Jump to content

mun talli projektit. Kannen fiilaus ja virtausmittaus


fgronlun

Recommended Posts

Tuli tallilla pikkasen muutankin tehtyä. On se vaan mahtavaa ku saa olla täys päivän tallilla. Saa heti jotain tehtyäkin..

 

Välijähdyttimet sain hitsattua valmiiksi. Tulipa heti vedettyä viimeistely väri päälle.

HPIM1281.jpg

HPIM1282.jpg

HPIM1285.jpg

 

Sitten tuli tuo puhallin koppa väsättyä. Tuo mallauksessa ollut 30hv koppa olis vaatinu hivenen sahailua että olis sopinu, joten tuli tehtyä tämmönen pika viritys tuollasesta non dog house kopasta

 

Pikkasen joutu muokkaan sisälle lisä ilman ohjaimia koska sisäinen jähdytin jää pois. Pakkelia päälle ja pohjamaaliin ja kaveri lupas yhden auton maalauksen yhteydessä vetää ruiskun pohjat tuohon. Kuulemma oli sopivan punainen :)

HPIM1274.jpg

HPIM1277.jpg

HPIM1286.jpg

 

 

Eilen tuli tehtyä oma 8 tapitus työkalu. Sahasin vanhasta leikkaaneesta kampiakselista tuon vauhtipyörän pään irti ja porasin vauhtipyörää mallina käyttäen tuollasen kotikäyttöön sopivan työkalun. Ja yllätys yllätys onnistupa oikein hyvin :)

HPIM1204.jpg

HPIM1296.jpg

HPIM1297.jpg

Link to comment
  • Replies 510
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ensimmäisiä 2-venttiili kampikammioita ei sen ihmeellisempää,noit samoja on sit myös 1-venttiilisenä jois näkyy toi toisen venttiilin paikka tasaisena valussa mut sit ei ole koskaa kaiverrettu auki...
F lohkot "miljoona" sarjaa, siis numero 1 tai 2 miljoonaa ja jotain. 10 mm pinnapultit, 2 öp venaa ja isot öljykanavat, ainakin noi mitä mulle on tullut vastaan.

 

Ok. Ei sitten mikään ihmeellisempi lohko tuo ollutkaan. Mutta hauskaa että oppii aina jotain uutta näistä. Itte ollu aika lailla varma että 2 venttiili lohkot on aina "samanlaisia"

Link to comment

Tänään ei tullu hirveesti edistystä. Kaverilta sain puhallin kopat ja ihan ok tuli vaikka pohjiin uhrattiin se 30min. Lohkokin oli sopivasti lattialla niin pakko oli ottaa pieni fiilistely kuva. Aika teini tuosta tulee punasena mutta koko bonito onkin pikkasen teini joten hyvin sopii loppu autoon..

 

HPIM1301.jpg

 

Tulipa koneistamosta haeuttua pikkasen pakollisia osia moottoreihin ja piru soikoon ku rahaa palo :(

HPIM1306.jpg

 

Muuten oli aika laiha päivän aikaan saannos. 180mm vauhtista kävin sorvailemassa 200mm joten siinä vierähti tunti poikineen. Pitää testinä kokeilla tehdä oikein sveitsin juusto vauhtis.. Mutta katotaan kuinka onnistuu..

 

Loppuilta meni sitten tallin siivouksessa ja sainpa sopivan lahjan appiukolta. Nimittäin luopu vanhasta pikku jyrsimestä. Pieni projekti tuo on mutta ei mahdoton. Aikomus olis saada tehtyä WV kannen plaanaus työkalut niin saa alkaa hitsaileen ja kokeileen eri ideoita.. Uunikin on valmiiksi esi lämmitystä varten :)

HPIM1302.jpg

Link to comment
Komiat on vermeet sulla nyt. Ihan epistä. http://s97.photobucket.com/albums/l229/ ... tta010.jpg Ai tuohon tyyliin? apauttiarallaa 3.75kiloo painoi tuo.

 

Jotain tuohon suuntaan mutta ajattelin kokeilla jyrsiä enemmin pitempiä "koloja"

Mutta pitää ny eka kattoo kuinka terä syö työpaikan pora/jyrsin koneella..

Mitään järkee kai tuossa ei ole mutta kyllähän Werrarin pitää pikkasen hermostuneesti tyhjäkäyntiä käydä :)

Link to comment

Tuli ennen joulua tilattua tuollanen "laatu"(lue erittäin halpa) venttiili seeti työstö työkalu. Saapuhan tuo ny sitten ja pakkohan sitä oli heti kokeilla. Pikkasen vaatii harjottelua mutta onhan noita vakio kansia millä opetella. Ei tuo ny mikään MIRAN vehje ole mutta kelpaa hyvin näihin omiin talli budjetti kokeiluhin.

 

Terät löytyy 30° 45° ja 70° kulmille.

 

HPIM1307.jpg

 

HPIM1308.jpg

 

HPIM1309.jpg

 

HPIM1313.jpg

 

Pitää vielä tarkistaa läppäys aineela kuinka suorat noista seeteistä loppujen lopuksi tuli. Mutta näillä terillä pitäis saada ainakin 45° seetit tehtyä 45mm saakka. 30° oli vähä typerän pieni joten sen ulko halkasija oli luokkaa 43mm joten oliskohan juuri sopiva 40mm seeteille..

 

Jos jollain on hyviä vinkkejä niin kertokaa ihmeessä.

Link to comment

Tänään sain jyrsittyä tuon vauhtiksen valmiiksi. Painoa tuolle jäi 4.2kg joten eiköhän tuolla onnistu saamaan Werrari tyhjäkäynnin :)

 

Koloista ei oikein tullu 100% mutta tasapainottamalla tuo korjaantuu. Meinaa olla töitten jyrsin/pora koneessa sen verran klappia että tulee vähä sinne päin. Mutta hyvin kelpaa ittelle ja jos ei muuta niin voi pistää seinälle koristeeksi..

 

HPIM1315.jpg

 

Pitihän sitten ihan näön vuoksi pikkasen ruiskuttaa tuota race väriä. Tuosta ei kyllä muuta hyötyä ole ku että tuntuu ittestä paremmalta :)

HPIM1322.jpg

 

HPIM1321.jpg

 

HPIM1327.jpg

 

Tulipa tuossa sivussa tehtyä nokka akselin pultitkin. Piti tehdä itte ku tuossa halppis ebay kitis ei tullu noita mukana

HPIM1316.jpg

 

Alkaa pikku hiljaa oleen kaikki mosan osat tehtynä seuraavaksi tasapainotus ja sitten mosa nippuun. Alkaa se himmeä valo näkyyn tunnelin päässä..

Link to comment
Vai himmeä öljynpainevalo kierrosalueen päässä? ei vaiskaan ;) Hyvän näkönen vauhtis tuli. Ehkä karvan ohkanen tuo kytkin pinta, mutta niin se on munkin tuossa vauhtiksessa ollut ja muissakin mitä on ostovehkeissä ollutna.

 

Jo meni turhan ohkaseksi ku sorvasin sen ~180mm syvennys uran pois. Jälkikäteen olis voinu antaa sen jopa olla. Sen verran aikaa vievää on tälläsen vauhtiksen teko (vasrsinki 180->200mm)että seuraava vauhtis on varmaan ostos kamaa..

Link to comment

Kampiakselit "niputettuna" valmiiksi tasapainotukseen. Jos nuo sais painotettua vielä viikon aikana niin olis pieni mahis alkaa niputtaan koneita ennen loman loppumista..

 

HPIM1333.jpg

HPIM1328.jpg

Tulipa alotettua lattian madalluskin koska tahtoo olla ajoasento sen verran hölmö entisellä korkeudella..

HPIM1334.jpg

Link to comment

Taas pientä edistystä. Nytt alkaa oleen niin pitkällä että koneen sais osien puhdistuksen jälkeen lyödä nippuun (tai kansiin pitää vielä pako ohjurit asentaa)

 

Kävin tänään Lapualla Rintakarin pajassa tasapainottaas nuo kampiaskeli paketit. Toisessa ei juuri ollu heittoa vaan vaati vaan pienen 10mm kolon. Sitten taas tämä oma kevennetty paketti vaatikin sitten taas vähä enemmän. Molemmat paketiti tasapainotettiin kokonaisina nippuina.. Olishan se ollu siistiä saada nuo erikseen painotettua mutta näitä ei ole tarkotus sen kuummin alkaa irrotteleen..

 

Veljen paketti oli jo 5g sisällä ja sitten tuo mega kevennetty oli jossain 15-20g paikkeilla. Molemmat saatiin sitten johonkin alle 2g sisälle jos muistan oikein..

HPIM1346.jpg

 

Tulipa Laualla oma henkilöhtanen pakkas lukemakin pohjanmaalla koettua. Auton mittari näyti parhaimmillaan -34.5°C joten sopiva pakkanen oli...

 

Ja koska oli sopivan vilpponen ilma niin sain kaverilta vanhan tuulivoima myllyn vesi jähdyttäjän. Aika suuri tuo on mutta luulis tuon riittävän ainakin hyvin kuplaan öljyjähdyttäjäksi. Aine vahvuus on riittävä mutta kai se on pakko koeponnistaa vielä 10bar:illa varmuuden vuoksi

 

HPIM1349.jpg

 

 

Muuten on vaan tullu harjoteltua tuota seetien tekemistä. Vielä vaatii harjottelua mutta eiköhän tuo pikkuhiljaa ala onnistuun..

 

Kansityöstö kuvia

HPIM1338.jpg

 

HPIM1340.jpg

 

HPIM1343.jpg

 

Ohjurin asennus työkalu

HPIM1344.jpg

Link to comment
Onkohan tuo vesijäähdytin hyvä paksulle ja kankealle öljylle?? Emmää mitää tierä, kunhan mietin vaan...

 

Mietin itsekin samaa. Mutta kai se kokeilemalla selviää :)

Hinta/laatusuhde oli sen verran edukas että olis ++ jos se sattuiski toimiin.

 

Turhan suuri tuo kyllä on että vois jos jaksais pienentää tuota puolella..

Link to comment
Missä meinaat tasapainottaa noi akselipaketit?

 

Tosiaan painotin rintakarilla ihan kokeilun vuoksi. Roskapönttö porukka ja rallipiireissä paljo käytetty paikka.

++ oli halpa hinta 80€ kahdesta kampi paketista

-- painotettiin aina yhdessä klimpissä

 

Kokkola olis kai sinulle "lähin" paikka. Sielä painotus oli muistaakseni 90€ ja sielä painoettiin "osissa"

Link to comment

Pientä edistystä

 

Piti mennä töihin prässäämään ohjurit paikolle. Tuli siinä samalla porattua nuo lohkon tulat irti sekä jengattua noille kunnon tulpat.

 

Tallilla tuli sitten putsaltua öljykanavat sekä katottua että laakeri ym sopii.

 

Sitten oli vaan alkaa niputtaan ja nytt alkaa oleen perus mosa nipussa. Ens kerralla pitää sitten kattoa kankien painot ja fixailla pikkasen noita kansia..

 

Pikkasen kuvatusta

HPIM1350.jpg

 

HPIM1351.jpg

 

HPIM1359.jpg

 

 

HPIM1354.jpg

 

HPIM1355.jpg

 

HPIM1356.jpg

Link to comment
En tiedä, mutta minun mielestä tuossa alimmassa kuvassa jotain puuttuu ;)

 

 

Make

 

 

ps. mukava lukea ja seurata kuvien kera mitä tapahtuu. Jatka samaan tyyliin

 

 

Ei puutu ne vaan on niin pienet että ne ei näy kuvassa. :)

 

Hyvä että kelpaa vaikka onkin aika lailla paljo turhaa kuvaakin mukana..

Link to comment

Eilinen meni seetien työstössä joten tänään piti sitten käydä asentamassa jouset. Ennen asennusta tuli sovitettua imarit noihin kairattuihin kanaviin ja pienenä pettymyksenä piti todeta että turhan vähä noita on tullu kairattu. Mutta saapahan sitten joskus kairata kunnolla ku on virtaus penkkikin valmiina..

HPIM1365.jpg

 

Löytypä tuossa sitten vanhat orkkis keinutkin. Joskus ollu intoa putsailla ja muistaisin että nuo tuli painotettua saman painosiksikin.. Jos ei muuta niin onpahan kiillotetut..

 

HPIM1366.jpg

 

Pitää vielä askarella tuohon se väliholkki niin saa ottaa nuo vakio jousi prikat pois. Mikä se oli se oikea sivuttais välys keinuille? 0.15mm?

 

Tulipa otettua yks fiilistely kuvakin. Nytt on pytyt mukana mutta kiertokanget unohtu :)

HPIM1368.jpg

Link to comment
Meleko hyvin ku on ilman kiertokankia koeajettu pytyt aivan punasiks! Seokset vissiin mennyt laihalle, ja pari hassua jaahypeltia puuttuu, ne kun viela sorvaat kohillee ni vot!

 

Pitäähän pyttyjen pikkasen punasena käydä :)

 

Tänä iltana tuli painotettua kiertokanget. Pikkasen oli heittoa mutta ei niin suurta että ei rälläkkä olis sitä korjannu. Omasta mielestä sain ne tyydyttävälle tasolle ajatelen puitteitä millä nuo mitattiin. Mäntien kanssa sitten meinas iskee paniikki koska oli heittoa noin 12g.. Mutta osottautu että oli pikkasen painavempi männätappi. Onneksi löyty noita hirttosolmussa roikkuvia mäntiä joista löyty sopivan painonen tappi.

 

Illan lopuksi piti sitten säätää kammen päittäis välykset ja sain sen sattumoisin +0.10 paikkeille mikä ittellä on toiminu hyvin.

 

Pikkasen kuvituksia

Tuli pariteltua kanget ja männät niin että lähimpänä tosiaan on vastakkain.

HPIM1370.jpg

 

HPIM1373.jpg

 

HPIM1375.jpg

 

HPIM1369.jpg

Link to comment

Nytte alkaa sitten "alakerta" oleen nipussa. Seuraavaksi olis aikomus saada kaikki oheislaitteet kiinni niin voi alkaa tekemään putkitusta ja letkun vetoa turboille ja hukkiksille. Pirusti on kaikkee pientä mitä joutuu vielä fixaamaan.. Joten kyllä tuossa vielä tovi menee

 

Yx miinus mikä tuli esille oli nuo lasketut kannet ja siitä johtuva koneen kaventuminen. Joten pakosarjaa joutuu hitsaamaan pikkasen uudestaan..

 

Ajatuksena on myös käväissy että olis niputtanu tuon koneen vaparina ja kattonu paljo lähtee koneesta tehoa ilman ahdinta. Ongelmana vaan on että ei olis oikein inspistä alkaa Webereiden suuttimia alkaa poraan moneen kertaan..

Mutta näppituntumalla uskoisin että tuosta irtoaa joku 75-90hv.

 

Koneen spex tällä hetkellä

 

1300 lohko jossa made in suomi vastapaino kampi

kevennetty 180mm vauhtis modattuna 200milliseksi. Paino 4.2kg

Kampi paketti nipussa painotettuna

Bugpack 4060-10 nokka (296° 10,92mm)

Viilatut orkkis nostajat (pako nostajien urat yhdistetty)

Vakio kanget kiillotettu ja lasikuula puhallettu

Vakio 2R kannet jotka "siistitty" ja plaanattu 2.5mm (cr ~8.5;1)(deck 1.7mm)

Empin imusarjat

Weber IDF36 turbo modattuna

Sitten on Ebay öljypumppu ja suorahampaiset nokkarattaat

 

Joten tuo on semmonen normaali 120hv esso moottori :)

 

Tulipa alkuviikosta etittyä halpaa pakoputki lämpönauhaa ja yllättävästä paikasta löyty ja vielä kotimaasta. Kuva varmaan kertoo mistä :)

HPIM13811.jpg

 

Sitten taas fiilistely kuva

HPIM1378.jpg

 

HPIM1381.jpg

Link to comment

Pakosarja hepattuna. Onneksi 1 ja 3 kolmosen pakosarja meni vääntämällä mutta 2 ja 4 sarjasta joutu ottamaan pienen siivun pois. Tulipa sitten alotettua hukka portti kellojen asennusta. Pientä viilausta tuo tulee vaatiin koska toisessa turbossa oli vipuvarsi erin pituinen ku toisessa. Mutta eiköhän tuo ole muunneltavissa. Alotin jo pikkasen noiden synkkaamisen paineilmaalla mutta vaatii tosiaan tuon toisen varren lyhentämisen.

 

Seuraavaksi pitää sitten alkaa öljypaluun tekemistä ja öljypaine puktien vetoa..

Olis ollu siistiä tehdä lohkoon reijät öljypaluulle mutta ekaks teen kyllä vaan noihin venakoppiin..

 

 

 

pari kuvaa taas

HPIM1383.jpg

 

HPIM1382.jpg

 

HPIM1387.jpg

Link to comment

Pikkasen edistystä taas.

Piti tänä iltana lisätä tukia tuohon pakosarjaan koska tuo on ohut seinämäisestä putkesta niin melkein vaatii lisä tukien teon että kestää jatkossa ilman halkeemista. Olen yrittäny saada tuettua turboa niin että tuet olis mahdollisimman lähellä pakolaippoja. Aika sitten näyttää kuinka tuo tulee kestämään.

 

Pientä viilailua joutuu vielä kuitenkin tekemään.

 

Pari kuvaa

HPIM1389.jpg

 

HPIM1390.jpg

 

HPIM1391.jpg

 

HPIM1392.jpg

 

Sitten normaali fiilistely kuvat

HPIM1394.jpg

 

HPIM1395.jpg

 

 

Alkaa myös toisen vastapaino 1600 mosan osat oleen tiedossa. Tämä on sitten ihan normi yhdellä ahtimella oleva mosa. Tästä on aikomus tehdä kone veljen bajaan. Ja itte tulen enemmän olemaan vaan neuvonantajan roolissa sekä sitten jää tuo kansien työstö varmaan minun kontolle. Tässä on taas hyvä esimerkki ku alotettiin roskis moottorista ja nytten sitten tehdään sitä "kestävämpää" moottoria ja hinta taas keityy sen mukaan.

 

Mutta tässä pikkasen osa listaa

 

-1600 bussi lohko modatulla öljy kanavilla

- "jenkki" hitsi vastapaino kampura 69 isku

- kevennetty 200mm vauhtis (about 5.5kg)

- Jäykempi asetelma ja 4 lapanen sintteri

- Aircooledin H-profiili kanget 5.5"

-Englen TCS-30 turbo nokka

308º/301º 10,64/10,62 112º

- Vakio nostajat jotka tulee pääseen sorviin pieneen käsittelyyn sekä vingutetuilla öljyurilla

- Mahlen tako 85.5mm männät ja pytyt

 

- Veli on pienenä uhkauksena luvaillu että kaasarit vaihtuu ruiskuun. Katotaan vaan kuinka nopeeta tuo kevät ulee vastaan. Mutta jos ruisku tulee niin mega hoitaa pensan ja sytkän Ediksen kautta.. Mutta tämä on hyvin lasten kengissä ja hyvin pitkälti suunnittelu asteella. Vara suunnitelma on nuo omat 45 dellortot

 

- Toinen kysymys merkki on kannet. 042-044 olis sopivat mutta taantuma tällä hetkellä taitaa rajottaa vakio kansiin. Jos talli aikaa olis niin siistein olis tehdä jotku hitsi sekä kitti kannet..

 

Ahdin tulee tällä näkymin olemaan Audi S4 KKK ahdin. Pitäis riittää potkua siihen 250-300hv paikkeille..

 

Veljen tavote on sen 200hv takapyöriltä ittellä taas olis saada se piikki koneteho sinne 3 lähettyville. Aika uskallias tuo on mutta jos sais jotku 40/35 venttiili kannet niin tuo pitäis olla saavutettavissa. Jos taas joutuu tyytmään vakio kansiin niin taitaa jäädä siihen 200-220..

 

 

(kuvat voivat sitten pikkuhiljaa hävitä, photobucket ilmotti että alkaa oleen tämän kuukauden bandwidth käytetty)

Link to comment
Voihan vakiokansiin laittaa 40mm venat. Mulla oli yksissä 40/37 eikä niillä vielä tarvi hitsailla eikä tulppaa siirtää, tarkalla on mutta mahtuu.

 

Jo tuo on kyllä käynyt mielessä. Joskus kauan sitten teetätin "vakio" kansista 40/36 venoilla olevat. Pienenä vara visiona olis ostaa uudet vakio kannet joista hitsaamalla ja paklaamalla tekis tuollaset "sopivat" ja johon istuttais 40/36 venat.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Pientä päivitystä

 

Öljyjähdyttäjän kanssa tahto olla pikkasen ahdasta joten piti näyttää pikkasen laikkaa sille. Tulipa samalla tarkistettua minkälainen kennosto siinä oli. Pieni pettymys tuo oli koska luulin että pikkasen avarampi olisi ollu...

Mutta toivottavasti tuo ny sitten ajaa asiansa

HPIM1406.jpg

 

Pitihän siihen vetää hyvin ohit kerros mattamustaa että ei huuda olemassa olollaan auton alta

HPIM1410.jpg

 

Paikaksi tuolle tuli vaihdelaatikon vasemalle puolelle. Ilman kierto kai ei ole mailman paras mutta saapahan sitä sitten paranneltua.

HPIM1403.jpg

Tässä sitten valmiina

HPIM1411.jpg

 

Aikasemmin tuli nuo öljyn paluutkin tehtyä venakoppiin. Itteä tuo ei oikein mielytä koska tuntuu turhalta jo valmiiksi lämpösiin kansiin lisäta tuli kuumaa öljyä..

Mutta eipä ollu visioissa toista helppoa ratkasua..

HPIM1399.jpg

 

HPIM1398.jpg

 

Tällä hetkellä onkin sitten koneen "oheis" laitteiden asennus meneillään. Samalla yritin bitumi matolla pikkasen nostaa kone huoneen ilmettä mutta eipä nuo tahtonu kuidussa pysyä kiinni

HPIM1415.jpg

 

Turboista onkin jo kuskin puoleinen asennettuna ja pikkasen tiukkaa tahto olla mutta eiköhän se paikkansa löydä..

Tiivisteiski löytykin HC:lta sopivat kupari tiivisteet.

Pitihän kuvausta varten pikkasen asetella osia paikoilleen että sais itte pikkasen visiota miltä tulee vamiina näyttään..

HPIM1420.jpg

 

HPIM1425.jpg

 

HPIM1417.jpg

 

 

Tuo toinen suunnitteilla oleva moottori on myöskin päässy veljen toimesta alkuun. Lohkoon tehdään nämä netti modaukset ihan mielenkiinnosta. Kuskin puoleinen nostaja öljykanava porattu läpi viimeseen nokka laakeri satulaan.

 

Seuraavaksi vuorossa sitten runkolaakeri satuloiden holkitus. Jos jollain on jotain hyviä vinkkejä näiden tekoon niin kertokaa ihmeessä. Lohko on kuitenkin näiden teon jälkeen menossa A-praukseen.

HPIM1418.jpg

Link to comment

Pirusti näyttää pikku näprääminen vievän aikaa..

 

Tällä viikolla onnistunu saamaan lisäöljypohjan kiinni sekä sahaileen vivuston paikoilleen.

Tulipa kaasarien seos putketkin porailtua mutta penkis varmaan joutuu sitten vielä hieno säätään.

Lomaviikon jälkeen olis sitten vielä pari pientä pikku juttua niin eiköhän startti ala kohta läheneen..

 

pari kuvaa

 

Turbot asennetuna

HPIM1432.jpg

 

Pensa pummpu asennettuna

HPIM1434.jpg

 

Lisäöljypoja löysi omalle paikalleen

HPIM1440.jpg

 

Vivusto säädettynä silmämääräsesti sekä jakaja.

HPIM1439.jpg

Link to comment
Meinaakko ihan tosissas käyttää noin tukkoista kennoa öljyn jäähdytykseen?? 8-/ Putkien pinta-ala on ihan olematon!

 

Pakko se on tuota kokeilla koska ei ole muutakaan :)

 

Pienihän tuo on mutta mutu tuntumalla kuitenkin pintala suurempi ku mitä letkussa on. Siis eikö silloin pitäis virtausnopeuden laskea?

 

Monet jähdyttimet/lauhduttimet (kumpi se ny sitten olikaan oikee nimi) niin on putki joka on menee edes takas. Siis monet ovat yksinkertaistuna noin 1-2m 12mm putkea jossa vähä jähdytys rivaa ympärillä.

 

Jos leikitään insinööriä ny sitten, niin putki 12mm sisäreijällä niin sen pinta-ala on 113mm2 jos nuo jähdyttimen rivat ovat suunnilleen 20*2mm niin niitten pinta-ala on 40mm2. Siis kolmella rivalla ylläpidetään samaa virtaus nopeutta (teoriassa). Noita ripoja on 20kpl joten niitten yhteen laskettu pinta-ala on 800mm2. Omien laskelmien mukaan virtaus noeus jos se tasaantuu tasan noille on noin 1/6 letkun virtuas nopeudesta...

 

 

Mutta teoria on aina teoria.. Kokeilemalla se selviää ja ku hinta oli mikä oli niin pakkohan se on kokeilla..

Link to comment
Ei letkun poikkipintaan vertaaminen ole autuaaksi tekevä asia. Jäähdyttimen kohdalla pitää virtausnopeuden laskea...

 

Tarkoitinkin sitä, että kyllä siinä jäähdyttimessä on sitä poikkipintaa enemmän kuin letkussa, eli kyllä se virtausnopeus laskee. Toisekseen miksi sen virtausnopeuden pitäisi laskea? Älkääkä vastatko että jäähdytysteho paranee, koska se ei pidä paikaansa..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...