkkiä kuviin, halkeaa palotilojen välistä? Ylikuumeneminen kai yleisin syy halkeiluun, pitääpä illalla katsoa noita 044:ia tarkemmin, kaverin hyllyssä sattuu sellaiset olemaan. Tämmösen kuvan löysin jenkki forumilta. Tosiaan kaikki saa rikki jos väkisin yrittää tai kuten itte tohelona rääkkää.. http://i33.photobucket.com/albums/d98/b ... eview_.jpg Quote
mikko k Posted April 26, 2010 Posted April 26, 2010 No tuossa on ollu jo jonkin verran enemmän lämpökuormaa kun normaalisti... Quote
VW1303 Posted April 26, 2010 Posted April 26, 2010 Mun kirppuun tulossa aikalailla sama setti, cb 044 kansilla ja ahtimena söpö garrett t25, kanavat kannattaa pitää pieninä ahdetuissa et virtaa nopiasti. ja kollektori kannattaa tehä pitkäks ni lataa nopeemmin. Saahan koneesta vaikka kuinka paljon irti kuhan ahtaa vaan, käyttöikäkin sitten sen mukanen.. Quote
mikko k Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 Pienet kanaalit ahistaa... lämpökuormat kasvaa... ja lopulta käy kuten kuvassa... mahtavaa, rahan polttoa... Quote
wp Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 Löysin tuon threadin josta tuo kuva oli noukittu, omistaja totesi itse detonaatiopeikon käyneen kylässä (myös putki halki samalta kohtaa). VW:n orkkiskansi on kyseiseltä kohdalta vähintään yhtä heikko kuin tuo 044, tällä hetkellä CB taitaa vaan myydä ei oota useimpien kansien kohdalla. Quote
Guest fgronlun Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 Mun kirppuun tulossa aikalailla sama setti, cb 044 kansilla ja ahtimena söpö garrett t25, kanavat kannattaa pitää pieninä ahdetuissa et virtaa nopiasti. ja kollektori kannattaa tehä pitkäks ni lataa nopeemmin. Saahan koneesta vaikka kuinka paljon irti kuhan ahtaa vaan, käyttöikäkin sitten sen mukanen.. Jos liian ahtaat kanavat kuten näissä minun 1600 projekteissa niin silloin teho tulee vasta ahtopaineilla sekä suht kovilla ahtoopaineilla.. Jos tehoja haluu ottaa turbo koneella pitää olla kannet jotka virtaa. Jos oikein olen ymmärtäny niin kanavat ahdetussa saa olla hivenen suuremmat, siis virtausnopeus hivenen alhasempi ku mitä vastaavassa vapari vehkeessä.. Tässä Twin turbo projektissa niin vaikka oletin että kahdella ahtimella olis pitäny pärjätä ilman että alkaa ahdistaan niin pakopuolet osottautu suurimmaksi tulpaksi teholile.. Ahtimet herää omasta mielestä hyvin mutta sitten taas alkaa kuristaan kierroksilla jolla ne suuret tehot pitäsi saada.. Tämä on totta kai pikkasen suhteellista kyllä ne hyvin toimii jos tavotteena on saada vaan se 200hv mutta jos tavote on 300 niin silloin ei toimi enää.. Jos kompura karttoja kattoo niin turboissa pitäis riittää hönka noin 150hv kappale. Itte päädyin viime kesänä siihen että tuollasella pulttaa kiinni pakosarjalla sekä painekoteloilla niin max teho on tuossa 120-130hv paikkeilla.. Ittellä oli tuo T25 viime kesänä ja tykästyin siihen ahtimeen kovasti. Ittelle jäi vaan sellanen kuva tuosta ahtimesta että vaikuttaa aika pakopaine voittoselta turbolta. Tuota ei tullu mitattua mutta jos lasken montako pako tiivistettä vaihdoin viime kesänä niin korkeat niiden on pitäny olla.. Tehoina uskon että tuo on ok johonkin 200hv sen jälkeen tuostakin ahtimesta tulee sellanen väkisin ahtava.. Quote
Guest fgronlun Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 Löysin tuon threadin josta tuo kuva oli noukittu, omistaja totesi itse detonaatiopeikon käyneen kylässä (myös putki halki samalta kohtaa). VW:n orkkiskansi on kyseiseltä kohdalta vähintään yhtä heikko kuin tuo 044, tällä hetkellä CB taitaa vaan myydä ei oota useimpien kansien kohdalla. Taitaa taantuma pitää kansivarastot pieninä ;) Sitä varten kai pitää vakiosta vääntää niin ei tipu korkeelta.. Se tässä pikkasen ahdistaa tuollasten 044 on se että ne vaatii kuitenkin sen 500€ alkusijoituksen.. Mutta pitkällä jouksulla tuo kyllä on halvin.. ei tarttis hitsaillakkaan sen kuummin jos 044 tekee.. Quote
wp Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 Ja nuohan kannattaa ostaa tyhjinä ja hankkia parempilaatuiset pidemmät venttiilit heti kättelyssä, tavoitelluilla litratehoilla alkaa vaatia A-luokan kamaa venttiileiksi ja sitä nuo kylkiäsenä tulevat eivät aivan ole. (vwparts.net ilmoittaa kansia olevan varastossa.) Quote
Guest fgronlun Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 Ja nuohan kannattaa ostaa tyhjinä ja hankkia parempilaatuiset pidemmät venttiilit heti kättelyssä, tavoitelluilla litratehoilla alkaa vaatia A-luokan kamaa venttiileiksi ja sitä nuo kylkiäsenä tulevat eivät aivan ole. (vwparts.net ilmoittaa kansia olevan varastossa.) Mitä hyviä esimerkkejä on A-luokan venttiileiksi? Ferrea, manley? Rosteri varmaan on aika lailla pakko koska teräs venoilla ei varmaan enää pärjätä.. Quote
wp Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 Nuo edellä mainitut nyt ainakin, lisäksi Del West. Pakopuolelle kannattaisi harkita nimonic-materiaalia, turboahdetussa käyttöolosuhteet ovat aika "karut" korkeiden lämpötilojen takia. Quote
Guest fgronlun Posted May 3, 2010 Posted May 3, 2010 Tulipa tuo twin turbo kone purettua koska alkas oirelevasti käymään vaan kolmella pytyllä.. Löytypä vastauskin heti nelos pytystä.. Nuo vakio retkut eivät taida korkeista kierroksista tykäta koska kolme nelästa oli jo halki :) Eipähän ollu hirveen iso yllätys mutta tulipa tuokin kokeiltua ja tässä sopivasti tulos Onneksi mitään muuten ei ollu halki. Männässäkin vaan hieno kiillottuma joten eiköhän tuo kone vielä kelpaa yhteen koeponnistuskeen :D Seuraavaksi pitäis saada pika pikaa kone nippuun ja sovitettua penkitys päivään mennessä. Ahdin on tosiaan kokoa iso verrattuna noihin gt15.. Visioissa tuo on ollu kauan ja suuri riski on että tästä tulee oikein pettymys mutta tulevaisuus sen näyttää.. Quote
Guest fgronlun Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 tulipa odotetusti epäonnistuminen tuon holsetti koneen kanssa.. Ahdin oli liian suuri mutta suurin ogelma oli tuo sytty syysteemi jonka olen parsinu kasaan. Penkitys päivä meni sitten penkin alle mutta tuli jatkettua omaa henk kohtasta penkitys päivää sitten illalla/ yöllä MSD sytty kamat jotka lojunu hyllyssä tuli asennettua ja hups sinne hävis nykimiset. Tai sanotaan näin että ku säädöt pirun rikkaalla niin jaksaa kuitenkin käydä ku ennen alkas pätkimään.. Tulipa romu penkitettyä ja pienellä kkk ahtimella niin tehot jäi tuohon 195 paikkeille.. Pettymys tuo on mutta ongelma taitaa löytyy kansista ja niiden aivan liian pienistä seetin sisähalkasiasta. Turbon heräämiseen on osa syynä aivan rikkaalla käyminen juuri 3000-4500 välillä. Ongelma vaan on että ylä kierroksilla sekä ahdoilla seokset on melkein ok.. Seuraava vaihe on asentaa ruisku tuohon niin sais välialueet kuntoon ja ahtimen heräämisen paremmaksi.. Pari fotoa tässä viimesin veto 1.3bar ahdoilla Quote
Guest fgronlun Posted May 24, 2010 Posted May 24, 2010 Pientä uppdatee. Tosiaan tuo ei enää budjetti 1600 niin on saanu taas vähä huomitota. Penkitys viikolla oli suht hektistä ruuvaamista ja tuli pikkasen hosuttua koska ei tahtonu oikein toimia. Tuli kiireessä vaihdettua nokka sekä heti alussa pistettyä nuo pauterin keinut jotka lojunu hyllyssä. Kannet tuli ostettua oikein uudet koska vakiot jotka oli twin turbossa alkas näyttään väsymisen merkkejä. Tuli hankittua tuollaset "044" tai onko nuo ny sitten 042 ja empin versiot 40/35 venttiilein. Heti alkuun tuli annettua pikkasen tig täytettä että ei heti alussa mentäis läpi. Ja yllättävän hyvin onnistu tuo hitsaus vaikka veikin melkein koko illan. Kansia hieroessa tuli huomattua yksi negatiivinen puoli, nimittäin seeti reijät ihan älyttömän pienet. Seeti tiivistys otti juuri ja juuro venttiilin seeti pinnan sisä reunaan.. Itte dyno päivä meni penkin alle koska ei saatu ahdinta herään ja seokset teki mitä sattuu.. Vikaa haettiin kaikkialta paitsi sytystä jossa se loppujen lopuksi oli. Siitä vaikee oli alussa että ei pätkiny eikä paukkunu mutta veto vaan oli tipo tiessään.. Tässä vähä rojekti kuvia Kansien merkkaus. Tavote oli aluksi tehdä aukosta noin 36mm.. Sitten vähä täyte lankaa. Pika pika kairaus valmiina (2 päivää penkitys päivään) Tulipa motonetin alumiin käyrätkin hitsattua kiinni että ei tarttis hirveesti kumi käyriä käyttää. Cooleri on alkujaan Audi S4 joten pitäis riittää suht hyvin 1600 koneeseen Kaasareille piti tehdä pieni tinaus. Tällä sais huojuvan tyhjäkäynninkin korjattua hyvin Mosa menossa nippuun en muista enää minä iltana/yönä Tulipa taiteiltua tuollanen jesse james pakoputkenpää :D Penkitys päivä meni sitten penkin alle ja periksi ei annettu ku vasta kl 11 maissa samana aamuna. Tottakai tuossa oli pienet tirsat otettu välissä.. Penkitys päivän jälkeen sitten päätin vaihtaa varmaan korttiin ja pistää pienen ahtimen kiinni. Yllätys yllätys ei sekään oikein toiminu. Vika sitten löydettiin sytystä ja MSD kamoilla kone sitten heräs henkiin.. lukemaski saatiin 195 takapyörä heppaa maltillisella 24° sytys ennakolla. Toista vetoa ei sitten saanu tehtyä koska kostautu viime päivien stressi ruuvaus siten että pääsi vena lukot ottaan ohjureihin kiinni sillä seurauksella että pari imu venaa leikkas kiinni ja taitto tönäreitä.. Penkitys päivän jälkeen piti pitää vähä vapaat tallilta ja nytte on pikku hiljaa alettu taas askarteleen noiden kansien kanssa. Seeti reijät suurennettu 32mm noin 35mm imupuolella ja pako on luokkaa 31mm. Imukanavia tuli hakattua hivenen lisää ja imusarjat paremmin soviteltua paremmin kansiin.. Ensi talvena sitten hifistellään pinnat siisteiksi.. Seuraavaksi on visioissa aikomus saada imusarjoihin hitsattua suutin paikat sekä alkaa kytkeen megaa tuohon.. Kaasarit saa toimia aluksi läppiksinä koska aika ei riitä uuden imusarjan tekoon.. Voi olla jos tulee oikein kiire niin jatketaan puhtaasti vielä kaasareillakin.. Mutta aika näyttää mihin päädytään.. Quote
Guest Posted May 25, 2010 Posted May 25, 2010 Ei jumalauta, äijät penkittää puoli kolmen jälkeen yöllä - asia meininki! Ei taida olla naapureita ihan lähellä... Quote
Guest fgronlun Posted May 25, 2010 Posted May 25, 2010 Ei jumalauta, äijät penkittää puoli kolmen jälkeen yöllä - asia meininki! Ei taida olla naapureita ihan lähellä... On naapureita noin kilometrin päässä.. Mutta vielä ollaan saatu olla rauhas.. Quote
Guest fgronlun Posted June 6, 2010 Posted June 6, 2010 Pientä updatee. Kone taas nipussa ja jopa penkityksen jälkeen vielä nipussa. Tavotteet oli taas korkeella ja kauas jäätiin. Jotakin on pielessä ja pieni kutina on että tuo ahdin sekä älyttömän pieni puristus suhde on tällä hetkellä suurin ongelma. Jos ahtoja sais ylös niin tuosta alhasesta puristuksesta ei olis niin paljoo haittaa.. Omien visioiden mukaan niin joku holsetin Hx35 vois tehdä mannaa sekä noin 2bar ahtopainetta.. Toinen vaihtoehto olis nostaa puristussuhde tuosta 6 johonkin päälle 7.. Mutta ku decki alkaa oleen minimissään niin vaatis taas kansien plaanauksen.. Tuo 2bar kuullostaa kyllä paljon hauskemmalta :D Tässä ny sitten bullshit detectorin tulos. Takapyörille anto karvan alle 208 heppaa joka on sama ku twin turbolla tuli saatua.. Onneksi tämä on harrastusta joten hyvä vaan ku tulee näitä pettymyksiä että ei vahingossa ala luuleen liikaa ittestänsä Tulipa kirppuakin taas koeajettua pitkästä aikaa ja kyllä pitää sanoa että kyllä se veto vaan tuntuu hyvin tuollasessa kuitupulkas.. Viikolla pitää pikkasen hifistellä ja toivon mukaan loppuviikosta kauhajoelle kokeileen. Quote
Jarmo Lummi Posted June 11, 2010 Posted June 11, 2010 Moro Hyviä tuloksia VW koneesta puristuksen suhteen ahtimella 8-8,5:1 ( 8,2:1 ) ja nokaksi sellainen FK 10 FK 46. Venajousissa pitää olla styrkkaa jottei sekoo. Nostoo järkevästi 13 luokkaa venalta. 94 Wisecot ja 69 vastapainokampura niin joha ...... no joo se 78 isku ja ja ja... 300 haaveetko ne oli =) jotta rupee woema jutteleen. Quote
Guest fgronlun Posted June 11, 2010 Posted June 11, 2010 Moro Hyviä tuloksia VW koneesta puristuksen suhteen ahtimella 8-8,5:1 ( 8,2:1 ) ja nokaksi sellainen FK 10 FK 46. Venajousissa pitää olla styrkkaa jottei sekoo. Nostoo järkevästi 13 luokkaa venalta. 94 Wisecot ja 69 vastapainokampura niin joha ...... no joo se 78 isku ja ja ja... 300 haaveetko ne oli =) jotta rupee woema jutteleen. Olishan se kiva lukema mihin lopettaa tuo 1584 virittäminen :D Mutta kaukana ollaan ja tuo vaatii pikkasen aikaa vielä. Pitää vaan toivoo että ei lopu 1600 koneet kesken ennen ku tuo on tavotettu. Sitten vähä illan häppeninkiä. Tänään tuli tehtyä lyhyt päivä töissä että ehti vaihtaa takarummut sekä slicksit alle. Tulipa samalla auto pestyä ekaa kertaa noin vuoteen ja aika siistiks se tuli tuon paska kerroksen alta.. Pesun jälkeen niin mietin että pitääpä napata tuo laajakaista mukaan penkistä että ei turhaan tule taas sulatettua konetta. Juuri ku oli saanu kaikki asennettua hienosti nippusiteillä niin tuli kuljetus kalusto tallille. Auto trailerille ja nokka kohti ABC:ltä ja kolmioleipä mahan täyteeks. Tulipa parkkiksella tuumittua että onpa race ilme kirpulla.. Leipä suuhun ja kohti kauhajokee. Matkalla tuumittiin että saa nähdä meneekö turhaksi reissuksi. Sää ilmotus lupas pilvistä mutta kurikkaan tultaessa niin alkas piskotteleen. Tulipa tuumittua itte että, turhareissu taitaa tulla. Onneksi kaveri piti into yllä ja veti semmosen selityksen miksi ei lentokentän yllä sada.. :D :D Kauhajoen lentokentälle tultaessa sanoin että paskat mistää varovaisetsa kokeilu vedosta. Kaverit lupas köyttää auton irti samalla ku itte kävisin maksamassa osallistumis maksun. Tällä hetkellä oli ilma niin painava että melkein sormin pysty vetään vesipisaroita ilmasta. Ilmottautumisen jälkeen kevyt hölkkä autolle ( varmaan eka tänä vuonna) veljelle ohjeet laskee kummipaineet 1bar:iin. Itte istahdin autoon ja kone käyntiin että sai pikkasen lämpöseksi. Kummi paineiden laskun jälkeen suoraan burn outiin ja ja kevyt veto lätäköstä. Eka veto oli sitten semmonen varovainen. Päästiin molemmat autot niin nopeetta stageen että ei ehtiny kytkimellä nostaa ahtoja.. Mutta onneksi kaasari pelillä nuo nousee ittestänsä aina ku vaan jaksaa pitää kaasua pohjas.. Sitten tuli vihree valo ja seuraava ajatus oli jossain kolmoselle vaihdettaessa, tässä vaiheessa tuli nopeeta katottua lamdaa ja hyvältä näytti. Sitten ihan tunteella vaihto 4:lle ja sitten alkas 3.36" pitkät naulat laulaan, vilkasu lamdaan joka näyttää jotain 13 ja 14 vaihettain. tulipa sitten vaan pumppailtua kaasua maaliin.. Takas ajaessa tuli mietittyä että piru menipä kuitenkin lujaa mutta vaihdot meni ihan tunteella ja sitten tuo naulaaminen... Line uppiin tultaessa kaveri tuo lapun ja sanoo että 13.76s ja loppuja 173... Sanon että ei se ny noin paljo loppuja ota, päästin kuitenkin kaasun 4 vaihteella.. Sitten sanoo piru katoin väärin sun aika 11.98s ja 160 loppuja. Piru vie kesän tavote ekalla vedolla mutta sekin just ja just... Seuraavaksi lyhyt mietintä ja ahdot laskee siihen 1.5bar ja syttyä pois sopivasti. Jospa naulaamises sais pois.. Tässä vaiheessa ilmakin oli alkanu selkeentyyn ja sade oli siirtynyt pois päin. Seuraavaan lähtöön päätin sitte että pitää kokeilla burn outii.. Yllätys yllätys sai auton pysyyn vähän aikaa paikoillaan ja pienet savut vedettyä :D Sitten stageen käsi jarrulla ahdot ylös. Taas sama 1->2 ei muistikuvaa mutta 3 vaihdettaessa naulaa sitten pikkasen himmaamalla 4 vaihteelle ja 3.36" naulat taas laulo.. Aika joku 12.24 ja 133 loppuja.. Tulipa mietittyä että tais tuo 11 aika olla joku haamu aika vaan.. Parkkikselle tultua tuli koikeltua että piruvie ku välijähdytin ja paine kotelot lämpösiä. Eipä taida tuo pika pika ahdin sijotus oikein toimia.. Scooppi tuolle pitä rakentaa mutta mistä... Onneksi oltiin veljen hiacella matkas ja mukana vanha betoni laasta ämpäri. Sahaa pari IP:tä ja rauta pantaa saatiin hieno scoopi tehtyä.. Seuraavaan lähtöön sitten annettiin jähtyä koska eipä ollu sateen merkkejä ilmassa. Pienen odottelun jälkeen oltiin taas burn outis ja normi kaavan mukaan line locki teki pientä tepposta. Mutta sain tehtyä jonkilaisen lämmittelyn ja sitten stageen. Tällä kertaa niin päätin että annetaan lampun vaan palaa ja otetaan rauhas ahdot ylös(siis korva kuulolla, ahtopaine mittari puuttuu), sitten siinä 5000rpm paikkeilla kytkin ylös ja 1 ja 2 taas ihan tuntumalla ja kolmoselle vaihdettaessa tuli katottua lamdaa.. Hyvältä näytti lamda ja kaasu kovasti pohjassa vaihto neloselle jossain 7000 paikkeilla, pientä naulaamista mutta ajattelin saahan noita mäntiä kaupasta mutta vilkasu lamdaan ja päätin että turhaa ny rääkätä ku näyttää jotain 14.. Kaasu pois jotain 30m ennen maalia ja pinta kaasulla maaliin. Takas tultaessa aika kortin lukemat 11.79 ja 158 loppuja.. Auto kärrylle ja kalja käteen. Tästä on sitten hyvä fiilistellä loppu kesä. Pientä viilailua vois tuon pensa ja jähdytyksen kanssa tehdä mutta nytte ei ole enää mikään kiire.. Tässä sitten pikkasen kuvaa ja videoo.. häppeningin tuloksia löytyy tältä http://www2.kauhajoki.fi/route67cc/tulokset.html Quote
Guest fgronlun Posted June 13, 2010 Posted June 13, 2010 Lauantaina tuli säädeltyä kaverin turbo mosaa pikkasen. Ilman välijähdytintä ei pystyny oikein kunnon ahtoja antaan ilman että alkas naulaan. Mutta ihan ok tuosta sai pienillä ahdoilla. Kaverinkaa tuli visioituu vesiruiskuu tuohon omaan ja pienen visio tuokion jälkeen suunnitelma oli valmis. Alumiini säiliö johonka "vettä" ja paineistetaan se paineilmalla. Sitten paineanturilla ohjataan yksittäistä pensa suutinta johonka tuo säiliö kytketty.. Laiskuuden takia en ehtiny muuta ku saada säiliön tehtyä joten viikolla pitäis ehtiä tehdä sitten suuttimen paikka cooleriin.. Lauantaina sitten näkee jos tuosta jotain hyötyä olis.. Quote
mikan Posted June 14, 2010 Posted June 14, 2010 Onnittelut hyvästä ajasta! Mitäs sulta löytyy laatikosta sisuskaluina? Sitä vähän ihmettelen, miten se lähtee noin nätisti suoraan eikä tassutkaan tavoittele taivasta vaikka keula ei paina paljon mitään. t. Mika Quote
Guest fgronlun Posted June 14, 2010 Posted June 14, 2010 Onnittelut hyvästä ajasta! Mitäs sulta löytyy laatikosta sisuskaluina? Sitä vähän ihmettelen, miten se lähtee noin nätisti suoraan eikä tassutkaan tavoittele taivasta vaikka keula ei paina paljon mitään. t. Mika Vakio laatikko siinä on. Olisiko joku vm78 ostiin tuon pihasta maanneesta pohjalevystä. Tuo keuliminen niin taitaa olla pidon puutteesta.. Vaikka olis se kiva jos se pikku hiljaa sais keuliin.. Bussin pohjalyönti kummit olis seuraavat millä sais estettyä tuota pyörien kulmien pysymistä lähdössä.. Quote
multanen Posted June 14, 2010 Posted June 14, 2010 Vakio laatikko siinä on. Olisiko joku vm78 ostiin tuon pihasta maanneesta pohjalevystä. Tuo keuliminen niin taitaa olla pidon puutteesta.. Vaikka olis se kiva jos se pikku hiljaa sais keuliin.. Bussin pohjalyönti kummit olis seuraavat millä sais estettyä tuota pyörien kulmien pysymistä lähdössä.. Eikö kannattaisi korottaa pikkasen perää että tulisi nolla camberi lähdössä? Ihan aattelin vaan, en ole mikään kiihdytysalan tuntija... Quote
Guest fgronlun Posted June 14, 2010 Posted June 14, 2010 Vakio laatikko siinä on. Olisiko joku vm78 ostiin tuon pihasta maanneesta pohjalevystä. Tuo keuliminen niin taitaa olla pidon puutteesta.. Vaikka olis se kiva jos se pikku hiljaa sais keuliin.. Bussin pohjalyönti kummit olis seuraavat millä sais estettyä tuota pyörien kulmien pysymistä lähdössä.. Eikö kannattaisi korottaa pikkasen perää että tulisi nolla camberi lähdössä? Ihan aattelin vaan, en ole mikään kiihdytysalan tuntija... Oikeassa olet mutta tulis niin korkee tuosta perästä.. Ajattelin että noilla bussin kummeilla sais pikkasen tuota rajotettua niin ehkä tuo camperin pysyis paremmin aisoissa Quote
DOODAH Posted June 14, 2010 Posted June 14, 2010 Vakio laatikko siinä on. Olisiko joku vm78 ostiin tuon pihasta maanneesta pohjalevystä. ..ei vm78 vaan vm76. Pohjalevyn paprut on vieläkin arkistossa.. Quote
Guest fgronlun Posted June 14, 2010 Posted June 14, 2010 Vakio laatikko siinä on. Olisiko joku vm78 ostiin tuon pihasta maanneesta pohjalevystä. ..ei vm78 vaan vm76. Pohjalevyn paprut on vieläkin arkistossa.. Kato muisti katkos. Mutta hyvä laatikko ollu ja toimii vielä joten kuten :) Quote
Niklas L Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Hyvä raportti ja vielä parempi tulos. Onneksi olkoon, tuossa on nyt muille Waasalaisille tekemistä. Mukavaa, kun kova työ palkitaan joskus. Loppunopeuden perusteella tuossa ajassa on vielä aika kivasti parannettavaa ;) Nikke Quote
Guest fgronlun Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Hyvä raportti ja vielä parempi tulos. Onneksi olkoon, tuossa on nyt muilleWaasalaisille tekemistä. Mukavaa, kun kova työ palkitaan joskus. Loppunopeuden perusteella tuossa ajassa on vielä aika kivasti parannettavaa ;) Nikke Kiitoksia kiitoksia. Onhan tuossa vielä petraamista ja uskon että jos tuon sais toimiin ja ajo tekniikaaa parantamalla niin pitäis vielä jotain kymppejä saada pois.. Välitetty laatikko tekis kyllä mannaa. Trans calcia kattomalla niin nelos vaihteen laiskuus selittyy osittain myös sillä että tippuu teho alueen alapuolelle.. Vesi ruisku ei hirveesti edistyny. Sain liittimet kiinnitettyä säiliöön sekä suuttimen reijän porattua. Pieni ongelma on että mistä löytäis tuollasen paisuntasäiliön korkin joka tehty esim alumiinista tai raudasta. kuitenkin pitäis se 6bar kestää.. Quote
Marko Posted June 15, 2010 Posted June 15, 2010 Eräässä vesiruisku ratkaisussa oli käytetty isoa veneen pilssipumppua tms. nostamaan paine sopivaksi jolloin ei tarvisi pyttyä paineistaa, muistelen että ois yli 4bar ollu paine siinä. Kertokoon rakentelija tarkemmin jos tämän huomaa. Quote
Guest fgronlun Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 Tosiaan tuosta paineistetusta pönttö ideasta ei tullu mitään. Vuotava korkki vesitti koko idean joten ei auttanu ku alkaa kaivaan tuosta hevosvoima laatikosta(romu laatikko) sopivaa osaa. Edellisestä projektista rikkinäisenä poistettu pensapumppu sopi sopivasti tähän kokeiluun.. Vesileikkien jälkeen niin totesin että yhdellä ford sierran suuttimella jaksaa pitää sen 4bar ruiskutus painetta.. Joten huomenna penkkiin ja tarkistaa onko tuolla hevosvoima eroa entiseen ja jos kone vielä tuon jälkeen nipussa niin lauantaina katu stripille kokeileen. Säiliön paikaksi näin aluksi tuli tuollanen helposti huollettava. Sähkö johtojen vetoa en saanu valmiiksi mutta pari sippusidettä ja kytkentöjen tarkistus niin se pitäis olla siinä.. Quote
Jarmo Lummi Posted June 18, 2010 Posted June 18, 2010 Scooppi ottamaan isolta alalta happea katteiden päältä turbon imuun, pakopuolelle se 90asteen paksu kurvi sitä ääntäki tarvitaan racessa ja pyöriipä helepommi aharinki ku ei tuning änkkäri ahista, methanolia koko pötti täyteen ( vähä vettä ehkä ) joka sumuttaa ahdoilla jäähytellen mäntiä ja antaen nakutuksen estos sekä potkua kunnon ahdoilla. Iskarit jossa lisäkierrejouset antaa myös tarpeellista jäykkyyttä takapäähän ja voi säätää niin jotta ei tuu liian korkeex mutta ei niiaa liian alas sotkien pyöränkulmia ja kyllä se keula nusee ku sattuu kunnolla pidolle 8-D silloin vaan ohjaavat pyhät henget ja kaasupolkimen asento minne menee niin kaipaa si jo kunnon vöitä sekä turvakehikkoo ja nascar verkkoja yms. turvalliseen matkantekoon jos loppunopeudekki menee sinne 180-210. Laitaha se ruisku ja suorasytty sekä paukku lähtöihi lähtökierrosrajottimen kera. Niin ne 10 ajat rupee tykittään tauluun ja paprulle. Lähellä oli jottet RytöOvaalin wapariaikaa jo piessy =) Quote
Timo Varis Posted June 18, 2010 Posted June 18, 2010 Hieno homma että alkaa vehkeet oleen oikeassa suunnassa.Laita kunnon vyöt niin ei katkea matka katsastukseen kisapaikalla,turvakaarikin kannattaa tsekata kiinnitykset eritoten.Ei muuta kuin vaijeri kireelle kahinoissa,harjoituslähtöjä ei ole vaan verenmaku suussa ja kypärä päässä,joskus hajoaa heti, vahvempaa rautaa ja uudestaan kokeilemaan joskus se onnistuu varmasti. Kuminkäryistä kesän jatkoa täältä tampesterista. Quote
Timo Varis Posted June 18, 2010 Posted June 18, 2010 Lähellä oli jottet RytöOvaalin wapariaikaa jo piessy =).Aika kaukana kumminkin,lajin huomioon ottaen. Quote
Guest fgronlun Posted June 19, 2010 Posted June 19, 2010 Onhan tuo kivaa ku vartti kellokin näyttää hyviä lukemia mutta pääasiallinen kisa on ihan itteänsä vastaan.. Hyväksi tavotteeksi olis saada kone kestään koko kesän :D Korsnäsin katukisoista ei sitten tullu mitään. Tuli eilen kokeiltua tuota metanooli ruiskutusta ja hyvin toimii ja jähdytys teho oli ainakin käsin kokeiltuna hyvä. Tehollekkaan tuolla ei ollu negatiivista vaikutusta joten seuraavaksi oli vuorossa sitten tuon pensapuolen tarkistus. Yksittäisillä vaihteilla vedättäessä niin ei ollut mitään ongelmia joten seuraavaksi päätin kokeilla tuollasta "varttimaili vetoa" joten lähdin kiihdytteleen 1 vaihteella sitten 2,3 ja sitten 4 ja nelosen lopulla niin savut pihalle huohotus putkista ja se oli siinä. Vedon aikana luulin että oli vaan lamda joka sekoili koska 4 vaihteella pysy 11.3 paikkeilla mutta häiriönä kävi jossain mitta alueen ulkopuolella mutta palais aina tuohon 11.3-12.. Jälkiviisana olis pitäny päästä kaasu heti mutta hain samaa mitä teki kauhajoella että menis laihemalle pikkuhiljaa.. Eipä tuossa sitten muu auttanu ku purkaa kone ja kattoo että ehtisikö saada auton nippuun seuraavaan aamuun. Kuitenkin starttasi ja kävi noin kolmella pytyllä... Avaaminen sitten näytti että eipä ajella. Kakkosen mäntä oli ottanu siipeen kunnolla ja lopuissa oli merkkejä siitä että renkaat eivät liiku kunnolla.. Mieles ehti käydä että pistäisin veljen 87 pytyt kiinni mutta vilkasu kansiin romutti koko idean. Nuo kannethan tuli ostettua dynopäivään ja niillä ei ole tullu ajeltua parisataa kilometriä enempää mutta uskon että viimeviikkonen varttimaili kokeilu tais hajottaa nuo.. Koska vartilla on ainut paikka että kone päässy naulaan ja lämpeen kunnolla.. Mutta tällästä tämä harrastus on. Onneksi on ehjä "alakerta" ja nuo kannet saa hitsattua.. Jospa keskittyis tuohon turvallisuuden parantamiseen. Kaarien teko olis kyllä suotavaa koska parantais samalla tuon auton ajo ominaisuuksia.. Vaihteistokin olis ihan yees niin sais koneen pidettyä tehoaluella.. Monta kertaa on tullu todettua että ei nuo kaasarit ainakaan minun käytössä ole turvalliset enää +1.5bar paineilla.. Ongelma on että onko se pensapumppu joka ei riitä vai koho neulat jotka jää pieniksi ja tyhjentää kohot ku näillä leikkii. Kaasareissa jo valmiiina suurimmat neulat mutta tuota progresiivistä painessädintä ei ole ja turbo manias sitä ainakin suositellaan korkeimmille paineille... Tässä pari kuvaa eilisestä Jos jollain nurkissa vanhat paskat tako 85.5 niin olen kiinnostunu. Uusia enää en ala ostaan koska kone menee kuitenkin palasiksi syksyllä.. Quote
Guest laiska`s custom Posted June 19, 2010 Posted June 19, 2010 iso boschin ruiskupumppu tai vastaava ja kunnon säädin ni loppuu kilinä. Quote
Guest fgronlun Posted June 19, 2010 Posted June 19, 2010 iso boschin ruiskupumppu tai vastaava ja kunnon säädin ni loppuu kilinä. täysin totta. Lopettais tämän "säästämisen" niin tulis halvemmaksi.. Seuraava polttoaine järjestelmään ajattelin joko ostaa toisen ruiskupumpun tuon olemassa oleva kaveriksi tai sitten boschin 044.. Suuttimet löytyy jo valmiina jotka pitäis riittää tuohon 450hv joten niissä kuitenkin varaa vielä.. Kannet vielä mietityttää että lähtiskö korjaan nytte vai sitten talvella.. Tänä kesänä olis yksi ainut kisa mihin pitäis osallistua kylläkin vaan 200m joten menis tuollasenaan ajaa se.. Männät vaan saada kaivettua jostain.. Quote
JaniM Posted June 19, 2010 Posted June 19, 2010 Pilateemassa tarvike ruiskupumput 50e/kpl. Pari tollasta, jos ei ala piisaamaan. Jos mennään putjettilinjalla. Quote
Guest fgronlun Posted June 19, 2010 Posted June 19, 2010 Pilateemassa tarvike ruiskupumput 50e/kpl. Pari tollasta, jos ei ala piisaamaan.Jos mennään putjettilinjalla. Alkujaan oli budjetti/aika linjalla mutta molemmat menny kyllä pieleen :/ Autossa nytte joku racenetin (motonet) vastaava opelin ruisku koneesta. Uskon että tuo riittäis mutta ku aikoinaan tuli tuo tankki hitsattua ja pensa pumppu asennettua niin pumpun säästämiseksi tuli asennettua filtteri ennen pumppua.. Joten on pieni epäillys että tuo jollain tavalla kuristaa tuota pensa järjestelmää koska ruiskupumput ei tunnetusti ole hirveen kovia imeen ilman että tuotto kärsii... Väliakasesti tuo tuli asennettua mutta laiskuutta tuo ny on jääny vaan sinne.. Se harmittaa eniten että ei tullu logattua penkissä tuota pensan painetta. Olen sen tehny aikasemmin ja silloin jakso yhdellä vaihteella pitää paineet ok mutta olis pitäny vetää peräkanaa heti pari vaihdetta läpi niin tietäis varmasti.. Quote
Racing Posted June 19, 2010 Posted June 19, 2010 Tuskimpa nuo kannet mitään haittaa, mikäli tulpankierre ei vuoda painetta pihalle. Nippuun vaan ja kovaa ajoa ;-) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.